Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Instalații SOLARE, Panouri plane, Tuburi vidate
Last Updated: Nov 23 2018 09:24, Started by
username unknown
, Mar 29 2006 20:39
·
0
#1729
Posted 03 January 2010 - 11:47
Offf! Stiam eu c-am de-a face cu niste carcotasi...tehnici!
Sa le luam pe rand: blimpyway, on 3rd January 2010, 02:33, said: Nu sunt de acord cu concluzia ca o varianta diy nu ar schimba mare lucru deoarece componentele non-diy ( panourile + boilerul ) reprezinta >80% din pretul instalatiei. Eu am fost tentat sa-mi fac singur panourile deoarece am sculele, experienta si tehnologia necesare. Am facut insa un calcul al costurilor si la cei 5 m2 economiseam vreo 2-300 de Euro. Insa calitatea nu era nici pe departe. Ma refer mai ales la durabilitate, fiind nevoit sa folosesc niscaiva lemn. Totusi, pentru suprafete mari, cu un acces la scule/tehnologie de prelucrat table poate ar merita. Pe Internet sunt destule exemple. La boiler insa se schimba situatia. Am zis boiler si nu vas de acumulare. Pentru ca boilerul trebuie sa functioneze la presiunea retelei de apa (2 atm) si sa dureze in timp. Cedarea unei suduri cand nu esti acasa iti umple casa de apa! Chiar si un por care apare in timp necesita golirea si demontarea boilerului, o intreaga tevatura! Ce e insa cel mai dificil este protectia anticoroziva (emailare dubla) care este exclus sa se faca in regim DIY. Ar mai fi varianta din inox, am facut un calcul si la cat costa tabla de inox (am un amic care vinde asa ceva) nu merita. Vorbim aici de boiler de cel putin 300 litri, mai mic nu se preteaza la instalatiile solare. Poate din aceasta cauza nici nu am vazut pe Internet boilere DIY. Dar...mereu exista un inceput. cipaul, on 3rd January 2010, 07:05, said: E vorba de centrala cu condensare legata la serpentina superioara a boilerului de 300 litri cu 2 serpentine. Quote In plus ai pus acolo o echivalenta de 4629 kWh = 460 mc gaz care nu prea e corecta chiar la o centrala in condensare randamentul nu este mai mare de 90% mai ales pe ACM. De fapt castigi ceva de genul: vreo 500 mc gaz la o centrala cu condensare sau 560 mc gaz la o centrala normala. Cred ca nu schimba mare lucru calculul amortizarii. Ca sa nu mai spun ca 1 m3 de gaz e echivalent cu 10,59 KWh (asa zice pe factura mea) si nu cu 10, cum am considerat eu pentru simplificare. Deci se cam compenseaza. Quote Mai linistit cu laptopul, ca daca consuma 75 W se ducea la Renel doar pt. el jumatate din economie. Pentru pompa inca probabil vreo 100 lei? Quote Ce mai e de observat e consumul mare de apa calda menajera. Cu asta poate fi o problema pe un an: poti pierde iarna cu consumul de gaz ce castigi vara cu panourile solare daca consumul ramane ridicat te tot parcursul unui an. Am mai zis chestia asta intr-un post anterior. Vara, de bucurie ca apa calda e "gratis" se consuma intr-o veselie. Dar ce sa fac, mai las si eu de la mine ca altfel mi se taie din finantare. Edited by picpro52, 03 January 2010 - 11:52. |
#1730
Posted 03 January 2010 - 18:50
Multumiri
Adica : daca nu e subventie ..... noi sa fim sanatosi ! Asta e ! |
#1731
Posted 04 January 2010 - 01:47
@picpro - sigur ca daca incerci sa copiezi cu mijloace diy o tehnologie implementata si promovata de fabricanti nu ai prea multe sanse.
De ex. e clar ca nu are sens sa incerci sa faci un boiler presurizat cu N-shpe serpentine. N-am link-uri la indemana da am vazut doua variante de transfer al caldurii dintr-un puffer nepresurizat (aka butoi izolat cu vata minerala) intr-un boiler electric, una parca era prin termosifonare si in cealalta varianta se inlocuia/modifica rezistenta electrica cu o teava prin care circula apa calda sau era inlocuita cu un heat-pipe. In privinta panoului se pot face reduceri radicale de cost daca nu te bazezi pe cupru si reduci presiunea (de ex. panourile MTD - Modified Trickle Down) - care nu-s singura posibilitate. E drept ca eficienta scade dar: - diferenta in performanta conteaza mai mult in "zona crepusculara" unde nici panourile comerciale nu lucreaza decat la 30-40% din capacitate si nu produc mai mult de 25% din total. - diferenta de pret e atat de mare ca se poate suplimenta suprafata de panou pentru a compensa reducerea in performanta. |
#1732
Posted 04 January 2010 - 22:20
blimpyway, on 4th January 2010, 01:47, said: @picpro - sigur ca daca incerci sa copiezi cu mijloace diy o tehnologie implementata si promovata de fabricanti nu ai prea multe sanse. De ex. e clar ca nu are sens sa incerci sa faci un boiler presurizat cu N-shpe serpentine. N-am link-uri la indemana da am vazut doua variante de transfer al caldurii dintr-un puffer nepresurizat (aka butoi izolat cu vata minerala) intr-un boiler electric, una parca era prin termosifonare si in cealalta varianta se inlocuia/modifica rezistenta electrica cu o teava prin care circula apa calda sau era inlocuita cu un heat-pipe. Eu zic ca pretul mai scazut prin mijloace DIY e posibil doar in situatii particulare. Nu trebuie generalizat. De exemplu trebuie sa ai un spatiu suplimentar sa zicem care altfel te costa sute de euro. Personal am si multe rebuturi la prima lucrare asa ca sigur m-ar costa de fapt mai scump. In plus sunt posibile o multime de accidente gen inundatie: deja mie nu imi mai inchid ceva robinete de WC din cauza Mn si Fe in exces din apa. |
#1733
Posted 04 January 2010 - 22:35
cipaul, on 4th January 2010, 22:20, said: Eu zic ca pretul mai scazut prin mijloace DIY e posibil doar in situatii particulare. Nu trebuie generalizat. Tu la ce situatii particulare te referi? Quote De exemplu trebuie sa ai un spatiu suplimentar sa zicem care altfel te costa sute de euro. Quote Personal am si multe rebuturi la prima lucrare asa ca sigur m-ar costa de fapt mai scump. Quote In plus sunt posibile o multime de accidente gen inundatie: deja mie nu imi mai inchid ceva robinete de WC din cauza Mn si Fe in exces din apa. Edited by blimpyway, 04 January 2010 - 22:35. |
#1734
Posted 04 January 2010 - 22:54
Iformatii perfecte sunt f. greu de obtinut daca nu lucrezi in domeniul respectiv.
Solutiile DIY de obicei sunt mai voluminoase deci necesita un spatiu in locuinta mai mare. Tu ai spus de un butoi: el ar trebui sa fie din inox sau emailat pt. a nu veni apa calda cu rugina. Inoxul e scump, emailat sigur nu poti face, o serpentina se face si ea greu. Tot pt. vasul de expansiune deschis ar trebui un robinet care la mine nu mai inchid pt. ca probabil sa depus Mn pe suprafata de etansare. Apar totusi multe situatii pe care marii producatori le i-au in calcul si le cam rezolva. Singur e foarte greu.
Edited by raduk, 04 January 2010 - 22:57.
|
#1735
Posted 05 January 2010 - 14:56
La multi ani la toata lumea.
Ma scuzati ca ma bag si eu in discutie, dar subiectul ma intereseaza si pe mine. Din discutii am inteles ca boilerul nu poate fi realizat in sistem home-made. Dar panoul plan ? Se poate calcula marimea panoului realizat din teava de cupru, astfel ca el sa asigure incalzirea apei dintr-un boiler prin serpentina fara sa existe pericole? Din ce am mai citit pe forumuri am inteles ca de exemplu 1,75 m2 de panou plan realizat DIY din teava de cupru poate incalzi fara probleme apa dintr-un boiler de 120/150 l, asigurand cateva sisteme minime de protectie, ceea ce ar scadea pretul de cost. |
#1736
Posted 05 January 2010 - 19:08
La multi ani la toata lumea.
Ma scuzati ca ma bag si eu in discutie, dar subiectul ma intereseaza si pe mine. Din discutii am inteles ca boilerul nu poate fi realizat in sistem home-made. Dar panoul plan ? Se poate calcula marimea panoului realizat din teava de cupru, astfel ca el sa asigure incalzirea apei dintr-un boiler prin serpentina fara sa existe pericole? Din ce am mai citit pe forumuri am inteles ca de exemplu 1,75 m2 de panou plan realizat DIY din teava de cupru poate incalzi fara probleme apa dintr-un boiler de 120/150 l, asigurand cateva sisteme minime de protectie, ceea ce ar scadea pretul de cost. |
#1737
Posted 05 January 2010 - 19:46
5. Concluzii
Cu aceste date, durata amortizarii unui asemenea sistem o poate calcula fiecare. In cazul meu, chiar cu o rata anuala de scumpire a gazului de 10% perioada de amortizare nu e mai mica de 10 ani. Chiar daca presupunem ca eliminand presupuse greseli de conceptie/montaj si amplasare exact pe directia Sud as mai fi castigat 20%, tot nu ajung la cei 3-4 ani clamati de unii vanzatori. Trebuie subliniata eficienta scazuta iarna. Asta ca sa dispara o data pentru totdeauna sintagma “aport la incalzire”. Aport la incalzire inseamna zeci de metri patrati de panouri si daca nu e soare… [/quote] Inseamna ca un chinezism de pana la 1500 Euro(functionare 12 luni) sau 600-700 Euro(functionare 9 luni/an) cu garantie de 5 ani se poate amortiza in 7 respectiv 3 ani daca are aceeasi eficienta ca si sistemele de "firma". Problema cum o vad eu, este ca si la sistemele de firma, dupa 10 ani e de asteptat sa apara diverse probleme in functionare, deci in cel mai bun caz castigi economia facuta in cei cativa ani de functionare dincolo de cei 10 de amortizare si confortul pe care il ofera o asemenea instalatie. |
#1738
Posted 06 January 2010 - 19:39
Cam asa vad si eu problema ; dar ai vazut vreo garantie de 10 ani ? E un orizont mult prea indepartat si garantia ar trebui acordata de firma mama.
Si chinezisme ...nu am gasit asa ieftine . Ai ceva informatii ? |
|
#1739
Posted 06 January 2010 - 20:48
panourile solare au garantie de 10 ani, ddar periaoda de functionare este mai mare, ca la masini garantie 2 ani atata mege o masina ?? 2 ani? un tv 1 an doar atata tii tv ????
sau vorbiti asa sa va aflati in treava..... |
#1740
Posted 06 January 2010 - 21:47
Daca la masini am informatii verificate ca modelul x de la firma y merge 12 ani iar fabricantul ( mare / mic ) da o garantie si trebuie sa se tina de ea , la panouri solare nu stiu pe nimeni sa le aiba de 10 ani si mai ales am mari dubii in privinta garantiei ! Cine o acorda ? Daca firma de montaj da faliment ? La masini ( aici sincer ai nimerit-o cu (,) comparatia !) garantia ti-o acorda producatorul si este valabila in toata Europa! Aici ti-o acorda importatorul - in cel mai bun caz !
Si daca tot discutam de garantie : or fi avand panourile in sine garantia aia ( nu stau acum sa verific- poate are cineva un certificat la indemana !) dar :pompele si automatizarea nu au cu siguranta garantie mai mare de 2 ani. Si durata de viata a unei pompe o stii - cate ajung la 10 ani ? Toate astea nu pornesc de dragul de a ponegri un produs ci de la un simplu calcul economic ( cazul concret al lui picpro - ) si comparatia respectivului calcul cu reclama produsului respectiv " se amortizeza in 3 ani " ....si mai stiu destule texte .. |
#1741
Posted 06 January 2010 - 22:20
marius_lmd, on 6th January 2010, 20:48, said: panourile solare au garantie de 10 ani, ddar periaoda de functionare este mai mare, ca la masini garantie 2 ani atata mege o masina ?? 2 ani? un tv 1 an doar atata tii tv ???? sau vorbiti asa sa va aflati in treava..... Nu sunt de specialitate, nu cunosc panourile solare cu garantie de 10 ani, am aflat despre anumite sisteme solare cu garantie de 3 ani care au tinut 7 ani(dar dupa 5 ani eficienta a inceput sa scada) si sisteme cu garantie de 7 care au avut probleme dupa 8-9 ani. Printre problemele care au aparut - defectat rezistenta electrica la boiler, boiler care se strica(rugineste). In general cele cu garantie mai mare sunt si mai scumpe, nu neaparat mult mai rezistente. De obicei garantia acordata de un producator este calculata in asa fel incat sa nu piarda bani(sa nu se strice multe echipamente in perioada de garantie). Deci este de asteptat ca la terminarea perioadei de garantie, rata de defectare va fi mai mare, unele echipamente se vor strica mai repede , altele mai tarziu, depinde de norocul fiecaruia. |
#1742
Posted 07 January 2010 - 11:20
asta este garantia pe care noi o oferim la panouri plate si la cele cu tuburi heat-pipe
pompa nu vad de ce nu ar merge, sau chiar daca se strica este vorba doar de pompa in sine (maxim 300 - 400 lei), restul componentelor nu prea au ce sa se strice in perioada de 10 zece, dupa aceea supapa de siguranta, paote vasul de expansiune si ...cam atat |
#1743
Posted 07 January 2010 - 13:53
|
#1744
Posted 07 January 2010 - 14:17
marius_lmd, on 7th January 2010, 11:20, said: asta este garantia pe care noi o oferim la panouri plate si la cele cu tuburi heat-pipe pompa nu vad de ce nu ar merge, sau chiar daca se strica este vorba doar de pompa in sine (maxim 300 - 400 lei), restul componentelor nu prea au ce sa se strice in perioada de 10 zece, dupa aceea supapa de siguranta, paote vasul de expansiune si ...cam atat La boiler ce garantie oferiti? |
#1745
Posted 07 January 2010 - 15:00
Foarte frumoase grafice.
Totusi eu nu prea le-am inteles si ma intereseaza mult subiectul. Deci instalatia solara functioneaza foarte bine in anumite luni / zile dar nu acopera intreg necesarul de ACM. Adevarat? |
#1746
Posted 07 January 2010 - 15:39
f_claudiu, on 7th January 2010, 15:00, said: Foarte frumoase grafice. Totusi eu nu prea le-am inteles si ma intereseaza mult subiectul. Deci instalatia solara functioneaza foarte bine in anumite luni / zile dar nu acopera intreg necesarul de ACM. Adevarat? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users