Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#1207
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Acum recomandă

Synthoil Longtime 0w30
Top Tec 4200 5w30
Leichtlauf High Tech 5w40
Super Leichtlauf 10w40

Întotdeauna mi-a fost indiferent, nimic mai mult de o curiozitate, deci nu știu să îți spun sigur ce au schimbat cu toate că mi se pare că înainte nu recomandau 0w30 de fuel economy (celălalt 0w30 - ăla bun - m-a tentat și încă mă tentează puternic) și la un moment dat parcă recomandau și Diesel Synthoil, ceea ce folosesc eu.

Știu sigur însă că mai demult au schimbat recomandarea de ulei pt. cutie de la 75w90 la 75w80. Acum poate că au făcut același lucru și la recomandarea de ulei de motor dar nu e decât o aliniere, de bine/de rău, cu recomandările fabricantului.

Bineînțeles că 75w90 (Hypoid-Getriebeöl Total DriveLine) am în cutie. Semisintetic, ăla sintetic e pervers de scump.

Vollsynthetisches Getriebeöl 75w90 :wub:

#1208
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Sugestii eronate, de la cap la coada.

Synthoil Long Time 0W30 - nu are in TDS nici macar TBN-ul trecut, si nu respecta indicatiile PGT pentru motorul tau (5W40)
Top Tec 4200 5W30 - nu are TBN declarat, indice vascozitate slab, recomandabil in special LPG/CNG.
High Tech 5W40 -  la fel ca mai sus
Super 10W40 - la fel ca mai sus


Inainte, daca retin bine, propuneau doar Top Tec 4100 5W40, care este superior tuturor celorlalte (mai putin cel sintetic la unele caracteristici).
Si este evident ca Top Tec 4100 este alegerea corecta.

Cu asa o brambureala in uleiuri nu pot sa aiba pretentia sa vanda bine in continuare.

#1209
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Corecție: Longtime 0w30, pe care îl recomandă, e ăla bun care mă gândeam la un moment dat să-l pun în loc de Diesel Synthoil:

Viscosity at +40 °C  :  52    mm2/s   DIN 51562
Viscosity at +100 °C  :  10,1    mm2/s   DIN 51562
Viscosity index  :  186        DIN ISO 2909
Flash point  :  234    °C    DIN ISO 2592
Pour point  :  -45    °C    DIN ISO 3016


Longtime Plus e ăla subțire, pentru economie de carburant:

Viscosity at 40 °C  :    52,6   mm2/s
Viscosity at 100 °C  :    9.6    mm2/s
High shear/high  temperature viscosity  :    > 2.9 and < 3.4 mPa.s
Viscosity index  :    169
Ash, sulphate  :    1.3  g/100 g
Flash point  :    220    °C
Pour point  :    -39    °C


Nu pe acesta mi-l recomandă.

Cât despre restul sugestiilor, nu sunt deloc eronate. Doar variante progresiv mai ieftine, pentru fiecare buzunar (Longtime-ul e foarte scump, pe Diesel Synthoil am dat 223 de lei ultima oară - cu reducere). Eu nu mi-aș pune niciodată Super Leichtlauf 10w40, de exemplu. Dar mulți ar face-o și atunci de ce să nu ofere și LM un ulei pt. zgârciți? Dacă nu ar face-o, zgârciții ar cumpăra simplu din altă parte, nu ar pune ceva mai scump de la LM.

Indicele de vâscozitate un pic scăzut la TopTec 4200 5w30 este caracteristic uleiurilor pt. mașini cu filtre de particule cât și interval de schimb lung. Acestea sunt practic toate hidrocracate sau amestec și TopTecul are specificații bune pentru ce este.

Ia în calcul că acest ulei a deținut la un moment dat toate aceste certificări ce acum apar la "recommends [...] for"

LIQUI  MOLY  also  recommends  this  product  for  vehicles  for  which  the following specifications are required:
MB  229.31
Audi und VW-Gruppe  500 00/501 01/502 00/505 00/505 01/503 00/503 01/506 00/506 01 (Ausnahme R5 und V10 TDI-Motoren vor 6/2006)
BMW  Longlife-01/Longlife-01FE
Porsche    C30
Fiat    9.55535-S1
API    SM/CF
ACEA    A5/B5/C2
Peugeot/Citroen (PSA) B71 2290

Fie prin testare directă, fie prin întrunirea unor norme echivalente sau mai exigente. Pe măsură ce au expirat (ca TOEFL-ul), le-au trecut în partea ailaltă.

Dacă tu zici că ăsta e un ulei prost pentru ceea ce este, eu nu pot fi de acord. Că nu mă interesează pe mine (nici filtru de particule, nici interval extins de schimb) e altceva.

Despre TBN poți să îți faci o idee indirect, după certificările uleiului. ACEA A3/B4-10 (2010) mandatează un TBN de cel puțin 10 mgKOH/g (pagina 7, rubrica 1.5).

Într-adevăr, e cam aiurea că nu dau specificații mai detaliate despre uleiurile lor. Sau că nu le recertifică sau actualizează certificările. Astfel un ulei ce întrunește poate ACEA A3/B4-10 (2010) sau A3/B4-08 (2008) este listat ca recomandat pentru ACEA A3/B4-04 și nici explicit nu îți spun cât e TBN-ul, de ex.

Sunt de acord că asta (și oilguide-ul) le-ar putea dăuna atragerii de clienți noi dar nu văd cum ar fi o problemă pt. cei ce le folosesc deja produsele și oricum nu aleg după ghid.

Totuși uleiurile mai noi au certificări mai noi, chiar dacă au expirat.

#1210
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 SonyAD, on 11th October 2011, 21:19, said:

Întotdeauna mi-a fost indiferent, nimic mai mult de o curiozitate, deci nu ?tiu să î?i spun sigur ce au schimbat cu toate că mi se pare că înainte nu recomandau 0w30 de fuel economy (celălalt 0w30 - ăla bun - m-a tentat ?i încă mă tentează puternic) ?i la un moment dat parcă recomandau ?i Diesel Synthoil, ceea ce folosesc eu.
De ce nu stai tu cuminte ? Ti-am mai zis, 5w sau 0w dar cu 40 in coada ! Lasa-l naibii de w30, ca tu ai motor prea vechi pentru asa ceva. La data la care a fost scos pe piata, ziceai mersi pentru un 10W40 mai de calitate.


Speedo, trecusi inapoi pe castrol ?

Edited by cristi.r, 12 October 2011 - 08:06.


#1211
VladCatalin

VladCatalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 28.01.2008

 SonyAD, on 12th October 2011, 05:04, said:

Doar variante progresiv mai ieftine, pentru fiecare buzunar (Longtime-ul e foarte scump, pe Diesel Synthoil am dat 223 de lei ultima oară - cu reducere). Eu nu mi-aș pune niciodată Super Leichtlauf 10w40, de exemplu.
Dar mulți ar face-o și atunci de ce să nu ofere și LM un ulei pt. zgârciți? Dacă nu ar face-o, zgârciții ar cumpăra simplu din altă parte, nu ar pune ceva mai scump de la LM.

Deci daca eu mi-am cumparat MoS2 Leichtlauf 10 W-40 sunt un zgarcit?
E foarte usor sa arunci sa atunci cu vorbe!

Daca nu ai inteles pana acum, fiecare isi pune in masina ce considera ca e necesar si suficient!

#1212
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Păi ăla e singurul ulei gata aditivat cu bisulfură de molibden(mai demult aveau 15w40) . Dar la fel de bine poți cumpăra aditivul separat ca să-l adaugi la un Synthoil sau mineral hidrocracat. Sau nitrură de bor lamelară.

#1213
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

 cristi.r, on 12th October 2011, 09:03, said:

Speedo, trecusi inapoi pe castrol ?

mm, ai PM-ul blocat.

#1214
VladCatalin

VladCatalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 28.01.2008
Stiu ca puteam pune si separat aditiv.

Dar recomandarea mai multor mecanici (pe care ii cunosc de mult si in care am incredere) a fost sa trec 10W40.
Oricum aveam intentia sa revin la Liqui Moly si am decis ca in loc de Super Leichtlauf 10w40 sa cumpar pe MoS2 Leichtlauf 10W-40.

Ma face zgarcit faptul ca am considerat un produs mai bun pentru masina decat altul?

P.S.: si Cruze-ul din familie, in momentul in care va iesi din garantie, va primi tot ulei Liqui Moly.

#1215
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Dacă a ales altul pentru tine cum mai ești zgârcit? Dacă întrebai alți mecanici poate ți-ar fi recomandat Castrol, Aral sau altceva. Unii poate 15w40 sau 20w50. Știu unul care dacă-l întrebi îți spune că motorul se învârte în același sens indiferent de la care capăt îl privești.

etc.

Mecanicii spun lucruri trăsnite.

Și eu am folosit MoS2 10w40. Dar pe post de aditiv pentru Diesel Synthoil 5w40.

Mă rog, la Cielo merge. Dar nu pune 10w40 și în Cruze, la sfatul mecanicilor. Probabil o să îți recomande Mangatec, uleiul frate cu mecanicul român.

#1216
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Cielo are din carte recomandarea de 10W40, pentru ca la 5W40 daca te dai la el consuma putin.

Avand in vedere ca si eu am folosit motoare Daewoo, 5W40 l-am preferat, desi consumau putin din el la forja, se auzeau putin mai bine.

#1217
VladCatalin

VladCatalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 28.01.2008
Nu am fost suficient de explicit.

Mecanicii mi-au recomandat doar ca urmatorul ulei sa fie 10W40. Atat.

Alegerea tipului de ulei a cazut in sarcina mea.

E posibil ca la urmatorul schimb (cel de 240000 km) pe langa distributie sa schimb sa ma ocup si de motor (imi scapa denumirea acuma) si sa revin la 5W40. Depinde doar de buget.

Pentru Cruze, va merge in continuare pe 5W30. Deocamdata cel de la GM, dupa care la iesirea din garantie pe LM TopTec 4200 (daca tin bine minte denumirea)

L.E.: citind jurnalul facut pentru cruze, am observat ca la primul schimb, facut la Debrecen, uleiul folosit a fost Magnatec 5W40B4. Deci nu numai mecanicul roman e frate cu Magnatecul :)
L.E.2: @speedo: am explicat in acest mesaj de ce am trecut cel putin pentru moment la 10W40.

Edited by VladCatalin, 12 October 2011 - 12:49.


#1218
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 Speedo, on 12th October 2011, 13:40, said:

Cielo are din carte recomandarea de 10W40, pentru ca la 5W40 daca te dai la el consuma putin.

Avand in vedere ca si eu am folosit motoare Daewoo, 5W40 l-am preferat, desi consumau putin din el la forja, se auzeau putin mai bine.

Consum de ulei nu e numai pe lângă segmenți. Consum excesiv poate să fie și din cauza unei supape de recirculare gaze de carter defectă, de exemplu. Dacă nu iei asta în calcul îți poți forma o părere greșită despre motor și ulei.

 VladCatalin, on 12th October 2011, 13:45, said:

E posibil ca la urmatorul schimb (cel de 240000 km) pe langa distributie sa schimb sa ma ocup si de motor (imi scapa denumirea acuma) si sa revin la 5W40. Depinde doar de buget.

Eu aș pune să-mi facă test de compresie, să măsore presiunea în carter și aș înlocui supapa de recirculare gaze de carter ca să văd dacă reduc consumul de ulei înainte să mă arunc la treburi groase.

În afară de consum de ulei mai ai și alte probleme de te gândești la o intervenție? Aveai consum excesiv de ulei sau doar l-ai întrebat pe mecanic? Și mie mi-a recomandat un mecanic Mangatec 10w40 și tot Castrol pt. cutie pe vremea când plecam urechea.

 VladCatalin, on 12th October 2011, 13:45, said:

L.E.: citind jurnalul facut pentru cruze, am observat ca la primul schimb, facut la Debrecen, uleiul folosit a fost Magnatec 5W40B4. Deci nu numai mecanicul roman e frate cu Magnatecul :)

Mă rog, majoritatea mecanicilor nu sunt foarte interesați de subiectul uleiului dar nu cred că Mangatecul se vinde atât de bine ca la noi în estul europei și alte zone mai triste, așa.

Edited by SonyAD, 12 October 2011 - 15:50.


#1219
eghoyst

eghoyst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 26.07.2007
Salutare!

Se da un Cielo 96' , 190K, si dupa ce am schimbat distributia, axa cu came, si vreo 2 culbutori, asta acum vreo doua luni, inca se mai aude o tzacaneala/bataie in special la rece.

De la ultimul schimb, am avut in el MOBIL High Mileage 10W40, iar acum ca se apopie iarna, m-am decis asupra VALVOLINE Maxlife Synthetic Motor Oil 5W40

Vreo parere/observatie din experiente proprii ?

Multumesc!

#1220
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

 SonyAD, on 12th October 2011, 05:04, said:

Cât despre restul sugestiilor, nu sunt deloc eronate. Doar variante progresiv mai ieftine, pentru fiecare buzunar.....
.....
Sunt de acord că asta (și oilguide-ul) le-ar putea dăuna atragerii de clienți noi dar nu văd cum ar fi o problemă pt. cei ce le folosesc deja produsele și oricum nu aleg după ghid.
....
Totuși uleiurile mai noi au certificări mai noi, chiar dacă au expirat.

Sunt eronate, tocmai Top Tec 4100 nu este sugerat pentru tine, si de altfel singurul care ar fi fost perfect.

Practic ca sa alegi un ulei LM trebuie in prealabil sa:
- ai studii de inginer mecanic;
- studiezi nenumarate TDS-uri, lecturi colaterale;
- ai experienta de exploatare masina;
- etc.

Nu este admisibil asa ceva pentru o firma care se chinuie totusi sa faca produse bune.

#1221
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,540
  • Înscris: 08.12.2001
Focus 2, 1.6tdci, 109CP, cu DPF scos (inlocuit cu emulator). Cat am avut filtru de particule am pus LM TopTec 4500. Masina are 125.000 km. Merita sa raman pe TT4500 sau trec la ce recomanda ei in oilguide: Leichtlauf Special F 5 W-30 ?

N-as vrea sa iau Formula F de la Ford, nu stiu ce e in el si cat e de bun. Doar un singur schimb am avut asa ceva, totusi n-am vazut mari diferente.

#1222
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Eu aș trece pe Synthoil Longtime 0w30 sau Synthoil Energy 0w40.

 Speedo, on 13th October 2011, 15:06, said:

Sunt eronate, tocmai Top Tec 4100 nu este sugerat pentru tine, si de altfel singurul care ar fi fost perfect.

Nici Diesel Synthoil nu este sugerat și nu aș considera TopTec 4100 perfect pt. mine.

 Speedo, on 13th October 2011, 15:06, said:

Practic ca sa alegi un ulei LM trebuie in prealabil sa:
- ai studii de inginer mecanic;
- studiezi nenumarate TDS-uri, lecturi colaterale;
- ai experienta de exploatare masina;
- etc.

Nu este admisibil asa ceva pentru o firma care se chinuie totusi sa faca produse bune.

Într-adevăr, au multe produse asemănătoare, insuficient diferențiate sau aparent pentru aceeași aplicație.

Și totuși:

- dacă vreau un 5w40 sintetic explicit pt. diesel pot alege doar Diesel Synthoil
- dacă vreau un 5w40 sintetic pentru o benzinară pot alege doar Synthoil High Tech
- dacă vreau un 0w40 sintetic pot alege doar Synthoil Energy
- dacă vreau un 0w30 sintetic robust pot alege doar Synthoil LongTime
- dacă vreau un 0w30 sintetic pentru fuel economy pot alege doar Synthoil LongTime Plus

etc.

#1223
Adidana13

Adidana13

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 21.01.2009
Sunt un incepator/necunoscator in ale uleiurilor de masina, asa ca va rog sa ma ajutati cu un sfat. Detin o Skoda Octavia II, din anul 2008, cu motor de 1,6/benzina, 75 CP, pe care am folosit-o de-a lungul a 20.000 km . Primul schimb de ulei l-am facut la 5.500 km, adica la un an de la cumparare, al doilea la 13.000 km (al doilea an, fiind in garantie masina). Ambele schimburi au fost facute la reprezentanta Skoda si unde mi se percepeau intre 500 si 600 Ron (ulei + filtru+ manopera). In aceasta perioada am iesit din garantie si trebuie sa imi fac schimbul de ulei, incercand sa evit reprezentanta, care de fiecare data mi-a perceput mai mult decat face (uleiul folosit de ei, ARAL 5W40 HIGHTRONIC este in jur de 103 Ron/4l in comert, iar filtrul in jur de 20 Ron, diferenta fiind manopera, mult prea scumpa fata de ceea ce se cere prin service-uri autorizate - cca 50 Ron).
Asa ca va rog sa-mi recomandati ce ulei si ce filtru sa folosesc la schimbul urmator de ulei si mai ales daca stiti un service de incredere. Va multumesc.

#1224
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,907
  • Înscris: 09.12.2004
pai daca mergi cu Aral si nu sint probleme, de ce vrei sa il schimbi?

ca sa facem recomandari, trebuie sa stim de unde esti :)

filtre: mann/knecht

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate