Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

Sfat legat de probleme la imbarcare zbor TAROM CDG - OTP

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Salut,
Scriu in speranta ca useri cu ceva mai multa experienta decat mine in calatorii (cu avionul) imi vor putea da niste sfaturi/informatii.

In urma cu aproximativ o luna ar fi trebuit sa ne intoarcem cu o cursa Tarom din Paris (CDG) in Bucuresti. Am ajuns cu indeajuns de mult timp inainte pe aeroport, lucru confirmat involuntar a doua zi de reprezentanta Tarom Franta. Dupa ce am facut check-in-ul am fost insa opriti timp de o ora din cauza traditionalei valize pierdute (a se citi posibila bomba) care blocheaza accesul pasagerilor spre controlul de pasapoarte. Cand ne-au dat drumul intr-un final, ne-au trimis la o coada gresita pentru a ne muta 20 de minute mai tarziu la coada cea buna, dar care deja devenise mult prea mare. In cele din urma am ajuns la poarta de imbarcare, unde am fost anuntati ca tocmai ne scoteau bagajele. In situatia noastra mai erau 4 pasageri. Si de aici incepe epopeea cu reprezentantii Tarom.

De la poarta de imbarcare ni s-a sugerat sa mergem sus la Air France unde am fost intampinati cu dispretul si condescendenta specifica stereotipurilor frantuzesti. Am intrebat ce se poate face, moment in care ni s-a specificat initial ca trebuie sa platim o penalizare de 198 EUR de persoana pentru zborul Air France la pe la 19:30. Nu ne spun nimic de cel de pe la 16:20. Am explicat situatia, au incercat sa contacteze TAROM de unde a venit confirmarea ca intr-adevar trebuie sa ne asumam "greseala" (ca am luat bilete TAROM?) si sa platim. Reactia umilitoare dar sincera a operatoarelor Air France a venit in franceza, una catre cealalta ca asa e la TAROM, asa e la romani. Ulterior discutam si cu alte operatoare Air France care raman la fel de surprinse ca nu ne-au fost oferite bilete pe zborurile urmatoare.

Refuzam sa platim si incercam sa contactam direct TAROM. 30-40 de minute suna fie ocupat fie in gol, dupa care ne raspund. Din Romania, a raspuns o doamna pe un ton complet nepotrivit, 0% empatie, nu stia si nu parea deloc interesata sa afle de incidentul de securitate de pe aeroport. Mi-a retezat-o scurt ca nu pot decat sa platesc si, daca nu, sa scurtam conversatia ca asteapta si altii pe fir. Din Franta a raspuns o frantuzoaica extrem de surprinsa ca o intreb daca stie romana, aceeasi placa: nu stie de niciun incident de securitate, nu e treaba lor, trebuie sa platim.
Ambele reprezentante se jura ca decizia nu apartine de ei. Romania paseaza problema in Franta si viceversa.

Vazand cum decurg lucrurile am incercat sa gasim o formula amiabila folosindu-ne de social media si de cativa insideri TAROM. Am ramas foarte placut surprinsi de cat bun simt poate sa aiba domnisoara care gestioneaza contul de Facebook al TAROM. Din pacate acest lucru nu a fost de ajuns. De la ea am aflat de exemplu ca fusese depusa imediat o cerere pentru rerutarea gratuita a celor 6 pasageri (oare stiau totusi de incidentul de securitate ca de generozitate nu-i suspectez?).

Dupa vreo 8 ore de stat in aeroport, deja TAROM nu mai raspunde la niciun telefon ca doar se terminase programul de lucru. Intre timp, aflam cum pleaca alte doua curse de-ale lor, probabil tot cu locuri libere o gramada, asa cum si a noastra de a doua zi a zburat cu aproximativ 25-30% locuri libere.
Sunam la consulat. Initial avem contact cu o persoana tanara, foarte intelegatoare si cu mult bun simt. Ulterior suntem sunati de o alta persoana mai in varsta, extrem de condescendenta, grabita, neinteresata sa asculte. Ne apostrofeaza ca de ce nu am sunat la consulat de la inceput, ne spune ca nu au bani sa ne ajute, ca nu e de competenta lor sa convinga TAROM si sa o contactam de dimineata pe doamna Gabriela Oproiu, reprezentanta TAROM Franta, pentru un raspuns. Ne intoarcem in Paris pe banii nostri iar a doua zi pe la 9:30 suntem in aeroport.

Nu ajungem bine ca iar blocheaza accesul din cauza unei alte valize. Intre timp la telefon cu dna Oproiu. Alterneaza intre stari de autovictimizare, dramoleta ieftina, ma roaga sa o inteleg ca de la om la om ca e obligata sa obtina cel mai bun pret in astfel de situatii (ceva legat de niste standarde de eficienta) si de aceea nu poate sa ma ajute, dar sa astept ca poate poate. O intreb daca sunt ceva costuri reale asociate cu schimbarea pe care am putea sa le suportam, dar evita sa-mi dea un raspuns. Practic vrea sa-i aprob specula pe care incearca s-o faca cu mine. Intre timp primim informatii contradictorii. PR-ul stie ca aprobarea s-a dat cu o zi inainte, s-ar fi pierdut pe drum, s-ar fi revenit asupra aprobarii etc. Dna Oproiu spune ca nu a primit nicio aprobare sau fata din birou n-a pus-o inca la dosar, ca PR-ul spune prostii si o ia la rost ca da din casa.

Cu aproximativ o ora inainte de imbarcare ma suna sa-mi spuna ca nu poate decat sa-mi schimbe biletele contra sumei de 60 EUR/persoana. Am inteles ca asta ar fi costul standard de rerutare. Acum imi confirma ca e timp destul sa ajungem la avion. Platesc la telefon cu cardul (prima data in viata mea) ca nu se poate face online si-mi trimite o factura scrisa de mana. Dureaza 15 minute sa apara in sistem modificarile. Incercam sa facem check-in-ul dar automatele nu ne recunosc codurile. Reusim cu un operator Air France. Ajungem in timp la poarta. Ma suna dna Oproiu sa-mi spuna ca nu a fost vina TAROM, ca ea ne intelege dar chiar nu putea sa faca nimic si ca sa nu-i port pica.

Ajungem in tara cu bine. Aflam off-the-record (da, cand esti in halul asta de umilit nu mai conteaza) ca de fapt dna Oproiu ar fi incercat sa traga cat mai mult de timp pentru ca noi sa acceptam oferta initiala de 198 EUR asa cum au facut ceilalti 4 care nu au avut la fel de mult spatiu de manevra ca noi. Incerc s-o contactez acum o saptamana cu niste feedback si cu CC la dl Costin Ciotec (responsabil pentru aprobarea respectiva), doar doar sa primesc si un punct de vedere din partea ei/lor. Pauza.

Depun plangeri si la CDG si la TAROM. Nu primesc niciun fel de confirmare ca ar fi fost primite sau vreun numar de inregistrare.

Am vreo sansa sa-mi recuperez vreun ban (in total toata distractia asta m-a costat un extra de 250 EUR cu tot cu drumul inapoi in Paris)? Raspunde cineva pentru debandada si minciunile de la TAROM?

Multumesc frumos!

#2
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
Din ce am inteles eu:

Datorita organizarii CDG ati intarziat la boarding si ei dupa ce au incheiat procesul si scos lista de pax, v-au exclus practic scotandu-va bagajele (lucru normal si obligatoriu).

Din pacate sursa problemelor voastre este CDG si nu Tarom sau AF care intradevar pentru rerutare aveau dreptul sa perceapa o taxa in functie de clasa tarifara a rezervarii voastre.

Acuma problema e in felul urmator:
Asigurati-va de fiecare data ca ajungeti la aeroport din timp. Dupa check in fugiti imediat spre controale, nu mai pierdeti vremea. Mai bine pierdeti vremea in fata portii decat sa patiti chestii de genul.

Trebuie sa depuneti o plangere impotriva CDG, inarmati cu toate dovezile posibile din partea Tarom. Ba chiar sa colaborati cu Tarom sa va dea dovada ca ati avut check-inul facut si v-au scos de pe passenger manifest pentru no show la poarta.


ps. cat despre rerutarile gratuite:
sunt multi factori care influienteaza tariful rerutarii sau gratuitatea acestuia. Nu au obligatia in cazul de fata sa il ofere gratuit insa in sistem codeshare si din atata buna prietenie cu AF, probabil Tarom a emis instant cererile dar acestea au fost respinse de AF (pentru ca iar, nu-s obligati sa accepte pasageri moca in plus) pe zborul lor.


