Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#3655
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Speedo, on 10 mai 2014 - 12:18, said:

Motorul tau nu este pregatit pentru intervale extinse de service, deci nu este gandit sa functioneze cu 507.00, trebuie sa eviti acest lucru daca vrei sa ai grija de el.

nu e obligat, ba chiar sfatuit sa schimbe normal, indiferent ce ulei pune. norma VW 504/507 are parca doar 2 motoare excluse. pt restul e ok.
cand se specifica doar ulei norma 505 01 cel mai probabil noua norma inca nu isi facuse aparitia. altfel la noua norma ar fi aparut la excluderi.

iar la oil finder-e nu cumva ii recomanda 5w-30 intai? Posted Image

Edited by 41ex, 10 May 2014 - 19:21.


#3656
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Ampt, on 10 mai 2014 - 11:09, said:

Astăzi mi-a sosit uleiul de motor, ELF Evolution Full Tech 5W30 RN0720, noua denumire a "vechiului" ulei ELF Solaris FE....
Sa ma ierti ca intervin, dar cand invocam garantia, ma refeream la uleiul vandut de reprezentanta, ca sa se vada cu factura de unde l-ai luat. Asa, nu cred ca e vreo diferenta intre Elf-ul ala si orice alt lubrifiant cu RN0720.

#3657
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007

 Tataomidu14, on 09 mai 2014 - 21:16, said:

Acum ma apropii din nou de schimb si am inceput sa caut cel mai bun ulei. Citind sute de pareri si zeci de pagini de forumuri, eu unul m-am gandit la urmatoarele:

- Redline euro 5w40 / recomandat pt 505.01
- Pennzoil 5w40 / 505.01 (asta din ce am vazut are si aprobare oficiala vwag)
- Liqui Moly TopTec 4100

 Speedo, on 10 mai 2014 - 12:18, said:

LM Top Tec 4100 a fost o dezamagire pentru noi.

Confirm (inca o data) ce a spus si Speedo, LM TopTec 4100 nu e cea mai fericita alegere. La mine motorul era destul de zgomotos la rece si la turatii mari.

#3658
crians8591

crians8591

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 04.05.2014
vreti date concrete am spus ca voi reveni . mai trebuie sa am si timp . deci vis a vis de analize (  am si o oferta de test pe un lubrifiant si acolo se vede ce dura este o testare ) oricum mi s-a spus ca si o analiza la o testarea pe  un ulei mineral si unul sintetic tot atat dureaza pt ca diferentele sunt foarte mici la uleiurile cu origine adevarata !!! . si cred ca aceste laboratoare au ceva expertiza )
sa incepem teste laborator : INTERNAL COMBUSTION ENGINE TESTING, RESEARCH AND CERTIFICATION LABORATORY
MUNCII BVD, NR. 103‐105, CLUJ‐NAPOCA, ROMANIA LUBRICATION TESTING QUOTATION ENDURANCE TEST (synthetic oil **) : The evaluation is made on a four cylinder Diesel engine, equipped with a common rail injection system and it has the following steps:
• Endurance test for dynamic work, the equivalent of 15.000 km (200 working hours), the lubricating oil
• Endurance test for dynamic work, the equivalent of 15.000 km (200 working hours), the lubricating oil with the additive.
• 3D Laser Scanning to evaluate the ware of the engine mechanisms before and after working with the additive.
• Spectrographic analysis of the lubricant after working in the laboratory for 200 hours (15.000 km);
• Microscopic analysis of the deposits in the oil filter;
• Comparison of the results;
• Generating the evaluation report;

apoi :

COLD START TESTING (ulei sintetic **)  The cold start testing is done in the Cold Chamber of the testing, research and certification Laboratory and it is dedicated to evaluate
the lubrication properties of the engine in cold start conditions of up to – 30 °C. The evaluation is made on a four cylinder Diesel engine, equipped with a common rail injection system and it has the following steps: • Cold start test (one set 10 testing cycles) the lubricating oil without the additive;
• Cold start test (one set 10 testing cycles) the lubricating oil with the additive;
• Comparison of the results;
• Generating the evaluation report;
CONTRACT MANAGER
Lecturer PhD. Dipl. Eng. Ms VARGA BOGDAN OVIDIU

am cerut date si cu un ulei mineral - tot at dureaza adica tot 200 ore / ciclu !! deci asa se face o analiza ,  nu cu mi se pare ; laboratorul este neutru nu apartine cuiva care produce un ulei sau un aditiv sau un combustibil sa fie partinitor .
mergeti acolo dati mostre analizatile si apoi discutam .

deci asta am si spus ,  am dat in paranteza ce am spus da te pui cu inteligentii

#3659
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
In ceea ce priveste platforma de testare de la Cj, iata ce as intelege eu ca trebuie facut.
Ulei nou, test laborator:
- Kinematic Viscosity Test - ASTM D-445;
- Cold Crank Simulator Test - ASTM D-5293;
- Viscosity Index Test - ASTM D-2240;
- Standard Pour Point test - ASTM D-D97 (este nevoie de o incinta cara sa ajunga la -50gr.C);
- High Temperature/High Shear test (HTHS) - ASTM D-5481;
- Hydrolytic Stability Test - ASTM  D-2619 (optional);
- Dielectric Breakdown Test - ASTM D-4308 (pentru PD-uri care functioneaza cu injectoarele in ulei);
- NOACK Volatility Test - ASTM D-5800;
- The Cleveland Open Cup Test (Flash Point, Fire point) - ASTM D-92;
- Thin Film Oxygen Uptake (TAN, comportamentul la oxidare al unui ulei contaminat cu combustibil, necesar la DPF-uri) - ASTM D-4742 (sau oricare alt mod de testare: D-943, D4310, D2272);
- Four Ball EP Test - ASTM D-2596 (extreme pressure agent);
- Base Number Test - ASTM D-2896(new oil)/4739(used oil);
- Oil Demulsibility Test - ASTM D-1402.
- Sumar compusi (Alu, Chrom , Molybden, etc)

si ar mai fi dar, dar sa zicem ca acestea sunt acoperitoare.

Uleiul se pune in motor, se ruleaza echivalent 5.000Km, se ia mostra si se analizeaza din nou, la fel la 8.000Km, la 10K, la 12K, la 15K
Asta pe langa analizele de spectrometrie si uzura cu laserul care ar trebui efectuate la inceput si la fiecare etapa.

Pe de alta parte nu stim ce motor este, daca are DPF, in ce regim-uri functioneaza cele 200 ore (eu ca si client ar trebui sa impun regimul)...si multe altele.

#3660
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009

Quote

Viorro, on 07 mai 2014 - 10:28, said:
Tot din cauza ca vreau ce-i mai bun pt. masina am trecut si eu pe RLI 0W30 la Accord, surpriza placuta a fost ca pana la urma am facut economie, consumul de conbustibil scazand cu minim 1 litru/100 km, in aceleasi conditii din ultimii 2 ani (stil de mers, anvelope 225/45-17, sarcina utila transportata). 100 litri de benzina mai putini inseamna ca mi-am acoperit uleiul, filtrul de ulei si aditivii pt. 10.000 km... Nu mai zic nimic de modul cum accelereaza acum masina de la 160 la 200 sau de sunetul motorului... Dupa 3000 km facuti pe RLI 0W30 Dr. Haas (ultima mie exlusiv extra-urban la viteze medii pe autostrada de 140 km/h cu varfuri de 200 iar pe drumuri nationale cu medii de 110 km pot spune ca raman pe acest ulei (oricum am deja un schimb de rezerva pe care il pun in noiembrie) cel putin atat timp cat va sta la mine Accordul CL7/2.

Sper sa nu fac o confuzie si sa nu dau exact ce folosea inainte si ce a pus apoi , dar oricum vascozitatile difereau .

Quote

Bio-synxtra HD SHP 5W40 aprox. 270 lei/Gallon; Bio-synxtra SHP SAE 0W30 aprox 260 lei/Gallon, 80 lei/Quart.  Mai pot exista reduceri in functie de totalul facturii, vechime client, etc

Daca tot bati din palme ca ai experienta si expertiza ar trebui sa sti ca exista diferenta de consum intre aceste tipuri de vascozitate , iar daca mai vorbim si de un stil agresiv , e clar ca consum va fi si mai bun ... asa ca tu vorbesti pe degeaba despre diferenta de consum , te agiti degeaba pentru ca nu ai putut sa citesti tot, sa procesezi, tu doar ai sustras  doua trei cuvinte din context  si apoi ai inceput sa tipi pe forum..

Lucrurile astea sunt elementare, banale si tin de logica.

m-ai facut sa caut prin pagini in urma , ca sa-ti arat ...

#3661
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008

 tonuloi, on 12 mai 2014 - 15:00, said:

Sper sa nu fac o confuzie si sa nu dau exact ce folosea inainte si ce a pus apoi , dar oricum vascozitatile difereau .



Daca tot bati din palme ca ai experienta si expertiza ar trebui sa sti ca exista diferenta de consum intre aceste tipuri de vascozitate , iar daca mai vorbim si de un stil agresiv , e clar ca consum va fi si mai bun ... asa ca tu vorbesti pe degeaba despre diferenta de consum , te agiti degeaba pentru ca nu ai putut sa citesti tot, sa procesezi, tu doar ai sustras  doua trei cuvinte din context  si apoi ai inceput sa tipi pe forum..

Lucrurile astea sunt elementare, banale si tin de logica.

m-ai facut sa caut prin pagini in urma , ca sa-ti arat ...


Inainte de RLI 0W30 am avut Eneos Sustina 5w30 (undeva sub 5000 km, l-am dat jos la venirea iernii, in noiembrie anul trecut). Preturile de mai sus le-am pus pentru informare (uleiul 5W40 l-am luat pt. un coleg cu Mazda 3 1.6 Diesel), eu nu vand uleiuri! :)

#3662
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Speedo, on 13 mai 2014 - 10:31, said:

Trebuie sa citesti in urma, s-a discutat de ce 507.00 un low SaPS nu poate inlocui un mid-SaPS sau chiar full-SaPS cum se potriveste la AXR fiind EURO 3.

totusi oficial asa arata (sagetile de mai jos): http://www.oilspecif...s_explained.php

#3663
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Singurul lucru oficial este ELSA, iar in ELSA se specifica clar 505.01 pentru PD-uri fara DPF sau intervale extinse.
Pe de alta parte daca citesti in urma ai si explicatii de ce nu vei dori niciodata sa folosesti 507.00 intr-un motor care este gandit pentru 505.01.

Site-ul de mai sus are ca Registrant pe Peter Karsai din Budapesta, probabil o persoana care a vrut sa-si sintetizeze pentru el niste informatii.

#3664
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
am vazut la cineva de vanzare suspect de ieftin 40 ron qartz-ul ulei RP 0w40
Cautand pe google despre acest ulei, am gasit pe bitog si zice ca ar avea api sm/cf
http://www.bobistheo...opics/1247569/2
http://www.autozone....ier=156605_0_0_
pentru un Logan 1,6 8v 90cp ce parere aveti de acest ulei?

vad ceva 5k UOA   si in verde VOA, dar nu stiu sa le interpretez  http://img361.images...9/rp5w40az8.jpg
Ma poate sfatui cineva legat de acest ulei?

Edited by Madalin80, 15 May 2014 - 18:36.


#3665
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
citind pe topicul acela am mai gasit   http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf
si    RP SAE 0W-40:
HTHS: 3.6
TBN: 9.5

Pluging this into A Harman's "shear resistance" formula, this oil looks rather mediocre. The shear resistance is about 0.755, compared to Redline 0w40's 0.770 and M1's 0.859. Even Liqui-Moly's Synthoil 0w40 is better at 0.795.

Sa zica cineva daca se merita.  Multumesc

Edited by Madalin80, 15 May 2014 - 19:59.


#3666
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
aicea vad o fisa a uleiului in postul 8
http://www.moddedmus...mustang-gt.html

#3667
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cam toate hidrocracatele SAE 0w40 au HTHS-ul de 3.6. Numai Mobil 1 se lauda cu 3.8. Probabil ca asa o fi ... Insa valoarea aia nu e nimic deosebit. Si nici TBN-ul ...

Ti s-a pus tie pata pe Royal Purple... Macar dupa scan-ul ala, ne putem da seama ca la ora aia inca se mai faceau sintetice (estimez undeva in jurul anilor '90). Acele comparatii nu mai sunt de foarte multa vreme valabile, iar Royal Purple nu mai este ulei sintetic adevarat. Vrei sintetic adevarat, pune RedLine si nu te mai uita in scan-uri d-alea "vintage". Vrei buget ... pune altceva decat RedLine...


Si apropo de RL, merita toti banii. Este singurul ulei cu care motorasul meu (ascutitoare 1.5dci) se comporta exact la fel pe toata durata functionarii, atat cand e cald, cat si cand e rece. Absolut nicio modificare de zgomot. dadeam vina si pe injectie la un moment dat, Ca merg injectoarele altfel cand e motorul rece, etc ... Asa e, dar si ambielajul are si el aportul lui de zgomot. Si asa ceva nu crezi, pana nu incerci. Da, e scump, dar nu ai cum sa-ti dai cu parerea despre asa ceva pana nu-l torni in motor si auzi tu cu urechile tale cum e. Daca banii nu sunt o problema, RL iti arata cam care este calitatea unui lubrifiant adevarat. Ce-mi pare mie rau este ca nu se mai face CJ-ul si toate RL 5w40 sunt CF (strict referitor la diesel). Insa ramane un additive-freak adevarat, super-curat, super-protector. Calciu cu mult peste competitorii sai, ZDDP la greu, Moly redus din cauze de depoluare.

Si, atentie, vorbesc de uleiuri "de strada" !!! Uleiurile racing RL sunt altele. Insa americanii au gasit balance-ul perfect intre performanta uleiului racing si anduranta uleiului "normal".

Iar ca structura intrinseca, probabil ca asta e HTHS-ul adevarat de 4 si ceva. Daca as renunta la asa ceva, probabil ca as merge pe Petro-Canada (pentru care inca mai astept sa fiu convins de colegul plecat in tarile calde) sau pe Citgo syndurance. Evident, mai este si Diesel Synthoil de la Liqui-Moly, insa mai soft. Dar eu sunt dovada vie (precum si altii de pe aici) ca un diesel mic merge foarte bine cu ulei de camion. Evident, pastrand proportiile, ca doar n-oi pune un 15w40 in motorul meu, doar de dragul uleiului de camion.

Edited by cristi.r, 15 May 2014 - 21:32.


#3668
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010
Eu azi am facut schimbul de ulei la masina in Germania(locuiesc provizoriu) si de data asta am ales Liqui Moly 5W30 Top Tec 4600 plus filtru ulei(cartus filtrant) pt un Ford Mondeo din 2002 benzinar. Ma costat ceva bani....am achitat 108 euro Posted Image
De data asta nu am mai luat Castrol...vad ca s-a mai scumpit si pe aici costa 65 euro bidonul de 5L 5w30 cu specificatii pt Ford.Dar vad ca nici Liqui Moly nu este ieftin deloc.....ma ajuns undeva la 70 euro 5 litri....

Attached Files


Edited by feribalint, 19 May 2014 - 20:29.


#3669
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 feribalint, on 19 mai 2014 - 20:28, said:

... de data asta am ales Liqui Moly 5W30 Top Tec 4600 plus filtru ulei(cartus filtrant) pt un Ford Mondeo din 2002 benzinar....
Ce te-a "manat" catre o astfel de decizie ? De ce ai pus un astfel de ulei intr-un astfel de motor ?

#3670
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010
Adica? Fi mai concret....
E prost uleiul?

Edited by feribalint, 19 May 2014 - 20:47.


#3671
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Nu, ma refer la norma Ford ceruta de motor. Dupa aia te-ai luat ? Sau ? Este mid-SAPS si nu stiu daca este nevoie pentru un benzinar asa vechi. As fi pus uleiul ala de Opel - Special LL-ul, tot 5w30. http://www.liqui-mol...voiladb=web.nsf. Merge foarte bine in Logan, in opel, in Suzuki, toate benzinare, in care stiu eu personal ca s-a pus. Si de vreo 3-4 schimburi, niciuna nu scartaie. Este destul de subtire ca sa fuga repede si destul de aditivat ca sa protejeze bine.

4600-le este unul dintre cele mai scumpe HC-uri ale lor. Doar 4200-le il depaseste. Bine, asta arata ceva si despre calitate.... Si daca norma e buna, probabil ca e cea mai buna alegere ...

Edited by cristi.r, 19 May 2014 - 21:35.


#3672
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010
Mașina este veche, dar are puțini kilometri. Din acest an o dată pe lună fac naveta Germania-România, merg în proporție de 90‰ doar pe autostradă. Plus că uleiul este sufletul motorului și acolo nu mă uit la bani. Uleiul l-am schimbat la o reprezentanța Liqui Moly din localitatea unde domiciliez la ora actuală iar cei de acolo oferă exact de ce are nevoie mașina și recomandarea producătorului. Iar eu am cerut ca uleiul să aibă neapărat specificații Ford.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate