Rentabil Diesel sau GPL ?
Last Updated: Oct 20 2016 13:57, Started by
cybered01
, Sep 30 2016 18:04
·
0
#1
Posted 30 September 2016 - 18:04
Salut. Sunt incepator, vreau sa imi cumpar o masina (aprox. 2.000€ buget).
In special o sa fac drumuri cu ea pe fiecare week-end aprox 800 Km naveta (400km dus-400km intors). Ma intereseaza si pe mine cu ce as iesi mai ieftin, Diesel sau instalatie GPL pe benzinar? Motorina e aprox. 5 lei si ceva in schimb GPL e 2 lei si umpic. Intreb deoarece stiu ca desi pretul GPL este mai mic, un motor pe GPL consuma in jur de 10% in schimb Diesel cam 6% si ar fi cam egale... Stiu si ca trage mai greu masina pe GPL, dar daca vreau putere schimb oricand pe benzina. Are rost sa iau o masina cu GPL sau sa iau una pe Diesel ? |
#3
Posted 30 September 2016 - 18:15
Recomand un diesel si am cateva argumente.
1. Daca ai un accident cu masina chiar minor cu un GPL se pot rupe tevile si iti imaginezi ce se intampla cu 20l de gaz in masina . 2.Masina cu GPL si omologat chiar trebuie condusa de un sofer bunicel cel putin deoarece ambreajul se tine mai greu si poti ramane ps trada cand bagi din a 4 in a 5-a sau ceva de genu cu volanu blocat suna stupid dar sunt cazuri. 3. Putere/viteza se stie ca motoarele pe gpl pica. 4. Fiabilitatea motorului se duce rapid , se strica chiuloasa, nu-ti cumpara masina cu gpl gata daca iti iei sunt sanse sa aiba motorul FOARTE uzat. Sper ca te-am ajutat! Alege un diesel |
#4
Posted 30 September 2016 - 18:21
Mickegfly, tu n-ai condus o masina pe gaz cu instalatie cum trebuie, sau ai condus si esti doar Gica Contra.
Ca posesor de asa ceva si mergand atat in localitate, cat si in afara... 1) Nu am auzit de explozii cauzate de GPL. Tu? 2) Am fost incepator pe ea si nu am simtit vreo diferenta la ambreiaj fata de alte masini pe benzina; 3) Cine ti-a spus asta? Ca eu va spun clar: daca se simte ceva, este aproape zero. Fac depasiri in mod normal pe gaz, ca si pe benzina; 4) Aici sunt de acord. Masinile pe gaz sunt, de obicei, alergate. Pana la urma, pentru km multi iti pui gaz. Ca strica motorul, nu sunt de acord. La urma urmelor, pui diferenta gaz/benzina sau gaz/motorina de-o parte si in cativa ani, iti schimbi motorul. Inca ceva, extrem de important. Un Diesel la 2000E este de-o seama cu mamarea. Nu vrei asa ceva pentru ca aceste motoare sunt bune, dar cand pica...hm, vei intelege de ce pretul masinilor Diesel este mai mic decat al celor pe benzina. |
#5
Posted 30 September 2016 - 18:24
Quote La urma urmelor, pui diferenta gaz/benzina sau gaz/motorina de-o parte si in cativa ani, iti schimbi motorul. o coaja de caroserie, alta coaja de motor SH si ai platit pretul intreg la carburant ? |
#6
Posted 30 September 2016 - 18:28
YOUR_GOD, on 30 septembrie 2016 - 18:21, said:
Mickegfly, tu n-ai condus o masina pe gaz cu instalatie cum trebuie, sau ai condus si esti doar Gica Contra. Ca posesor de asa ceva si mergand atat in localitate, cat si in afara... 1) Nu am auzit de explozii cauzate de GPL. Tu? 2) Am fost incepator pe ea si nu am simtit vreo diferenta la ambreiaj fata de alte masini pe benzina; 3) Cine ti-a spus asta? Ca eu va spun clar: daca se simte ceva, este aproape zero. Fac depasiri in mod normal pe gaz, ca si pe benzina; 4) Aici sunt de acord. Masinile pe gaz sunt, de obicei, alergate. Pana la urma, pentru km multi iti pui gaz. Ca strica motorul, nu sunt de acord. La urma urmelor, pui diferenta gaz/benzina sau gaz/motorina de-o parte si in cativa ani, iti schimbi motorul. Inca ceva, extrem de important. Un Diesel la 2000E este de-o seama cu mamarea. Nu vrei asa ceva pentru ca aceste motoare sunt bune, dar cand pica...hm, vei intelege de ce pretul masinilor Diesel este mai mic decat al celor pe benzina. Un lucru cert e ca trebuie sa iei o masina cat mai bine intretinuta daca cauti ceva dintre gpl si diesel , benzinarele se uzeaza mai greu motoarele nu au trepidatiile celor diesel . Concluzia e ca eu recomand un diesel si daca totusi isi gaseste vreun benzinar foarte bine intretinut sa-i puna el o instalatie gpl, neaparat omologata, sau o masina care a iesit cu gpl din fabrica. |
#7
Posted 30 September 2016 - 18:28
#8
Posted 30 September 2016 - 18:32
De unde ai scos egalitatea preČ›ului gpl/motorină? 100 km gpl 20 lei vs 30 diesel. Nu cumva ai 50% în plus? Am diesel Č™i este grozav să îl conduci. TotuČ™i, mă gândesc cu nostalgie când aveam Dacia pe gpl. Era super. Mă gândesc din ce în ce mai mult ca următoarea maČ™ină va fi pe gpl.
O prostie să crezi că gpl-ul strică motorul în condiČ›iile unei exploatări corecte. Edited by nicusan75, 30 September 2016 - 18:34. |
#9
Posted 30 September 2016 - 18:34
mickefly, on 30 septembrie 2016 - 18:28, said:
Daca as lua o masina noua, nu as risca cu Diesel, adica as cumpara-o, fara griji. Eu sunt omul GPL-ului, dar nu pot fi ignorant si sa nu apreciez motorul Diesel, care este foarte fiabil. Aici vb despre o masina de 2000E, multi ani in spate si multi km. In acest caz, motorul Diesel reprezinta un irsc pentru ca atunci cand va ceda, costul reparatiei va intrece lejer, costul de achizitie al intregii masini. Am pus gaz acum doua saptamani. Am peste 500 km si azi mi s-a aprins rosu. 90 lei. Binisor, zic eu. |
#10
Posted 30 September 2016 - 18:35
|
#11
Posted 30 September 2016 - 18:35
mickefly, on 30 septembrie 2016 - 18:15, said:
Putere/viteza se stie ca motoarele pe gpl pica. Fiabilitatea motorului se duce rapid , se strica chiuloasa, nu-ti cumpara masina cu gpl gata daca iti iei sunt sanse sa aiba motorul FOARTE uzat. Sper ca te-am ajutat! Alege un diesel |
#12
Posted 30 September 2016 - 18:36
YOUR_GOD, on 30 septembrie 2016 - 18:34, said:
Daca as lua o masina noua, nu as risca cu Diesel, adica as cumpara-o, fara griji. Eu sunt omul GPL-ului, dar nu pot fi ignorant si sa nu apreciez motorul Diesel, care este foarte fiabil. Aici vb despre o masina de 2000E, multi ani in spate si multi km. In acest caz, motorul Diesel reprezinta un irsc pentru ca atunci cand va ceda, costul reparatiei va intrece lejer, costul de achizitie al intregii masini. Am pus gaz acum doua saptamani. Am peste 500 km si azi mi s-a aprins rosu. 90 lei. Binisor, zic eu. Se creaza o polemica cam mare Totusi recomandarea mea este un diesel foarte bine intretinut chiar daca e o masina mai modesta sau un gpl pus de el si neaparat omologat (sau daca gaseste dar sunt foarte rare cu gpl din fabrica).Pe piaata sh depinde si foarte mult de ce gasesti. |
#13
Posted 30 September 2016 - 18:37
Hm, motorul pe benzina este mai ieftin de intretinut. Si se repara mai usor. Asta atata timp cand nu vorbim despre benzina cu turbo.
Relatia nu este reciproca. Reparatia turbinei Diesel, nu are echivalent in benzina. Si mai sunt... mickefly, on 30 septembrie 2016 - 18:36, said:
Eu inteleg ce spui tu. Si recunosc si-mi cer scuze pentru ca sunt subiectiv. Totusi, nu stiu cat de intretinuta este o masina in 2000E. Daca o facem si Diesel, riscul este mare. Mai mare decat pentru benzina.
|
#14
Posted 30 September 2016 - 18:41
Ca tot strica gazul motorul ...
Reteta fiabilitatii: cum a reusit un Logan din Slobozia sa depaseasca 1 milion de kilometri cu GPL |
#15
Posted 30 September 2016 - 18:42
Mihnea1207, on 30 septembrie 2016 - 18:35, said:
Gazul iti ia cam 10 Nm cuplu, nu e chiar asa mare diferenta. Ce ai scris tu aici ti-a zis cineva, ca i-a zis si lui altu'. O masina noua 2016 are aproximativ 220-250 NM cuplu motor 1.4-1.8 benzina. Peste 10 ani crezi ca gpl-ul ii v-a scadea tot 10 NM, 50 NM cuplu se simt destul de bine la semafor, si gandeste-te ca nu e un gpl de fabrica e unul de service. |
|
#16
Posted 30 September 2016 - 18:43
Recomand Diesel....Ai cuplu mare,ajuta enorm in depasiri....cu GPL e lesinata.
|
#17
Posted 30 September 2016 - 18:43
Din cate observ, GPL e o idee buna . Inca ceva ce am uitat sa intreb, ca si marca ce ar fi mai rentabil la piese de schimb / consumabile? Eu ma gandeam la Opel sau Volkswagen piesele se gasesc mai usor si costa mai putin.
|
#18
Posted 30 September 2016 - 18:43
mickefly, on 30 septembrie 2016 - 18:15, said:
Recomand un diesel si am cateva argumente. 1. Daca ai un accident cu masina chiar minor cu un GPL se pot rupe tevile si iti imaginezi ce se intampla cu 20l de gaz in masina . 2.Masina cu GPL si omologat chiar trebuie condusa de un sofer bunicel cel putin deoarece ambreajul se tine mai greu si poti ramane ps trada cand bagi din a 4 in a 5-a sau ceva de genu cu volanu blocat suna stupid dar sunt cazuri. 3. Putere/viteza se stie ca motoarele pe gpl pica. 4. Fiabilitatea motorului se duce rapid , se strica chiuloasa, nu-ti cumpara masina cu gpl gata daca iti iei sunt sanse sa aiba motorul FOARTE uzat. Sper ca te-am ajutat! Alege un diesel De unde le scoti pe astea frate? 1 la punctul asta esti pe dinafara complet si nu stau sa-ti explic 2 identic ca la primul puct,ce aberatii ai ..... 3 daca nu au picat motoarele pe masini de taxi 1,4mpi cu 500,000km,iti pica tie, sofer de duminica? 4 nu mai comentez,l-ai ajutat de l-ai rupt,vorbesti din povesti. Ia loc, ai nota 4 Recomand GPL,intretinere ieftina,fara probleme tehnice. Edited by XTH, 30 September 2016 - 18:48. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users