Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#5113
Posted 20 June 2016 - 09:03
Vezi sa nu fie doar o diferențã comercialã. La unele produse (nu știu dacã e valabil și pentru shell), gama profesionalã se distribuie pe canale directe și nu prin magazine.
|
#5114
Posted 20 June 2016 - 12:38
Buna ziua urmeaza sa fac schimbul de ulei la un seat ibiza fr 1,9. tdi de 96kw. In motor am castrol edge magnatec 5w40 sau ceva de genul parca era denumirea are deja 12000km si as vrea sa il schimb, mentionez ca pana acum in cei 12000 de km nu am completat deloc cu ulei pt ca nu a fost nevoie. Nu stiu ce ulei sa pun la urmatorul schimb sa merg tot pe castrol sau sa schimb uleiul. M-am gandit si la ulei eneos sustina ce ziceti? sau aveti alte recomandari?
|
#5115
Posted 28 June 2016 - 21:13
Am vazut in Selgros Havoline Ultra 5w40, stiti ceva despre el? Chevron-made, e ceva gen SHU 5w40? ~30 de ron litrul, are mb 229.5/porsche a40 deci pare gg.
Also, pentru interesati, f ieftin mi s-a parut Mobil 1 0w40 in Selgros, 37 litrul (e cam 45 peste tot) |
#5116
Posted 28 June 2016 - 21:39
De ce va trebuie uleiuri dintr-o sursa nesigura, care au stat pe raft cine stie cat, s acum sunt reduse cand puteti sa cumparati ulei de la importatorul oficial vechi de 6 luni la 30 ron litru,,, Fuchs Gt1 5w40 cu XTL la 125 ron=4 litri, aprobare buna si mb si porche si Vw505.01 pt PD, eu il folosesc de la 265 000km si acum am ~300 000km si comportamentul motorului s-a schimbat in bine. Consum la drum intins cu viteza medie legala -66km/h pe o distanta de 1200km am scos consum 4.8%, si la 80km/h am scos 5.4% tot pe 1200km retur.
Consumul la masina s-a diminuat, sau cel putin asa imi pare, e minuscul, iar pornirile la -25 grade cu uleiul asta nu sunt deloc o problema, o ia la sfert dupa ce sta 5 zile pe loc masina, fara sa exagerez. Edited by Deenman, 28 June 2016 - 21:43. |
#5117
Posted 01 July 2016 - 07:42
Salutari,
am o dilema privind normele care trebuie sa le caut pt yarisul meu 1.3 din 2006 motor 2zs-fe. Manualul imi da doar vascozitatea 5w30 si Api grade SL,SM sau ILSAC. Masina are doar 106000km si nu stiu la ce norma sa ma uit A1/B1, A5/B5... Ca marca de ulei as incerca ceva de la Valvoline. Multumesc. |
#5118
Posted 01 July 2016 - 12:13
Si KIA USA recomanda schimbul scurt pe interval timp/km (6luni atins schimb ulei indifernt de km)
HONDA USA idem HYUNDAY USA idem kiatechinfo http://www.optimafor...ls-pricing.html http://oil-change.in...l-capacity-usa/ https://www.idehonda..._oil_change.asp Uleiul in tarile cu apa calda se recicleaza (prin colectare organizata) sau se arde in centrale termice ale service-urilor Vezi reprezentantele VW si Skoda din RO care au rezervor de ulei uzat subteran ce-l folosesc la incalzire spatii iarna. RAFINARIE din DE ce foloseste mii de tone de ulei uzat CA MATERIE PRIMA pt hidrocrakare si productia de ulei nou. http://www.pennasol.de/ Uleiuri fullsintetice exista de decenii. Edited by eboda, 01 July 2016 - 12:27. |
#5119
Posted 01 July 2016 - 17:38
tfmercedez, on 01 iulie 2016 - 10:47, said:
Iti dai seama cat sunt de saraci, daca nu si-au actualizat pagina din 2013. 6400km? Iti.dai seama cata risipa de ulei? Milioane de masini care sa schimbe uleiul prematur? Cate mii de tone de ulei care ajung sa polueze mediul? Ce sa actualizeze daca e valabila dupa 3 ani garantia respectiva? E clar ce zic baietii, au coaie sa isi sustina produsele negru pe alb. Altii nu fac asta... eboda, on 01 iulie 2016 - 09:53, said: E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen. RealThing, on 30 iunie 2016 - 19:51, said:
Probabil unii average Joe mai studiaza pe indelete si niste fise tehnice la uleiul ala, precum si la altele de pe piata. Nu ma astept sa intelegi, insa ma astepti sa le respecti decizia acelor average Joe de aici. Apropos de average joes, m-am saturat sa discut cu mecanici care imi spun ca mobil 1 0w40 e "prea subtire" pentru masina... Are cineva experiente/stuff cu 8100 X-cess MOTUL SAE 5W40? Sunt printre putinii cinstiti care dau si HTHS in fisa tehnica: HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s Viscosity Index ASTM D2270 172 Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F Flash point ASTM D92 230°C / 450°F Edited by a3ds, 01 July 2016 - 17:48. |
#5120
Posted 01 July 2016 - 17:50
a3ds, on 01 iulie 2016 - 17:38, said: ................... E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen. ....................... Dupa aprx 5000 km rulati creste nivelul sonor la motor de la 2000 rpm in sus, dupa 3500 rpm grohaie urat. Surprins placut am ramas de Total Quartz 9000 5W40, zgomot placut si dupa 5000 km rulati, indubitabil mai silentios decat cu SynPower. In prezent am Mobil1 5W50 (ca tot e vara) mai silentios pe caldurile astea fata de 5w40 si la 4000+ rpm (270000+ km). |
#5121
Posted 01 July 2016 - 18:00
Octavian___, on 01 iulie 2016 - 17:50, said:
In cazul meu (pur subiectiv) la 1.9 tdi s-a aplicat regula ''mai ieftin - mai slab/cat dai, atata face'' in cazul SynPower 5W40, 3 schimburi la activ. Dupa aprx 5000 km rulati creste nivelul sonor la motor de la 2000 rpm in sus, dupa 3500 rpm grohaie urat. Surprins placut am ramas de Total Quartz 9000 5W40, zgomot placut si dupa 5000 km rulati, indubitabil mai silentios decat cu SynPower. In prezent am Mobil1 5W50 (ca tot e vara) mai silentios pe caldurile astea fata de 5w40 si la 4000+ rpm (270000+ km). Am auzit si de la altii ca e un ulei foarte ok desi nu e brand de "figuri" , thanks for the input. |
#5122
Posted 01 July 2016 - 18:10
a3ds: mai usor cu xcessul. Sunt extraordinari de cinstiti cand au 100% petrol intr-un produs intitulat full synthetic!!! Iar pour pointul ala nu prea zice nici el ca ar fi synthetic.
|
|
#5123
Posted 01 July 2016 - 18:16
E hidrocracat, ca toate uleiurile din grupa aia, toti folosesc marketing si sunt constient de asta.
Eu ma refer la specificatii tehnice, nu visez la ulei sintetic la 30 de ron litrul. |
#5124
Posted 01 July 2016 - 18:30
Daca are pana la 100% petrol e mineral.
Iar la asa inselatorie, pentru ca marketing nu mai poate fi numit, nu mai pune baza nici in valorile parametrilor declarati. E plin netul de povestea acestui xcess si a minciunii firmei motul. Eu nu am nimic cu firma asta, folosesc de la ei motul 710 2t in motorina, e cel mai bun 2t de pe piata la momentul actual dar are pana in 10% componenta minerala si esteri. Un produs de top. Daca vrei hths adevarat si cu valori bune, ai fuchs pro r 5w40 ulei nemtesc fabricat in Anglia. |
#5125
Posted 01 July 2016 - 19:35
E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen.
Atentie ca nu e tot una cu synpower extreme care cost 50 ron litru, nu mai folositi acel ulei e prost. Aveti alternative mult mai bune. De la motul singurul ulei care e cat de cat corect ca specificatii e motul specific 5w40 dar nu la pretul de 200 ron bidonul, sunt firme care ofera aceastie chestie daca nu mai bine la 120-140 ron bidonul (fuchs/shell/ravenol). Motul e pur marketing, cam ca si cascadoria rasului de Castrol. Va las o fisa tehnica de la motul in comparatie cu Fuchs 5w40 gt1 pe care s-a facut un NOA. 1. Motul: Are cineva experiente/stuff cu 8100 X-cess MOTUL SAE 5W40? Sunt printre putinii cinstiti care dau si HTHS in fisa tehnica: HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s Viscosity Index ASTM D2270 172 Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F Flash point ASTM D92 230°C / 450°F 2. Fuchs 5w40 gt1 pe care eu il folosesc de 4 schimburi, ireprosabil si la -27 grade. Viscosity Index ASTM D2270 171 Pour point ASTM D97 -46°C / -33°F Flash point ASTM D92 250°C / 450°F http://www.oil-club....-5w-40-svezhee/ [ http://i.imgsafe.org/037a19b9df.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5126
Posted 01 July 2016 - 19:50
Nu da HTHS Care e super important. Sunt putini care dau valorile HTHS, printre care Motul Si respecta si norma mea, 229.5.
PAO sau Visom sau GTL in final conteaza indeplinirea unei norme. Norma e singura garantie ca un ulei se potriveste unui motor, restul este marketing. Vascozitatea de la 40C este irelevanta; este prezenta doar pentru a calcula indicele de vascozitate. Vascozitatea de la 100C este cea pe care o va avea uleiul in baie, pe la culbutori, pe trasee, adica in locuri care nu sunt prea importante. HTHS este vascoazitatea in zonele de impact unde temperaturile uleiului sunt peste 120C: cuzineti, segmenti, pistoane. In aceste zone uleiul cedeaza, de aceea o vascozitate HTHS mai mare este mai buna, dar pana la un anumit punct. In cazul MB, VW, Renault un HTHS de 4.0 este ideal, unul de 3,5 este la limita, iar unul de 4,5 este iarasi la limita. Pe fisa unui ulei, de exemplu M1 0w40, gasim cateva vascozitati ale uleiului. Toate dau obligatoriu la 40Celsius si la 100C. Alti producatori cinstiti dau atat HTHS care se masoara la 150C, dar si vascozitatea la temperaturi negative 0w la -35 (-40 pentru MRV), 5w la -30. Cei care nu dau HTHS si vascozitatile negative au de ascuns ceva. Inclusiv cei de la Liqui Molly (de asta am curent) care spun ca HTHS > 3,5 MRV si CCS sunt doua teste diferite care masoara vascozitatile: un MRV sub 35.000 si un CCS sub 5800 sunt de dorit, cu cat mai mici cu atat mai bine. Treaba cu uleiurile traditional full sintetice gr4/5 e de demult demontata de specialisti. Mai sunt unii care nu stiu cu ce se mananca uleiurile si le ridica in slavi. Putem avea un ulei grupa 3 standard, care poate fi mai bun decat un ulei traditional full sintetic. Ma repet: indiferent de baze, norma este importanta! Dar trebuie precizat ca un ulei care are baza grupa 2 nu trece norma 229.5 de exemplu. Pentru norma 229.5/229.51 (pt. FAP) e nevoie de cel putin gr.3. Edited by a3ds, 01 July 2016 - 19:55. |
#5128
Posted 02 July 2016 - 14:27
a3ds, on 01 iulie 2016 - 19:50, said:
Nu da HTHS [img]http://l Putem avea un ulei grupa 3 standard, care poate fi mai bun decat un ulei traditional full sintetic. Ma repet: indiferent de baze, norma este importanta! Gresit, dpmdv! Cand baza lasa de dorit, ca sa se indeplineasca norma, se adauga aditivi (in functie de baza, mai mult sau mai putin ). Aditivii astia sunt si ei de mai multe feluri si de calitati diferite, si cand au obosit (inevitabil se va intampla asta datorita schimbului termic, a caldurii si forfecarilor din motor) vei ramane cu BAZA! Iar daca baza e proasta sa vezi atunci uzuri in motor! Si cei de la Shell au 3 grupuri de baze pentru GTL (3,4 si 8) iar unde e un VI de 200 la Ect C2/C3 e folosita cea mai performanta baza, unde formularea poate fi si de 95% ulei + 5% aditivi! Asa ca pe mine ma intereseaza BAZA si apoi restul! Oricum discutia e inutila si pe 99% din utilizatorii unui automobil nu ii intereseaza aceste aspecte! Ei merg pe mana mecanicilor, vecinului, reclamei, numelui, ca la Dacie a mers cu 20w40 si a fost ok, etc.! |
#5129
Posted 02 July 2016 - 17:11
Inca 100.000 km de Redline.......a trecut ceva de la ultimul meu post pe aceasta tema, azi am implinit inca 100 000 km de redline si am reglat culbutorii ( exact cum scriam in 2013 daca imi amintesc bine)
Cu asta totalizez aprox peste 200 000 de km numai cu Redline, in motorul pozat - daca nu era nevoie sa reglez culbutorii, nu aveam alte motive sa ii desfac capacul Aceleasi impresii despre redline, atat in motorul de mai sus ( fun-car) cat si in celelalte Am folosit frecvent 0w40, insa si 5w30 din cand in cand- si am mai facut si blend-uri in functie de anumiti parametrii Saptamana viitoare ii schimb uleiul din nou...... Acest post il dedic celor care m-au indrumat si de la care am invatat-despre uleiuri si nu numai ........ Cristi.R, Julius ,Speedo, Octavian......ordinea este pur aleatoare Attached Files |
#5130
Posted 02 July 2016 - 17:20
froome, on 02 iulie 2016 - 14:27, said:
Cand baza lasa de dorit, ca sa se indeplineasca norma, se adauga aditivi (in functie de baza, mai mult sau mai putin ). Aditivii astia sunt si ei de mai multe feluri si de calitati diferite, si cand au obosit (inevitabil se va intampla asta datorita schimbului termic, a caldurii si forfecarilor din motor) vei ramane cu BAZA! Iar daca baza e proasta sa vezi atunci uzuri in motor! |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users