Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#5113
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Vezi sa nu fie doar o diferențã comercialã. La unele produse  (nu știu dacã e valabil și pentru shell), gama profesionalã se distribuie pe canale directe și nu prin magazine.

#5114
Desertor

Desertor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,045
  • Înscris: 21.04.2016
Buna ziua urmeaza sa fac schimbul de ulei la un seat ibiza fr 1,9. tdi de 96kw. In motor am castrol edge magnatec 5w40 sau ceva de genul parca era denumirea are deja 12000km si as vrea sa il schimb, mentionez ca pana acum in cei 12000 de km nu am completat deloc cu ulei pt ca nu a fost nevoie. Nu stiu ce ulei sa pun la urmatorul schimb sa merg tot pe castrol sau sa schimb uleiul. M-am gandit si la ulei eneos sustina  ce ziceti? sau aveti alte recomandari?

#5115
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Am vazut in Selgros Havoline Ultra 5w40, stiti ceva despre el? Chevron-made, e ceva gen SHU 5w40? ~30 de ron litrul, are mb 229.5/porsche a40 deci pare gg.

Also, pentru interesati, f ieftin mi s-a parut Mobil 1 0w40 in Selgros, 37 litrul (e cam 45 peste tot)

#5116
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
De ce va trebuie uleiuri dintr-o sursa nesigura, care au stat pe raft cine stie cat, s acum sunt reduse cand puteti sa cumparati ulei de la importatorul oficial vechi de 6 luni la 30 ron litru,,, Fuchs Gt1 5w40 cu XTL la 125 ron=4 litri, aprobare buna si mb si porche si Vw505.01 pt PD, eu il folosesc de  la 265 000km si acum am ~300 000km si comportamentul motorului s-a schimbat in bine. Consum la drum intins cu viteza medie legala -66km/h pe o distanta de 1200km am scos consum 4.8%, si la 80km/h am scos 5.4% tot pe 1200km retur.

Consumul la masina s-a diminuat, sau cel putin asa imi pare, e minuscul, iar pornirile la -25 grade cu uleiul asta nu sunt deloc o problema, o ia la sfert dupa ce sta 5 zile pe loc masina, fara sa exagerez.

Edited by Deenman, 28 June 2016 - 21:43.


#5117
danyut008

danyut008

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 01.07.2016
Salutari,
am o dilema privind normele care trebuie sa le caut pt yarisul meu 1.3 din 2006 motor 2zs-fe.
Manualul imi da doar vascozitatea 5w30 si Api grade SL,SM sau ILSAC.
Masina are doar 106000km si nu stiu la ce norma sa ma uit  A1/B1, A5/B5...
Ca marca de ulei as incerca ceva de la Valvoline.
Multumesc.

#5118
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
Si  KIA USA recomanda schimbul scurt pe interval timp/km (6luni atins schimb ulei indifernt de km)
HONDA USA idem
HYUNDAY USA  idem

kiatechinfo

http://www.optimafor...ls-pricing.html



http://oil-change.in...l-capacity-usa/
https://www.idehonda..._oil_change.asp

Uleiul in tarile cu apa calda se recicleaza (prin colectare organizata) sau se arde in centrale termice ale service-urilor
  Vezi reprezentantele VW si Skoda din RO  care au rezervor  de ulei uzat subteran ce-l folosesc la incalzire spatii  iarna.
RAFINARIE din DE ce foloseste mii de tone de ulei uzat CA MATERIE PRIMA pt hidrocrakare si productia de ulei nou.
http://www.pennasol.de/

Uleiuri fullsintetice  exista de decenii.

Edited by eboda, 01 July 2016 - 12:27.


#5119
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015

 tfmercedez, on 01 iulie 2016 - 10:47, said:

Iti dai seama  cat sunt de saraci, daca nu si-au actualizat pagina din 2013.  
6400km? Iti.dai seama cata risipa de ulei?  Milioane de masini care sa schimbe uleiul prematur? Cate mii de tone de ulei  care ajung sa polueze mediul?

Ce sa actualizeze daca e valabila dupa 3 ani garantia respectiva? E clar ce zic baietii, au coaie sa isi sustina produsele negru pe alb. Altii nu fac asta...

 eboda, on 01 iulie 2016 - 09:53, said:

Ce se spune pe la altii ...  in UE niciodata

https://www.enginewa...boutOurWarranty

E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen.

 RealThing, on 30 iunie 2016 - 19:51, said:

Probabil unii average Joe mai studiaza pe indelete si niste fise tehnice la uleiul ala, precum si la altele de pe piata. Nu ma astept sa intelegi, insa ma astepti sa le respecti decizia acelor average Joe de aici.

Apropos de average joes, m-am saturat sa discut cu mecanici care imi spun ca mobil 1 0w40 e "prea subtire" pentru masina...

Are cineva experiente/stuff cu 8100 X-cess MOTUL SAE 5W40?

Sunt printre putinii cinstiti care dau si HTHS in fisa tehnica:

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 230°C / 450°F

Edited by a3ds, 01 July 2016 - 17:48.


#5120
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,958
  • Înscris: 06.04.2007

 a3ds, on 01 iulie 2016 - 17:38, said:


...................
E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen.

