Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Cum se merge/conduce o masina

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
Ricer_Ro

Ricer_Ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.05.2006
Salut.
Am si eu o problema, pe care cu toate ca mi-o pun dupa un an juma de carnet si vreo 30k km :D, cred ca inca isi merita un raspuns, pentru ca mai bine mai tarziu decat niciodata
Eu inca cred sau cred ca nu stiu cum se conduce o masina in asa fel incat sa nu se strice exagerat de repede.
Cel mai bun exemplu este ambreiajul pe care il schimb acum a doua oara dupa nici 6 luni de cand a fost schimbat prima oara (precizez ca nu este masina mea (nici bani mei in service) este de la firma si eu am luat-o de la 60 si ceva de mii si acuma are 90k km.
Nu cer detali amanuntzite gen "nu aia pt ca strica piulitza de la toba" , "nu aia ca nu iti mai merg stergatoarele"
Cer doar niste sfaturi/ Indrumari cu referire la un mod adecvat de condus.
Recunosc ca dau in ea (Fabia 1.4 Mpi 75 cp cred din 2000) pt ca merge foarte bine, nu exagerat adica 4500+, RPM tot timpul (doar de vreo cateva ori am urcat cu ea pana in 5500 si asta ca dadeam o liniutza) , dar cel putin cand ma grabesc prin oras mai jos de 2500 nu sta.
Si intreb asta pt ca vreau sa imi iau si eu masina (Fabia RS) si daca sunt unele lucruri pe care le-am/le fac cu masina asta si nu sunt bune, nu vreau sa o fut si pe urmatoare in 2 luni.
Sau macar sa aflu ca Fabia nu este o masina fiabila.

Multumesc si astept multe sfaturi oricat de nesmnificative ar fi ele.

#2
barbosa

barbosa

    Serious Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,144
  • Înscris: 04.03.2006
@ ricer : nu exista o regula general valabila in functie de care sa-ti conduci masina. stilul de condus difera de la persoana la persoana si de la masina la masina. si trebuie sa ai si putina inclinatie ca sa faci asta. daca tu apesi ambreiajul la fiecare apasare a pedalei de frana,normal ca o sa schimbi cablul de ambreiaj de 2-3 ori pe an. la fel daca mergi cu pedala de ambreiaj calcata. masina trebuie sa o simti,trebuie sa o cunosti,sa o constientizezi. nu scrie nicaieri cat trebuie sa apesi ambreiajul ,cat trebuie sa rotesti volanul etc...
asa ,la modul general nu pot sa te ajut cu nimic. daca ai niste intrebari mai exacte...incercam.

Edited by i0nutzb, 26 May 2006 - 08:27.


#3
Ricer_Ro

Ricer_Ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.05.2006
lol acum ca am zis ca se strica ambreiajul asta nu inseamna ca nu stiu sa il folosesc ca m-am invatzat de prima data cand l-am schimbatsi oricum nici atunci, singurul lucru rau pe care il faceam era sa stau cu el apasat la stop.
In rest ambreiajul il folosesc normal
Mai nustu ce sa zic de un lucru concret, ci de lucru care se stie (umbla vorba prin popor :P) si pe care eu probabil ca nu le-am aflat
iti multumesc oricum de raspuns

#4
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
vrei sa conduci elegant? umple un pahar cu apa si pune-l pe bord. cand ajungi cu el intact (well, excludem gropile din exercitiul asta) vei fi un sofer caruia nu i se poate reprosa nimic, plus consum bun in mers.

ps: in timpul cat tii debreiat nu se duce doar cablul, stau tensionati si dintii placii de presiune.

#5
yggy

yggy

    New Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15
  • Înscris: 24.05.2006
e vorba despre pedala aia pe care o apas cand schimb viteza?

#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
mhm

#7
to_the_limit

to_the_limit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,232
  • Înscris: 03.04.2004
Pai tu afirmi ca ai 30mii de km si stai cu ambreaijul apasat la stop ca toate domnisoarele si te mai intrebi de ce a crapat de 2x ambreaiaj pana acum????????
Lasa naibii masini gen Fabia RS,nu merita chinuite asa. :death:

#8
cata.s

cata.s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 248
  • Înscris: 08.06.2005
pai nu e vorba doar de pedala de ambreiaj, depinde si de cum se accelereaza, daca se pleaca de pe loc cu scartait, de fiecare data, pana la urma se duce discul de ambreiaj ...........

ideea e, la ce presiuni supui masina, zilnic

acum vorbind de Fabia, e o masina suficient de rezistenta, mai rezistenta decat multe dintre cele fabricate de concurenta

#9
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Daca ai reparat masina la Porsche nu trebuie sa-ti faci griji, tu mergi foarte bine dar aveau mecanicii nevoie de un ambreiaj nou...asa e la Porsche.

Speedo

#10
Ricer_Ro

Ricer_Ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.05.2006
OK sa lamuri odata cum am mai spus ambreajul ERA UN EXEMPLU, nu ma refeream la el in mod explicit.
Atunci ca sa nu mai existe dubi voi dau eu exemple de lucruri pe care eu nu vreau sa le stric (:P):
Caseta de directie?
Motoru?
Planetarele?
sunt niste exemple, eu ma refer la lucruri vitale ale unei masini, mai exact cum se pot strica si cu NU trebuie condusa o masina ca sa le strici.
@ sebulbus stiu faza cu paharu, dar nici asa ca atunci imi iau Panda si am rezolvat problema
@ to_the_limit faceam faza cu abreiajul apasat pana l-am stricat prima oara (ca o domnisoara fie :P), de atunci nu mai fac faze dinastea.
@ cata.s Care sunt acele presiuni la care te referi? ca sa iti pot raspunde mai exact, daca eu le fac sau nu.
Stiu ca masina este rezistenta si deaceea mi-am pus si eu aceasta problema  Daca e de la Mine sau de la Masina?
@ Speedo Nu am reparat masina la Porches ca m-am invatzat de cand am dus masina la revizie la Avia Motors unde ei au afirmat ca au schimbat placutze de frana, filtre de aer, filtre de ulei, ulei, au schimbat pe dreaqu. Masina nu este intr-un service propriu zis, ci la un tip care chiar se pricepe la masini, gen repara de la Lamborgini la M5 si etc. deci am incredere in el si plus de asta e si mult mai ieftin.

#11
Ricer_Ro

Ricer_Ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.05.2006
Se pare ca este de la mine.
Am venit acum de la mecanic si mi-a comunicat ca discul de ambreiaj era tocit pana la nituri.
Acum evidenta intrebare urmeaza: cum naiba in 10.000 km cu un mers REPET nu forzat ci mers mai rapid, fara prea multe scartzuri, se poate tocii un disc de ambreiaj pana la nituri?

Edited by Ricer_Ro, 26 May 2006 - 15:36.


#12
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003
Uri e prost facut discul ori tu ti destul de mult ambreajul calcat partial. Zici ca pleci repede de la stop, ca mergi rapid cu ea, ca duci motorul pana la 4500 de ture, toate astea duc la uzarea rapida a discului. De exemplu, cand pleci de pe loc si turezi motorul tare, cand dai drumul la ambreaj va fi o perioada destul de mare cand va patina, pana faci cursa completa la pedala. Patinatul ala iti toceste rau discul.

In concluzie, evita sa folosesti ambrajul inutil, incearca totusi sa nu mai fortezi masina asa tare. 4500 rpm totusi e destul de mult la un mers normal.

#13
Ricer_Ro

Ricer_Ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.05.2006
mah nustu ce sa zic faza ca il tin intre adica il tin un pic apasat in timp ce merg nu prea se intampla, discul era original.
iar faza cu 4500 se intampla destul de rar.
plm nici mecanicu nu mi-a zis ce si cum, dece, o sa il intreb luni cand ma duc sa o iau.
In fine nu mai intzeleg nimic.
Si acum cica ar mai fi si caseta de directie fututa in sensul ca imi curge lichid de servo din ea si aia costa 1000 EUR + TVA ceea ce e nasol, si nici asta nustu de la ce se fute.
VREAU O BICICLETA sunt prea prost pentru o masina (corectati-ma daca gresesc)

#14
barbosa

barbosa

    Serious Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,144
  • Înscris: 04.03.2006

 Ricer_Ro, on May 26 2006, 18:26, said:

fute.


gresesti

#15
gcm

gcm

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 12.11.2005
presimt un warn....

#16
barbosa

barbosa

    Serious Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,144
  • Înscris: 04.03.2006

 gcm, on May 26 2006, 21:10, said:

presimt un warn....


pentru mine? :huh:

#17
zaboss

zaboss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 12.10.2005

 Ricer_Ro, on May 26 2006, 16:35, said:

Se pare ca este de la mine.
Am venit acum de la mecanic si mi-a comunicat ca discul de ambreiaj era tocit pana la nituri.
Acum evidenta intrebare urmeaza: cum naiba in 10.000 km cu un mers REPET nu forzat ci mers mai rapid, fara prea multe scartzuri, se poate tocii un disc de ambreiaj pana la nituri?
Nu știu cum reușești. Eu l-am înlocuit după 4 ani și aproape 70,000 km - și cei de la service mi-au zis că aceasta este durata lui normală de viață pentru mașina mea, Ford Fiesta 2002. Chiar dacă l-ai ține apăsat la toate stopurile (cum îl țineam eu în primii doi ani până m-a dezvățat de reflexul ăsta deprins la școala de șoferi) și tot nu ar trebui să strice. Mă gândesc la două variante (care pot fi posibile și amândouă simultan):
- nu ți s-a montat un kit nou
- ți s-a montat prost.
Meșterii de la service-urile autorizate nu sunt chiar de disprețuit. Personal aș avea mai multă încredere într-un service autorizat de producător, care, de bine de rău respectă niște standarde, altfel pierde licența și implicit o mulțime de bani, decât într-un mecanic minune care repară "toate tipurile de mașină". Uneori diavolul se ascunde în detalii, pe care un mecanic generalist le pierde din vedere.

#18
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Deci aici sunt 2 lucuri care pot cauza o asemenea probleme, ambele te desculpa pe tine:

- disc de ambreiaj prost si nu original, reconditionat poate;

- placa de presiune cu lamelele uzate si apasa inegal discul de ambreiaj, dar asta ar insemna uzura neuniforma a discului (tu ai vazut discul?)

Speedo

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate