Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Este utila, iarna, ocazional, folosirea la relanti a motorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
127 replies to this topic

#1
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008
Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus.
Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos.

#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
La 3-4 zile nu ar strica o pornire de 10-15 min

#3
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,982
  • Înscris: 09.05.2009
Daca nu ai de gand sa pleci cu masina nu vad de ce ai face chestia asta!

#4
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,820
  • Înscris: 07.06.2014
pt ce crezi ca este acea punte de diode? oricum, nu ti se incarca atat de mult acumulatorul in cele 10 min.

#5
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,311
  • Înscris: 29.07.2013

 dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:

.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus.

Daca ai baterie buna nu-i necesara. Utila este cate o cheie de control dar nu neaparat pentru baterie.

Ala care ti-a zis de 2500 de turatii ce parere are, pana la 2500 e trolebuz si abia dupa aia autoturism ?! :D

#6
uzzy17

uzzy17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 29.08.2006
se incarca tot timpul. la motocicleta e contraindicata pornirea si functionarea doar la relanti ca se fac depuneri, vorbesc de motoare 4t 4l.

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

 dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:

Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti,
E fara rost. Uzezi aiurea motorul... si arzi benzina. Pornesti masina doar cand ai de plecat. Inutil sa opresti toti consumatorii intrucat oricum incarcarea e regulata la 13.8-14.4V. Si in 15 min nu incarci ce descarci cand o pornesti, e nevoie de mai mult timp. Daca stationezi mult timp scoti bateria si o tii in casa eventual o si incarci.

Edited by andreic, 03 December 2016 - 21:19.


#8
dcr

dcr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,016
  • Înscris: 01.05.2004
Masinile actuale incarca de la 1000 ture numai ca, un mers de 10 - 15 min nu este suficient sa incarci bateria la parametrii pe care i-a avut inainte de pornirea motorului, trebuie mai mult.

#9
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015
Si cine are motor diesel mare inseamna ca nu isi incarca motorul aproape deloc? Motorul se incarca si la 600 rpm, nu doar de la 2500 rpm in sus. Nu strica sa lasi motorul pornit cat cureti masina de zapada, se incarca si cand pornesti incalzesti mai usor interiorul.

#10
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:

Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus.
Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos.
Wow, cum adica consumi ulei de motor?? Uleiul se schimba la un an indiferent cat mergi cu masina, si nu se consuma, mai ales la relanti

 andreic, on 03 decembrie 2016 - 21:18, said:

E fara rost. Uzezi aiurea motorul... si arzi benzina. Pornesti masina doar cand ai de plecat. Inutil sa opresti toti consumatorii intrucat oricum incarcarea e regulata la 13.8-14.4V. Si in 15 min nu incarci ce descarci cand o pornesti, e nevoie de mai mult timp. Daca stationezi mult timp scoti bateria si o tii in casa eventual o si incarci.
Cum uzezi motorul? Cum uzeaza 10 min de mers motorul? din contra, mai se ung toate lagarele, se schimba pozitia curelelor si lubrifiaza toate sistemele.
In nici un caz nu poti spune "uzezi aiurea motorul". Arsul benzinei e altceva, dar si acolo, serios, chiar poti masura consumul de benzina la 10 min? Probabil 100 de grame...
In 15 min incarcarea este mult mult mai mare decat 0, si asta poate face diferenta intre o baterie cazuta si una functionala la sfarsitul iernii.

 dcr, on 03 decembrie 2016 - 21:19, said:

Masinile actuale incarca de la 1000 ture numai ca, un mers de 10 - 15 min nu este suficient sa incarci bateria la parametrii pe care i-a avut inainte de pornirea motorului, trebuie mai mult.
De unde ai aceasta informatie? Relantiul la temperatura de lucru este sub 1000 de ture, ar rezulta ca bateria nu se mai incarca niciodata la relanti.

 dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:

Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus.
Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos.
E f buna idee, in plus ar fi bine si sa o bagi in viteza si sa o misti putin fata spate, mai schimbi asa si pozitia rotilor, placutelor/tamburilor de la frana de mana, cutia de viteza etc
Si cand nu e blocata in troiene, sa mergi cu ea pana la benzinarie si inapoi, in loc sa o tii 10-15 min la relanti, te si plimbi cu ea 10-15.
In felul asta schimbi si pozitia placutelor/tamburilor pe discuri (frana de mana) si cureti toate discurile de frana de rugina (care se depune dupa 2-3 zile deja)

Nu consumi nimic, nu=ti fa griji, nu uzezi motorul, nu daunezi cu nimic masinii, nu are decat efecte pozitive (discutabil cat de mari, dar cu siguranta nu daunezi cu nimic)

#11
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
foarte proasta ideea. fortezi motorul sa lucreze la rece. iar bateria nu se incarca mare lucru. plus depinde de masina dar cam intre 1500-2000rpm baga maxim in baterie.

singura chestie, dupa 3-4 saptamani de stat, macar o plimbare de 20 de minute, sa scoti un pic umezeala din masina.

#12
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
Toata discutia e despre temperaturi de sub 0 grade.
E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul
Daca ai de facut un drum atunci da, e bine sa lasi motorul sa mearga la relanti 2-5 min pana curati zapada.
In primele 1-2 minute abia se dezmorteste uleiul si incepe sa se faca ungerea asa cum trebuie. Dupa 2-3 minute incepe sa fie uzura inutila iar dupa 5 minute incepe sa fie prea mult.
Preferabil e ca dupa 2-3 minute sa pleci, maxim 5 minute de stat pe loc, dar 5 min e deja foarte mult.
Daca vorbim de o masina care merge rar atunci un drum de 10-20km la 10-15 zile e cel mai bine, doar o pornire pe loc nu e suficient.

Edited by Kroghy, 03 December 2016 - 21:47.


#13
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,454
  • Înscris: 13.04.2006
Este foarte bine sa mai pornim masina " la rece "
Este demonstrat ca o pornire la rece , echivaleaza cu 50 km parcursi la cald .
Eu am un service si am nevoie de cat mai multi clienti , deci ;
Cat mai multe porniri la rece sa ne vedem pentru reparatii la motor si nu numai .
Am preturi bune si in plus nu mai platiti parcarea cat este la mine in service .

#14
epuru

epuru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,125
  • Înscris: 27.03.2007
In 10-15 minute de stat la ralanti motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare (90 grade), uleiul nu ajunge la vascozitatea optima, etc. Doar il freci si uzezi degeaba si mai consumi si carburant.

Ori pornesti motorul si il lasi cateva minute sa mearga apoi pleci, ori nu il pornesti deloc.

Edited by epuru, 03 December 2016 - 21:51.


#15
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 41ex, on 03 decembrie 2016 - 21:42, said:

foarte proasta ideea. fortezi motorul sa lucreze la rece. iar bateria nu se incarca mare lucru. plus depinde de masina dar cam intre 1500-2000rpm baga maxim in baterie.

singura chestie, dupa 3-4 saptamani de stat, macar o plimbare de 20 de minute, sa scoti un pic umezeala din masina.
Cum forteaza motorul lasandul la relanti ? :) Deci va fi mai fortat motorul pornit o data la sapt la relanti decat mers cu el zilnic? Nu tot rece merge si zilnic? Dar mai e si in sarcina.

De unde ai informatia cu incarcatul doar la anume turatie? Pana acum cineva a zis 1000, tu 1500-2000 si altcineva 2500... :)

Si deci numai si numai pt umezeala e utila plimbarea? Lubrifierea componentelor, deblocarea franei de mana etc nu conteaza?

 Kroghy, on 03 decembrie 2016 - 21:43, said:

Toata discutia e despre temperaturi de sub 0 grade.
E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul
Daca ai de facut un drum atunci da, e bine sa lasi motorul sa mearga la relanti 2-5 min pana curati zapada.
In primele 1-2 minute abia se dezmorteste uleiul si incepe sa se faca ungerea asa cum trebuie. Dupa 2-3 minute incepe sa fie uzura inutila iar dupa 5 minute incepe sa fie prea mult.
Preferabil e ca dupa 2-3 minute sa pleci, maxim 5 minute de stat pe loc, dar 5 min e deja foarte mult.
Daca vorbim de o masina care merge rar atunci un drum de 10-20km la 10-15 zile e cel mai bine, doar o pornire pe loc nu e suficient.
Nu exista absolut nici un motiv sa spui ca 5 min e deja "foarte mult", de fapt e chiar o aiureala.
In Germania este si interzis prin lege sa stai la relanti aiurea din motive de poluaj.
In manualul masinilor mele cel putin, scrie f clar ca imediat dupa pornirea motorului poti porni la drum si nu este nevoie de asteptat "1-2 minute sa se dezmorteasca uleiul" (dezmortire ulei???)
Tot in aceleasi manuale nu scrie absolut nimic despre o limitare timp de functionare a motorului la relanti.

#16
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006

 maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 21:55, said:

Nu exista absolut nici un motiv sa spui ca 5 min e deja "foarte mult", de fapt e chiar o aiureala.
In Germania este si interzis prin lege sa stai la relanti aiurea din motive de poluaj.
In manualul masinilor mele cel putin, scrie f clar ca imediat dupa pornirea motorului poti porni la drum si nu este nevoie de asteptat "1-2 minute sa se dezmorteasca uleiul" (dezmortire ulei???)
Tot in aceleasi manuale nu scrie absolut nimic despre o limitare timp de functionare a motorului la relanti.
Te contrazici singur si nu am inteles nimic.
E bine sau e rau sa stai 30sec-1min dupa ce pornesti motorul la -20 de grade?
Eu zic ca e bine sa stai putin dupa ce pornesti motorul atunci cand e (foarte) frig insa nu e bine sa exageram.
Motorul functioneaza bine si daca pleci imediat dar nu functioneza in parametri optimi si asta o stiu cei ca mine care am condus masini cu soc mecanic.
Cand e frig e bine sa stai putin sa inceapa incalzirea si ungerea motorului, poti sa pleci imediat dar recomandabil e sa stai putin. Recomadabil e ca acel putin sa nu fie prea lung adica 2-3 min e optim, peste 5 min e cam mult.

Edited by Kroghy, 03 December 2016 - 22:01.


#17
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

 Bingo, on 03 decembrie 2016 - 21:50, said:

Este foarte bine sa mai pornim masina " la rece "
Este demonstrat ca o pornire la rece , echivaleaza cu 50 km parcursi la cald .
Eu am un service si am nevoie de cat mai multi clienti , deci ;
Cat mai multe porniri la rece sa ne vedem pentru reparatii la motor si nu numai .
Am preturi bune si in plus nu mai platiti parcarea cat este la mine in service .
Deci sa porneasca masina doar la cald?
Deci daca pornesti la rece si nu mergi este cumva diferit de pornitul la rece si pornit la drum?? Poti sa explici diferenta?
Daca o pornire la rece pe saptamana e echivalent cu 50 de km parcursi, inseamna ca intr-o luna e echivalent cu 200km, intr-o iarna de 6 luni sa zicem, este echiv a 1200km.

Cum poate fi parcurgerea a 1200km o problema pt un motor modern?? Credeam ca masinile ajung lejer la 150000km parcursi, sau 300000 unele...

Am constatat insa de multe ori ca masini nepornite mult timp au mari probleme, niciodata invers.

#18
Mircel

Mircel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,427
  • Înscris: 01.10.2005

 Kroghy, on 03 decembrie 2016 - 21:43, said:

E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul.
Șofez din 1979. Am avut 3 mașini. Cu toate am procedat la fel: am pornit motorul și am plecat imediat de pe loc cu motorul ușor, foarte ușor turat indiferent de vremea de afară.
Prima am folosit-o 22 de ani, a II-a (la a II-a mână) 8 ani (rabla) și pe ultima o am din 2009 și o voi folosi încă 4 ani.

Edited by Mircel, 03 December 2016 - 22:05.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate