Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 

Cum se aleg bujiile incandescente?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007
Salut!

Am un diesel acasa si s-ar putea sa trebuiasca sa ii schimb bujiile cand ajung. Inca nu stiu, dar au 8 ani de zile vechime si s-ar putea sa faca figuri a rece, sper sa nu.
Asa ca astazi am intrat pe un site de piese sa caut bujii si unele din ele aveau anumite specificatii. In principal am observat amperaj si voltaj. Cum trebuie sa fie acestea? Ce valori sunt mai bine? Mai mari sau mai mici? Si cum influenteaza pornirea? Exista si alte specificatii de care trebuie tinut cont?

Multumesc :)

#2
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014
In primul rand tu trebuie sa cauti bujiile compatibile pentru masina ta, sau mai exact vanzatorul de la magazin baga seria de sasiu si îi da toate produsele compatibile.
Cele mai bune si scumpe sunt NGK si Beru. Restul dupa noroc si preferinte.

Cauzele pentru pornirea grea mai pot fi electromotorul sau bateria.

Edited by OmulLLORT, 03 December 2016 - 17:46.


#3
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Specificațiile sunt funcție de tipul motorului,și la câte detalii ai postat cred că poți pune orice.
Problema va apare la scos bujiile vechi.
Baftă la extragere

#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Verifica la fiecare in parte daca sunt in stare de functionare.
Bujiile cu incandescenta nu au cum sa functioneze prost, ori functioneaza ori nu.
Prin uzura se subtiaza rezistorul incandescent si astfel scade rezistenta si devine si mai incandescent, deci practic lucreaza chiar mai bine cand sunt uzate...

Motivele de a le schimba inainte de a ceda complet, ar fi sa nu te lase in drum.
Insa daca nu cedeaza toate odata simultan, nu e mare problema, deoarece DIESEL-ul merge si fara bujie, deoarece are compresie mare suficient cat sa aprinda perfect combustibilul Diesel.
In mod normal motorul Diesel merge si fara bujii.
Bujiile cu incandescenta se pun din doua motive - pornire mai usoara iarna si turatie maxima impinsa mai sus.
Pt. pornire, ai nevoie in primul rand de baterie buna si demaror bun.
Daca nu te tine bateria, mai ales la compresia de Diesel, atunci e nasol.

Edited by loock, 03 December 2016 - 17:59.


#5
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007

View Postloock, on 03 decembrie 2016 - 17:56, said:

Verifica la fiecare in parte daca sunt in stare de functionare.
Bujiile cu incandescenta nu au cum sa functioneze prost, ori functioneaza ori nu.

Total gresit.
Pot sa para ca functioneaza (masurate au rezistenta ok) dar defapt nu se incalzesc suficient.

Edited by alexx1402, 03 December 2016 - 18:35.


#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
1. Bujiile se pun strict după specificațiile producătorului motorului, sau cum scria cineva mai sus, cu seria caroseriei la magazin.
2. Mașinile mai noi verifică parametrii fiecărei bujii iar dacă sesizează diferențe, le raportează ca nefuncționale până le schimbi pe toate cu altele noi.

#7
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006

View Postalexx1402, on 03 decembrie 2016 - 18:28, said:

Total gresit.
Pot sa para ca functioneaza (masurate au rezistenta ok) dar defapt nu se incalzesc suficient.

E absurd ce afirmi.

Daca ar fi calamina depusa pe rezistor, aceasta ar fi un izolator termic, dar in practica se intampla urmatoarele:
1. calamina arde si sublimeaza pe bujia incandescenta, deci practic nu se acumuleaza semnificativ, ba mai mult - arde cu flacara.
2. chiar si fara sublimare, presupunand ca ar exista niste depuneri nonfuzibile sau rezistente la temperatura mare, acestea ar fi aduse rapid la temperatura de incandescenta, si caracterul de functionare continua a bujiilor incandescente face ca mica intarziere sa fie complet nesemnificativa, chiar subliniat asta, deoarece adata ajunse bujiile la incandescenta, ele raman asa in continuare, fara efect ciclic negativ.