Am patit o chestie similara cu o rezervare JAL care insa continea un tronson micut micut de tot Alitalia. Din cauza aia, pe un zbor domestic in JP, Alitalia se zbatea ca ei nu sunt de acord cu rerutarea (pe un fucking zbor domestic in JP) din cauza ca sunt si ei prezenti in rezervare. Intr-un final JAL ne-a anulat toata rezervarea si au emis bilete ne-electronice (ceva dubios pentru 2010) pentru toate tronsoanele ramase (domestice si returul catre europa). Costul, 1200 US$; cadou din partea lor.

Edited by lex404, 23 October 2016 - 20:30.


#3
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Multumesc frumos pentru informatii.

Cateva precizari:
  • nu am negat niciodata in comunicarea cu TAROM ca principalul vinovat e CDG. Singura chestie pe care le-o pot reprosa celor de la TAROM inainte de imbarcare e ca atat timp cat alergam ca nebunii prin terminal incercand sa ajungem la poarta nu am auzit niciun last boarding call. Ca si in restul comunicarii s-au eschivat de la a ne da o explicatie. Principala problema vine din modul complet neprofesionist in care s-au comportat dupa ce am pierdut avionul.
  • nu am pierdut vremea aiurea prin aeroport. Pur si simplu nu ne lasau cei de la securitate (pe noi si alte cel putin cateva sute de pasageri - pe partea noastra de terminal) sa avansam spre pasapoarte, iar apoi a fost problema cozilor imense. Cand am scapat de cozi, practic am mers/alergat cat am putut de repede. Nu mai vorbim de duty-free si alte prostii cum ne-a acuzat doamna din Bucuresti. Nu e prima data cand zburam si am mai avut emotii cu cozi si in alte aeroporturi, deci eram pregatiti.
  • din discutia telefonica pe care am avut-o cand am ajuns acasa a reiesit ca nu exista interes din partea TAROM sa ne ajute in acest sens si ne-au sugerat sa incercam sa obtinem toate probele direct de la CDG, pe acelasi ton de hai ca asteapta si altii la telefon. La celelalte emailuri nu am primis nici macar confirmare ca le-au primit, deci nu am mari sperante. Oricum mi-au sugerat ca raspund intre 30 si 45 de zile.
  • zborul imediat urmator, de la 16:20, am inteles ca era operat direct de catre TAROM - asa scria si pe site. Cei de la Air France au sustinut de fiecare data cand i-am intrebat ca nu se pot atinge de bilete si ca e exclusiv decizia TAROM. Cat au discutat la telefon cu reprezentantii TAROM nu s-a pus niciodata intrebarea daca accepta vreun cost. Din surse interne ni s-a comunicat ca intelegerea cu Air France presupune un numar de bilete ce pot fi folosite de ambele parti in situatii de genul asta. Oricum asta ar fi fost valabil cel mult pentru cursa de seara, nu cea imediat urmatoare. Dna Oproiu incerca sa ma convinga la telefon ca e obligata sa lase avionul sa zboare cu locuri libere decat sa reduca costul penalizarii sub valoarea pe care ne-a comunicat-o. Doua ore mai tarziu nu mai era obligata...
  • pentru reprezentantii TAROM nu a contat niciun moment ca toate biletele din ultimii doi ani au fost de la ei, ca se asigura ca nu vom mai zbura cu ei pe viitor, ca se fac de cacao printre oameni din media si PR, implicit pierzand capital de imagine si vanzari de bilete. Cand esti pe minus de aproape un deceniu, nu prea iti permiti sa pierzi clienti, si in niciun caz intr-un mod semi-public. Ne-am oferit sa suportam toate costurile reale. Au incercat cu orice pret sa obtina un mic ciubuc. Practic dintr-o ambitie prosteasca au castigat 120 EUR dar au pierdut in aceeasi zi vreo 300-400 EUR pe care i-am fi dat pe zborul din decembrie + ce am mai fi cheltuit anul urmator.
In concluzie, pe viitor trebuie sa ma documentez mai bine cand aleg compania aeriana si aeroportul pe care zbor.

#4
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
Eu evit cu orice pret CDG... :facepalm:

Zborurile CDG-OTP ii un joc de ping-pong AF/ Tarom.

Singura ta sansa este sa ii toci pe aia din CDG. Voi practic ati respectat timpii (2 ore minim) si din cauza lor ati pierdut zborul. Incercati sa apelati la http://europa.eu/you...ts/index_en.htm

Desi in mare se ocupa de abuzurile companiilor aeriene, poate gasiti o portita prin care sa ii faceti sa se ocupe de CDG.

Si da, urat din partea lor ca nu au facut last call (sau poate nu l-ati sesizat). Din pacate o data incheiat boardingul si scos pax manifest nu se mai poate face nimic... nu se pot modifica. Doar cu re-boardingul tuturor pasagerilor si asta inseamna mult timp si multi bani pierduti.

Cat despre bunavointa...daca nu esti client frecvent aceasta lipseste din partea majoritatii companiilor europene. Idem Lufthansa, British, de Alitalia nici nu mai zic... pentru ca practic ei nu au o obligatie, e vina aeroportului, ei sunt spalati pe maini.

Daca insa ai fi fost membru Skyteam cu ceva zboruri active iti afisau un zambet fals si "totul se rezolva" doar de dragul de-a te tine client in alianta si a nu si-o lua in bot de la Delta.. (ca altii mai seriosi nu mai sunt)

#5
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Eu nu am card Skyteam, dar prietena mea care era alaturi de mine are si l-a folosit cand au fost cumparate biletele. Tot de aia ne-au pus si la coada gresita (de un fel de priority) cei din aeroport. Dar probabil chestia cu zambetul fals se aplica de la un tier ceva mai sus. Pentru cei de la Air France n-a contat deloc, ca am adus si asta in discutie. Pur si simplu ne-au dat de inteles ca e pretty useless in momentul acela.

#6
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,461
  • Înscris: 01.05.2006
bine, bine, dar eu n-am inteles care-i greseala taromului.
Greseala dpdv legal zic, ca faptul ca n-au fost simpatici, intelegatori, binevoitor etc nu apare nicaieri ca o obligatie contractuala.
Ca sa nu mai spun ca taromul este o fosila a unei intreprinderi comuniste deci n-au nici o legatura cu un comportament modern si adaptat la realitatiile de azi.

Dar, la ultimul meu zbor dupa ce toti pasagerii am fost imbarcati avionul a asteptat vreo 15 minute dupa 3 intarziati, lucru foarte suparator si care a enervat cativa pasageri. Nu stiu de ce compania a facut asta, o companie low cost dealtfel, ca intarziatii nu pareau vipuri sau ceva personalitati speciale. Cand vrei sa fi respectat trebuie sa respecti si tu pe ceilalti si sa-ti iei toate masurile de rigoare. Astea sunt vremurile si trebuie sa tinem cont. Totusi sa intarzii un avion si 300 de oameni pentru 2-3 indivizi nu e ok.

#7
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
@danaciu tocmai de aceea am postat aici. Vroiam pur si simplu sa aflu, de la oameni cu mai multa experienta de zbor decat mine, daca in situatii de genul acesta compania aeriana se poate spala pur si simplu pe maini sau are vreo obligatie sa ofere suport clientului in loc sa se foloseasca de o circumstanta nefericita pentru un profit rapid.
Cat despre respectul fata de ceilalti pasageri, daca as fi adormit in duty free printre sticle de alcool si baxuri de tigari as fi inteles sa fiu apostrofat. Dar cand ajung cu destul de mult timp inainte in aeroport, fac check-in-ul cat pot de repede, dupa care sunt retinut fara voia mea sa merg mai departe si in final alerg de-mi explodeaza plamanii pe toata lungimea terminalului (ca TAROM era fix in celalalt capat), mi se pare unfair sa fiu acuzat ca e vina mea ca am pierdut zborul si nu-i respect pe ceilalti pasageri.
Cum i-am spus si dnei Oproiu, sunt practic limitat de cand se deschide check-in-ul si cand pleaca avionul. Daca intre astea doua momente aeroportul considera ca e nevoie sa blocheze totul, nu pot decat sa astept pentru ca mai apoi TAROM sa incerce sa ma stoarca pe final de vacanta de toti banii, si mai are si pretentia sa ii inteleg "ca de la om la om".
E adevarat ca aceleasi surse din interiorul TAROM mi-au confirmat ulterior ca metehnele sunt intr-adevar comuniste si tot ce tine de imagine sau customer service sunt privite ca ceva complet neinteresant pentru conducere.

#8
TinCup

TinCup

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 01.12.2006

View Postdanaciu, on 23 octombrie 2016 - 22:37, said:

Dar, la ultimul meu zbor dupa ce toti pasagerii am fost imbarcati avionul a asteptat vreo 15 minute dupa 3 intarziati, lucru foarte suparator si care a enervat cativa pasageri. Nu stiu de ce compania a facut asta, o companie low cost dealtfel, ca intarziatii nu pareau vipuri sau ceva personalitati speciale. Cand vrei sa fi respectat trebuie sa respecti si tu pe ceilalti si sa-ti iei toate masurile de rigoare. Astea sunt vremurile si trebuie sa tinem cont. Totusi sa intarzii un avion si 300 de oameni pentru 2-3 indivizi nu e ok.
Daca oricare din intarziati aveau bagaje de cala, avionul ala nu avea cum sa plece fara ei. Au 2 optiuni: fie ii asteapta, fie debarca toti pasagerii si bagajele si dau deoparte bagajele celor care nu au aparut. O intarziere de cel putin 2-3 ore. Fii suparat pe cei care au intarziat, nu pe companie, care nu are nicio vina in cazul asta.

#9
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Sunt totusi curios ce s-ar fi intamplat daca am fi pierdut avionul si a doua zi, cand am primit confirmarea biletelor cu mult mai putin timp inainte de imbarcare decat in prima zi, si cand a trebuit sa stam cam la acelasi tip de cozi.

Oare tot noi eram cei fara respect fata de ceilalti pasageri daca avionul ne-ar fi asteptat sa ajungem? Daca l-am fi pierdut iar, trebuia sa platim a treia oara pentru bilete? Ca-mi imaginez ca nici Gabriela Oproiu nici Costin Ciotec nu au stat cocosati la birourile lor, facand de zor cu pixu pe hartie calcule de eficienta economica pentru a stabili daca TAROM isi permite sa treaca cu vederea peste fabuloasa suma totala de 2×60€ cat a fost rerutarea (si cat se pare ca e costul standard de rerutare). Refuz sa cred ca pentru a fi luat genul asta de decizie, un manager are nevoie de vreo 10 ore si un somn linistit de peste noapte.

De aceea tind sa cred ca informatia, din nou off the record, cum ca dna Oproiu facea lobby la Bucuresti sa platim, in timp ce noua ne zicea ca face tot posibilul sa zburam free of charge e adevarata.

Edited by slappyhue, 24 October 2016 - 09:30.


#10
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Tocmai am primit confirmare scrisa din partea reprezentantilor aeroportului ca a avut loc incidentul de securitate mentionat si ca a durat pana la 11:50, in conditiile in care boardingul se deschidea la 11:55. Din pacate, printre multe scuze si pareri de rau dintre cele mai sincere (cum altfel), si-au declinat responsabilitatea catre politia de frontiera si catre TAROM, la latitudinea careia ar fi fost decizia de a ne accepta sau nu la bord.

Ajuta la ceva sau schimba in vreun fel lucrurile aceasta confirmare scrisa?

#11
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
Tarom nu avea nicio obligatie, asta-i schepsisul.

Cu politia de frontiera, nu stiu.

Intreaba reprezentantii aeroportului daca vor sa-i spurci cu proceduri standard de imbarcare, poate inteleg faptul ca Tarom nu mai avea cum va primi la bord o data declarati No-Show.

Problema e in felul urmator:

Legislatia europeana din cate stiu te protejeaza doar in cazul anularii/ intarzierii din n motive.
In US, nu ai nicio protectie. Si e specificat negru pe alb ca in cazul in care faci No-Show din cauza TSA (Transportation Security Administration in US) atat companiile aeriene, cat si TSA si aeroportul n-au nicio vina.

Ei, dar in Europa ai protectie din partea legislatiei in ceea ce priveste anularile/ intarzierile. Trebuie cautata putin legislatia, trebuie cautati si alti pasageri si sa v-o bagati in aeroport.

In US desi TSA este absolvita de orice vina, dupa un proces au platit pasagerilor.
In eruopa insa similar TSA nu avem la nivel european, fiecare aeroport are corpul lui de securitate.


Stie toata planeta ca CDG e un aeroport inapt, imens si de evitat. Cred ca e de ajuns sa depuneti o plangere la comisia Europeana.

https://europa.eu/eu.../write-to-us_en

Contacteaza-i sa te indrepte exact. Spune-le ca datorita corpului de securitate al CDG ai pierdut zborul si ei s-au absolvit de orice vina. Vrei sa depui o plangere impotriva Paris Aéroport (ADP) - CDG, corpul de securitate pentru recuperarea prejudiciului.

De la Tarom, AF nu ai ce scoate.


http://europa.eu/you...ir/index_en.htm
ceva info utile

Edited by lex404, 28 October 2016 - 20:34.


#12
slappyhue

slappyhue

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 23.10.2016
Multumesc frumos pentru informatii!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate