Este utila, iarna, ocazional, folosirea la relanti a motorului?
#1
Posted 03 December 2016 - 20:58
Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus.
Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos. |
#3
Posted 03 December 2016 - 21:04
Daca nu ai de gand sa pleci cu masina nu vad de ce ai face chestia asta!
|
#4
Posted 03 December 2016 - 21:05
pt ce crezi ca este acea punte de diode? oricum, nu ti se incarca atat de mult acumulatorul in cele 10 min.
|
#5
Posted 03 December 2016 - 21:08
dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:
.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus. Daca ai baterie buna nu-i necesara. Utila este cate o cheie de control dar nu neaparat pentru baterie. Ala care ti-a zis de 2500 de turatii ce parere are, pana la 2500 e trolebuz si abia dupa aia autoturism ?! |
#6
Posted 03 December 2016 - 21:17
se incarca tot timpul. la motocicleta e contraindicata pornirea si functionarea doar la relanti ca se fac depuneri, vorbesc de motoare 4t 4l.
|
#7
Posted 03 December 2016 - 21:18
dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:
Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, Edited by andreic, 03 December 2016 - 21:19. |
#8
Posted 03 December 2016 - 21:19
Masinile actuale incarca de la 1000 ture numai ca, un mers de 10 - 15 min nu este suficient sa incarci bateria la parametrii pe care i-a avut inainte de pornirea motorului, trebuie mai mult.
|
#9
Posted 03 December 2016 - 21:26
Si cine are motor diesel mare inseamna ca nu isi incarca motorul aproape deloc? Motorul se incarca si la 600 rpm, nu doar de la 2500 rpm in sus. Nu strica sa lasi motorul pornit cat cureti masina de zapada, se incarca si cand pornesti incalzesti mai usor interiorul.
|
#10
Posted 03 December 2016 - 21:37
dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:
Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus. Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos. andreic, on 03 decembrie 2016 - 21:18, said:
E fara rost. Uzezi aiurea motorul... si arzi benzina. Pornesti masina doar cand ai de plecat. Inutil sa opresti toti consumatorii intrucat oricum incarcarea e regulata la 13.8-14.4V. Si in 15 min nu incarci ce descarci cand o pornesti, e nevoie de mai mult timp. Daca stationezi mult timp scoti bateria si o tii in casa eventual o si incarci. In nici un caz nu poti spune "uzezi aiurea motorul". Arsul benzinei e altceva, dar si acolo, serios, chiar poti masura consumul de benzina la 10 min? Probabil 100 de grame... In 15 min incarcarea este mult mult mai mare decat 0, si asta poate face diferenta intre o baterie cazuta si una functionala la sfarsitul iernii. dcr, on 03 decembrie 2016 - 21:19, said:
Masinile actuale incarca de la 1000 ture numai ca, un mers de 10 - 15 min nu este suficient sa incarci bateria la parametrii pe care i-a avut inainte de pornirea motorului, trebuie mai mult. dennis_2005, on 03 decembrie 2016 - 20:58, said:
Pentru ca sunt zile in care nu folosesc autoturismul, aflat in parcarea de langa bloc, m-am gandit ca ar fi indicat ca atunci cand nu fac deplasari, pana ce curat autoturismul de zapada, perioada de 10-15 minute, sa las motorul pornit avand insa toti consumatorii electrici opriti, pentru a se incalzi motorul si o eventuala incarcare a acumulatorului.Nu stiu daca la o turatie de relanti, bateria se incarca.Cineva zicea ca se incarca doar de la 2500 turatii in sus. Este utila o asemenea practica sau doar consum motorina si ulei de motor?Multumesc frumos. Si cand nu e blocata in troiene, sa mergi cu ea pana la benzinarie si inapoi, in loc sa o tii 10-15 min la relanti, te si plimbi cu ea 10-15. In felul asta schimbi si pozitia placutelor/tamburilor pe discuri (frana de mana) si cureti toate discurile de frana de rugina (care se depune dupa 2-3 zile deja) Nu consumi nimic, nu=ti fa griji, nu uzezi motorul, nu daunezi cu nimic masinii, nu are decat efecte pozitive (discutabil cat de mari, dar cu siguranta nu daunezi cu nimic) |
|
#11
Posted 03 December 2016 - 21:42
foarte proasta ideea. fortezi motorul sa lucreze la rece. iar bateria nu se incarca mare lucru. plus depinde de masina dar cam intre 1500-2000rpm baga maxim in baterie.
singura chestie, dupa 3-4 saptamani de stat, macar o plimbare de 20 de minute, sa scoti un pic umezeala din masina. |
#12
Posted 03 December 2016 - 21:43
Toata discutia e despre temperaturi de sub 0 grade.
E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul Daca ai de facut un drum atunci da, e bine sa lasi motorul sa mearga la relanti 2-5 min pana curati zapada. In primele 1-2 minute abia se dezmorteste uleiul si incepe sa se faca ungerea asa cum trebuie. Dupa 2-3 minute incepe sa fie uzura inutila iar dupa 5 minute incepe sa fie prea mult. Preferabil e ca dupa 2-3 minute sa pleci, maxim 5 minute de stat pe loc, dar 5 min e deja foarte mult. Daca vorbim de o masina care merge rar atunci un drum de 10-20km la 10-15 zile e cel mai bine, doar o pornire pe loc nu e suficient. Edited by Kroghy, 03 December 2016 - 21:47. |
#13
Posted 03 December 2016 - 21:50
Este foarte bine sa mai pornim masina " la rece "
Este demonstrat ca o pornire la rece , echivaleaza cu 50 km parcursi la cald . Eu am un service si am nevoie de cat mai multi clienti , deci ; Cat mai multe porniri la rece sa ne vedem pentru reparatii la motor si nu numai . Am preturi bune si in plus nu mai platiti parcarea cat este la mine in service . |
#14
Posted 03 December 2016 - 21:50
In 10-15 minute de stat la ralanti motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare (90 grade), uleiul nu ajunge la vascozitatea optima, etc. Doar il freci si uzezi degeaba si mai consumi si carburant.
Ori pornesti motorul si il lasi cateva minute sa mearga apoi pleci, ori nu il pornesti deloc. Edited by epuru, 03 December 2016 - 21:51. |
#15
Posted 03 December 2016 - 21:55
41ex, on 03 decembrie 2016 - 21:42, said:
foarte proasta ideea. fortezi motorul sa lucreze la rece. iar bateria nu se incarca mare lucru. plus depinde de masina dar cam intre 1500-2000rpm baga maxim in baterie. singura chestie, dupa 3-4 saptamani de stat, macar o plimbare de 20 de minute, sa scoti un pic umezeala din masina. De unde ai informatia cu incarcatul doar la anume turatie? Pana acum cineva a zis 1000, tu 1500-2000 si altcineva 2500... Si deci numai si numai pt umezeala e utila plimbarea? Lubrifierea componentelor, deblocarea franei de mana etc nu conteaza? Kroghy, on 03 decembrie 2016 - 21:43, said:
Toata discutia e despre temperaturi de sub 0 grade. E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul Daca ai de facut un drum atunci da, e bine sa lasi motorul sa mearga la relanti 2-5 min pana curati zapada. In primele 1-2 minute abia se dezmorteste uleiul si incepe sa se faca ungerea asa cum trebuie. Dupa 2-3 minute incepe sa fie uzura inutila iar dupa 5 minute incepe sa fie prea mult. Preferabil e ca dupa 2-3 minute sa pleci, maxim 5 minute de stat pe loc, dar 5 min e deja foarte mult. Daca vorbim de o masina care merge rar atunci un drum de 10-20km la 10-15 zile e cel mai bine, doar o pornire pe loc nu e suficient. In Germania este si interzis prin lege sa stai la relanti aiurea din motive de poluaj. In manualul masinilor mele cel putin, scrie f clar ca imediat dupa pornirea motorului poti porni la drum si nu este nevoie de asteptat "1-2 minute sa se dezmorteasca uleiul" (dezmortire ulei???) Tot in aceleasi manuale nu scrie absolut nimic despre o limitare timp de functionare a motorului la relanti. |
|
#16
Posted 03 December 2016 - 21:57
maxtron_69, on 03 decembrie 2016 - 21:55, said:
Nu exista absolut nici un motiv sa spui ca 5 min e deja "foarte mult", de fapt e chiar o aiureala. In Germania este si interzis prin lege sa stai la relanti aiurea din motive de poluaj. In manualul masinilor mele cel putin, scrie f clar ca imediat dupa pornirea motorului poti porni la drum si nu este nevoie de asteptat "1-2 minute sa se dezmorteasca uleiul" (dezmortire ulei???) Tot in aceleasi manuale nu scrie absolut nimic despre o limitare timp de functionare a motorului la relanti. E bine sau e rau sa stai 30sec-1min dupa ce pornesti motorul la -20 de grade? Eu zic ca e bine sa stai putin dupa ce pornesti motorul atunci cand e (foarte) frig insa nu e bine sa exageram. Motorul functioneaza bine si daca pleci imediat dar nu functioneza in parametri optimi si asta o stiu cei ca mine care am condus masini cu soc mecanic. Cand e frig e bine sa stai putin sa inceapa incalzirea si ungerea motorului, poti sa pleci imediat dar recomandabil e sa stai putin. Recomadabil e ca acel putin sa nu fie prea lung adica 2-3 min e optim, peste 5 min e cam mult. Edited by Kroghy, 03 December 2016 - 22:01. |
#17
Posted 03 December 2016 - 21:59
Bingo, on 03 decembrie 2016 - 21:50, said:
Este foarte bine sa mai pornim masina " la rece " Este demonstrat ca o pornire la rece , echivaleaza cu 50 km parcursi la cald . Eu am un service si am nevoie de cat mai multi clienti , deci ; Cat mai multe porniri la rece sa ne vedem pentru reparatii la motor si nu numai . Am preturi bune si in plus nu mai platiti parcarea cat este la mine in service . Deci daca pornesti la rece si nu mergi este cumva diferit de pornitul la rece si pornit la drum?? Poti sa explici diferenta? Daca o pornire la rece pe saptamana e echivalent cu 50 de km parcursi, inseamna ca intr-o luna e echivalent cu 200km, intr-o iarna de 6 luni sa zicem, este echiv a 1200km. Cum poate fi parcurgerea a 1200km o problema pt un motor modern?? Credeam ca masinile ajung lejer la 150000km parcursi, sau 300000 unele... Am constatat insa de multe ori ca masini nepornite mult timp au mari probleme, niciodata invers. |
#18
Posted 03 December 2016 - 22:03
Kroghy, on 03 decembrie 2016 - 21:43, said:
E rau sa pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul. Prima am folosit-o 22 de ani, a II-a (la a II-a mână) 8 ani (rabla) și pe ultima o am din 2009 și o voi folosi încă 4 ani. Edited by Mircel, 03 December 2016 - 22:05. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users