.......................
In cazul meu (pur subiectiv) la 1.9 tdi s-a aplicat regula ''mai ieftin - mai slab/cat dai, atata face'' in cazul SynPower 5W40, 3 schimburi la activ.
Dupa aprx 5000 km rulati creste nivelul sonor la motor de la 2000 rpm in sus, dupa 3500 rpm grohaie urat.

Surprins placut am ramas de Total Quartz 9000 5W40, zgomot placut si dupa 5000 km rulati, indubitabil mai silentios decat cu SynPower.

In prezent am Mobil1 5W50 (ca tot e vara) mai silentios pe caldurile astea fata de 5w40 si la 4000+ rpm (270000+ km).

#5121
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015

 Octavian___, on 01 iulie 2016 - 17:50, said:

In cazul meu (pur subiectiv) la 1.9 tdi s-a aplicat regula ''mai ieftin - mai slab/cat dai, atata face'' in cazul SynPower 5W40, 3 schimburi la activ.
Dupa aprx 5000 km rulati creste nivelul sonor la motor de la 2000 rpm in sus, dupa 3500 rpm grohaie urat.

Surprins placut am ramas de Total Quartz 9000 5W40, zgomot placut si dupa 5000 km rulati, indubitabil mai silentios decat cu SynPower.

In prezent am Mobil1 5W50 (ca tot e vara) mai silentios pe caldurile astea fata de 5w40 si la 4000+ rpm (270000+ km).

Am auzit si de la altii ca e un ulei foarte ok desi nu e brand de "figuri" :) , thanks for the input.

#5122
ionita123

ionita123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 16.09.2013
a3ds: mai usor cu xcessul. Sunt extraordinari de cinstiti cand au 100% petrol intr-un produs intitulat full synthetic!!! Iar pour pointul ala nu prea zice nici el ca ar fi synthetic.

#5123
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
E hidrocracat, ca toate uleiurile din grupa aia, toti folosesc marketing si sunt constient de asta.

Eu ma refer la specificatii tehnice, nu visez la ulei sintetic la 30 de ron litrul.

#5124
ionita123

ionita123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 16.09.2013
Daca are pana la 100% petrol e mineral.
Iar la asa inselatorie, pentru ca marketing nu mai poate fi numit, nu mai pune baza nici in valorile parametrilor declarati.
E plin netul de povestea acestui xcess si a minciunii firmei motul. Eu nu am nimic cu firma asta, folosesc de la ei motul 710 2t in motorina, e cel mai bun 2t de pe piata la momentul actual dar are pana in 10% componenta minerala si esteri. Un produs de top.
Daca vrei hths adevarat si cu valori bune, ai fuchs pro r 5w40 ulei nemtesc fabricat in Anglia.

#5125
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
E 29 de RON la Emag synpower, mi se pare excelent raportul calitate-pret, best buy gen.

Atentie ca nu e tot una cu synpower extreme care cost 50 ron litru, nu mai folositi acel ulei e prost.


Aveti alternative mult mai bune. De la motul singurul ulei care e cat de cat corect ca specificatii e motul specific 5w40 dar nu la pretul de 200 ron bidonul, sunt firme care ofera aceastie chestie daca nu mai bine la 120-140 ron bidonul (fuchs/shell/ravenol). Motul e pur marketing, cam ca si cascadoria rasului de Castrol.


Va las o fisa tehnica de la motul in comparatie cu Fuchs 5w40 gt1 pe care s-a facut un NOA.

1. Motul:

Are cineva experiente/stuff cu 8100 X-cess MOTUL SAE 5W40?
Sunt printre putinii cinstiti care dau si HTHS in fisa tehnica:
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 230°C / 450°F

2. Fuchs 5w40 gt1 pe care eu il folosesc de 4 schimburi, ireprosabil si la -27 grade.

Viscosity Index ASTM D2270 171
Pour point ASTM D97 -46°C / -33°F
Flash point ASTM D92 250°C / 450°F

http://www.oil-club....-5w-40-svezhee/

[ http://i.imgsafe.org/037a19b9df.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5126
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Nu da HTHS Posted Image Care e super important. Sunt putini care dau valorile HTHS, printre care Motul  Posted Image Si respecta si norma mea,  229.5.

PAO sau Visom sau GTL in final conteaza indeplinirea unei norme. Norma e singura garantie ca un ulei se potriveste unui motor, restul este marketing.

Vascozitatea de la 40C este irelevanta; este prezenta doar pentru a calcula indicele de vascozitate. Vascozitatea de la 100C este cea pe care o va avea uleiul in baie, pe la culbutori, pe trasee, adica in locuri care nu sunt prea importante. HTHS este vascoazitatea in zonele de impact unde temperaturile uleiului sunt peste 120C: cuzineti, segmenti, pistoane.

In aceste zone uleiul cedeaza, de aceea o vascozitate HTHS mai mare este mai buna, dar pana la un anumit punct. In cazul MB, VW, Renault un HTHS de 4.0 este ideal, unul de 3,5 este la limita, iar unul de 4,5 este iarasi la limita.

Pe fisa unui ulei, de exemplu M1 0w40, gasim cateva vascozitati ale uleiului. Toate dau obligatoriu la 40Celsius si la 100C.

Alti producatori cinstiti dau atat HTHS care se masoara la 150C, dar si vascozitatea la temperaturi negative 0w la -35 (-40 pentru MRV), 5w la -30. Cei care nu dau HTHS si vascozitatile negative au de ascuns ceva. Inclusiv cei de la Liqui Molly (de asta am curent) care spun ca HTHS > 3,5

MRV si CCS sunt doua teste diferite care masoara vascozitatile: un MRV sub 35.000 si un CCS sub 5800 sunt de dorit, cu cat mai mici cu atat mai bine.

Treaba cu uleiurile traditional full sintetice gr4/5 e de demult demontata de specialisti.

Mai sunt unii care nu stiu cu ce se mananca uleiurile si le ridica in slavi. Putem avea un ulei grupa 3 standard, care poate fi mai bun decat un ulei traditional full sintetic. Ma repet: indiferent de baze, norma este importanta!

Dar trebuie precizat ca un ulei care are baza grupa 2 nu trece norma 229.5 de exemplu. Pentru norma 229.5/229.51 (pt. FAP) e nevoie de cel putin gr.3.

Edited by a3ds, 01 July 2016 - 19:55.


#5127
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,958
  • Înscris: 06.04.2007
Care e prost, SynPower sau SynPower Extreme ?  Cel din urma il vad mai "light" ...

Xcess 5W40 8100 am folosit un schimbat la Logan 1.4 mpi, dupa mine vazut (comparat cu ce am mai avut in motor - Mobil1 5W30 si 0W40) e un ulei de tinut max 6-7000 km

#5128
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015

 a3ds, on 01 iulie 2016 - 19:50, said:

Nu da HTHS [img]http://l Putem avea un ulei grupa 3 standard, care poate fi mai bun decat un ulei traditional full sintetic. Ma repet: indiferent de baze, norma este importanta!

Gresit, dpmdv!
Cand baza lasa de dorit, ca sa se indeplineasca norma, se adauga aditivi (in functie de baza, mai mult sau mai putin ). Aditivii astia sunt si ei de mai multe feluri si de calitati diferite, si cand au obosit (inevitabil se va intampla asta datorita schimbului termic, a caldurii si forfecarilor din motor) vei ramane cu BAZA! Iar daca baza e proasta sa vezi atunci uzuri in motor!
Si cei de la Shell au 3 grupuri de baze pentru GTL (3,4 si 8) iar unde e un VI de 200 la Ect C2/C3 e folosita cea mai performanta baza, unde formularea poate fi si de 95% ulei + 5% aditivi!
Asa ca pe mine ma intereseaza BAZA si apoi restul!

Oricum discutia e inutila si pe 99% din utilizatorii unui automobil nu ii intereseaza aceste aspecte!
Ei merg pe mana mecanicilor, vecinului, reclamei, numelui, ca la Dacie a mers cu 20w40 si a fost ok, etc.!


#5129
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
Inca 100.000 km de Redline.......a trecut ceva de la ultimul meu post pe aceasta tema, azi am implinit inca 100 000 km de redline si am reglat culbutorii ( exact cum scriam in 2013 daca imi amintesc bine)

Cu asta totalizez aprox peste 200 000 de km numai cu Redline, in motorul pozat - daca nu era nevoie sa reglez culbutorii, nu aveam alte motive sa ii desfac capacul

Aceleasi impresii despre redline, atat in motorul de mai sus ( fun-car) cat si in celelalte

Am folosit frecvent 0w40, insa si 5w30 din cand in cand- si am mai facut si blend-uri in functie de anumiti parametrii

Saptamana viitoare ii schimb uleiul din nou......


Acest post il dedic celor care m-au indrumat si de la care am invatat-despre uleiuri si nu numai ........ Cristi.R, Julius ,Speedo, Octavian......ordinea este pur aleatoare

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   302.78K   47 downloads
  • Attached File  2.jpg   316.03K   44 downloads
  • Attached File  3.jpg   356K   45 downloads
  • Attached File  4.jpg   365.26K   38 downloads
  • Attached File  5.jpg   312.57K   39 downloads


#5130
53cr3t

53cr3t

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 05.10.2014

 froome, on 02 iulie 2016 - 14:27, said:

Cand baza lasa de dorit, ca sa se indeplineasca norma, se adauga aditivi (in functie de baza, mai mult sau mai putin ). Aditivii astia sunt si ei de mai multe feluri si de calitati diferite, si cand au obosit (inevitabil se va intampla asta datorita schimbului termic, a caldurii si forfecarilor din motor) vei ramane cu BAZA! Iar daca baza e proasta sa vezi atunci uzuri in motor!
Întrebarea este: ce înseamnă o normă? Ce înseamnă că un ulei trece MB229.5? Înseamnă că în intervalul din carte aditivii nu sunt consumați 100%, că vâscozitatea nu scade/crește cu mai mult decât este permis de normă. Cu alte cuvinte norma și după aceea și baza, nu invers.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate