Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Incalzire masina.
Last Updated: Oct 24 2016 10:56, Started by
underb
, Oct 23 2016 12:52
·
0
#1
Posted 23 October 2016 - 12:52
Salut.
De ceva timp ma gandesc serios la o solutie "neserioasa" de a incalzi masina. Este vorba de acumulare de caldura. Ma gandesc la un boiler de 6 litri bagat impreuna cu un radiator cu ventilator si o pompa intr-un plenum ff bine izolat montat in portbagaj. Totul va fi complet autonom, singura legatura cu masina fiind priza de 12v din consola centrala de unde vor fi alimentate rezistenta boilerului si incarcarea bateriei cu gel care va deservi toata dracia asta iar asta ar veriga slaba a intregului sistem (priza de 130W). Dupa niste calcule sumare si optimiste pe care le voi aprofunda, o rezistenta de 2500W ar avea in jur 130W la 12V adica exact cat bricheta. Convenabil. Cu 130W pot incalzi 6litri de apa intr-o ora cu aproximativ 25°C. Asta va fi si diferenta de temperatura pe care intentionez sa o scot in medie din sistem la o tura pt a o putea baga inapoi pana la urmatoarea tura. De asta se va ocupa un termostat care sa opreasca pompa si ventilatorul cand temperatura apei scade sub o anumita valoare. In unele zile masina merge mai mult de 1 ora, in altele mai putin. Deci am 130Wh disponibili in boiler pe care vreau sa ii scot in 5 minute. Asta ar insemna o putere de 1500W. Din pacate cei 130Wh vor fi mai putin de 100Wh dupa o noapte in frig cu toata izolatia boilerului si a plenumului iar puterea mea ar trebui sa se duca spre 1000W. Asta o voi regla din debitul ventilatorului, daca voi gasi o pompa la 6 sau 12V capabila sa circule puterea asta si care sa nu pape bateria auxiliara mai repede decat as incarca-o intr-o ora, bineinteles. Aici as putea face o concesie si sa am doua baterii pe care le voi schimba cel mult saptamanal intre ele pt a le pune din cand in cand pe redresor dar asta e alta discutie. Din pacate nu am avut ocazia sa bag o aeroterma in masina sa vad ce inseamna 1000-1200W timp de 5 minute cand in masina sunt temperaturi negative. Nu am scris pt a primi incurajari ci pt a vedea unde gresesc. In primul rand daca am aproximat bine valorile. Mai departe, daca izolatia boilerului si cea a cutiei in care e bagat va mentine temperatura apei timp de 12 ore si daca merita tot deranjul pt acea putere teoretica de ceva mai mult de 1000W. Nu as vrea sa intervin asupra partii electrice si a sistemului de racire a motorului. Daca as face asta nu m-as mai deranja cu boilerul. Sa nu uit, spatiul nu e o problema. Deci, iese ceva sau rezultatele vor fi modeste? Edited by underb, 23 October 2016 - 13:06. |
#2
Posted 23 October 2016 - 13:06
Cumperi o aeroterma electrica pentru auto, are putere aproximativa cu ceea ce presupui ca vei folosi in proiectul tau, si rezolvi treaba in cateva ore. Zic ore pentru ca nu trebuie sa te bazezi pe firele cu care vine aceasta livrata si nici pe conectarea acesteia la priza de bricheta. Cu recablare si eventual un montaj cu telecomanda, cu un releu de actionare adevarat, va avea un mic succes.
Mic succes pentru ca acea aeroterma isi face treaba doar daca este directionata spre parbriz, nu te astepta sa incalzeasca habitaclul ca si cum ai merge cu masina in trafic. Apropo de ce spuneai mai devreme, am folosit odata cu multi ani in urma o aeroterma electrica (220 V cu prelungitor ) in masina . Masina full de geata si polei, greu de dezghetat. A durat cam 30 min sa faca ceva treaba, avand rezistenta de 1500W, deci..... din toata povestea asta, nu prea ar fi eficient. Plus ca a trebuit sa aerisesc masina ca nu se putea respira inauntru la imbarcare, abur peste tot. Edited by keta, 23 October 2016 - 13:07. |
#3
Posted 23 October 2016 - 13:07
1. poti incerca daca chiar tragi speranta ca nu vei arde in masina ca un sobolan
2. sa stii ca masinile au in standard incalzire, nici macar AC nu-ti trebuie, e de ajuns sa intre in habitaclu caldura generata de motor asadar, despre ce vb noi aici? |
#5
Posted 23 October 2016 - 13:15
@keta
Ideea era sa dea toata caldura aia in timp f scurt, pana se incalzeste motorul. Aeroterma aia la 12V mananca bateria masinii degeaba ca nu o va incalzi in veci. Nu ma asteptam sa gasesc atat de repede un raspuns la problema puterii. Nu intentionez sa dezghet geamurile pt ca mi-e clar ca nu o va face ci sa ridic temperatura in masina la o valoare mai agreabila sa zic asa pana incepe sa dea si motorul ceva (e pe benzina). Presupun ca nu ai stat in masina dar totusi intreb. Se simtea ceva in masina cu acea aeroterma de 230V? Dany_Darke, on 23 octombrie 2016 - 13:07, said:
1. poti incerca daca chiar tragi speranta ca nu vei arde in masina ca un sobolan 2. sa stii ca masinile au in standard incalzire, nici macar AC nu-ti trebuie, e de ajuns sa intre in habitaclu caldura generata de motor asadar, despre ce vb noi aici? As face cel mult frigul cu boilerul in portbagaj. Edited by underb, 23 October 2016 - 13:18. |
#6
Posted 23 October 2016 - 13:17
energia nu este gratis ! ... cu o incarcare a alternatorului de 20-30 A, auto va consuma mai mult ! ...
gratis si eficient este sa gasesti o solutie se a "inmagazina sau aduce in habitaclu" caldura de care dispune "permanent" catalizatorul ! ... sunt peste 600ºC ! ... depinde de modelul autoturismului ! bafta Edited by punctcom, 23 October 2016 - 13:21. |
#7
Posted 23 October 2016 - 13:20
#8
Posted 23 October 2016 - 13:20
Eu am incalzire electrica de 1000W in masina (standard). Dureaza 2-3 minute pana cand incepe sa se simta ca aerul scos e ceva mai caldut.
Eu zic ca te complici degeaba, rezultatul nu va fi cel asteptat. |
#9
Posted 23 October 2016 - 13:20
este vb de improvizatie, faptul ca tragi destul curent din instalatia masinii care nu este proiectata pt asa ceva. un scrut circuit e de ajuns pt a incepe un foc intr-o masina, sunt destule cazuri in care unii nu au apucat sa mai iasa din masina, ori au iesit arsi din cauze asemanatoare sau chiar accidentale.
parerea mea, pt 5 min pana da motorul ceva caldura, cred ca nu a murit nimeni pana acum. si vb aia, unii locuiesc in zone cu -10 grade vreo 10 luni din 12, dar tot nu au patit nimic pana sa se incalzeasca de la motor. |
#10
Posted 23 October 2016 - 13:23
Daca racesti catalizatorul infasurand ceva pe el adio randament catalizator. MAi degraba mai spre coada, toba. http://www.thegreenl....php?f=19&t=494
|
|
#11
Posted 23 October 2016 - 13:24
punctcom, on 23 octombrie 2016 - 13:17, said:
energia nu este gratis ! ... cu o incarcare a alternatorului de 20-30 A, auto va consuma mai mult ! ... gratis si eficient este sa gasesti o solutie se a "inmagazina sau aduce in habitaclu" caldura de care dispune "permanent" catalizatorul ! ... sunt peste 600ºC ! ... depinde de modelul autoturismului ! bafta In rest cred ca m-a lamurit keta destul de bine. Puterea e prea mica pt a merita deranjul. |
#12
Posted 23 October 2016 - 13:26
Daca tot faci o treaba macar baga incalzirea in pardoseala masinii
|
#13
Posted 23 October 2016 - 13:27
exista auto al carei sistem de incalzire functioneaza din sec 8-10 ! ...
acestea iau caldura emisa de colectorul de evacuare ! ... Daewoo Tico, de exemplu ! ... yo am circulat iarna cu acest Tico, ani la rand, fara sa cunosc senzatia de frig in habitaclu ! ... Edited by punctcom, 23 October 2016 - 13:29. |
#14
Posted 23 October 2016 - 13:34
Dany_Darke, on 23 octombrie 2016 - 13:20, said:
este vb de improvizatie, faptul ca tragi destul curent din instalatia masinii care nu este proiectata pt asa ceva. un scrut circuit e de ajuns pt a incepe un foc intr-o masina, sunt destule cazuri in care unii nu au apucat sa mai iasa din masina, ori au iesit arsi din cauze asemanatoare sau chiar accidentale. parerea mea, pt 5 min pana da motorul ceva caldura, cred ca nu a murit nimeni pana acum. si vb aia, unii locuiesc in zone cu -10 grade vreo 10 luni din 12, dar tot nu au patit nimic pana sa se incalzeasca de la motor. Sa nu ramai cu dileme, e doar o rezistenta bagata in bricheta a carei valoare e suportata de acea bricheta. Cum ziceam, am primit raspunsurile de care aveam nevoie. Daca mai are cineva treaba pe aici, e liber sa-si faca de cap din partea mea. PS. Merci Alice. |
#15
Posted 23 October 2016 - 13:34
underb, on 23 octombrie 2016 - 13:20, said:
Din pacate nu am alternator care sa sustina peste 80A cat suge acea rezistenta iar sansele sa ard ca un sobolan chiar ar fi mari. caderea de tensiune la bornele bateriei face sa functioneze la capacitate alternatorul ! ... cei 80A sunt "de inductie" ! ... adica nu se opreste pana nu iti omoara bateria, alternatorul si ce-o mai fi ! ... asadar, atentie, la neatentie ! ... |
|
#16
Posted 23 October 2016 - 13:35
Pina reusesti sa dai foc la masina , sau cine stie ce alta minune , studiaza sa montezi o pornire din telecomanda . Mai simplu , testat , sigur .
|
#17
Posted 23 October 2016 - 13:37
maximg, on 23 octombrie 2016 - 13:35, said:
Pina reusesti sa dai foc la masina , sau cine stie ce alta minune , studiaza sa montezi o pornire din telecomanda . Mai simplu , testat , sigur . Edited by underb, 23 October 2016 - 13:38. |
#18
Posted 23 October 2016 - 13:48
mult mai simplu este cu 2 chei ! ...
yo ieseam "in izmene" porneam duba, inchideam cu cheia de rezerva si-mi continuam pregatirile de dimineata ! la nici 20 min aveam parbrizul dezghetat ! ... Edited by punctcom, 23 October 2016 - 13:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users