Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Mic incident cu masina pe zapada
Last Updated: Dec 11 2016 11:38, Started by
Twister70
, Dec 10 2016 13:24
·
0
#1
Posted 10 December 2016 - 13:24
Buna ziua! Am avut si eu un mic incident azi dimineata. Mergeam cu masina pe un drum destul de necirculat si cu portiuni acoperite de mici straturi de zapada. Mergeam linistit tot inainte cu vreo 40 la ora si vad o curba usoara in fata. Incetinesc ca sa iau curba mai sigur, dar cand virez spre stanga, nimic. Probabil ca era o portiune neasfaltata din drum, caci am patinat si am iesit pe marginea lui vreo 8 metri. Stiu bine drumul, l-am mai facut (nu si pe zapada). Drumul este marginit de o portiune destul de mare de iarba, dar si cu mici denivelari (fara pietre, bolovani). Cand am derapat si am iesit "in decor", am intrat pe iarba, dar am atins si o denivelare (destul de mica si nu abrupta) pe care am simtit-o in scut. Autoturismul a patinat pe zapada si a alunecat peste denivelare cu scutul, nu a lovit denivelarea. Am coborat, m-am uitat sub masina si am vazut doar niste zgarieturi fine pe scut si cateva fire de iarba prinse pe sub masina. M-am mai uitat de cateva ori dupa incident si nu am pierderi de ulei. Se poate sa se fi intamplat ceva mai nasol de care sa nu stiu? La ce sa ma mai uit sub masina ca sa vad daca e in regula? Mentionez ca am carnetul de un an jumate, dar iarna trecuta nu am circulat prea mult cu masina, si de asta lipsa de experienta pe zapada. Masina este echipata cu anvelope de iarna. Multumesc!
|
#2
Posted 10 December 2016 - 13:36
Nu are nimic, piatra deformeaza baia de ulei nu pamantul iar daca ai scut stai calm .
Mergi cu 40-50 km/h pe un drum drept necirculat si pastreaza mijlocul drumului , lasa volanul din mana si observa daca masina pastreaza traiectoria dreapta . |
#3
Posted 10 December 2016 - 13:41
Stai linistit! Nu e nimic grav! Ai patit-o prima oara si te-ai speriat. Bine ca nu a fost mai rau.
|
#4
Posted 10 December 2016 - 13:57
Mai nimerit ar fi sa o suiti pe o rampa sa vedeti daca e ceva afectat.Cel mai bine este sa mergeti totusi la un service. In 5 minute un mecanic bun va spune daca ceva e in neregula!
|
#5
Posted 10 December 2016 - 14:00
Nu ai patit nimic la masina
Eu cand mai dau in cate ceva pe dedesubt nici nu ma chinui sa ma uit , dar sunt atent daca se aprinde vreun beculet ceva prin bord in caz de scurgeri sau alte alea |
#7
Posted 10 December 2016 - 14:07
masina trebuie sa fie ultima grija a ta. gandeste-te ca ai avut noroc, puteai sa te rastorni in sant sau sa intri pe contrasens in cineva. Grija mare la tine pe viitor. Nu vreau sa ma ma dau mare dar in 25 de ani de condus nu am patit niciodata ce ai patit nu, cred ca cel mai mult am derapat necontrolat jumatate de metru si atunci am analizat profund unde si de ce am gresit!
|
#8
Posted 10 December 2016 - 14:19
si eu recomand sa o urci la un service sa se uite pe sub ea. masina e grea, sa nu fi strambat/indoit ceva pe sub ea.
inca o dovada ca gumele de iarna nu au nimic magic. |
#9
Posted 10 December 2016 - 14:29
Twister70, on 10 decembrie 2016 - 13:24, said:
Buna ziua! Am avut si eu un mic incident azi dimineata. Mergeam cu masina pe un drum destul de necirculat si cu portiuni acoperite de mici straturi de zapada. Mergeam linistit tot inainte cu vreo 40 la ora si vad o curba usoara in fata. Incetinesc ca sa iau curba mai sigur, dar cand virez spre stanga, nimic. Ciudat incident, la 40-50 kmh in curba usoara... Sa nu fi fost mai multi kmh si curba un pic mai stransa, poate si in panta... Altfel nu inteleg de ce ar fugi o masina cu rotile din spate (ca asa inteleg eu ca ai derapat). Ideea e ca am patit-o si eu odata dar aveam ceva mai mult, vreo 70kmh cred iar curba era nasoala, veneai de undeva de pe un deal si, la baza dealului curba stransa, la dreapta... Atunci am derapat usor cu spatele si a plecat masina cu totul in decor... Am analizat ce s-a intamplat: 1. am venit cam tare pentru curba aia, 2. carosabil umed, 3. cauciucuri de vara cam uzate pe spate si umflate mai mult decat trebuie (avusesem greutate pe spate cu o saptamana in urma si eu le-am umflat asa). |
#10
Posted 10 December 2016 - 14:37
petre69, on 10 decembrie 2016 - 14:00, said:
Nu ai patit nimic la masina Eu cand mai dau in cate ceva pe dedesubt nici nu ma chinui sa ma uit , dar sunt atent daca se aprinde vreun beculet ceva prin bord in caz de scurgeri sau alte alea |
|
#11
Posted 10 December 2016 - 14:44
Multumesc frumos pentru pareri si sfaturi! Acum am fost din nou la masina cu o lanterna. Nu am ridicat-o pe cric, dar m-am uitat pe sub ea cat am putut de bine. Exista doar cateva zgarieturi pe scut. Nimic nu e indoit (nicio toba, nici izolatorul acela fonic de sub motor etc). Totul e sub forma initiala. Am niste aparatori mici din cauciuc pentru noroi (probabil) in fata rotilor din fata si nu au nici ele nicio problema. Am si mutat masina si nu exista scurgeri de ulei.
alexpet, on 10 decembrie 2016 - 14:07, said:
masina trebuie sa fie ultima grija a ta. gandeste-te ca ai avut noroc, puteai sa te rastorni in sant sau sa intri pe contrasens in cineva. Grija mare la tine pe viitor. Nu vreau sa ma ma dau mare dar in 25 de ani de condus nu am patit niciodata ce ai patit nu, cred ca cel mai mult am derapat necontrolat jumatate de metru si atunci am analizat profund unde si de ce am gresit! Inteleg ce spui. Dar nu am aveam o viteza asa de mare incat sa pun in pericol sanatatea mea sau a altor persoane dintr-o presupusa masina aflata pe contrasens. Sigur, aveam batai de cap cu asigurarile si toate cele si dadeam batai de cap si altora. Acum patesti si cum iti e norocul. Stiu ca e foarte necesar sa fiu prudent, dar cunosc soferi care au carnet de zeci de ani si au incidente neplacute si dupa atata timp. rosix, on 10 decembrie 2016 - 14:29, said:
Ciudat incident, la 40-50 kmh in curba usoara... Sa nu fi fost mai multi kmh si curba un pic mai stransa, poate si in panta... Altfel nu inteleg de ce ar fugi o masina cu rotile din spate (ca asa inteleg eu ca ai derapat). Ideea e ca am patit-o si eu odata dar aveam ceva mai mult, vreo 70kmh cred iar curba era nasoala, veneai de undeva de pe un deal si, la baza dealului curba stransa, la dreapta... Atunci am derapat usor cu spatele si a plecat masina cu totul in decor... Am analizat ce s-a intamplat: 1. am venit cam tare pentru curba aia, 2. carosabil umed, 3. cauciucuri de vara cam uzate pe spate si umflate mai mult decat trebuie (avusesem greutate pe spate cu o saptamana in urma si eu le-am umflat asa). Masina a mers in fata, nu a derapat in lateral. Pur si simplu nu mai asculta de frane si directie. Edited by Twister70, 10 December 2016 - 14:45. |
#12
Posted 10 December 2016 - 14:45
#13
Posted 10 December 2016 - 14:52
Cand citesc " sfaturile " expertilor , cu : du-o si urc-o pe elevator si inspecteaza cu atentie trilulilu .. " ma cracanez de ras ; va dati seama ce sfaturi " utile " s-ar posta daca ar fi fost ceva mai grav ( nu foarte ) Hahahahaha . Daca derapai intr-un sant si dadeai cu capatana de " jam " , merita sa deschizi topic !
|
#14
Posted 10 December 2016 - 14:58
Twister70, on 10 decembrie 2016 - 14:44, said:
Masina a mers in fata, nu a derapat in lateral. Pur si simplu nu mai asculta de frane si directie. Adica tu ai rotit de volan sa iei virajul, ai calcat si frana, dar masina yok? Te-ai dus cu ea cum te duci cu sania? Aia nu mai e usoara zapada, e gheatza sticla... Nicio masina nu se comporta asa... De regula intra intr-un viraj apoi fug de spate, ies in exteriorul curbei, in decor...Sigur nu te jucai la cakatul de smartpone? |
#15
Posted 10 December 2016 - 15:00
Pe mine ma amuza cum spune lumea "scut" la capacul ala de plastic de sub motor cu rol unic de aparatoare de noroi.
|
|
#16
Posted 10 December 2016 - 15:08
Twister70, on 10 decembrie 2016 - 13:24, said:
La ce sa ma mai uit sub masina ca sa vad daca e in regula? Dacă nu se aprinde vreun martor de bord care să-ţi indice vreo neregulă, e...în regulă. Asta, evident, în funcţie de ce maşină ai, şi cu ce senzori e dotată. Sigur, te-ai speriat, însă eu spun că un şofer bun e numai acela care trece prin astfel de incidente "minore". Eu n-aş vrea să merg la un drum lung cu un şofer care n-a păţit nimic cu maşina lui, pentru că asta ar însemna că nu are experienţă în conducere. Ori, experienţa vine din astfel de incidente. Repet, incidente minore, nu de-alea mari. Din astea învăţăm ce să nu facem pe viitor. În urmă cu mulţi ani eu am pătit-o şi mai rău: m-am întors cu maşina la un unghi de 90 de grade, apoi am reuşit să o redresez, dar m-am întors la alt unghi, de 180 de grade, în timp ce eram pe o şosea de centură, cu tiruri în faţă şi în spate. Din evenimentele astea învăţăm. Edited by lupini, 10 December 2016 - 15:09. |
#17
Posted 10 December 2016 - 15:16
rosix, on 10 decembrie 2016 - 14:58, said:
Adica tu ai rotit de volan sa iei virajul, ai calcat si frana, dar masina yok? Te-ai dus cu ea cum te duci cu sania? Aia nu mai e usoara zapada, e gheatza sticla... Nicio masina nu se comporta asa... De regula intra intr-un viraj apoi fug de spate, ies in exteriorul curbei, in decor...Sigur nu te jucai la cakatul de smartpone? Nu folosesc telefonul la volan. Nu trimit mesaje, nu citesc. Il mai pun in geam doar cand am nevoie de GPS. Groot, on 10 decembrie 2016 - 15:00, said:
Pe mine ma amuza cum spune lumea "scut" la capacul ala de plastic de sub motor cu rol unic de aparatoare de noroi. lupini, on 10 decembrie 2016 - 15:08, said:
Dacă nu se aprinde vreun martor de bord care să-ţi indice vreo neregulă, e...în regulă. Asta, evident, în funcţie de ce maşină ai, şi cu ce senzori e dotată. Sigur, te-ai speriat, însă eu spun că un şofer bun e numai acela care trece prin astfel de incidente "minore". Eu n-aş vrea să merg la un drum lung cu un şofer care n-a păţit nimic cu maşina lui, pentru că asta ar însemna că nu are experienţă în conducere. Ori, experienţa vine din astfel de incidente. Repet, incidente minore, nu de-alea mari. Din astea învăţăm ce să nu facem pe viitor. În urmă cu mulţi ani eu am pătit-o şi mai rău: m-am întors cu maşina la un unghi de 90 de grade, apoi am reuşit să o redresez, dar m-am întors la alt unghi, de 180 de grade, în timp ce eram pe o şosea de centură, cu tiruri în faţă şi în spate. Din evenimentele astea învăţăm. |
#18
Posted 10 December 2016 - 15:24
Incearca cum au spus utilizatorii de mai sus. Tine volanul drept pe o sosea dreapta si vezi daca vireaza masina intr-o parte. Inchide muzica si asculta suspensiile la denivelari ca sa vezi daca nu se aud zgomote ciudate. Verifica la urmatoarele deplasari martorii din bord. Uita-te atent sub masina daca nu sunt elemente indoite sau cu o forma ciudata. Daca nu observi nimic in urmatoarea perioada, nu cred ca merita sa faci vreo vizita la service. Masina e noua, cum ai spus. Un service de cartier sa nu-ti umble pe acolo si sa te scoata din garantie sau sa te goleasca de bani, mai ales daca pari tanar si neexperiementat. Iar o vizita la service-ul marcii auto costa destul de mult si, cel mai probabil, va spune ca masina este in regula. Dar tu decizi si stii cel mai bine daca vrei sau nu o vizita la service.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users