Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Se doreste ca impozitul pe mașină sa fie diferențiat pe clase de poluare
#1
Posted 25 October 2016 - 07:18
Impozitul pe mașină, diferențiat pe clase de poluare
Quote Ministerul Mediului vrea să înlocuiască timbrul de mediu cu o taxare a fiecărui plin de combustibil, însoțită de o impozitare a vehiculului în funcție de norma de poluare. Pentru a fi echitabilă însă, măsura va obliga statul să restituie integral timbrul încasat până acum. Autoritățile intenționează să înlocuiască timbrul de mediu cu o taxă pe consumul de combustibil, care să fie de aproximativ 2 lei pe fiecare plin, la care să se adauge o impozitare diferențiată a mașinilor în funcție de norma de poluare a motorului, a anunțat joi ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, informează Agerpres. Calculele arată că pentru o mașină cu un consum de 8 litri la 100 de kilometri care parcurge anual 10.000 de kilometri, proprietarul va plăti anual, suplimentar la achiziția de carburanți, 32 de lei. "Da, timbrul de mediu este ilegal, cum au fost și toate celelalte dinainte. Așa a fost declarat de către Curtea Europeană de Justiție, dar timbrul actual mai are o problemă, și anume faptul că el nu taxează corect poluarea. Ar trebui să fie un timbru de poluare care să taxeze poluarea pe principiul 'Poluatorul plătește'. Din punctul meu de vedere, și asta este ceea ce am discutat la nivelul grupului de lucru, acest timbru de mediu în forma actuală trebuie abrograt, dar trebuie înlocuit cu altceva. Una dintre variantele pe care noi am luat-o în calcul și pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru a fost o taxare a consumului de combustibil, și atunci fiecare este taxat echitabil în funcție de cât rulează, cât consumă. Vorbim despre un pachet în doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o sumă mică, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, și pe de altă parte, o impozitare diferențiată a autovehiculelor în funcție de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastră, dar Parlamentul este suveran și va decide dacă se ia în considerare această propunere sau nu", a explicat ministrul Mediului. Pe lângă faptul că introducerea măsurii obligă la restituirea timbrului de mediu plătit până în prezent de către șoferi, sistemul mai are un dezavantaj. Nu este susținut de producătorii auto. În prezent cumpărătorul unei mașini second hand trebuie să achite pe loc timbrul de mediu, fapt care face ca o mașină second hand să fie mai scumpă. În noul sistem efortul financiar al celui care cumpără vehiculul, fie că vorbim pe taxa suplimentară pe combustibil, fie că ne referim la impozitul local, va fi gradat în timp. De aceea un vehicul second hand s-ar putea dovedi pe termen scurt mai accesibil decât este în prezent. Propunerea PSD: Să dispară taxa Cristiana Pașca Palmer s-a declarat surprinsă de propunerea liderului PSD, Liviu Dragnea, prin care se solicită eliminarea timbrului de mediu, arătând că acest tip de taxă a fost instituit în 2013, în timpul guvernării social-democrate. "Poate ați văzut, recent, această propunere la Parlament a domnului Dragnea de a da o lege prin care să se taie practic 102 taxe. Din păcate, și timbrul de mediu a fost inclus pe această listă. Pentru mine, este o decizie justificată dacă ne gândim doar la principiul că trebuie să reducem taxele pentru populație, dar pe de altă parte eliminarea timbrului de mediu în forma actuală fără să punem altceva în loc ar avea consecințe nefaste pentru instituția Fondului de Mediu din care finanțăm toate aceste programe — Programul 'Rabla Clasic', Programul 'Rabla Plus' și celelalte programe pe care le-am lansat anul acesta, cum ar fi 'Casa Verde'. Vorbim despre 1,2 miliarde de lei pentru care avem programe în derulare. Timbrul de mediu este o sursă foarte importantă de venit la Fondul de Mediu, asigură 45% din bugetul acestuia. Timbrul este ilegal, într-adevăr, dar mi s-a părut curios că se dorește renunțarea la această taxă, pentru că acesta, cum a fost instituit în 2013, a fost instituit de guvernarea PSD, venind cu argumentarea că avem nevoie de a lua măsuri pentru a îmbunătăți calitatea aerului și a taxa, realmente, poluarea. Tocmai de aceea mi se pare curios să vină tocmai din partea PSD-ului această propunere de a tăia timbrul de mediu", a spus oficialul. În prezent, se lucrează la un punct de vedere referitor la propunerea de eliminare a timbrului de mediu, considerând că în forma sa actuală această taxă trebuie eliminată, dar în același timp înlocuită cu altceva. ”Sigur, aici sunt foarte multe lucruri de luat în seamă și din punct de vedere economic, și din punct de vedere al posibilului impact pe care o astfel de măsură ar putea să o aibă pe alte zone economice. În clipa de față, lucrăm la un punct de vedere pentru Legea Dragnea, în care vom spune foarte clar că, sigur, ca principiu, suntem de acord că fiscalitatea trebuie redusă, suntem de acord că timbrul de mediu ar trebui să fie, în forma lui actuală, eliminat, dar asta nu se poate face fără a pune în loc altceva pentru că vor fi consecințe foarte grave. Pe de altă parte, rambursarea taxelor de mediu pe care cetățenii au cerut-o se face tot din bugetul Fondului de Mediu”. Cale liberă la poluare Eliminând timbrul de mediu, noi nu vom mai avea, practic, niciun fel de taxare a poluării, spune ministrul. ”Asta va duce la o creștere și mai mare a problemei aerului, unde deja suntem într-o situație de pre-infringement. Lucrurile trebuie analizate la nivel sistemic, nu doar așa printr-o decizie electorală, pentru că poți să dai impresia că repari o situație, dar de fapt să creezi mult mai multe probleme în altă direcție. Eu sper să existe o analiză foarte serioasă și, dincolo de faptul că suntem într-o campanie electorală, să se analizeze pe larg consecințele tuturor acestor măsuri. Intrarea României într-un infringement va însemna sancțiuni de până la 200.000 de euro pe zi, pe care le vom suporta cu toții', a menționat ministrul Mediului. Potrivit datelor oficiale, în perioada 1 ianuarie — 31 martie 2016, suma colectată la Fondul pentru mediu din taxa de timbru pentru autovehicule s-a ridicat la 168 milioane de lei. Cum se rambursează taxa La jumătatea lunii aprilie, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer, anunța, într-o conferință de presă, că aproximativ un milion de români care au achitat taxa auto în perioada 2007 — 2013 vor putea beneficia de restituirea sumelor achitate printr-o cerere în acest sens depusă la unitățile teritoriale ale Fiscului, iar banii urmează să fie primiți eșalonat în cinci ani. Inițiativa survine ca urmare a unui Ordin comun semnat între MMAP și Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF). Sumele care se vor restitui cetățenilor vor fi calculate cu dobânzile aferente din ziua plății taxei până în ziua restituirii integrale, actualizate cu indicii de inflație, a subliniat Palmer. Plata restituirilor se face de la bugetul de stat, prin ANAF, pentru taxa plătită între 2007 și 2008, și de la bugetul Fondului de Mediu pentru perioada 2008 — 2013, în funcție de autoritatea care a încasat la vremea respectivă sumele respective. Conform procedurilor actuale, cererea de restituire trebuie să fie însoțită de un dosar care să conțină câteva documente, printre care și pe cel care atestă faptul că taxa s-a plătit și copia cărții de identitate a autovehiculului pentru care s-a achitat acea taxă. Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie și la reînmatricularea mașinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, dar și pentru cei care aduceau mașini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii. Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3, cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 și Euro 3 formula ia în calcul în proporție 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 și Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică. Pe de altă parte, taxa crește pentru mașinile Euro 3 și Euro 4 în cazul versiunilor diesel. Actuala taxa de mediu care se achita la prima inmatriculare in tara a autoturismului trebuie eliminata si introdusa o taxa de poluare, la nivelul primariilor, acolo unde domiciliaza proprietarii autoturismelor, doar un functie de norma de poluare, fara sa se ia in calcul si cilindreea autoturismului, inclusiv la calcularea RCA-ului. Autoturismele sub norma euro 4 ar trebui taxate drastic pentru a determina inlocuirea lor cu autoturisme care sa indeplineasca minim norma euro 4. Militez pentru eliminarea cilindreei din calculul taxei catre primarie si stabilirea valorii RCA deoarece un motor de 2,2 l, diesel, euro 6, marca Honda sau Mazda polueaza mult mai putin decat un autoturism cu o norma de poluare inferioara. Cine detine autoturisme cu cilindree mare, in special SUV-uri, si mai ales pe benzina , facand mai multe deplasari, va alimenta mai des, deci va plati mai mult la pompa de alimentare. Ideal ar fi sa ai temeiul legal sa interzici de la o anumita data vehiculele care nu indeplinesc minim norma de poluare euro4, in special camioanele si autobuzele folosite la cursele interne, insa cred ca nu se poate face asa ceva asa ca, prin impozitarea lor masiva si acordarea anumitor facilitati fiscale celor care isi achizitioneaza un vehicul cu norma reala de poluare euro 6( nu povesti cum este cazul produselor VAG) in Romania am putea avea un parc auto mult mai ecologic decat cel din prezent. In acest moment grosul parcului nostru auto este format din vehicule cu norma de poluare 1,2 si 3. Edited by Adm, 25 October 2016 - 09:24. |
#2
Posted 25 October 2016 - 07:24
Da' de ce să nu-l scoată de tot, după modelul francez? Îi ține o scamă?
|
#3
Posted 25 October 2016 - 07:31
petit_christian, on 25 octombrie 2016 - 07:24, said:
Da' de ce să nu-l scoată de tot, după modelul francez? Îi ține o scamă? Pai ar vrea sa scoata taxa de mediu cu totul si sa se achite in cadrul impozitului anual la primarie, plata RCA-ului o taxa mai mare pentru autoturismele poluante, in functie de clasa lor de poluare, respectiv norma de poluare euro pe care o indeplinesc.In Franta cum este?Platesti doar un impozit mai mare la primarie pentru un autoturism cu norma euro mai mica, adica euro1,2,3,4 ,5 fata de unul cu norma euro 6? Edited by dennis_2005, 25 October 2016 - 07:31. |
#4
Posted 25 October 2016 - 07:35
Pe principiul ca scoatem ceva si bagam altceva mai mare pentru stat, dar sub o forma mai mica si intr-un timp indelungat, pentru soferi. Sa nu simta omul, dar sa cotizeze neincetat, ca are masina-un lux!
Statul nu pierde niciodata! Ar fi culmea! Edited by arab, 25 October 2016 - 07:37. |
#5
Posted 25 October 2016 - 07:42
Io zic ca-i OK cum vrea cucoana asta. Sa plateasca mai mult aia care au cazane vechi, de ce sa plateasca la fel ca cei care au masini noi? Iar taxa adaugata la litrul de combustibil, mi se pare logic sa o platesti in functie de cat de mult consumi. Poate unul merge doar 5 mii km/an cu masina iar altul merge 100 de mii km/an, deci polueaza de n'spe ori mai mult.
|
#6
Posted 25 October 2016 - 07:46
Nu o sa scapam de taxa asta prea curand, industria auto preseaza pe guvern sa puna bete in roatele masinilor second.
Si ca vine vorba... de cand cu taxa parca nu mai vezi asa de multe accidente pe la tv, inainte de taxa erau bmw-urile alea de unica folosinta prezente la orice jurnal, BMW ursulet in sant, bmw pisicuta la care nu au mai tinut frantele si lista continua cu citate de la stirile de 17 si 19. |
#7
Posted 25 October 2016 - 07:47
#8
Posted 25 October 2016 - 07:50
Eu vad 2 probleme:
1. Se scoate o taxa, dar nu se specifica cum se vor recupera pierderile date de lipsa ei 2. Cam fiecare tara are o taxe de poluare si mai este si "pedeapsa data de UE" "România nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine (PM10). Aceste particule fine provin din emisiile generate de industrie, trafic şi încălzirea locuinţelor şi pot cauza astm, afecţiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi deces prematur", se arată în comunicatul CE. Comisia Europeană reaminteşte, că, în conformitate cu legislaţia UE, statele membre au obligaţia de a limita expunerea cetăţenilor la particulele de acest tip. Potrivit ultimelor rapoarte din 2012, "cetăţenii din anumite zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi au fost expuşi în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007", avertizează Comisia, apreciind că România nu a întreprins acţiunile necesare încă din 2007 pentru protejarea sănătăţii cetăţenilor. Din acest motiv, Executivul european solicită României să ia măsuri "rapide şi eficiente" pentru ca perioada de neconformitate să fie cât mai scurtă posibil. PMN, on 25 octombrie 2016 - 07:46, said:
Nu o sa scapam de taxa asta prea curand, industria auto preseaza pe guvern sa puna bete in roatele masinilor second. |
#9
Posted 25 October 2016 - 07:52
PMN, on 25 octombrie 2016 - 07:46, said: Nu o sa scapam de taxa asta prea curand, industria auto preseaza pe guvern sa puna bete in roatele masinilor second. Si ca vine vorba... de cand cu taxa parca nu mai vezi asa de multe accidente pe la tv, inainte de taxa erau bmw-urile alea de unica folosinta prezente la orice jurnal, BMW ursulet in sant, bmw pisicuta la care nu au mai tinut frantele si lista continua cu citate de la stirile de 17 si 19. Da' nu-s destule taxe in combustibili? Sa vedem ce idei de kkt o sa le vina, cand o sa apara si modelele electrice "affordable" si va aparea electrica sh la pret de sub 10000? |
#10
Posted 25 October 2016 - 08:06
Stiti ce-i comic ? Problema se pune la modul : " daca platesti taxa , mediul nu mai sufera " . Adica , in traducere , imediat ce dai banii la bugetul de stat ...mediul respira usurat . Culmea ca exista si destui giboni care ....cred ca este OK . Imbecilitatea devine normalitate in zilele noastre . Cititi posturile urmatoare ca sa vedeti la cati li se pare normala situatia.
Bah corporatistilor care va luati masini pe credit ......unii oameni si cumpara masini mai vechi pentru ca nu-si permit masini noi . Toti informaticienii si bucataresele isi dau cu parerea despre poluare . Stiti care este diferenta efectiva dintre Euro 2 si Euro 5 ? Stiti cum se masoare noxele ? Habar nu va stiti si luati de bune niste gogosi turnate de politruci si inspectori ANAF care va mint ca o sa muriti in chinuri pentru ca un amarastean cu un Logan de 1.5 polueaza cat un Q7 de 4.2 litri. Culmea , Q7 este nepoluant ( cu un consum 15 % ) ...si Loganul va rupe voua nasul cu un consum de 4.5 . Edited by JurasikMan, 25 October 2016 - 08:13. |
|
#11
Posted 25 October 2016 - 08:07
Pai taxele cresc, cam asta gandeste statul.
Creste minimul pe economie? Pai creste punctul la amenda. Scot taxa de la TVR, sau vroiau sa o scoata... fara grija ca televiziunea de stat tot la guvern o sa fie trecuta in buget, nu vad tvr sa devina televiziune competitiva sa nu mai fie lipitoare de stat. Taxele si amenzile, astea cresc ca iarba pe terenul lasat liber de taran. |
#12
Posted 25 October 2016 - 08:07
Ponta, tu esti ala certat cu ghilimelele? Ce e copy/paste din primul post?
O taxa semnificativa n-o sa se puna in conditiile actuale (pensionari, guvernarea la ciupeala, etc) pe masinile vechi pentru ca sint multi cu asa ceva (mai ales dacii dar nu numai), unii nici nu le mai au functionale sau deloc dar inca platesc impozit pe ele, tot felul de incurcaturi cu actele si masina date acum n ani, cu datorii fiscale de nu care nu pot scapa pe moment, etc. Cind se modifica cu 5-15% impozitul la "clasa Dacia" pe linga suma anuala de circa 15 euro lumea isi baga si isi scoate. Pai daca le pun si 50 euro iese revolutie. dennis_2005, on 25 octombrie 2016 - 07:18, said:
doar un functie de norma de poluare, fara sa se ia in calcul si cilindreea autoturismului, inclusiv la calcularea RCA-ului Ce treaba are norma de poluare (si in general, ministerul mediului, etc) cu RCA-ul?! Edited by f300, 25 October 2016 - 08:08. |
#13
Posted 25 October 2016 - 08:08
Deci de-acum bagă câțiva cenți în motorină / benzină, la fel la toată lumea. Și se returnează toate timbrele de mediu / taxele de poluare încasate din 2007, nu-i așa ? Să-mi caut chitanțele, să scot duplicate ...
|
#14
Posted 25 October 2016 - 08:12
Si legat de pisicuta si rechin, cum sa zic eu ca un fel de rezumat la a cum arata parcurile auto, am folosit parc auto si m-am gandit la parcelele alea de teren inchiriate si pe care se planteaza/abandoneaza masinile de vanzare.
Parcurile astea auto sunt pline de cazaturile de care discutam, Opel puma, opel tigra, astea sunt masinile care erau prezente si prin 90. Oare Ford ka prin ce an s-a fabricat? |
#15
Posted 25 October 2016 - 08:13
Le mai ai? Cine naiba mai are hartii de 10 ani? Ar fi corect sa fie restituite doar cu o cerere pe persoana fizica!
Brainie, on 25 octombrie 2016 - 08:08, said:
Deci de-acum bagă câțiva cenți în motorină / benzină, la fel la toată lumea. Și se returnează toate timbrele de mediu / taxele de poluare încasate din 2007, nu-i așa ? Să-mi caut chitanțele, să scot duplicate ... Pana la urma nici pretul la combustibil nu poate fi marit la infinit artificial cu taxe si rastaxe. Ca te duci la vecini si cumperi. De aia a venit ideea de a pune ceva si pe impozitul pe masina. Ala e sigur, ori ca mergi, ori ca nu mergi cu masina. Oare poluezi si daca NU mergi cu masina? La rigoare-teoretic se poate, ca o tii pe loc, cu motorul pornit! Nu? Edited by arab, 25 October 2016 - 08:22. |
|
#16
Posted 25 October 2016 - 08:21
pe mine ma intereseaza cum vor raspunde cei care au creat inutil deranjul asta, prin sustinerea pana in panzele albe a unor legi evident cretine si ilegale. E vorba de pagube materiale, timp pierdut si multi nervi. Incepand de la Tariceanu, Boc, Ponta (mai ales dna Plumb) si care au mai fost!
As prefera sa raspunda finaciar daca se poate Edited by alexpet, 25 October 2016 - 08:42. |
#17
Posted 25 October 2016 - 08:23
Vin alegerile si vor raspunde din Parlament, Guvern, Primarie eventual. Va fi bine...pentru ei!
Edited by arab, 25 October 2016 - 08:24. |
#18
Posted 25 October 2016 - 08:26
cristi_71, on 25 octombrie 2016 - 07:42, said:
Io zic ca-i OK cum vrea cucoana asta. Sa plateasca mai mult aia care au cazane vechi, de ce sa plateasca la fel ca cei care au masini noi? Iar taxa adaugata la litrul de combustibil, mi se pare logic sa o platesti in functie de cat de mult consumi. Poate unul merge doar 5 mii km/an cu masina iar altul merge 100 de mii km/an, deci polueaza de n'spe ori mai mult. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users