Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
De ce utilizam troleibuzul?
#1
Posted 04 December 2016 - 11:14
De ce?
In primul rand, sunt scumpe in exploatare. Ai cam 20% diferenta in pretul de exploatare fata de un autobuz diesel, fara sa adaugam si costul mai mare de achzitie. Stai cu cabluri intinse peste tot prin oras, care arata oribil. La tramvaie mai e cum e, dar la troleibuze sunt oribile. Pe langa asta, necesita si interetinere, etc. Ai sansa sa "deraieze" de pe linie si ai alte probleme dupa. Pe langa asta, noi nici nu utilizam avantajele primare ale unui troleibuz. Pe la intersectii / plecat din statie se misca foarte greu, desi fiind troleibuz au cuplu instant. Marea majoritate a liniilor sunt dublate de autobuze, deci nici de zgomot nu scapam. Nu e mai ieftin sa traga de ele cat pot si dupa sa valorifice orice tine de troleibuz, dupa care sa cumpere un lot ferm (500 - 700) de autobuze de la Roman Brasov sau Astra Arad? |
#2
Posted 04 December 2016 - 11:17
e un autovehicul care nu polueaza? ma rog, nu ca un autobuz pe motorina ca electrice nu cred ca exista la noi
ma rog, noi avem firobuze Edited by mihnearau1, 04 December 2016 - 11:17. |
#3
Posted 04 December 2016 - 11:18
Si ti se pare ca noi, romanii, ne permitem sa ne transformam in eco-nazisti? Nu, nu acum.
Nu polueaza direct, dar indirect polueaza tot cam la fel ca un motor diesel, deci nu faci mare branza. O campanie de impadurire urbana (plantat copacei peste tot pe unde se poate) si mai contracarezi din efecte. |
#4
Posted 04 December 2016 - 11:29
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:18, said:
Si ti se pare ca noi, romanii, ne permitem sa ne transformam in eco-nazisti? Nu, nu acum. Nu polueaza direct, dar indirect polueaza tot cam la fel ca un motor diesel, deci nu faci mare branza. O campanie de impadurire urbana (plantat copacei peste tot pe unde se poate) si mai contracarezi din efecte. adica cum polueaza tot cam la fel ca un motor diesel? |
#5
Posted 04 December 2016 - 11:29
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:14, said:
De ce? In primul rand, sunt scumpe in exploatare. Ai cam 20% diferenta in pretul de exploatare fata de un autobuz diesel, fara sa adaugam si costul mai mare de achzitie. Stai cu cabluri intinse peste tot prin oras, care arata oribil. La tramvaie mai e cum e, dar la troleibuze sunt oribile. Pe langa asta, necesita si interetinere, etc. Ai sansa sa "deraieze" de pe linie si ai alte probleme dupa. Pe langa asta, noi nici nu utilizam avantajele primare ale unui troleibuz. Pe la intersectii / plecat din statie se misca foarte greu, desi fiind troleibuz au cuplu instant. Marea majoritate a liniilor sunt dublate de autobuze, deci nici de zgomot nu scapam. Nu e mai ieftin sa traga de ele cat pot si dupa sa valorifice orice tine de troleibuz, dupa care sa cumpere un lot ferm (500 - 700) de autobuze de la Roman Brasov sau Astra Arad? Avantajul e clar ca nu polueaza cu gaze de esapament in oras! Si nu stiu de ce sunt scumpe in exploatare? La motor electric ii schimbi filtre ,ulei injectoare, nu prea cred...deci de unde intretinerea scumpa? Motorul electric e mult mai fiabil oricum... Dar daca tie iti place sa respiri zilnic gaze de esapament de la sute de motoare diesel, sa nu te intrebi de ce o sa te imbolnavesti... Eu unul as interzice autobuzele in oras. Si am inteles ca motorul electric e mai eficient la urcarea pantelor. Fiecare cu parerea personala, dar eu as pune doar troleibuze. |
#6
Posted 04 December 2016 - 11:30
Adica tot aceasi branza e, doar ca la motorul diesel se face branza la fata locului, pe cand la troleibuz se face acolo unde se mulge vaca.
Asa de greu e? |
#7
Posted 04 December 2016 - 11:30
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:18, said:
Si ti se pare ca noi, romanii, ne permitem sa ne transformam in eco-nazisti? Nu, nu acum. Nu polueaza direct, dar indirect polueaza tot cam la fel ca un motor diesel, deci nu faci mare branza. O campanie de impadurire urbana (plantat copacei peste tot pe unde se poate) si mai contracarezi din efecte. Nu polueaza in oras, domnule, acolo unde sunt sute de mii /milioane de locuitori. Una e sa poluezi zil nic sute d e mi si alta e poluarea unor termocentrale undeva pe campie... |
#8
Posted 04 December 2016 - 11:30
epetroiu, on 04 decembrie 2016 - 11:29, said: Avantajul e clar ca nu polueaza cu gaze de esapament in oras! Si nu stiu de ce sunt scumpe in exploatare? La motor electric ii schimbi filtre ,ulei injectoare, nu prea cred...deci de unde intretinerea scumpa? Motorul electric e mult mai fiabil oricum... Dar daca tie iti place sa respiri zilnic gaze de esapament de la sute de motoare diesel, sa nu te intrebi de ce o sa te imbolnavesti... Eu unul as interzice autobuzele in oras. Si am inteles ca motorul electric e mai eficient la urcarea pantelor. Fiecare cu parerea personala, dar eu as pune doar troleibuze. Pe langa asta, pante foarte mari nu prea ai in orase. |
#9
Posted 04 December 2016 - 11:32
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:30, said:
Adica tot aceasi branza e, doar ca la motorul diesel se face branza la fata locului, pe cand la troleibuz se face acolo unde se mulge vaca. Asa de greu e? Da, e greu sa faci diferenta intre a polua un oras suprapopulat si a polua undeva pe campie ... Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:30, said:
E mai scump, gasesti studii garla pe net. Poate zici si principalele motive pentru care e mai scumpa intretinerea unui troleibuz. |
#10
Posted 04 December 2016 - 11:33
epetroiu, on 04 decembrie 2016 - 11:30, said: Nu polueaza in oras, domnule, acolo unde sunt sute de mii /milioane de locuitori. Una e sa poluezi zil nic sute d e mi si alta e poluarea unor termocentrale undeva pe campie... Mai degraba cred ca ne imbolnavim in autobuze / troleibuze / tramvaie super pline, fara AC sau caldura decat ne imbolnavim de la niste noxe amarate. Pe langa asta, poate merge facut si ceva hibrid / pe hidrogen. Avand in vedere ca este o institutie publica, ma indoiesc ca e atat de greu sa faca cateva statii de incarcare cu hidrogen prin depouri. Asa ai rezolvat problema noxelor cu totul, si e si mai ieftin. (hidrogenul il faci din electricitate, e drept, dar oricum exportam cam peste 1000MW in orice moment al zilei, deci mare paguba nu e). |
|
#11
Posted 04 December 2016 - 11:34
Pai de unde e curentul ala? Il face DUMNEZEU cu fulgerul? Nu, se obtine fie din carbuni in termocentrale, ori cu energie nucleara. Poate nu ar mai exista atata poluare daca eram si noi in stare sa construim mai multe hidrocentrale decat sa construim niste elici de hartie si panouri de sticla care depind strict de natura... Sa nu deviez de la subiect: Sunt de parere ca troleibuzul este inutil.
|
#12
Posted 04 December 2016 - 11:34
epetroiu, on 04 decembrie 2016 - 11:32, said:
Poate zici si principalele motive pentru care e mai scumpa intretinerea unui troleibuz. Pentru ca ai de intretinuti liniile in primul rand. Si troleibuzul ala are si el nevoie de intretinere specifica, care e chiar mai scumpa decat intretinerea unui autobuz diesel. Edited by Maitestein, 04 December 2016 - 11:37. |
#13
Posted 04 December 2016 - 11:39
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:30, said:
Adica tot aceasi branza e, doar ca la motorul diesel se face branza la fata locului, pe cand la troleibuz se face acolo unde se mulge vaca. Asa de greu e? adica la CET-uri in afara orasului sau la Cernavoda, Portile de fier care sunt clar in natura? tu compari asta cu poluarea din orase? Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:33, said:
Pe langa asta, poate merge facut si ceva hibrid / pe hidrogen. Avand in vedere ca este o institutie publica, ma indoiesc ca e atat de greu sa faca cateva statii de incarcare cu hidrogen prin depouri. Asa ai rezolvat problema noxelor cu totul, si e si mai ieftin. (hidrogenul il faci din electricitate, e drept, dar oricum exportam cam peste 1000MW in orice moment al zilei, deci mare paguba nu e). deci decat motor electric mai bine ceva hibrid cu hidrogen care se face tot cu curent electric? deci mai bagi un proces tehnologic in plus? |
#14
Posted 04 December 2016 - 11:39
mihnearau1, on 04 decembrie 2016 - 11:37, said: adica la CET-uri in afara orasului sau la Cernavoda, Portile de fier care sunt clar in natura? tu compari asta cu poluarea din orase? As we speak, 45% din energia electrica romaneasca este produsa din combustibili fosili (carbune si hidrocarburi). |
#15
Posted 04 December 2016 - 11:41
|
#16
Posted 04 December 2016 - 11:42
mihnearau1, on 04 decembrie 2016 - 11:39, said:
deci decat motor electric mai bine ceva hibrid cu hidrogen care se face tot cu curent electric? deci mai bagi un proces tehnologic in plus? Hidrogenul este relativ ieftin de produs, scapi de noxe, nu ai cabluri deci ai o flexibilitate mai mare. Pe langa asta, daca ai o flota de 500-600 de jucarii d-astea, si costurile scad! |
#17
Posted 04 December 2016 - 11:42
#18
Posted 04 December 2016 - 11:42
Maitestein, on 04 decembrie 2016 - 11:42, said:
Hidrogenul este relativ ieftin de produs, scapi de noxe, nu ai cabluri deci ai o flexibilitate mai mare. Pe langa asta, daca ai o flota de 500-600 de jucarii d-astea, si costurile scad! si cand o bubui si autobuzele cu hidrogen nu sunt mai ieftine decat alea electrice Edited by mihnearau1, 04 December 2016 - 11:43. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users