Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Nici tehnologia militarã nu mai e ce era odatã...
Last Updated: Dec 08 2016 23:58, Started by
mihaicozac
, Dec 02 2016 17:10
·
0
#1
Posted 02 December 2016 - 17:10
Citeam o ştire potrivit căreia cel mai modern distrugător american "USS Zumwalt", aflat în exploatare de nici 2 luni, s-a stricat în canalul Panama fiind incapabil să-şi mai continue drumul, deşi a costat o groază de bani, cca. 4 miliarde de dolari.
http://stirileprotv....alul-panam.html Asta mi-a adus aminte de scena din filmul "Armaggedon" în care cosmonautul rus loveşte nişte instalaţii de pe nava spaţială americană, încercând să le repornească, iar la reproşul americanului că "asta e navă americană, nu merge ca la a voastră", rusul replică: " nu contează că sunt americane sau ruseşti, la toate piesele sunt făcute în Taiwan". Edited by mihaicozac, 02 December 2016 - 17:33. |
#3
Posted 02 December 2016 - 17:20
Cred ca e de la combustibil . Daca sunt asa pretentioase de ce vor cu tot dinadinsul sa alimenteze de la LUKOIL ?
|
#5
Posted 02 December 2016 - 17:22
Se scrie ceva de avarii la centrala electrică, din care se alimentează motoarele electrice de propulsie. Probabil au rămas fără electricitate din cauză că ţineau toţi "ifroanele" la încărcat.
|
#6
Posted 02 December 2016 - 17:41
Totuşi să nu fie prevăzut cu sisteme alternative de propulsie mi se pare o eroare gravă. Viteza mare şi mişcarea continuă a unui vas de luptă sunt vitale într-o confruntare. Dacă stă pe loc devine o ţintă facilă.
|
#7
Posted 02 December 2016 - 17:45
Ia spune-ne tu , cam cum ar arata sistemul ala de propulsie secundar ?
|
#8
Posted 02 December 2016 - 18:07
Peter Blood, on 02 decembrie 2016 - 17:48, said:
Probabil ar trebui să-i pună vele, iar marinarii sa bage la vâsle... Nici galerele nu mai sunt ce au fost odata... [ https://s3.amazonaws.com/lowres.cartoonstock.com/computers-slave_ship-galleys-innovation-computer-computerise-jsin39_low.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#9
Posted 02 December 2016 - 18:11
Intreb si eu: cati ati fost in sala motoarelor in nave reale? Ma refer la civile si militare, de suprafata sau submarine.
Să vorbim dupa. Asa, in trecere...Eu, in iarna lui 2012, am intrebat cum se leaga 3 piese. Încă astept raspunsul. Si da, eu am fost in sala motoarelor din mai multe nave militare si civile. Ca turist. Dar in forum e si un profesionist din industria năvală. |
#10
Posted 02 December 2016 - 18:24
|
#11
Posted 02 December 2016 - 18:45
Cele mai fiabile si reparabile motoare raman cele clasice , fara electronica - din acest motiv vor ramane inca minim 50 de ani Aro 243 ; 244 , DAC cu motoare de 215 cp , Vola , Bucegi, Saviem in dotarea armatei noastre si sa nu uitam cireasa de pe tort Dacia 1300 clasic cu cupola si girofar . Daca se intampa ceva romanul cu a lui tehnologie veche dar bine pastrata va cuceri Lumea .
La Zumwalt-ul acela sigur un tiristor s-a dus de la umezeala , au cumparat din China de sud piese ieftine pentru partea Europei de Est , si la ei se practica bagutul de mana in buzunarul bugetului . |
#12
Posted 02 December 2016 - 18:48
Prien, on 02 decembrie 2016 - 18:11, said:
Intreb si eu: cati ati fost in sala motoarelor in nave reale? Ma refer la civile si militare, de suprafata sau submarine. Să vorbim dupa. Dar in forum e si un profesionist din industria năvală. Erau în armată nişte staţii radio portabile făcute de IEMI parcă, cu baterii SAFT. Alea se testau la robusteţe prin aruncare de la etajul 4. Edited by mihaicozac, 02 December 2016 - 18:51. |
#13
Posted 02 December 2016 - 18:57
Jammalan-the-Prophet, on 02 decembrie 2016 - 17:45, said:
Ia spune-ne tu , cam cum ar arata sistemul ala de propulsie secundar ? USS Zumwalt este un distrugator nou de ultima generatie, care insa: 1. nu are integrate sisteme de backup pt. propulsie. 2. datorita integrarii puternice, profilului special si spatiului redus, ingreuneaza mult montarea usoara a unor sisteme secundare. 3. sistemele integrate de propulsie au fost prost facute, prost concepute, prost construite, si destul de probabil au fost si sabotate intetionat chiar de fabricant pt. a reduce intentionat durata de viata a componentelor a.i. sa stoarca bani suplimentari din reparatii, insa se pare ca nu a apreciat bine si a exagerat mult sabotarea (overdid), motiv pt. care s-a stricat chiar mult mai repede. S-au stricat lagarele sistemului de propulsie si a intrat apa unde nu trebuie. Este comuna sabotarea pieselor de catre fabricanti. Este o tehnica inventata de americanii inca din anii '20 ai sec 20, si se practica inclusiv in Romania, chiar si la turbine la care fabricantii romani introduc intentionat defecte sau modificari in lagare si axe pt. a accelera mult uzuara. La un portavion ai si spatiu, si avioane si service, si poti monta usor unul sau mai multe turboreactoare pe un suport ca de testare, a.i. sa improvizezi o propusie chiar foarte performanta si la nevoie chiar exagerat de rapida, inclusiv cu thrust vectoring... Pe un distrugator nu ai nici spatiu, nici avioane, nici turboreactoare la indemana, nici echipe de service pt. asa ceva. Edited by loock, 02 December 2016 - 19:05. |
#14
Posted 02 December 2016 - 19:05
Pe Wikipedia s-a actualizat situaţia, acolo scrie că au cedat etanşările de la ambele axe ale elicelor, urmarea e că a intrat apă la electronica motoarelor electrice de propulsie. Acuma îl trag cu remorchere spre un port unde să fie reparat.
