Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Nici tehnologia militarã nu mai e ce era odatã...

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Citeam o ştire potrivit căreia cel mai modern distrugător american "USS Zumwalt", aflat în exploatare de nici 2 luni, s-a stricat în canalul Panama fiind incapabil să-şi mai continue drumul, deşi a costat o groază de bani, cca. 4 miliarde de dolari.
http://stirileprotv....alul-panam.html

Asta mi-a adus aminte de scena din filmul "Armaggedon" în care cosmonautul rus loveşte nişte instalaţii de pe nava spaţială americană, încercând să le repornească, iar la reproşul americanului că "asta e navă americană, nu merge ca la a voastră", rusul replică: " nu contează că sunt americane sau ruseşti, la toate piesele sunt făcute în Taiwan".

Edited by mihaicozac, 02 December 2016 - 17:33.


#2
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Si cum era odata?

#3
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Cred ca e de la combustibil . Daca sunt asa pretentioase de ce vor cu tot dinadinsul sa alimenteze de la LUKOIL ?

#4
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Distrugatorul era altul, asta era "autodistrugator".

#5
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Se scrie ceva de avarii la centrala electrică, din care se alimentează motoarele electrice de propulsie. Probabil au rămas fără electricitate din cauză că ţineau toţi "ifroanele" la încărcat.

#6
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Totuşi să nu fie prevăzut cu sisteme alternative de propulsie mi se pare o eroare gravă. Viteza mare şi mişcarea continuă a unui vas de luptă sunt vitale într-o confruntare. Dacă stă pe loc devine o ţintă facilă.

#7
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016
Ia spune-ne tu , cam cum ar arata sistemul ala de propulsie secundar ?

#8
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View PostPeter Blood, on 02 decembrie 2016 - 17:48, said:

Probabil ar trebui să-i pună vele, iar marinarii sa bage la vâsle...

Nici galerele nu mai sunt ce au fost odata...

[ https://s3.amazonaws.com/lowres.cartoonstock.com/computers-slave_ship-galleys-innovation-computer-computerise-jsin39_low.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#9
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Intreb si eu: cati ati fost in sala motoarelor in nave reale? Ma refer la civile si militare, de suprafata sau submarine.
Să vorbim dupa.
Asa, in trecere...Eu, in iarna lui 2012, am intrebat cum se leaga 3 piese. Încă astept raspunsul.
Si da, eu am fost in sala motoarelor din mai multe nave militare si civile. Ca turist.
Dar in forum e si un profesionist din industria năvală.

#10
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,537
  • Înscris: 03.04.2013
Cine? :D

View PostPrien, on 02 decembrie 2016 - 18:11, said:

Asa, in trecere...Eu, in iarna lui 2012, am intrebat cum se leaga 3 piese. Încă astept raspunsul.
Unde ai intrebat? un link, ceva?

#11
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Cele mai fiabile si reparabile motoare raman cele clasice , fara electronica - din acest motiv vor ramane inca minim 50 de ani  Aro 243 ; 244 , DAC cu motoare de 215 cp , Vola , Bucegi, Saviem in dotarea armatei noastre si sa nu uitam cireasa de pe tort Dacia 1300 clasic cu cupola si girofar . Daca se intampa ceva romanul cu a lui tehnologie veche dar bine pastrata va cuceri Lumea .
La Zumwalt-ul acela sigur un tiristor s-a dus de la umezeala , au cumparat din China de sud piese ieftine pentru partea Europei de Est , si la ei se practica bagutul de mana in buzunarul bugetului .

#12
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005

View PostPrien, on 02 decembrie 2016 - 18:11, said:

Intreb si eu: cati ati fost in sala motoarelor in nave reale? Ma refer la civile si militare, de suprafata sau submarine.
Să vorbim dupa.
Dar in forum e si un profesionist din industria năvală.
Prien, vorbim de un vârf de lance al industriei militare, care a costat 4 miliarde. Nu e un amărât de tanc sau cine ştie ce transportor, din care te dai jos şi continui drumul "per pedes". Era un roman de război, "HMS Ulysses" parcă, până şi ăla avea pe lângă motoarele principale şi un auxiliar electric.
Erau în armată nişte staţii radio portabile făcute de IEMI parcă, cu baterii SAFT. Alea se testau la robusteţe prin aruncare de la etajul 4.

Edited by mihaicozac, 02 December 2016 - 18:51.


#13
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006

View PostJammalan-the-Prophet, on 02 decembrie 2016 - 17:45, said:

Ia spune-ne tu , cam cum ar arata sistemul ala de propulsie secundar ?

USS Zumwalt este un distrugator nou de ultima generatie, care insa:
1. nu are integrate sisteme de backup pt. propulsie.
2. datorita integrarii puternice, profilului special si spatiului redus, ingreuneaza mult montarea usoara a unor sisteme secundare.
3. sistemele integrate de propulsie au fost prost facute, prost concepute, prost construite, si destul de probabil au fost si sabotate intetionat chiar de fabricant pt. a reduce intentionat durata de viata a componentelor a.i. sa stoarca bani suplimentari din reparatii, insa se pare ca nu a apreciat bine si a exagerat mult sabotarea (overdid), motiv pt. care s-a stricat chiar mult mai repede.

S-au stricat lagarele sistemului de propulsie si a intrat apa unde nu trebuie.

Este comuna sabotarea pieselor de catre fabricanti.
Este o tehnica inventata de americanii inca din anii '20 ai sec 20, si se practica inclusiv in Romania, chiar si la turbine la care fabricantii romani introduc intentionat defecte sau modificari in lagare si axe pt. a accelera mult uzuara.

La un portavion ai si spatiu, si avioane si service, si poti monta usor unul sau mai multe turboreactoare pe un suport ca de testare, a.i. sa improvizezi o propusie chiar foarte performanta si la nevoie chiar exagerat de rapida, inclusiv cu thrust vectoring...
Pe un distrugator nu ai nici spatiu, nici avioane, nici turboreactoare la indemana, nici echipe de service pt. asa ceva.

Edited by loock, 02 December 2016 - 19:05.


#14
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Pe Wikipedia s-a actualizat situaţia, acolo scrie că au cedat etanşările de la ambele axe ale elicelor, urmarea e că a intrat apă la electronica motoarelor electrice de propulsie. Acuma îl trag cu remorchere spre un port unde să fie reparat.

#15
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View Postxilo, on 02 decembrie 2016 - 18:45, said:

Cele mai fiabile si reparabile motoare raman cele clasice , fara electronica - din acest motiv vor ramane inca minim 50 de ani  Aro 243 ; 244 , DAC cu motoare de 215 cp , Vola , Bucegi, Saviem in dotarea armatei noastre si sa nu uitam cireasa de pe tort Dacia 1300 clasic cu cupola si girofar . Daca se intampa ceva romanul cu a lui tehnologie veche dar bine pastrata va cuceri Lumea .
La Zumwalt-ul acela sigur un tiristor s-a dus de la umezeala , au cumparat din China de sud piese ieftine pentru partea Europei de Est , si la ei se practica bagutul de mana in buzunarul bugetului .

Asta imi aduce aminte de o caricatura cu o gramada de salbatici atacand un tanc , comandantul lor strigand "Atacati , mai devreme sau mai tarziu raman fara munitie".

#16
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Hmm, în acest context este inexplicabilă atitudinea politicienilor români de nu permite construirea unor nave de război la Şantierul Naval din Galaţi. Poate vor să le importe...

#17
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,630
  • Înscris: 21.06.2016
Zumwaltul asta e facut ca un iphone. Cind vrei sa ai niste chestii renunti la altele. Daca vrei sa nu se vada pe radar trebuie sa-l faci inghesuit, deci fara backup.
Toata ingineria e o chestie de compromis, iti propui niste chestii care ti se par mai importante si sacrifici pentru ele ce ti se pare mai putin important.

PS: de fapt nu e mic, dar e plin cu chestii.

Edited by vrajitoruldinoz, 02 December 2016 - 21:17.


#18
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Da, am citit "HMS Ulysses". E o carte pe care o recomand calduros. Cumplita e putin spus...

Sa revin. Da, orice nava are si motoare auxiliare. Acestea sunt destinate manevrelor in port, unde clar, nu poti avea viteza, ca in largul marii/oceanului.  Sa explic.
In port te intereseaza doar sa te dezlipesti singur de dana (cheu) si sa te descurci pana iesi in largul marii, sau sa intrii singur, ca sa nu mai apelezi la remorchere. Ca daca apelezi, scoti banuu gros$$$$$. Acuma daca esti nava militara, da, nu plateste tu, nava cutare. Dar oricat indirect, Marina. Si oricum in port daca ai viteza, creezi valuri mari care pot distruge busii vasele legate de tarm, sau chiar roade pamantul...
Cine a citit "Toate panzele sus" stie...
Altfel, asa ca idee. Daca aveti drum prin Londra, pe Tamisa, cam vis a vis de Roata, o sa gasiti HMS Bellfast.
https://en.wikipedia...MS_Belfast_(C35)
Biletul nu mi s-a parut foarte scump. Adevarul e ca pt mine nu conta.. Oricum muncesc un an ca sa platesc datoria facuta la banca, asa ca 3*10 lire in plus..
Intrati si sub punte in sala masinilor..Indiferent daca sunteti barbat sau femeie, o sa gasiti ceva extrem de interesant.
Normal, sotie nu i-au placut motoarele ca mie, dar cand a vazut bucataria, sau spalatoria si calcatoria, unde erau procesate hainele, a fost impresionata..Adevarul e ca si eu..
OK Anglia e departe. De Ziua Portilor deschise la Marina Militara puteti vizita si cateva nave romanesti.Si "Delfinul".
Sa revin. Eu am mai scris ca sunt inginer proiectant. Si fac diverse scenarii..Dar abia in exploatare, dupa un timp, vad ca practica bate teoria. De la simpla amplasare a unui aparat in rack, prea sus, prea jos, la da, caldura care degazeaza..Stiu, are ventilator.
Dar cum aparatul A mare consumator, deci degaja caldura, e pus peste B, si el, degajant,asa ca e luat si de sus si de jos, ca doar are un C peste el..Deci "probleme, Dorele"..
Si asta nu se vede din prima zi..
La fel si americanii aia. Sunt convins ca au gandit si simulat multe. Dar salinitatea, diferentele bruste de temperatura, saltul de la "dead slow" la "full ahead"..Sa nu imi spuneti ca si-au dorit Apollo 1 si 13, 2 navete....
viotl
Au trecut niste ani, asa ca dracu mai stie. Sapa prin net, problema cu 3 R..Prin discutii despre facultate, sau in aria de Electronica..
OK. Sa reiau tema, ca sa nu pierzi vremea.
Fac dta cate montaje vrei cu doar 3 rezistente. Nu 2 nici 4. Doar 3
Imi desenezi schema si imi spui pe asta il cheama, se foloseste la ..pe asta ..Calcul numeric, adica valorile, curenti,  tensiuni, aplicatii, ce tip de rezistente folosesti si de ce, etc..
Banal. Dar vezi sa nu ma faci copy ponta ca fac urat.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate