Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#4069
Posted 11 October 2014 - 20:38
Ce parere aveti de uleiul asta? http://www.schaeffer...Sheets/9000.pdf
|
#4070
Posted 14 October 2014 - 09:22
Eu am un Logan 1.2 16v Euro 5 fabricat in 2011 cu motor D4F-732.Se spune ca acest tip de motor a fost folosit pe masini Renault incepand cu anii 2000-2002.Nu stiu daca de atunci i-au facut modificari substantiale.Al meu are o singura axa cu came ca in poza luata de pe alt forum.Nestiind multa engleza, din filmuletul youtube Dan Watson,deduc ca pentru motorul meu chiar daca este Euro 5 este mai indicat sa folosesc un ulei A3/B4 fara C2,C3 (puternic polimerizate),adica de exemplu Liqui Moly Special tec LL 5w30,fata de un Mobil1 ESP Formula 5w30 care este C2,C3,Porsche C30.Am citit afirmatie pe forum de la un user care spune ca uleiurile de generatie noua cu teste facute pe circuit in Germania, Porsche C30, ar reduce uzura pe cama fata de uleiurile mai vechi.Deci cum sta treaba pana la urma ? In cartea tehnica a masinii spune sa folosesc uleiuri 5w30,5w40 cu norme A3/B4 sau A5/B5,fara nici o specificatie gen Renault RN700....
Attached Files |
#4071
Posted 15 October 2014 - 00:11
@profitor
Pentru o masina in garantie si post-garantie as folosi o perioada tot OE 507.00, mai ales ca are km putini la bord. Kulanta este bine-venita indiferent de veniturile posesorului. La DSG doar ulei OE cum s-a mai recomandat, nici un producator generalist nu foloseste aditivii de frictiune in raportul exact pe care il doreste VW la uleiurile DSG. Poate ca Fuchs (cel mai probabil producatorul de OE), cu uleiurile lui strict pentru VW ar fi o solutie, dar din nou este vorba de kulanta, iar DSG-urile sunt renumite pentru probleme, deci mai bine play safe. @simple_n Valorile de Zinc, Phosphorus, etc din Red Line sunt dintr-o corespondenta mai veche cu Dave de la Red Line. Ca sa le aflii pentru uleiul mentionat trebuie sa-i scrii, te rog pune raspunsul si aici. ZDDP si in general tot Ash-ul rezultat scad durata de viata a catalizatoarelor TWC (three way catalyst). Aceste catalizatoare se monteaza de ceva ani, trebuie sa te documentezi ce este pe masina. @mike-5 Cred ca la motorul tau este norma RN0700, deci A3, A5, nu C-uri. Edited by Speedo, 08 February 2015 - 00:38. |
#4072
Posted 15 October 2014 - 21:04
Salut, pentru un Kalos 1.4, 100.000 km este ok uleiul asta: Mobil Super 3000 XE, 5W30 ?
De cand am cumparat-o am folosit doar Castrol 10W40 la recomandarea celor care mi-au facut schimbul, dar recent am aflat ca indicat pentru Kalos ar fi uleiul sintetic 5W30. |
#4073
Posted 16 October 2014 - 10:44
Benzina, masina are 9 ani. Am cumpărat-o sh in 2010. Norma de poluare euro 4.
Cat despre buget, ieftin si bun dacă există așa ceva |
#4074
Posted 16 October 2014 - 23:34
1.4OHC, cod motor F14S3 (82CP) sau F14D3 (93CP), trebuie ulei API/ACEA SL/A1, 5W-30 sau 10W-30.
Cauta un ulei de conceptie veche cu norma SL/A1, nu lua uleiuri moderne, nu ajuta motorul. Edited by Speedo, 16 October 2014 - 23:34. |
#4075
Posted 17 October 2014 - 06:36
are doar 9 ani nu 40+. A1 e "subtire", SL il imbacseste, 10W e mineral. majoritatea masinilor fabricate acum 10 ani li se recomanda 5w-30, A3/B4, SM/SN.
probabil ar trebui sa se uite dupa dexos1/2 dar mi se par cam slabe normele astea. Edited by 41ex, 17 October 2014 - 06:42. |
#4076
Posted 17 October 2014 - 07:24
TDI-urile PD de dinainte de ultima norma 505.01 (2004) sunt toate roller cam ? Pentru ca daca exista si flat tappet, avem o problema mare... Dan Watson se refera la termene ceva mai "rasfirate" decat credem noi, motoarele de vreo 15 ani incoace sunt pregatite pentru uleiurile moderne.
|
#4077
Posted 17 October 2014 - 09:25
@41ex,acum am pus in motorul Logan D4F-732 1.2 16v Euro5 uleiul Liqui Moly Special tec LL 5w30,iar daca il imbacseste fiind SL,atunci in viitor o sa pun RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40,A3/B4 SN,aprobare Porsche40, fara C-uri,acesta fiind mai gros,dar nu cu diferente mari si asemanator la celelalte caracteristici.
Edited by mike-5, 17 October 2014 - 09:28. |
#4078
Posted 17 October 2014 - 10:12
cristi.r, on 17 octombrie 2014 - 07:24, said:
TDI-urile PD de dinainte de ultima norma 505.01 (2004) sunt toate roller cam ? Pentru ca daca exista si flat tappet, avem o problema mare... Dan Watson se refera la termene ceva mai "rasfirate" decat credem noi, motoarele de vreo 15 ani incoace sunt pregatite pentru uleiurile moderne. Toate PD-urile de 1.9 sunt flat tapped cam, doar 2.0TDI sunt roller. Dan a mai spus intr-un alt video, citat aproximativ: "before, oil was not that a big issue in designing an engine". Edited by Speedo, 17 October 2014 - 10:15. |
|
#4079
Posted 17 October 2014 - 17:37
Speedo, on 17 octombrie 2014 - 10:12, said:
Dan a mai spus intr-un alt video, citat aproximativ: "before, oil was not that a big issue in designing an engine". Stii cum e cu filmele astea ale lui Dan Watson ? Omul vinde un produs si face niste instruiri cu cei care sunt dispusi sa plateasca pentru a-i asculta experienta lui si know-how-ul. Si sa fereasca Dumnezeu sa recomande aia cine stie ce ulei, la cine stie ce masina si sa vina clientul cu tachetii in batista, ca se duce naibii toata academia lui de uleiuri. Suflatul in iaurt este mai bun decat bajbaitul. Deci ideea lui, tragand linie, este buna. Problema este ca din 4 configuratoare de tip "oil-guide" de pe saiturile producatorilor europeni de lubrifianti, 3 recomanda uleiuri C3 la motoare de Logan pe benzina de exemplu. Acuma, ce sa zic, nici uleiul de prima umplere dacia/renault nu e low, nici macar mid saps (exceptand DPF-ul), asa ca este putin probabil sa fie vreo conspiratie la mijloc. Edited by cristi.r, 17 October 2014 - 17:47. |
#4080
Posted 20 October 2014 - 10:12
Uitati ce am gasit pentru motorul meu, este nimerit ? http://www.lubasyst....utoturisme.html .Ulei Fuchs ,TITAN GT1 5W-40 cu tehnologia XTL,dar este si C3,in schimb are aprobari Porsche A40 si Renault RN0700/RN0710. Am vorbit cu omul si mi-a spus ca este importat direct din Germania,cu data imbutelierii de anul acesta,codul de bare incepe cu cifra 4,la promotie bidon de 4L=80 lei.
|
#4081
Posted 22 October 2014 - 23:04
http://www.halfords....w40-oil-1-litre de uleiul asta ce parere aveti pentru opelul meu?
Zice ca pot folosi API CF / ACEA B3-98. Uleiul respecta norma API CF si ACEA C3 |
#4082
Posted 23 October 2014 - 06:43
#4083
Posted 26 October 2014 - 22:15
cristi.r, on 29 iunie 2014 - 13:25, said:
Q8 sunt niste uleiuri extrem de bine aditivate (d-alde Ca-3300, Zn/P-1300, etc.). In conditiile in care au si tehnologia de rafinare corespunzatoare (ma indoiesc de contrariu la cati bani se invart acolo), nu e o marca de neglijat. Iar dupa cum arata MSDS-ul lui Q8 0w30 (ce joc de cuvinte: chiu-ueit - Kuweit ), nu prea cred ca-s diferente intre asta si Fuchs-ul pus de tine pana acum. De unde ai datele astea, te rog? Ma intereseaza 5w40 Formula excel, nu gasesc decat un tds succint. |
|
#4084
Posted 27 October 2014 - 10:32
mike-5, on 20 octombrie 2014 - 10:12, said:
Uitati ce am gasit pentru motorul meu, este nimerit ? http://www.lubasyst....utoturisme.html .Ulei Fuchs ,TITAN GT1 5W-40 cu tehnologia XTL,dar este si C3,in schimb are aprobari Porsche A40 si Renault RN0700/RN0710. Am vorbit cu omul si mi-a spus ca este importat direct din Germania,cu data imbutelierii de anul acesta,codul de bare incepe cu cifra 4,la promotie bidon de 4L=80 lei. Numai mie oare mi se pare ca sunt cam ieftine Fuchs-urile alea? Stau si ma gandesc daca nu cumva au inceput sa contra-faca si marca asta... |
#4085
Posted 27 October 2014 - 11:03
Da, sunt extrem de ieftine in comparatie cu preturile la care l-am cumparat eu.
|
#4086
Posted 27 October 2014 - 21:34
zveroboi78, on 26 octombrie 2014 - 22:15, said:
De unde ai datele astea, te rog? Ma intereseaza 5w40 Formula excel, nu gasesc decat un tds succint. nei-k, tu de ce-ai dat like la o simpla intrebare ? Ana0181, on 27 octombrie 2014 - 10:32, said:
Numai mie oare mi se pare ca sunt cam ieftine Fuchs-urile alea? Stau si ma gandesc daca nu cumva au inceput sa contra-faca si marca asta... Si este foarte bine ca Fuchs-ul este ieftin, deoarece experienta recenta m-a invatat ca nu-i obligatoriu sa dai foarte multi bani pe calitate la acest capitol. Ba din contra, pretul nu mai inseamna demult calitate, ci este o masura a expunerii marcii pe piata. Si uitati-va cu atentie, ca marcile mai putin prezente in magazine sunt mai ieftine decat cele pe care le cunoaste tot romanul. Cel mai elocvent exemplu este Liqui-Moly, care in urma cu 3 ani avea alta calitate (mai buna) si alte preturi (mai mici) decat acum. Da, imi asum aceasta remarca: LM a ajuns o posirca. Da, este nemteasca 100%, dar posirca. Iar urechea mea nu ma inseala, indiferent de cate analize de uleiuri si cate argumente pro imi vor fi aduse. Iar eu am fost fanul acestei marci !!! Adica se comporta intocmai ca celelalte marci arhicunoscute si mult "infierate" pe aici. RealThing, on 27 octombrie 2014 - 11:03, said:
Da, sunt extrem de ieftine in comparatie cu preturile la care l-am cumparat eu. Edited by cristi.r, 27 October 2014 - 21:53. |
Anunturi
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users