|
#15
Posted 02 December 2016 - 19:16
xilo, on 02 decembrie 2016 - 18:45, said:
Cele mai fiabile si reparabile motoare raman cele clasice , fara electronica - din acest motiv vor ramane inca minim 50 de ani Aro 243 ; 244 , DAC cu motoare de 215 cp , Vola , Bucegi, Saviem in dotarea armatei noastre si sa nu uitam cireasa de pe tort Dacia 1300 clasic cu cupola si girofar . Daca se intampa ceva romanul cu a lui tehnologie veche dar bine pastrata va cuceri Lumea . La Zumwalt-ul acela sigur un tiristor s-a dus de la umezeala , au cumparat din China de sud piese ieftine pentru partea Europei de Est , si la ei se practica bagutul de mana in buzunarul bugetului . Asta imi aduce aminte de o caricatura cu o gramada de salbatici atacand un tanc , comandantul lor strigand "Atacati , mai devreme sau mai tarziu raman fara munitie". |
|
#16
Posted 02 December 2016 - 19:38
Hmm, în acest context este inexplicabilă atitudinea politicienilor români de nu permite construirea unor nave de război la Şantierul Naval din Galaţi. Poate vor să le importe...
|
#17
Posted 02 December 2016 - 21:03
Zumwaltul asta e facut ca un iphone. Cind vrei sa ai niste chestii renunti la altele. Daca vrei sa nu se vada pe radar trebuie sa-l faci inghesuit, deci fara backup.
Toata ingineria e o chestie de compromis, iti propui niste chestii care ti se par mai importante si sacrifici pentru ele ce ti se pare mai putin important. PS: de fapt nu e mic, dar e plin cu chestii. Edited by vrajitoruldinoz, 02 December 2016 - 21:17. |
#18
Posted 02 December 2016 - 22:14
Da, am citit "HMS Ulysses". E o carte pe care o recomand calduros. Cumplita e putin spus...
Sa revin. Da, orice nava are si motoare auxiliare. Acestea sunt destinate manevrelor in port, unde clar, nu poti avea viteza, ca in largul marii/oceanului. Sa explic. In port te intereseaza doar sa te dezlipesti singur de dana (cheu) si sa te descurci pana iesi in largul marii, sau sa intrii singur, ca sa nu mai apelezi la remorchere. Ca daca apelezi, scoti banuu gros$$$$$. Acuma daca esti nava militara, da, nu plateste tu, nava cutare. Dar oricat indirect, Marina. Si oricum in port daca ai viteza, creezi valuri mari care pot distruge busii vasele legate de tarm, sau chiar roade pamantul... Cine a citit "Toate panzele sus" stie... Altfel, asa ca idee. Daca aveti drum prin Londra, pe Tamisa, cam vis a vis de Roata, o sa gasiti HMS Bellfast. https://en.wikipedia...MS_Belfast_(C35) Biletul nu mi s-a parut foarte scump. Adevarul e ca pt mine nu conta.. Oricum muncesc un an ca sa platesc datoria facuta la banca, asa ca 3*10 lire in plus.. Intrati si sub punte in sala masinilor..Indiferent daca sunteti barbat sau femeie, o sa gasiti ceva extrem de interesant. Normal, sotie nu i-au placut motoarele ca mie, dar cand a vazut bucataria, sau spalatoria si calcatoria, unde erau procesate hainele, a fost impresionata..Adevarul e ca si eu.. OK Anglia e departe. De Ziua Portilor deschise la Marina Militara puteti vizita si cateva nave romanesti.Si "Delfinul". Sa revin. Eu am mai scris ca sunt inginer proiectant. Si fac diverse scenarii..Dar abia in exploatare, dupa un timp, vad ca practica bate teoria. De la simpla amplasare a unui aparat in rack, prea sus, prea jos, la da, caldura care degazeaza..Stiu, are ventilator. Dar cum aparatul A mare consumator, deci degaja caldura, e pus peste B, si el, degajant,asa ca e luat si de sus si de jos, ca doar are un C peste el..Deci "probleme, Dorele".. Si asta nu se vede din prima zi.. La fel si americanii aia. Sunt convins ca au gandit si simulat multe. Dar salinitatea, diferentele bruste de temperatura, saltul de la "dead slow" la "full ahead"..Sa nu imi spuneti ca si-au dorit Apollo 1 si 13, 2 navete.... viotl Au trecut niste ani, asa ca dracu mai stie. Sapa prin net, problema cu 3 R..Prin discutii despre facultate, sau in aria de Electronica.. OK. Sa reiau tema, ca sa nu pierzi vremea. Fac dta cate montaje vrei cu doar 3 rezistente. Nu 2 nici 4. Doar 3 Imi desenezi schema si imi spui pe asta il cheama, se foloseste la ..pe asta ..Calcul numeric, adica valorile, curenti, tensiuni, aplicatii, ce tip de rezistente folosesti si de ce, etc.. Banal. Dar vezi sa nu ma faci copy ponta ca fac urat. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users