Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4483
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Postdorinpetrean, on 03 octombrie 2015 - 07:29, said:

mPAO e huge step forward. Joe Gibbs doar se lauda. Vinde oloi cu 20$q si se lauda cu 40% polydodecene, pretty bad.
Mobil 1 EU cu polydecenes sta mult mai bine.
Pe mine nu ma intereseaza aditivarea excesiva, street racing ready si alte asemenea, si mai cu seama ceea ce spun/scriu/marketeaza producatorii. Adica e FS sau ceva branduit à la carte.
curentulelectric, daca aveam mPAO era bine dar nu e cazul, in ambele cazuri.

polydodecene rezulta din polimerizarea a " 1-Dodecene ". Ca sa ramanem pe engleza.  

1-Dodecene   este o alchena cu 12 atomi de carbon si si legatura dubla intre C1 si C2. O alcheta cu catena mai mare fata de cea care cosntituia baza PAO a M1 new life.

E un lucru interant, alchenele cu catena mica sunt gaze ( C2-C5 ) . Cele cu catena mai mare sunt lichide iar cele cu peste 18 atomi de carbon sunt solide.
Avantaju unei alchene cu masa moleculara mai mar e ca are si proproetati fizice mai avansate pe scurt PF si PT cresc.  Deci ofera unui ulei FP mai mare asta in teorie.

Edited by Speedo, 08 October 2015 - 12:01.


#4484
ascu

ascu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 670
  • Înscris: 01.04.2014
Cer si eu o perere despre Valvoline synpower  5w40.il folosesc la motor diesel de vreo 4 schimburi.Eu sunt multumit.Ce spune fisa tehnica a acestuia?  Multumesc

#4485
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Tehnic vorbind, e mediocru. Practic, daca si-a facut treaba si daca il schimbi la timp e ok.

Ce masina si ce motorizare ai ?

Edited by Kspic, 04 October 2015 - 23:26.


#4486
ascu

ascu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 670
  • Înscris: 01.04.2014
1,5dci. 163.000km. Sunt la al 4-lea schimb cu el, inlocuit cam la 10.000km. Inainte am folosit vreo trei schimburi cu Ravenol Vsi 5w40.Intre schimburi completez cu cca 300-400g ulei.Multumesc.

#4487
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Dpdv chimic baza PAO are mai multe proprietati care se leaga strict le lungimea catenei.
Catena din PAO - M1 new life are 10 atomi de C. Proprietatile fizice si chimice tind spre superior cu cat catena este mai lunga. Dar sa nu uitam ceva, o catena cu cat e mai scurta cu atat tinde spre gaz si cu cat e mai lunga cu atat tinde mai mult spre solid.
Asta tradus in cazul nostru ar insemna ca o catena de 10 atomi de C ar determina mai bine un ulei cu vascozitatea la rece mai mica in timp ce o catena de 12 atomi carbon ar determina o crestere a vascozitatii la cald.

Baza sintetica cu toate ca a fost inventata prin 1930-1940 nu mai tin bine minte anii azi inca se foloseste cu finete. Citisem intr-o seara un paragraf legat de istoria uleiurilor. Foarte interesant documentul respectiv.
Dr Hermann Zorn este cel care a studiat problema uleiurilor.

Edited by Speedo, 08 October 2015 - 12:05.


#4488
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
C10 cSt Low Viscosity Synfluid PAO 2; Synfluid PAO 4 cST; Synfluid PAO 6 cST; Synfluid PAO 8 cST; Synfluid PAO 100 cST; all Chevron Phillips

View PostKspic, on 03 octombrie 2015 - 00:56, said:

1-DECENE; Dec-1-ene; Decylene; 872-05-9; N-1-Decene; Alpha-Decene; ...

Nu e nici un next generation of PAO.



C12 cSt New gen. PAO's Synfluid PAO 2.5 cSt; Synfluid PAO 2.5 cSt; Synfluid PAO 5 cSt; Synfluid PAO 6 cSt HVI; Synfluid PAO 8 cSt HVI; Synfluid PAO 9 cSt

Dodecene - C12H24 (liphatics, Unsaturated)

View PostKspic, on 03 octombrie 2015 - 10:33, said:

polydodecene rezulta din polimerizarea a " 1-Dodecene ". Ca sa ramanem pe engleza.
1-Dodecene   este o alchena cu 12 atomi de carbon si si legatura dubla intre C1 si C2. O alcheta cu catena mai mare fata de cea care cosntituia baza PAO a M1 new life.
E un lucru interant, alchenele cu catena mica sunt gaze ( C2-C5 ) . Cele cu catena mai mare sunt lichide iar cele cu peste 18 atomi de carbon sunt solide.
Avantaju unei alchene cu masa moleculara mai mar e ca are si proproetati fizice mai avansate pe scurt PF si PT cresc.  Deci ofera unui ulei FP mai mare asta in teorie.



C8 High Viscosity mPAO tinteste catre VI up to 200 cSt, nu eu o spun ci Lake Speed jr. "huge step forward" si chiar e pe bune (desi JG inca nu foloseste mPAO in uleiurile de 20$/q)
Synfluid mPAO 100 cSt; Synfluid mPAO 150 cSt; Synfluid mPAO 65 cSt

Deci nu gresim cand vorbim de baze PAO conventionale (VI 100cSt) Vs. "Next gen." mPAO 150 - 200 cSt. Lungimi de catene diferite, proprietati fizice fara precedent. Sa vedem cum se materializeaza totul avand in vedere normele de emisii tot mai restrictive impuse, "the climate change" - pana si Pope Francis nu mai doarme linistit din cauza asta si profitul producatorilor de oloi care nu trebuie "neglijat".
Recomand si mPAO Webinar

Edited by dorinpetrean, 05 October 2015 - 17:09.


#4489
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Pai am zis eu ceva de faptul ca gresiti ?

Eu am descris chimic baza pao pe scurt. Superficial as putea spune.

Edited by Kspic, 05 October 2015 - 17:08.


#4490
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Kspic, nu am intervenit ca sa te contrazic ci sa adaug ceea ce am lăsat neterminat legat de conținutul postat de mine ca restul comunitații sa înțeleagă sau sa aprofundeze mai departe ceea ce eu stiu in parte, astfel poate ajungem la un capăt împreuna.

De asemenea, cred ca putem înțelege parantezele curentuluielectric fara sa aprindem alte discuții. Nu ma îndoiesc ca el nu știa aceste detalii dar eu tot aștept sa ridicam din nou discuția la nivelul din 2013 - 2014.

#4491
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
TREBUIE sa va reamintesc unora (s-a mai discutat, da!) ca exista de exemplu Aral Supertronic 0w40 , cu PP la -60 (chiar -63, dupa MSDS-ul din 2013!) si FlashPoint 244. Ce baza deosebita tre sa aiba! Nu?  VI nu e prea grozav, 171

In plus, merge si pe tractoarele cu DPF.


Culmea, are si aprobari! Deci chiar a luat bac-ul, nu doar zice ca crede c-ar putea trece bacul, dac-ar avea bani de tramvai pan' la examen Posted Image

ACEA C2, C3
API SN/CF
BMW Longlife-04
Meets Fiat 9.55535-S2
MB-Approval 229.31/ 229.51

Din fericire, nu-s ultrasecretosi ca altii, au PDS si MSDS cate vrei (MSDS 2013 si 2015, sunt ceva modificari....) aici, trebuie doar sa dati cautare strict asa:  supertronic 0w-40  
http://www.aral-lubr...ty-data-sheets/

Edited by Speedo, 08 October 2015 - 12:07.


#4492
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Si daca merge pus in masiline " alea " cu DPF e mai bun ? Sa imi clarifici si mie chestiile astea.

low saps ? Man ?

Sper ca nu il compari cu M1 new life....


O singura data am avut in astra g aral, fresh oil, sau app fresh, cu 1k km si dupa un transfagarasn am crezut ca s-a dus naibi motorul in ce hal clancanea. A fost dat jos dupa si s-a pus in locul lui parca Mobil1 turbo diesel truck 5w40. Alt motor la sunet...
Calitate aral ? Nem.

Edited by Kspic, 05 October 2015 - 20:32.


#4493
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Depinde de care, ai avut supertronic 0w40 sau hightronic de ala de 100 de ron 5l?

#4494
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Aral High Tronic 5w-40 in  02-03-2007 155.600 km.

din care a papat 150 ml-200 ml. motor care niciodata n-a papat ulei si nici in prezent la 250k km nu papa gram de ulei intre schimburi.

alta tura
27-07-2007   160.180 km  
motirv : " motivul schimbarii , motor putin zgomotos ,  asta in urma unor drumuri in regim greu si foarte greu "

Motorul consumase iar dar de la faza de pe transfagarasn .... lucrurile au stat altfel.

Dupa primul schimb uleiul a primit o a doua sansa. A dat fail si a fost inlocuit.

Nu cu M1 turbo diesel truck ci cu un Castrol.


Am notate toate modificarile la masina si toate motivele :D

Am vazut ca supertronic are baza HC + PAO dar nu mai am incredere in Aral.

Edited by Kspic, 05 October 2015 - 22:16.


#4495
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

View Postascu, on 03 octombrie 2015 - 20:16, said:

Cer si eu o perere despre Valvoline synpower  5w40.il folosesc la motor diesel de vreo 4 schimburi.Eu sunt multumit.Ce spune fisa tehnica a acestuia?  Multumesc

Valvoline 5w-40 se vinde in doua variante:
Synpower SAE 5W-40 ACEA A3/B4 (Benzinare sau Diesel sub EURO4)
Synpower Xtreme™ MST C3 5W40 ACEA C3 (DPF)

MSDS-ul nu spune prea bine, ba chiar nemtii sunt agitati cand il vad, tocmai de aia au tinut sa aibe substantele periculoase in rosu.
In principiu baza minerala hidrocracata + aditivi. Sub 10000 km e Okay, nu trebuie sa iti faci griji sau sa cauti altceva daca esti multumit.

#4496
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Se da urmatorul VOA (by Dyson advanced kit) pentru trei 0W20.
Ce optiune ati alege dintre variantele testate si de ce?

Attached Files



#4497
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Deci ca sa nu las treaba pe jumate.
Vorbeam de Aral SuperTronic 0w40, cu PP -60, FP 244 gr.C, ACEA C3, MB229.51

Am atasat PDS-ul, MSDS-ul din 2013 si 2015 (chiar m-ar interesa opinii avizate despre schimbarea de compozitie)

Attached File aral_supertronic_0w-40_msds 2013.pdf 95.99K 1 downloads
Attached File  Aral 0w40 Supertronic PDS 2013.pdf   22.49K   2 downloads
Attached File aral 0w40 supertronic MSDS 2015 PL.pdf 97.53K 7 downloads

#4498
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
MSDS 2015 - baza sintetica e identica cu Mobil 1 dar in cantitati mai mici, minim 25 max. 50%. Fata de 2013 au mai adaugat niste PAO ca asa e trendul dar din cate am vazut pana acum Mobil 0W-40 sta cel mai bine cand discutam despre uleiurile de strada.
Putem observa ca si uleiurile L. SaPs capata valente premium, interesant la cate probleme au fost legate de CTO-ul generatiei DPF sau triple way cat.

#4499
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Daca tot s-a umplut de MSDS's pe topic atasez si ultimele Castrols din aceeasi liga 0W-40 si un 0W-30 care ridica garda in fata lui ESP de la Mobil 1.

#4500
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Buna treaba Posted Image

Isi face cineva pomana cu un MSDS de doiciland pentru Shell Helix Ultra 5w40?

Eventual niste comentarii pertinente :D

Edited by a3ds, 06 October 2015 - 14:11.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate