Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#4105
Posted 10 November 2014 - 22:18
cristi.r, on 10 noiembrie 2014 - 19:24, said:
... Ai zis ca e vorba de un 1.2 de Logan ? Daca este așa, poți pune fara grija un 5w30, cu condiția sa fie ... ai ghicit ACEA A3/B4 sau C3. Ba chiar si un 0w30 ar merge de miune, cu aceeași condiție. ... C3-ul este recomandat pt. diesel cu DPF, ce sa caute intr-un benzinar??? |
#4106
Posted 10 November 2014 - 22:58
pai parca asigura un HTHS de 3,5 minim plus curatenie in motor fiind mid-saps, deci foarte ok.
|
#4107
Posted 10 November 2014 - 23:16
Mai nou, nu mai "putem" fara C3, sau este din ce in ce mai intalnit acest C3, asa ca ... de ce nu ?
castrol edge fst tra-la-la 0w30 este C3... un exemplu, sper ca nu ma va acuza careva ca vand castrol acum... |
#4108
Posted 12 November 2014 - 19:44
Da, sigur, de ce nu? Insa am pus intrebarea doar pt. ca ai de ales atatea uleiuri in marja 0W30 pt. benzinare incat chiar nu vad de ce ai pune unul cu norma C3... Eu unul consider ca nu asigura protectia necesara la regimul meu de mers (ma refer aici la Accord, 2.0).
Am deja un an si aproape 9000 km de cand am in Accord uleiul RLI 0W30 "Dr Haas" care se comporta absolut superb, n-a scazut deloc pe joja iar sunetul motorului este la fel ca la inceput, adica aproape inaudibil din afara masinii, la relanti. Poza cu motorul la 200K km (desfacut pt. verificat jocul la tacheti, am gasit 0.23 mm pe admisie si 0,30 mm pe evacuare, nefiind nevoie de reglaj). Attached Files |
#4110
Posted 12 November 2014 - 21:32
Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:
Da, sigur, de ce nu? Insa am pus intrebarea doar pt. ca ai de ales atatea uleiuri in marja 0W30 pt. benzinare incat chiar nu vad de ce ai pune unul cu norma C3... Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:
Eu unul consider ca nu asigura protectia necesara la regimul meu de mers (ma refer aici la Accord, 2.0). A, ca vrei tu sa faci un review la RLi, perfect ok. Multa lume iti va multumi pentru asta. Dar puteai sa spui asa de la bun inceput, nu se supara nimeni. Nu era vorba de niciun versus aici, pana la tine. |
#4111
Posted 13 November 2014 - 09:50
Viorro, on 12 noiembrie 2014 - 19:44, said:
n-a scazut deloc pe joja iar sunetul motorului este la fel ca la inceput, adica aproape inaudibil din afara masinii, la relanti. Dupa poza am zis , CL7 ... in prima secunda. Nu te lua dupa scaderea uleiului, acest motor rar consuma, infim as spune, asta si cu alte tipuri de ulei (proaste sau bune), indiferent de exploatare, bineinteles sa fie in norma de vascozitate indicata. La sunet de ralanti iarasi este irelevant, acest motor este aproape mut la ralanti cand este incalzit. |
#4112
Posted 13 November 2014 - 10:06
Apropo de RLI 5W40, zilele astea am ascultat un motor de 1.6 diesel de pe o Mazda 3 cu uleiul proaspat schimbat, motorul torcea infundat, fum deloc si nici miros la esapament, proprietarul mi-a spus a doua zi ca e foarte incantat diferenta fiint vizibila intre ce avea inainte (Eneos Sutina 5W40) si RLI. Inainte de Sustina avusese Q8 5W30, motorul fumega nitel la rece iar la esapament era prezent un miros de motorina nearsa (din spusele lui).
Din mai , de cand a aparut la mine in garaj si un Astra H GTC din 2008 cu motor Z13DTH am trecut bineinteles pe Bio-SynXtra HD SHP Motor Oil SAE 5W40, in peste 8000 km n-a scazut pe joja decat 2-3 mm, desi masina are un regim dur de exploatare (naveta zilnica la serviciu de 2x12 km, maxim 4000 km facuti extraurban la viteze mari si incarcatura maxima in masina, motor remapat la 120 CP). Motorul are 92.000 km si este destul de silentios tinand cont ca are distributia pe lant. Accordul beneficiaza din noiembrie anul trecut de Bio-SynXtra SHP 0w30 PCMO, culoarea a ramas brun deschis transparent, consum de ulei zero indiferent de regimul de mers, motorul toarce la fel ca imediat dupa schimb, consum benzina de 9.2 % exclusiv urban in ultima mie de km. Oricum, in week-end voi schimba uleiul si filtrele la ambele masini, la fel ca in toti anii trecuti, pt. a intra cu ulei proaspat in iarna, chiar daca nu s-a depasit 10.000 de km. La Astra probabil va mai fi un schimb la inceputul verii, daca va aduna km la fel de multi ca in ultimele 6 luni. O sa-i fac si un flush cu Metabond CL internal engine cleaner, ca tot il am prin casa, dupa care voi pune 2,5 litri de ulei ENEOS SUSTINA 5W30 ramas de la alte schimburi pt. a spala motorul, inainte de a pune uleiul RLI. As vrea ca macar prima mie de km sa nu se innegreasca uleiul, desi la diesel sunt slabe sanse... In vara am curatat baia de ulei si admisia apoi am anulat din soft EGR-ul, odata cu remaparea. wolfydRg: vorbesc prin comparatie cu uleiurile anterioare (Q8 5W40 si Sustina 5W30) folosite la Accord, schimbate si alea cu mult inainte de termen, adica primul dupa 3000 KM si al doilea dupa 5000 km. Cu RLI se aude doar fasaitul curelei de transmisie, cu capota inchisa. Edited by Viorro, 13 November 2014 - 10:12. |
#4113
Posted 15 November 2014 - 11:26
De ceva timp va tot bat la cap cu intrebari despre q8
Fiind in garantie, pentru schimbul la fiecare 10k, intre reviziile oficiale (30k), am de ales intre doua garaje din regiune, unul baga q8 Formula Excel 5w40 , altul Magnatec 5w40 C3. Motor benzina 1.4 turbo MultiAir 2014, producatorul zice 5w40 C3 (euro 6, deh) sau 0w30 (dar nici un garaj agréat/reprezentanta nu ofera 0w, pretul le strica profiturile ) Norma Fiat 95535-S2, adica C3 pt benzinare cu TWC si extended drain. Aici am gasit datele tuturor uleiurilor q8, pentru interesati. http://www.q8oils.fr...esproduits.aspx Am atasat datele lui q8 F excel 5w40. Nu e C3, ci FullSAPS, dar zice ca HTHS e >3,5 ceea ce e suficient, zic eu, in conditiile in care C3= HTHS>3,5 si tandrete cu TWC/DPF Deci e bun sau caut altceva? Attached Files |
#4114
Posted 03 December 2014 - 04:03
Imi spune si mie care e diferenta dpdv al exploatarii/vietii motorului/well beingului in general intre:
0w30 5w30 5w40 0w40 HC sau sintetice, motorul in speta benzina 2.3 kompressor din 99 de mercedes? Adica, care e de fapt diferenta in viata reala intre 0w30 si 0w40? 0 am inteles, e fluid iarna la temperaturi joase. Dar in rest? Ce marci fac uleiuri la STAS pe piata romaneasca? Ma refer la uleiuri usor de gasit? Multumesc. Momentan am in masina hightronic 5w40 de la aral si as trece pe un 0w40 la vara. Sau un 5w40 sintetic gen LM syntho. Pareri/recomandari? Multumesc |
|
#4115
Posted 03 December 2014 - 06:31
Codul motorului este M111.975 si masina are sub 100k
Edited by Bijaz, 03 December 2014 - 06:32. |
#4116
Posted 04 December 2014 - 15:18
#4118
Posted 06 December 2014 - 10:15
intreb pt cineva cu cielo pe benzina (57kw), cat de mult are nevoie de dexos 2, sau in general de norme GM?
si de obicei uleiurie astea sunt mai ieftine decat cele care nu au norma GM, tot long life. un raspuns strict la intrebare daca se poate. multumesc. Edited by 41ex, 06 December 2014 - 10:16. |
#4119
Posted 06 December 2014 - 20:33
Nu stiu de Cielo dar iti zic de Matiz : de cand il am i-am facut 2 schimburi cu GM 5w30 si acum de curand, ultima data i-am pus Mobil 5w30, dexos2 parca. Diferenta este evidenta, in favoarea mobil : se aude/simte altfel motorul, nu mai baraie, nu mai dardaie. E dexos 2 si Mobilul, 3000 xe 5w30 ceva de genu.
Niciodata nu mai pun kktu ala de ulei de "origine", regret ca nu i-am bagat pana acum mobil sau alt ulei de asta cu reputatie proasta pe forumuri Cata nevoie de norma aia are...nu stiu sa iti zic, dar un ulei gen aral/valvoline/liqui/mobil/castrol care e folosit pe scara larga si respecta toate normele importante nu are cum sa nu fie bun pentru un cielo. Edited by Bijaz, 06 December 2014 - 20:41. |
|
#4120
Posted 07 December 2014 - 04:35
Cum vi se pare uleiul asta : http://www.mobil1.de...schreibung#tabs
|
#4121
Posted 07 December 2014 - 05:09
L-am folosit eu in Lancer, inainte de RL. Mi s-a parut OK. De fapt, dupa vreo 4.000 de km de cand am facut "rocada", eu nu sesizez mari schimbari. Poate doar o idee mai silentios motorul, acum. Nu c-ar fi fost deranjant zgomotul cu Mobil.
|
#4122
Posted 07 December 2014 - 17:30
Un final de review pt Fuchs Titan Supersyn 0w30:
- dupa trei saptamani de pauza in garaj la subsol, in iunie (>20grade), motorul a vibrat destul de tare, vreo 10 min Am mai patit asta cu Lukoil Synthetic 5w40, iarna dupa 6 zile de stat in ger, numai c-a vibrat foarte urat vreo 45min Deci, doua episoade de ungere zéro. In contextul asta, chestia aia de la Magnatec, cu " molecule care adera..." (probabil esteri) suna foarte interesant. Teoretic. - se vorbea cu ceva timp in urma de motoare care se incalzesc mult mai greu cu uleiuri de calitate. Chestie experimentata de mine cu Fuchs, in primii ? Km Cum Fuchs ul ala nu se mai face, si cum e a doua masina, am pus si eu ce-aveam prin dulap (Lukoil Genesis Premium 5w40) Culmea e ca si cu asta face la fel ( acul de temp urca greeeu), si am vreo 500km de la schimb. Deci, ori amandoua-s tot pe-acolo, ori asta de la Lukoil chiar e bun. Chiar nu stiu. Pentru viitor, ezit intre protectia la pornire (gen Magnatec) si curatenia luna (gen Shell hélix ultra professional AV 0w30) |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users