Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4069
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Ce parere aveti de uleiul asta? http://www.schaeffer...Sheets/9000.pdf

#4070
mike-5

mike-5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 14.12.2007
Eu am un Logan 1.2 16v Euro 5 fabricat in 2011 cu motor D4F-732.Se spune ca acest tip de motor a fost folosit pe masini Renault incepand cu anii 2000-2002.Nu stiu daca de atunci i-au facut modificari substantiale.Al meu are o singura axa cu came ca in poza luata de pe alt forum.Nestiind multa engleza, din filmuletul youtube Dan Watson,deduc ca pentru motorul meu chiar daca este Euro 5 este mai indicat sa folosesc un ulei A3/B4 fara C2,C3 (puternic polimerizate),adica de exemplu Liqui Moly Special tec LL 5w30,fata de un Mobil1 ESP Formula 5w30 care este C2,C3,Porsche C30.Am citit afirmatie pe forum de la un user care spune ca uleiurile de generatie noua cu teste facute pe circuit in Germania, Porsche C30, ar reduce uzura pe cama fata de uleiurile mai vechi.Deci cum sta treaba pana la urma ? In cartea tehnica a masinii spune sa folosesc uleiuri 5w30,5w40 cu norme A3/B4 sau A5/B5,fara nici o specificatie gen Renault RN700....

Attached Files



#4071
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
@profitor
Pentru o masina in garantie si post-garantie as folosi o perioada tot OE 507.00, mai ales ca are km putini la bord.
Kulanta este bine-venita indiferent de veniturile posesorului.
La DSG doar ulei OE cum s-a mai recomandat, nici un producator generalist nu foloseste aditivii de frictiune in raportul exact pe care il doreste VW la uleiurile DSG.
Poate ca Fuchs (cel mai probabil producatorul de OE), cu uleiurile lui strict pentru VW ar fi o solutie, dar din nou este vorba de kulanta, iar DSG-urile sunt renumite pentru probleme, deci mai bine play safe.

@simple_n
Valorile de Zinc, Phosphorus, etc din Red Line sunt dintr-o corespondenta mai veche cu Dave de la Red Line.
Ca sa le aflii pentru uleiul mentionat trebuie sa-i scrii, te rog pune raspunsul si aici.
ZDDP si in general tot Ash-ul rezultat scad durata de viata a catalizatoarelor TWC (three way catalyst).
Aceste catalizatoare se monteaza de ceva ani, trebuie sa te documentezi ce este pe masina.

@mike-5
Cred ca la motorul tau este norma RN0700, deci A3, A5, nu C-uri.

Edited by Speedo, 08 February 2015 - 00:38.


#4072
inter_milano

inter_milano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 15.02.2007
Salut, pentru un Kalos 1.4, 100.000 km este ok uleiul asta: Mobil Super 3000 XE, 5W30 ?

De cand am cumparat-o am folosit doar Castrol 10W40 la recomandarea celor care mi-au facut schimbul, dar recent am aflat ca indicat pentru Kalos ar fi uleiul sintetic 5W30.

#4073
inter_milano

inter_milano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 15.02.2007
Benzina, masina are 9 ani. Am cumpărat-o sh in 2010. Norma de poluare euro 4.
Cat despre buget, ieftin si bun dacă există așa ceva :)

#4074
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
1.4OHC, cod motor F14S3 (82CP) sau F14D3 (93CP), trebuie ulei API/ACEA SL/A1, 5W-30 sau 10W-30.
Cauta un ulei de conceptie veche cu norma SL/A1, nu lua uleiuri moderne, nu ajuta motorul.

Edited by Speedo, 16 October 2014 - 23:34.


#4075
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
are doar 9 ani nu 40+. A1 e "subtire", SL il imbacseste, 10W e mineral. majoritatea masinilor fabricate acum 10 ani li se recomanda 5w-30, A3/B4, SM/SN.

probabil ar trebui sa se uite dupa dexos1/2 dar mi se par cam slabe normele astea.

Edited by 41ex, 17 October 2014 - 06:42.


#4076
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
TDI-urile PD de dinainte de ultima norma 505.01 (2004) sunt toate roller cam ? Pentru ca daca exista si flat tappet, avem o problema mare... Dan Watson se refera la termene ceva mai "rasfirate" decat credem noi, motoarele de vreo 15 ani incoace sunt pregatite pentru uleiurile moderne.

#4077
mike-5

mike-5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 14.12.2007
@41ex,acum am pus in motorul Logan D4F-732 1.2 16v Euro5 uleiul Liqui Moly Special tec LL 5w30,iar daca il imbacseste fiind SL,atunci in viitor o sa pun RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40,A3/B4 SN,aprobare Porsche40, fara C-uri,acesta fiind mai gros,dar nu cu diferente mari si asemanator la celelalte caracteristici.

Edited by mike-5, 17 October 2014 - 09:28.


#4078
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

View Postcristi.r, on 17 octombrie 2014 - 07:24, said:

TDI-urile PD de dinainte de ultima norma 505.01 (2004) sunt toate roller cam ? Pentru ca daca exista si flat tappet, avem o problema mare... Dan Watson se refera la termene ceva mai "rasfirate" decat credem noi, motoarele de vreo 15 ani incoace sunt pregatite pentru uleiurile moderne.

Toate PD-urile de 1.9 sunt flat tapped cam, doar 2.0TDI sunt roller.
Dan a mai spus intr-un alt video, citat aproximativ: "before, oil was not that a big issue in designing an engine".

Edited by Speedo, 17 October 2014 - 10:15.


#4079
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostSpeedo, on 17 octombrie 2014 - 10:12, said:

Dan a mai spus intr-un alt video, citat aproximativ: "before, oil was not that a big issue in designing an engine".
Nu stiu daca ai avut in intentie sa ma contrazici sau nu, cert e ca nu asta ai facut. Acel "before" este mai vechi decat cele mai vechi norme ACEA.

Stii cum e cu filmele astea ale lui Dan Watson ? Omul vinde un produs si face niste instruiri cu cei care sunt dispusi sa plateasca pentru a-i asculta experienta lui si know-how-ul. Si sa fereasca Dumnezeu sa recomande aia cine stie ce ulei, la cine stie ce masina si sa vina clientul cu tachetii in batista, ca se duce naibii toata academia lui de uleiuri. Suflatul in iaurt este mai bun decat bajbaitul. Deci ideea lui, tragand linie, este buna. Problema este ca din 4 configuratoare de tip "oil-guide" de pe saiturile producatorilor europeni de lubrifianti, 3 recomanda uleiuri C3 la motoare de Logan pe benzina de exemplu. Acuma, ce sa zic, nici uleiul de prima umplere dacia/renault nu e low, nici macar mid saps (exceptand DPF-ul), asa ca este putin probabil sa fie vreo conspiratie la mijloc.

Edited by cristi.r, 17 October 2014 - 17:47.


#4080
mike-5

mike-5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 14.12.2007
Uitati ce am gasit pentru motorul meu, este nimerit ? http://www.lubasyst....utoturisme.html .Ulei Fuchs ,TITAN GT1 5W-40 cu tehnologia XTL,dar este si C3,in schimb are aprobari Porsche A40 si Renault RN0700/RN0710. Am vorbit cu omul si mi-a spus ca este importat direct din Germania,cu data imbutelierii de anul acesta,codul de bare incepe cu cifra 4,la promotie bidon de 4L=80 lei.

#4081
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
http://www.halfords....w40-oil-1-litre de uleiul asta ce parere aveti pentru opelul meu?
Zice ca pot folosi API CF / ACEA B3-98. Uleiul respecta norma API CF si ACEA C3

#4082
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostDarkAngelBv, on 22 octombrie 2014 - 23:04, said:

Zice ca pot folosi API CF / ACEA B3-98.
Pai atunci cauti un ulei cu specificatia aia. Bine, '98 in mod sigur nu vei mai gasi, insa B3 exista in continuare.

#4083
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postcristi.r, on 29 iunie 2014 - 13:25, said:

Q8 sunt niste uleiuri extrem de bine aditivate (d-alde Ca-3300, Zn/P-1300, etc.). In conditiile in care au si tehnologia de rafinare corespunzatoare (ma indoiesc de contrariu la cati bani se invart acolo), nu e o marca de neglijat. Iar dupa cum arata MSDS-ul lui Q8 0w30 (ce joc de cuvinte: chiu-ueit - Kuweit Posted Image), nu prea cred ca-s diferente intre asta si Fuchs-ul pus de tine pana acum.

De unde ai datele astea, te rog? Ma intereseaza 5w40 Formula excel, nu gasesc decat un tds succint.

#4084
Ana0181

Ana0181

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,110
  • Înscris: 10.03.2013

View Postmike-5, on 20 octombrie 2014 - 10:12, said:

Uitati ce am gasit pentru motorul meu, este nimerit ? http://www.lubasyst....utoturisme.html .Ulei Fuchs ,TITAN GT1 5W-40 cu tehnologia XTL,dar este si C3,in schimb are aprobari Porsche A40 si Renault RN0700/RN0710. Am vorbit cu omul si mi-a spus ca este importat direct din Germania,cu data imbutelierii de anul acesta,codul de bare incepe cu cifra 4,la promotie bidon de 4L=80 lei.

Numai mie oare mi se pare ca sunt cam ieftine Fuchs-urile alea? Stau si ma gandesc daca nu cumva au inceput sa contra-faca si marca asta...

#4085
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Da, sunt extrem de ieftine in comparatie cu preturile la care l-am cumparat eu.

#4086
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postzveroboi78, on 26 octombrie 2014 - 22:15, said:

De unde ai datele astea, te rog? Ma intereseaza 5w40 Formula excel, nu gasesc decat un tds succint.
Da' tu crezi ca eu mai stiu unde am gasit datele alea ? Le-am cautat, le-am gasit pe vreun forum de profil la vreo analiza pusa de careva (probabil pe forumul ala rusesc, dar nu bag mana-n foc). Analize de laborator la Q8 exista pe net, asadar nu ma plang de lipsa de credibilitate.

nei-k, tu de ce-ai dat like la o simpla intrebare ?


View PostAna0181, on 27 octombrie 2014 - 10:32, said:

Numai mie oare mi se pare ca sunt cam ieftine Fuchs-urile alea? Stau si ma gandesc daca nu cumva au inceput sa contra-faca si marca asta...
Da, sunt ieftine si este foarte bine ca este asa. Nu cred ca se "oboseste" careva sa falsifice o marca ce la noi se identifica mai mult cu condimentele si nu cu lubrifiantii auto. Eu am auzit de marca asta cu multa vreme inainte de a fi amintita aici, avand contacte cu o firma care face servisare la grupuri electrogene de toate tipurile, inclusiv din cele care stau cu lunile pe camp si pornesc atunci cand este nevoie la irigatii sau amplasamente de telecomunicatii. Probabil ca domeniile astea s-ar incadra la "heavy-duty".

Si este foarte bine ca Fuchs-ul este ieftin, deoarece experienta recenta m-a invatat ca nu-i obligatoriu sa dai foarte multi bani pe calitate la acest capitol. Ba din contra, pretul nu mai inseamna demult calitate, ci este o masura a expunerii marcii pe piata. Si uitati-va cu atentie, ca marcile mai putin prezente in magazine sunt mai ieftine decat cele pe care le cunoaste tot romanul. Cel mai elocvent exemplu este Liqui-Moly, care in urma cu 3 ani avea alta calitate (mai buna) si alte preturi (mai mici) decat acum. Da, imi asum aceasta remarca: LM a ajuns o posirca. Da, este nemteasca 100%, dar posirca. Iar urechea mea nu ma inseala, indiferent de cate analize de uleiuri si cate argumente pro imi vor fi aduse. Iar eu am fost fanul acestei marci !!! Adica se comporta intocmai ca celelalte marci arhicunoscute si mult "infierate" pe aici.

View PostRealThing, on 27 octombrie 2014 - 11:03, said:

Da, sunt extrem de ieftine in comparatie cu preturile la care l-am cumparat eu.
Tu ai cumparat 0w30. Pe saitul ala, ce pret are 0w30-ul ?

Edited by cristi.r, 27 October 2014 - 21:53.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate