Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Instalații SOLARE, Panouri plane, Tuburi vidate
Last Updated: Nov 23 2018 09:24, Started by
username unknown
, Mar 29 2006 20:39
·
0
#1747
Posted 07 January 2010 - 17:20
marius_lmd, on 7th January 2010, 11:20, said: asta este garantia pe care noi o oferim la panouri plate si la cele cu tuburi heat-pipe pompa nu vad de ce nu ar merge, sau chiar daca se strica este vorba doar de pompa in sine (maxim 300 - 400 lei), restul componentelor nu prea au ce sa se strice in perioada de 10 zece, dupa aceea supapa de siguranta, paote vasul de expansiune si ...cam atat Un producator care se respecta are tot felul de date statistice printre care si calcule teoretice referitioare la durata de viata a produsului , rata de defectare, etc. Incearca sa le obtii. E de asteptat ca dupa perioada de garantie, rata de defectare a echipamentelor sa creasca. |
#1748
Posted 07 January 2010 - 20:44
cipaul, on 7th January 2010, 14:17, said: La boiler ce garantie oferiti? la boiler garantia este de 5 ani, tip tank in tank de 300 - 1500 litri, chiar si la cel autodertartrrant daca ne luam dupa amortizare sa luam un caz uzual: masina pe care o conduceti la ce pret a-ti achizitionat-o si in cati ani se face amortizarea????sau nu se face la masini, sau este doar mandria - fala de a conduce o masina scumpa dar pe instalatii solare stam sa socotim fiecare ban in parte....daca ne luam dupa cest aspect atunci ar trebui sa facem calcule fffffoarte detaliate legae de aceste aspecte respecte tuturor, si sper ca nu am jignit pe nimeni cald la iarna |
#1749
Posted 08 January 2010 - 09:09
Aici cu masina ai dreptate ( vorba rabinului : toti avem dreptate !) .
Legat de utilitati ( aici acm) cred ca ar fi o discutie prea lunga .... Eu nu vrea sa o continui ( cel putin nu saptamana asta ) si sper ca in curand sa putem avea acelasi punct de vedere ! |
#1750
Posted 08 January 2010 - 09:47
marius_lmd, on 7th January 2010, 20:44, said: daca ne luam dupa amortizare sa luam un caz uzual: masina pe care o conduceti la ce pret a-ti achizitionat-o si in cati ani se face amortizarea????sau nu se face la masini, sau este doar mandria - fala de a conduce o masina scumpa dar pe instalatii solare stam sa socotim fiecare ban in parte....daca ne luam dupa cest aspect atunci ar trebui sa facem calcule fffffoarte detaliate legae de aceste aspecte La masina e foarte simplu: chiar calculez in functie de alternativa de a merge cu taxiul. In plus nici o firma auto nu spune ca masina o amortizezi in X ani chiar daca un taximetrist o poate amortiza in 2 ani sa zicem. La panouri solare am altenativa centralei pe gaz. Dar aici nu mai iese socoteala cu amortizarea cel putin in cazul meu. In plus marea problema e ca unii vanzatori afirma ca se amortizeaza in 3...5 ani. Asta e deranjant cred ca intelegi de ce. O sa am si eu intr-o zi panouri solare dar cred ca vor trece multi ani pana atunci. Oricum studiez problema in continuare. Edited by cipaul, 08 January 2010 - 09:47. |
#1751
Posted 08 January 2010 - 12:55
cipaul, on 8th January 2010, 09:47, said: La masina e foarte simplu: chiar calculez in functie de alternativa de a merge cu taxiul. In plus nici o firma auto nu spune ca masina o amortizezi in X ani chiar daca un taximetrist o poate amortiza in 2 ani sa zicem. La panouri solare am altenativa centralei pe gaz. Dar aici nu mai iese socoteala cu amortizarea cel putin in cazul meu. In plus marea problema e ca unii vanzatori afirma ca se amortizeaza in 3...5 ani. Asta e deranjant cred ca intelegi de ce. O sa am si eu intr-o zi panouri solare dar cred ca vor trece multi ani pana atunci. Oricum studiez problema in continuare. |
#1752
Posted 08 January 2010 - 15:49
intr-adevar perioada de amortizare nu va fi niciodata de 3 ani, ci peste 7 ani, daca este sa facem un calcul, dar oricum este un sistem mai ecologic , iar o iei ca alternativa a gazului faci greseala, ca si acolo ai costuri destul de mari, daca faci amortizarea...
|
#1753
Posted 08 January 2010 - 16:06
cipaul, on 8th January 2010, 09:47, said: ... La panouri solare am altenativa centralei pe gaz. Dar aici nu mai iese socoteala cu amortizarea cel putin in cazul meu. In plus marea problema e ca unii vanzatori afirma ca se amortizeaza in 3...5 ani. Asta e deranjant cred ca intelegi de ce. ... Pai divergenta vine din diferitele preturi ale incalzirii. Pe gaz metan e un pret pe cand la electric, pacurina sau gaz lichefiat pretul apei calde e de 3 ori mai mare, deci si amortizarea solarului in cazul acestora e de 3 ori mai rapida. Acu e drept ca vanzatoru de panouri ar trebui sa zica "amortizarea poate fi 5 ani daca folosesti boileru electric si 15 ani daca ai gaze trase". Dau si ei varianta care suna cel mai bine. Bullshitu e pompat la greu in tot advertisingu, nu numai cel pentru instalatii solare. Deci cine are gaz metan si spera ca pretul acestuia nu va creste semnificativ in urmatorii 5-10 ani trebuie sa socoteasca mai atent daca se merita sau nu panou pentru apa calda. Lemnele nu le-am pus la socoteala ca solarul e mai degraba complementar, nu concurential - iarna cand merge centrala pe lemne panoul e aproape inutil si vara mai toti care au centrala pe lemne incalzesc apa electric. --------- Despre presupunerea ca spatiul ocupat de instalatiile DIY ar fi mai mare - ai doua chestii care pot ocupa spatiu - panoul si rezervorul (pufferul) - un panou DIY n-are nevoie sa fie decat cu 20-30% mai mare ca sa colecteze tot atata caldura ca unul de firma, iar in majoritatea cazurilor spatiul pe acoperisuri nu e restrictiv. - un puffer DIY de N de litri nu poate ocupa mult mai mult (sau mai putin) spatiu decat unul fabricat cu acelasi volum, singura diferenta ce se poate face e la izolatie dar si DIY se poate izola cu spuma de poliuretan (pentru fixat tocaria) care are performanta foarte asemanatoare cu izolatia boilerelor fabricate. Deci cum ati tras concluzia ca pufferul DIY trebuie sa fie mai mare? Mie mi se pare ca din contra, poate fi croit cu o forma si dimensiuni alese a.i. sa ocupe cat mai eficient spatiul care-i este destinat (ma refer la cel nepresurizat care nu-i nevoie sa fie cilindric). Edited by blimpyway, 08 January 2010 - 16:32. |
#1754
Posted 09 January 2010 - 11:27
blimpyway, on 8th January 2010, 16:06, said: Despre presupunerea ca spatiul ocupat de instalatiile DIY ar fi mai mare - ai doua chestii care pot ocupa spatiu - panoul si rezervorul (pufferul) - un panou DIY n-are nevoie sa fie decat cu 20-30% mai mare ca sa colecteze tot atata caldura ca unul de firma, iar in majoritatea cazurilor spatiul pe acoperisuri nu e restrictiv. - un puffer DIY de N de litri nu poate ocupa mult mai mult (sau mai putin) spatiu decat unul fabricat cu acelasi volum, singura diferenta ce se poate face e la izolatie dar si DIY se poate izola cu spuma de poliuretan (pentru fixat tocaria) care are performanta foarte asemanatoare cu izolatia boilerelor fabricate. Deci cum ati tras concluzia ca pufferul DIY trebuie sa fie mai mare? Mie mi se pare ca din contra, poate fi croit cu o forma si dimensiuni alese a.i. sa ocupe cat mai eficient spatiul care-i este destinat (ma refer la cel nepresurizat care nu-i nevoie sa fie cilindric). Caz personal: am un spatiu dedicat in locuinta pt. centrala + boiler cu legaturile la instalatia ingropata in perete in aceiasi zona. Daca puneam o centrala + boiler cu dubla serpentina era chiar greu de montat din cauza spatiului dar oricum nu am ales solutia asta. Daca doresc acum sa fac un sistm DIY am alternativa sa ma leg la boilerul existent dar e prea mic de 125 litri sau sa pun inca un puffer pe undeva prin casa. Loc in schimb nu este iar daca as fi dorit sa prevad asa ceva la constructia locuintei, pt. a construi inca un spatiu de vreo 4 mp in plus mai plateam cam 5ooo Euro deci nu era nici o economie (bagam aici si costuri cu reproiectarea etc.). Alta alternativa DIY pe care am calculat-o: preluara caldurii de la acoperisul de vreo 70 mp, am facut ceva masuratori de temperatura si circa 100 zile pe an as avea apa la 40 grade. Costuri estimate: 1500 Ron dar economie din consumul de apa calda de doar 80 RON/an in cazul consumului meu. Deci nu se merita nici asta desi as fi putut racorii putin podul cred ca riscul unei inundatii e prea mare ca sa merite efortul. Ai venit tu cu o idee interesanta cu puffere nepresurizate. Ma tenteaza ceva ce atasez dar eu tot nu am unde sa le montez, nu intra scara podului de ex. Acestea sunt din ceva material plastic, se pot suprapune usor unul pt. altul daca au un grilaj exterior adecvat si au cam 1000 litri. Se cam inmoaie plasticul la o temperatura mai ridicata asa ca trebuie verificat bine aspectul asta. Attached Files |
#1755
Posted 09 January 2010 - 12:30
rezervoarele de 1000l sunt interesante. Avand volum f. mare atinge cu greu temperaturi exagerate, iar structural cred ca scheletul exterior e suficient sa le mentina intregi chiar daca se moaie putin polietilena. Pana pe la 80 de grade cred ca sunt ok. Verificarea poti s-o faci cu o oala plina cu apa si un fierbator puternic, in rezervorul gol. Sau un generator de aburi. Aburii pot incalzi foarte puternic peretii rezervorului.
Problema e cu gabaritul si forma fixa, nu cred ca-i prea usor sa le gasesti un loc potrivit in casa si nici sa le aduci acolo. -------------------------- Eu cred ca boilerul care-l ai de 125 de litri e suficient pentru un panou de ~2-2,5mp. Stiu ca pare mic, dar daca te uiti la rezultatele lui picpro o sa vezi ca cei ~4-5mp sunt prea putin pentru iarna si produc mai mult decat e nevoie vara. Un panou pe jumate produce exact cat e nevoie vara, la un pret corespunzator mai mic. Si primavara-toamna are o contributie importanta. Depinde desigur si de consum. Eficienta (si amortizarea) unui sistem e afectata nu numai de zilele in care produce mai putin decat necesarul dar si de zilele in care produce mai mult. Un sistem mare devine ineficient din cauza ca produce mai multa caldura decat necesar. Degeaba intr-o zi produce 20kwh - nu poti sa pretinzi ca si-a "rascumparat" in ziua respectiva valoarea de 20kwh daca in mod normal nu consumi decat 7 sau 8. Un sistem mic are sanse mai mari sa fie utilizat la maximum de potential. --------------------------- Ideea cu incalzirea data de acoperis e interesanta, cum intentionai s-o faci? --------------------------- Daca vrei puffer suplimentar unde te-ai gandit sa-l pui? Cat de mare? Doar pentru solar nu cred ca-i necesar mai mult de 100-150 de litri, sa insumeze 250 cu boilerul care este deja. |
#1756
Posted 15 January 2010 - 12:13
blimpyway, on 9th January 2010, 12:30, said: rezervoarele de 1000l sunt interesante. Problema e cu gabaritul si forma fixa, nu cred ca-i prea usor sa le gasesti un loc potrivit in casa si nici sa le aduci acolo. -------------------------- Eu cred ca boilerul care-l ai de 125 de litri e suficient pentru un panou de ~2-2,5mp. Ideea cu incalzirea data de acoperis e interesanta, cum intentionai s-o faci? --------------------------- Daca vrei puffer suplimentar unde te-ai gandit sa-l pui? Cat de mare? Doar pentru solar nu cred ca-i necesar mai mult de 100-150 de litri, sa insumeze 250 cu boilerul care este deja. Picpro are avantajul ca are si boiler mare parca de 300 litri. La un panou de 2.5 mp cu un boiler de 125 litri nu cred ca poti obtine mai mult de 1/3 din energia captata de el. Mai ales ca la noi nu se prea consuma decat dimineata si seara. Alt lucru deranjant ar fi ca apa calda e incalzita sa zicem la 80..90 grade iar noi suntem obisnuiti sa folosim apa incalzita doar pe la 40..50 grade. Din cauza asta m-am oparit de cateva ori prin benzinarii. La restul costurilor ar fi cam la fel ca la un panou mare si boiler mare. Pana la urma ceea mai mare parte din costurile instalatiei sunt date de automatizare, pompe, protectii, antigel. Referitor la preluarea caldurii de la acoperis: ideea am preluat-o de la tine, cred ca ai prezentat un link cu un american care pompa apa pe acoperisul de tabla si o colecta incalzita. Ideea e interesanta dar eu am acoperis din tigla de beton de o culoare visiniu mai inchis si cred ca ar dauna sa tot pun apa rece pe tigla fierbinte. La tabla ar fi altceva. Observatie: dupa 2..3 ore de soare tigla (inclusiv intre ea si scandura) ajunge la temp. exterioara + 15..17 grade. Cred ca la o tigla (tabla) neagra s-ar mai aduaga vreo 5 grade. Daca aveam unde sa pun vreo 2..3 rezervoare (am vazut pe net pret de genul 330 Ron/buc) din alea de plastic cred ca intr-o zi puteam incalzii 2..3 mc de apa calda la 40..45 grade si 10 zile aveam apa asigurata. Deci foarte probabil era apa calda din Mai pana in Septembrie inclusiv. In rest doar ceva pe la 20...30 grade cateva zile, cam nesemnificativ. Ceva de genul asta a incercat un coleg care a pus teava neagra de polietilena sub acoperisul unei sere de sticla si dorea sa incalzeasca tot asa un boiler de 2..3 mc. Se pare ca a esuat fiindca nu a mai postat. Initial am dorit sa montez o serpentina de teava neagra intre tigla si scandura dar costurile se cam dublau (datorita manoperei)+boiler 125 litri. Varianta 2: serpentina + coturi sub scandura si izolatie intre capriori + boiler de 125 litri. Dezavantajul e boilerul mic + solutia nerentabila cu izolatia suplimentara (la mine nici asta nu se merita). Varianta 3: serpentina simpla in partea superioara a acoperisului + puffere deschise cat mai mari si ieftine + boiler 125 litri existent. Ultima ar fi varianta actuala. Dezavantaje: temperatura mai scazuta cu siguranta si energie mai mica captata, spatiul unde se pot monta ar fi doar podul iar spatiul de acces este redus; pericol de inundatie care trebuie eliminat printr-o izolare + scurgere spre streasina a apei. Castig estimat max. 200...300 RON/an. Avantaje: cost (sper mic); racirea podului care supraincalzeste dormitoarele vara (mai ales seara). Daca aveam un spatiu nefolosit in care sa pun rezervoarele alea se schimbau datele e problemei. La fel la o tigla neagra din nou era cu siguranta altceva. Dar astea sunt cazuri particulare la care ma refeream. Rezervorul pozat este destinat chiar incalzirii apei pt. irigarea unei gradini mai pretentioase. Ceea mai ecologica solutie e tot educarea pentru un consum scazut atat vara cat mai ales iarna. |
|
#1757
Posted 18 January 2010 - 12:08
Abia acum am vazut raspunsul...
cipaul, on 15th January 2010, 12:13, said: Picpro are avantajul ca are si boiler mare parca de 300 litri. La un panou de 2.5 mp cu un boiler de 125 litri nu cred ca poti obtine mai mult de 1/3 din energia captata de el. Mai ales ca la noi nu se prea consuma decat dimineata si seara. Alt lucru deranjant ar fi ca apa calda e incalzita sa zicem la 80..90 grade iar noi suntem obisnuiti sa folosim apa incalzita doar pe la 40..50 grade. Din cauza asta m-am oparit de cateva ori prin benzinarii. rezervorul lui picpro are 62,5 litri / mp. Daca boilerul de 125l iti este suficient nu ai motiv sa faci panou mai mare decat necesar. Quote La restul costurilor ar fi cam la fel ca la un panou mare si boiler mare. Pana la urma ceea mai mare parte din costurile instalatiei sunt date de automatizare, pompe, protectii, antigel. Controleru exista variante DIY dar asta extinde necesarul de cunostinte necesare. De aia mi se pare ca prin colaborari - asocierea intre mai multi doritori cu diverse "skil"-uri - din care unul, priceput la electronica sa realizeze controlerul, altul priceput la instalatii sa raspunda de tevaraie si racorduri si impreuna sa faca pufferul si panourile. Care nu se pricepe la nimic plateste materialele pentru toti trei. Ca protectii ar trebui sa fie suficiente o supapa de suprapresiune plus controlerul care sa comande oprirea circulatiei cand se atinge temperatura dorita. Antigelul e inutil in anumite configuratii - de ex. panourile trickle-down (MTD) sau orice alta schema de drain-back. Important e sa existe un proiect viabil. Quote Referitor la preluarea caldurii de la acoperis: ideea am preluat-o de la tine, cred ca ai prezentat un link cu un american care pompa apa pe acoperisul de tabla si o colecta incalzita. Nu se merita pe alt fel de acoperisuri decat tabla - bitumul risca sa se deterioreze iar tigla si betonul au inertie termica prea mare.. multa caldura ramane in ele si nu apuca sa ajunga in boiler. Dezavantajul inertiei termice mari se simte doar in zilele cu soare partial. Nici incalzirea apei cu tevi sub acoperis nu stiu daca se merita... e domeniu destul de neexplorat, cu posibilitati mari de esec. Singurul sistem de care stiu este circularea aerului cald prin tevi ingropate sub casa. Astfel vara se incalzeste solul sub casa si iarna pe langa reducerea pierderilor prin sol se poate realiza partial si incalzirea, macar solul avand temperatura putin mai mare o pompa de caldura va lucra cu COP mai bun. Puffer foarte mare (si implicit colector foarte mare) chiar ca nu se merita a fi dedicat pentru apa calda menajera. Cu cat productia zilnica depaseste consumul mediu cu atat devine sistemul mai ineficient (prin subutilizare) Colector mare la puffer mic (suficient pentru o zi) poate avea sens daca panoul face fata la stagnare si ai controler care sa limiteze temperatura maxima in boiler. Acesta va face fata si in zilele cu soare mai putin, cu costuri suplimentare mici. Puffer mare de 1000 de litri sau mai mult se merita pentru centrala termica pe lemne, la care e greu de modulat puterea si pana de curent (cu oprirea pompelor) poate duce la situatii neplacute. Sau daca folosesti incalzire solara pentru spatiu, dar ca sa se simta colectorul trebuie sa fie de 10 ori mai mare decat cel necesar pentru apa calda. Quote ... Ceea mai ecologica solutie e tot educarea pentru un consum scazut atat vara cat mai ales iarna. Desi iarna se incalzeste spatiul oricum, daca se face cu centrala pe lemne cheltuielile cu apa calda nu-s asa mari. |
#1758
Posted 23 January 2010 - 19:49
Buuun. Am citit 92 de pagini si am ajuns la concluzia ca ceva e in neregula cu mine. Casa e aproape gata (e doar chestie de vointa sa ne mutam) dar fara nici o instalatie care sa ajute facturile la gaz sa se mentina suple si placute la vedere. Ce e in neregula? Casa a fost construita pentru un surplus de confort nicidecum pentru a avea spatiu de locuit (nu platim chirie – locuim tot in proprietate) asa ca nu am luat niciodata in calcul amortizarea acesteia si nici amortizarea unei instalatii solare. M-am gandit la o instalatie in felul urmator:
• supradimensionata cu panouri heat pipe orientate la unghiul de iarna, protejate partial de streasina (cu toate ca dormitoarele si livingul sunt in principal pe sudul casei am si o suprafata de cca. 16 mp. unde pot pune panourile). Intrebari: daca sunt la unghiul de iarna, scad sansele de supraincalzire vara? Oricum mai acopar din ele. Creste semnificativ aportul la incalzire in lunile critice? • boilerul sa fie cu termosifonare in pod (podul e bine izolat) asa scapand de o automatizare si grija inca unei pompe. A avut cineva ideea asta dar nu i s-a raspuns. Presupun ca nu mai trebuie sa fie presurizat. In cazul asta se poate face boiler (sau puffer) DIY sau e pierdere de vreme si materiale? Pe mine nu m-au convins 100% cele facute din cateva lemne si folie. Fiind in pod… Mai crapa ceva, mai fierbe si astea se intampla tocmai cand ai bilete de conced intr-o tara calda si civilizata. • as folosi ventiloconvectoare (eventual DIY din caloriferele existente). In cazul asta mai am nevoie de 70 de grade la intrarea in ventiloconvector? Ar creste aportul la incalzire iarna? • centrala as pune-o doar sa incalzeasca boilerul fara sa produca ACM, astfel nu mai folosesc rezistenta electrica. Bineinteles ca preturile conteaza… Oricum sunt plin de chinezisme si turcisme de toate calitatile. E stramba rau treaba? Stiu ca nu am experienta dar daca se poate, as aprecia cateva sfaturi. Atasez si o schita (facuta ca vai de ea), poate se intelege mai bine ce nu iese din cuvinte. Multam fain! Attached Files |
#1759
Posted 23 January 2010 - 20:26
asta inseamna ca panourile sa fie in imediata vecinatate a casei pentru a urca direct cu tevile de la panouri la boiler, eventual camera cu boiler sa fie pe o latura la sud,
|
#1760
Posted 23 January 2010 - 23:07
Pai le-as pune pe perete sus chiar sub streasina si de acolo prin sageac la pod. Am atasat o foto din timpul executiei... Alta mai noua nu am iar paintbrusharea lasa de dorit...
Attached Files |
#1761
Posted 24 January 2010 - 00:27
e_bulu : n-am inteles exact,
- peretele care se vede in stanga (cu chenarul desenat pe el) este spre sud? - panourile vrei sa le plasezi vertical? cezar |
|
#1762
Posted 24 January 2010 - 00:47
1.Da.
2.La inclinatia pentru iarna (22 - 25 grade). E rau? |
#1763
Posted 24 January 2010 - 01:27
PS - scuze - am citit mai atent - deci e spre sud dar vad ca dreptunghiul desenat e totusi in umbra la azimut. Soarele pare foarte sus, presupun ca poza-i facuta aproape de solstitiu.
Ca sa produca apa calda si vara cred ca trebuie sa iasa macar o parte din panou din umbra. Sau sa ai un panou mai mic jos intre ferestre pentru apa calda menajera. Acolo ai avea si acces usor pentru umbrire, in caz ca e necesar vara (mai spre sfarsitul lui august cand soarele e mai jos si inca-i puternic). Diferenta mai mare de nivel fata de boiler/puffer ar ajuta la o buna circulatie, daca ramai pe termosifonare. In caz ca folosesti panou separat pentru apa calda peretele mare umbrit vara si insorit iarna poti face un captator mare pentru aer cald, la costuri mult mai rezonabile decat colectoare cu apa Ma refer la ceva in genu asta http://www.motherear...Power-Heat.aspx Multe alte variatiuni pe aceasi tema sunt prezentate aici http://www.builditso...ing.htm#Passive Recomand si participarea la discutiile pe solarheat(at)yahoogroups.com - un proiectant numit Laren Corie aplica de multi ani de zile o metoda de stocare a caldurii solare in pod in sticle de apa. 1000-2000 de sticle de plastic ca astea de bere sau apa minerala intr-o cutie mare izolata in pod care cumuleaza caldura ziua si un ventilator o circula in casa cand ai nevoie (de ex. dimineata). ------------ Referitor la desenul cu pufferul si toate tevile alea prin el - daca-i plasat sus numai bucla pentru apa calda menajera si solar (cu antigel) sunt obligatorii. Sau gasesti un tanc neizolat prin care trece apa sa-l scufunzi in puffer. ------------ Constructia pufferului - daca ai dubii cu cele din placaj si folie poate ca alte variante sunt mai tentante. ----------- Centrala pentru incalzire e pe lemne, gaze...? ----------------- Am scris amandoi: e_bulu, on 24th January 2010, 00:47, said: 1.Da. 2.La inclinatia pentru iarna (22 - 25 grade). E rau? |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users