Edited by loock, 03 December 2016 - 19:05.


#8
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007
Batman, Batman

https://youtu.be/hPdVhoKOyaI?t=17m30s

https://youtu.be/8pftKnYBQ5c?t=4m34s

Edited by alexx1402, 03 December 2016 - 19:31.


#9
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006
Am avut odata la un diesel clasic probleme cu pornirea datorita unei bujii proaste, putere calorica slaba, desi era noua iar pe ohmetru arata bine la fel cu celelalte.
Credeam ca am probleme cu injectorul, dar am prins-o pe ampermetru, consuma mai putin decat celelalte.
Schimbat toate patru cu alta marca si am scapat de problema.

#10
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,012
  • Înscris: 29.06.2011
Bujiile se masoara, trebuie sa aiba maxim 1 ohm, ideal 0,4-0,6, cu cat are mai mult cu atat bujia este mai slaba. Trebuie sa ai un aparat de masura bun si sa masori minim 30s timp in care valoarea masurata  trebuie sa fie constanta(daca nu poate fi intrerupta).
De pornit porneste si fara bujii dar mai greu(daca totul este in regula la masina). Al meu HDI a pornit o saptamana la -5 pana la -12 grade cu trei bujii arse dar am cam terminat bateria.

#11
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
e posibil bujiile sa fie ,,obosite,, .trebe scoase ,curățate şi puse la loc
asta ,ca să nu cheltui bani jeaba
nu , mai asculta sfaturi la uameni ce te pune la cheltuială !!

#12
autom2

autom2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,555
  • Înscris: 26.01.2007
Nu am inteles niciodata de ce electricienii auto nu isi achizitioneaza un clampmetru pentru masurat intensitatea curentului ( CC). Este edificator, cred eu.

#13
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006

View PostCGDBZ, on 03 decembrie 2016 - 19:58, said:

Al meu HDI a pornit o saptamana la -5 pana la -12 grade cu trei bujii arse dar am cam terminat bateria.
  Posted Image
HDI-ul nu prea are nevoie de bujii la pornire decat daca e foarte frig...ca doar nu e "tedei"

View Postautom2, on 03 decembrie 2016 - 20:27, said:

Nu am inteles niciodata de ce electricienii auto nu isi achizitioneaza un clampmetru pentru masurat intensitatea curentului ( CC). Este edificator, cred eu.
Tre' sa stie cu ce se mananca Posted Image

Edited by alexa32, 03 December 2016 - 21:12.


#14
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
dupe 8 ani e posibil să nu mai funcționeze bujii
îți recomand să consulți catalog nou bujii 2016 ,alea din 2008 fiind veki ,trebe înnoite
un test cu clapaciotmetru bujii ,te va edifica
recomand njkgmk ,cele mai bune în domeniu

#15
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007
Salut.\\Va multumesc pentru raspunsuri. Din fericire stiam toate acele lucruri mentionate de dvs mai sus. Totusi, nimeni nu a stiut sa imi raspunda la intrebare.
Da, am cautat bujiile dupa specificatiile motorului si aveam de ales tocmai intre Beru si NGK
Bujie incandescenta
MAGNETI MARELLI amperaj 12A
NGK   amperaj 4A
EYQUEM   amperaj 10A
BERU    amperaj 10A
Toate au tensiune 11V, nu stiu de ce vazusem eu 12V, m-am inselat.
Deci, ce importanta are amperajul pentru bujiile incandescente? Stie cineva?

#16
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007
Nu mai pot edita.

Am aflat raspunsul. Amperajul trebuie sa fie cat mai mic, ca sa nu chinuie bateria. Incalzirea se face la fel de repede si la fel de mult. Deci pentru mine raspunsul potrivit ar fi NGK.

#17
demin2609

demin2609

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 22.11.2009
intrebarea este... se mai scot de acolo? sau asa moare motorul cu cele vechi?

#18
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Unele se desfiletează acceptabil,altele mai greu,uneori nu reușești și pace.
Depinde de măna,priceperea și răbdarea mecanicului.
Când se rup începe circul,dar ăsta este un alt subiect.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate