Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4105
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 430
  • Înscris: 15.01.2008

 cristi.r, on 10 noiembrie 2014 - 19:24, said:

...

Ai zis ca e vorba de un 1.2 de Logan ? Daca este așa, poți pune fara grija un 5w30, cu condiția sa fie ... ai ghicit Posted Image ACEA A3/B4 sau C3. Ba chiar si un 0w30 ar merge de miune, cu aceeași condiție.

...

C3-ul este recomandat pt. diesel cu DPF, ce sa caute intr-un benzinar???

#4106
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
pai parca asigura un HTHS de 3,5 minim plus  curatenie in motor fiind mid-saps, deci foarte ok.

#4107
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Mai nou, nu mai "putem" fara C3, sau este din ce in ce mai intalnit acest C3, asa ca ... de ce nu ?

castrol edge fst tra-la-la 0w30 este C3... un exemplu, sper ca nu ma va acuza careva ca vand castrol acum...

#4108
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 430
  • Înscris: 15.01.2008
Da, sigur, de ce nu? Insa am pus intrebarea doar pt. ca ai de ales atatea uleiuri in marja 0W30 pt. benzinare incat chiar nu vad de ce ai pune unul cu norma C3... Eu unul consider ca nu asigura protectia necesara la regimul meu de mers (ma refer aici la Accord, 2.0).

Am deja un an si aproape 9000 km de cand am in Accord uleiul RLI 0W30 "Dr Haas" care se comporta absolut superb, n-a scazut deloc pe joja iar sunetul motorului este la fel ca la inceput, adica  aproape inaudibil din afara masinii, la relanti. Poza cu motorul la 200K km (desfacut pt. verificat jocul la tacheti, am gasit 0.23 mm pe admisie si 0,30 mm pe evacuare, nefiind nevoie de reglaj).

Attached Files



#4109
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
0w-30 a fost apreciat fuchs-ul pe aici.

#4110
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:

Da, sigur, de ce nu? Insa am pus intrebarea doar pt. ca ai de ales atatea uleiuri in marja 0W30 pt. benzinare incat chiar nu vad de ce ai pune unul cu norma C3...
0w30-ul ala este API SN, VW 502.00, BMW LL-04 sau Renault RN 0700/0710, deci merge de minune la benzina. Faptul ca este C3 nu-l recomanda neaparat pentru diesel, ci arata faptul ca este bun si pentru diesel cu DPF, adica este un ulei cu continut de aditivi metalici mai mic si imbogatit probabil cu polimeri si alte particule stiintifico-fantastice patentate de BP/Castrol.


 Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:

Eu unul consider ca nu asigura protectia necesara la regimul meu de mers (ma refer aici la Accord, 2.0).
Departe de mine dorinta de a intra intr-o discutie in contradictoriu, dar hai sa lasam lucrurile asa cum sunt, ok ? Ideea de baza este ca in ultimul timp sunt din ce in ce mai multe uleiuri low/mid SAPS si din ce in ce mai putine full-SAPS.

A, ca vrei tu sa faci un review la RLi, perfect ok. Multa lume iti va multumi pentru asta. Dar puteai sa spui asa de la bun inceput, nu se supara nimeni. Nu era vorba de niciun versus aici, pana la tine.

#4111
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,016
  • Înscris: 20.06.2005

 Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:

n-a scazut deloc pe joja iar sunetul motorului este la fel ca la inceput, adica  aproape inaudibil din afara masinii, la relanti.

Dupa poza am zis , CL7 ... in prima secunda.
Nu te lua dupa scaderea uleiului, acest motor rar consuma, infim as spune, asta si cu alte tipuri de ulei (proaste sau bune), indiferent de exploatare, bineinteles sa fie  in norma de vascozitate indicata.

La sunet de ralanti iarasi este irelevant, acest motor este aproape mut la ralanti cand este incalzit.

#4112
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 430
  • Înscris: 15.01.2008
Apropo de RLI 5W40, zilele astea am ascultat un motor de 1.6 diesel de pe o Mazda 3 cu uleiul proaspat schimbat, motorul torcea infundat, fum deloc si nici miros la esapament, proprietarul mi-a spus a doua zi ca e foarte incantat diferenta fiint vizibila intre ce avea inainte (Eneos Sutina 5W40) si RLI. Inainte de Sustina avusese Q8 5W30, motorul fumega nitel la rece iar la esapament era prezent un miros de motorina nearsa (din spusele lui).

Din mai , de cand a aparut la mine in garaj si un Astra H GTC din 2008 cu motor Z13DTH am trecut bineinteles pe Bio-SynXtra HD SHP Motor Oil SAE 5W40, in peste 8000 km n-a scazut pe joja decat 2-3 mm, desi masina are un regim dur de exploatare (naveta zilnica la serviciu de 2x12 km, maxim 4000 km facuti extraurban la viteze mari si incarcatura maxima in masina, motor remapat la 120 CP). Motorul are 92.000 km si este destul de silentios tinand cont ca are distributia pe lant.

Accordul beneficiaza din noiembrie anul trecut de Bio-SynXtra SHP 0w30 PCMO, culoarea a ramas brun deschis transparent, consum de ulei zero indiferent de regimul de mers, motorul toarce la fel ca imediat dupa schimb, consum benzina de 9.2 % exclusiv urban in ultima mie de km.

Oricum, in week-end voi schimba uleiul si filtrele la ambele masini, la fel ca in toti anii trecuti, pt. a intra cu ulei proaspat in iarna, chiar daca nu s-a depasit 10.000 de km. La Astra probabil va mai fi un schimb la inceputul verii, daca va aduna km la fel de multi ca in ultimele 6 luni. O sa-i fac si un flush cu Metabond CL internal engine cleaner, ca tot il am prin casa, dupa care voi pune 2,5 litri de ulei ENEOS SUSTINA 5W30 ramas de la alte schimburi pt. a spala motorul, inainte de a pune uleiul RLI. As vrea ca macar prima mie de km sa nu se innegreasca uleiul, desi la diesel sunt slabe sanse... In vara am curatat baia de ulei si admisia apoi am anulat din soft EGR-ul, odata cu remaparea.

wolfydRg: vorbesc prin comparatie cu uleiurile anterioare (Q8 5W40 si Sustina 5W30) folosite la Accord, schimbate si alea cu mult inainte de termen, adica primul dupa 3000 KM si al doilea dupa 5000 km. Cu RLI se aude doar fasaitul curelei de transmisie, cu capota inchisa.

Edited by Viorro, 13 November 2014 - 10:12.


#4113
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
De ceva timp va tot bat la cap cu intrebari despre q8

Fiind in garantie, pentru schimbul la fiecare 10k, intre reviziile oficiale (30k), am de ales intre doua garaje din regiune, unul baga q8 Formula Excel 5w40 , altul Magnatec 5w40 C3.

Motor benzina 1.4 turbo MultiAir 2014, producatorul zice 5w40 C3 (euro 6, deh) sau 0w30 (dar nici un garaj agréat/reprezentanta nu ofera 0w, pretul le strica profiturile )  Norma Fiat 95535-S2, adica C3 pt benzinare cu TWC si extended drain.

Aici am gasit datele tuturor uleiurilor q8, pentru interesati.

http://www.q8oils.fr...esproduits.aspx

Am atasat datele lui q8 F excel 5w40. Nu e C3, ci FullSAPS, dar zice ca HTHS e >3,5 ceea ce e suficient, zic eu, in conditiile in care C3= HTHS>3,5 si tandrete cu TWC/DPF

Deci e bun sau caut altceva?

Attached Files



#4114
Bijaz

Bijaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,701
  • Înscris: 24.02.2010
Imi spune si mie care e diferenta dpdv al exploatarii/vietii motorului/well beingului in general intre:

0w30

5w30

5w40

0w40

HC sau sintetice, motorul in speta benzina 2.3 kompressor din 99 de mercedes?

Adica, care e de fapt diferenta in viata reala intre 0w30 si 0w40? 0 am inteles, e fluid iarna la temperaturi joase.

Dar in rest?

Ce marci fac uleiuri la STAS pe piata romaneasca? Ma refer la uleiuri usor de gasit?

Multumesc.

Momentan am in masina hightronic 5w40 de la aral si as trece pe un 0w40 la vara. Sau un 5w40 sintetic gen LM syntho.

Pareri/recomandari?

Multumesc

#4115
Bijaz

Bijaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,701
  • Înscris: 24.02.2010
Codul motorului este M111.975 si masina are sub 100k

Edited by Bijaz, 03 December 2014 - 06:32.


#4116
Badsoul

Badsoul

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 20.09.2009
as dori sa pun  Swd Rheinol Primus DXM SAE 5W-40.    Acum am oe BMW si dupa un drum de ~300 km suna cam tare motorul. Masina este bmw E90 320d 184cp euro 5. ce parere aveti?

#4117
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,373
  • Înscris: 08.12.2008
@badsoul rli euroseries 5w30 sau ca alternati BMW oem 0w40

#4118
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
intreb pt cineva cu cielo pe benzina (57kw), cat de mult are nevoie de dexos 2, sau in general de norme GM?
si de obicei uleiurie astea sunt mai ieftine decat cele care nu au norma GM, tot long life. un raspuns strict la intrebare daca se poate. multumesc.

Edited by 41ex, 06 December 2014 - 10:16.


#4119
Bijaz

Bijaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,701
  • Înscris: 24.02.2010
Nu stiu de Cielo dar iti zic de Matiz : de cand il am i-am facut 2 schimburi cu GM 5w30 si acum de curand, ultima data i-am pus Mobil 5w30, dexos2 parca. Diferenta este evidenta, in favoarea mobil : se aude/simte altfel motorul, nu mai baraie, nu mai dardaie. E dexos 2 si Mobilul, 3000 xe 5w30 ceva de genu.

Niciodata nu mai pun kktu ala de ulei de "origine", regret ca nu i-am bagat pana acum mobil sau alt ulei de asta cu reputatie proasta pe forumuri Posted Image

Cata nevoie de norma aia are...nu stiu sa iti zic, dar un ulei gen aral/valvoline/liqui/mobil/castrol care e folosit pe scara larga si respecta toate normele importante nu are cum sa nu fie bun pentru un cielo.

Edited by Bijaz, 06 December 2014 - 20:41.


#4120
Bijaz

Bijaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,701
  • Înscris: 24.02.2010
Cum vi se pare uleiul asta : http://www.mobil1.de...schreibung#tabs

#4121
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,259
  • Înscris: 24.01.2008
L-am folosit eu in Lancer, inainte de RL.  Mi s-a parut OK.  De fapt, dupa vreo 4.000 de km de cand am facut "rocada", eu nu sesizez mari schimbari.  Poate doar o idee mai silentios motorul, acum.  Nu c-ar fi fost deranjant zgomotul cu Mobil.

#4122
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Un final de review pt Fuchs  Titan Supersyn 0w30:
- dupa trei saptamani de pauza in garaj la subsol, in iunie (>20grade), motorul a vibrat destul de tare, vreo 10 min
Am mai patit asta cu Lukoil Synthetic 5w40, iarna dupa 6 zile de stat in ger, numai c-a vibrat foarte urat vreo 45min
Deci, doua episoade de ungere zéro.
In contextul asta, chestia aia de la Magnatec, cu " molecule care adera..." (probabil esteri) suna foarte interesant. Teoretic.

- se vorbea cu ceva timp in urma de motoare care se incalzesc mult mai greu cu uleiuri de calitate.
Chestie experimentata de mine cu Fuchs, in primii ? Km
Cum Fuchs ul ala nu se mai face, si cum e a doua masina, am pus si eu ce-aveam prin dulap (Lukoil Genesis Premium 5w40)
Culmea e ca si cu asta face la fel ( acul de temp urca greeeu), si am vreo 500km de la schimb.

Deci, ori amandoua-s tot pe-acolo, ori asta de la Lukoil chiar e bun.
Chiar nu stiu.

Pentru viitor, ezit intre protectia la pornire (gen Magnatec) si curatenia luna (gen Shell hélix ultra professional AV 0w30)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate