Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#6085
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Un test de zgomot si vibratii dupa 3500 km cu  ulei eneos sustina 5w-40 + IF- WS2 ( MOTOR 1,4 / 16V / 75 CP GOLF 4 LA 90 GRADE APA / RELANTI / TEMP EXTERIOARA 4,5 GRADE ; 185.000 km / benzina 95 )

aparatul de masurat asezat pe motor  zgomot : 75 dB ; vibratii 4 (dupa cum arata vibratiile au un maxim aproape liniar motorul este inca bine echilibrat deci compresia este egala , bujiile dau inca bine toate 4 la 35.000 km )

aparatul in cabina : zgomot 45 dB ; vibratii 1,8 ( vibratiile nu prea mai sunt sunt la amplitudinea maxima liniare dar asta tine de cabina si alte lucruri care nu deranjeaza sau nu este un semn de alarma . )

se explica prin poze cam ce inseamna indicatiile si ce anume ar reprezenta

Attached Files



#6086
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View Postdanut101958, on 07 decembrie 2016 - 15:37, said:

Un test de zgomot si vibratii dupa 3500 km cu  ulei eneos sustina 5w-40 + IF- WS2 ( MOTOR 1,4 / 16V / 75 CP GOLF 4 LA 90 GRADE APA / RELANTI / TEMP EXTERIOARA 4,5 GRADE ; 185.000 km / benzina 95 )
se vede stofa de inginer a domnului Gradinescu Posted Image   Foarte elocvent si bun testul.

#6087
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
@danut101958
Nu stiu daca are relevanta, mai ales la vibratii ( testul de compresie este de baza) insa asa arata la mine.
4600km cu shell ultra 5w40 masina avand 126k motor 3.5l 272cp temp de 90 de grade. Telefonul a fost asezat in locul incercuit pe motor.

Attached Files



#6088
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
au relevanta vibratiile . scoate o fisa de la o bujie si atunci se pot vedea cum arata vibratiile .sigur ca testul de compresie este de baza  dar daca compresiile difera si exploziile difera si atunci iar avem vibratii neregulate datorita unor socuri  . eu zic asa din ce vad . motor v6 deci mai bine echilibrat amplitudinea vibratiilor mai mica dar mai neregulate ca la mine  .

cum ai facut calibrarea la sunet ? ca 35 dB este incerdibil de bine practic nu-l auzi  , pentru ca din  tabele acest zgomot este : soapta ( Quiet  whisper or Very quiet room fan at low speed at 1 m distance ,ori  intre quiet bedroom at night si quiet library  de fapt iti arata pe aparat asta . ) http://www.sengpiela...ssureLevels.htm

si la vibratii cum ai facut calibrarea ( la mine la vibratii a fost  +  8 cu ( - 0,3  eliminare distorsiune la baza )

#6089
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Nu am calibrat nimic, am instalat programele si am luat citirea.

#6090
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
pai nu este corect . trebuie calibrat . vezi pe citirea de sunet in dB ti-a iesit zgomot de biblioteca cu liniste deplina ( quiet library scrie sub 35 dB ) .
si asta cu aparatul pus pe motor !

#6091
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
@danut101958
Am facut calibrarea la sunet si la vibratie exact ca la tine  si astea sunt rezultatele:

Attached Files



#6092
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Hai ma...sunteti copii.. Ce teste ''precise'' mai faceti si voi.. Cu telefonul..pe bune?

#6093
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
La sunet am calibrat pe zero ; la vibratii a fost  asa cum am spus  +8 ( -0,3 distorsiune ) ca asa am egalat un aparat de masurare vibratii dedicat si conform tabelului standarlizat de sunet am obtinut date conforme  deci nu aiurea .

Si acum pentru ghilimele cateva consideratii ( as intreba care este eroarea fata de unul precis si la ce m-ar ajuta daca cu aceeasi eroare masor si la urmatoarea data ca eu nu doresc sa masor sunetul emis ca o caracteristica ci daca , fata de prima masuratoare la o alta masuratoare am diferente  sau daca la un ulei am un sunet de o anumita marime  si la altul alta marime    eroarea pastrandu-se ; daca era un sonometru profesional tot diferente aveam daca erau dar cu eroare pe masuratoare mai mica . Numai in cazul in care diferentele dintre cele doua masuratori ar fi de 1 dB atunci poate cu telefonul nu as sesiza . dar la 1,2  dB in plus sau minus nu m-as ingrijora de sunet . )

Vis a vis de un  sonometru profesional  programul de pe un tel . este bun daca il calibrezi avand o frecventa de raspuns intre 250 si 4000 Hz suficient pentru a asculta un motor    .  La un sonometru profesional se pot elimina sunete parazite sau care nu te intereseaza , gama de frecventa este mai larga  (intre 50  - 10.000 Hz ). acuratetea este cam de 0,1 dB si mai poti identifica sursa zgomotului .  . Deci unul profesional poate masura in conditii grele adica cu zgomote diferite imprejur iar la sunete foarte inalte eroarea este mai mica dar iar nu-i cazul la un motor . Cu telefonul nu se poate asta dar se poate masura destul de precis daca ai liniste in jur .
Da sa zicem ca nu este precis si masoara 60 dB si unul profesional  da 40 dB . Pai la o urmatoare masuratoare eroarea v-a fi aceeasi si  daca arata  65 dB  inseamna ca apare o problema de zgomot  si atunci daca vrei sa cauti sursa folosesti un sonometru adevarat dar trebuie sa stii pe ce frecvente functioneaza fiecare reper ceea ce este numai pentru profesionisti . daca ai studiat motoare si proiectarea lor trebuie sa cunosti ca fiecare reper in functionare emite o anumita frecventa care este cunoscuta si inregistrata de producator

Nota:  am  un samsung (pe camera foto  13 mP / iso max 800 / 1,9 luminozitate ) dar si un nikon d 3300 Low Pass / 24 MP / iso max 12500 / obiectiv Carl Zaiss FleKtogon 20/4  . in conditii bune de iluminare diferentele de fotografie sunt greu sesizabile  daca stii sa fotografiezi si daca  treci telefonul pe manual si nu merita un Nikon . In conditii grele de fotografie apar diferente majore si atunci merita   .asa si la sunet / vibratii ( eu am indicat o metoda simpla si al indemana oricui ca telefoanele moderne au ceva precizie ; acum fiecare face ce crede )
asa indicam analizor spectral de vibratii dar cati pot face asta si unde in afara de o uzina serioasa ? Asa se mentin utilajele prin analiza vibratiilor si analiza sunetelor . Mai sunt si alte metode nu e locul .

#6094
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Shell ultra 5w40 cu peste 5k km si consumul este extraordinar pt motorasul meu.

Attached Files



#6095
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postdanut101958, on 08 decembrie 2016 - 23:00, said:

as intreba care este eroarea fata de unul precis si la ce m-ar ajuta daca cu aceeasi eroare masor si la urmatoarea data


Corect. Nu sensibitatea in sine aparatului conteaza in primul rand, ci standardizarea masuratorii.

Adica daca tu masori in Ro, si i860 in UK, amandoi folosind acelasi program, cu aceleasi setari, chiar pe un banal telefon mobil............  valoreaza infinit mai mult decat daca ati folosi fiecare cate un vibro/sonometru ultra sensibil dar diferit, cu marje de eroare diferite, captand frecvente diferite.

In plus, conteaza ce inregistreaza fiecare pe acelasi motor , cu aceleasi setari, dar cu uleiuri diferite.
Nu comparam motoare, ci uleiuri.

Edited by zveroboi78, 10 December 2016 - 14:26.


#6096
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Prefer oricand niste masuratori, fie si cu telefonul, dar riguroase, decat filmuletele  de autoproslavire pe Youtube... filmate probabil tot cu telefonul.

La fel, rusii aia cu sticlele de ulei scoase din congelator... nu-s chiar lipsite de valoare. Aia aplica un standard de masurare, atata cat pot ei acolo in gospodarie, nu cersesc admiratie, bagare-n seama si like-uri.

Edited by zveroboi78, 10 December 2016 - 15:00.


#6097
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Am schimbat uleiul, filtrul si busonul azi.
Am scos uleiul cu pompa dupa care am dat drumul la buson, nici o picatura de ulei nu a curs. Am bagat si o camera inauntru si din ce pot vede este curat.

http://imgur.com/a/cEfXc

http://imgur.com/a/Qpunz

#6098
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
Am reusit si eu in weekend sa fac revizia la masina, am turnat Ravenol SSL 0W-40.
Motorul se comporta foarte bine, dar fara UOA este greu sa faci comparatie intre uleiuri. Cifrele vorbesc.

#6099
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
2000 km in 5 zile cu golful meu 1.9 tdi 308 000km actual.

Consum 5% pe 2000km extraurban in tara cu viteza medie de 74 km/h. Drumuri Buc- Maramures saptamana trecuta. Consum de ulei 0, motorul porneste la sfert, fara nici un sunet diferit fata de +35 grade, chiar si la -10 grade dimineata. Ulei Fuchs 5w40 XTL gt1, vechime 3000km. Vedem cum se comporta la 8000km.

#6100
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

View Postdanut101958, on 08 decembrie 2016 - 23:00, said:

...

Am facut un test si cu uleiul nou. Primul este pe gaz al doilea set de poze este pe benzina. Injectoarele de gaz sunt un pic mai galagioase ca cele de benzina. Insa nu este o diferenta mare intre un ulei de 5000km si ulei nou.

Attached Files

  • Attached File  1.png   357.92K   11 downloads
  • Attached File  2.png   475.73K   11 downloads
  • Attached File  3.png   358.92K   12 downloads
  • Attached File  4.png   476.48K   12 downloads

Edited by Speedo, 13 December 2016 - 15:25.


#6101
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View Postzveroboi78, on 18 noiembrie 2016 - 19:18, said:


LE promotii in FR
Shell Helix Ultra ECT C3 5w30.................... 28.xx eur/ 5+ 1 L
Shell Helix Ultra 5w40 .................................... 38 eur / 5 + 2 L

Posted Image
intrebare retorica
ce parere ai de gama noua de uleiuri Havoline ProDS
http://www.4tuning.r...rods-33117.html
http://romania.havol...ine-pro-ds.html

#6102
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Nu stiu nimic despre ele, deci n-am nici o parere.
Daca poti, pune tds si msds, n-am reusit sa le descarc pe tel

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate