Repararea produselor in maxim 15 zile calendaristice
#1
Posted 30 September 2016 - 14:04
Salut,
Am cumparat un produs de la PCGARAGE, s-a stricat, procedura lor spune asa: Quote Garantia pentru produsele care nu sunt insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se solutioneaza la sediul PC Garage S.R.L. prezentat in pagina de contact de catre PC Garage S.R.L., prin repararea, inlocuirea sau stornarea produsului defect. Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in responsabilitatea PC Garage S.R.L., expedierea se va face prin intermediul curierului rapid Fan Courier. Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice. Legea spune asa: Quote Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare." Cele 15 zile incep sa se scurga odata cu predarea produsului catre firma de curierat? Eu asa interpretez, dar vreau si o alta parere. Vreau sa-i strang de oua pentru ca produsul a ajuns la ei in ziua 3 (conform AWB-ului) si ei au trecut ca data de intrare ziua 4, incercand probabil sa castige timp, timp pe care nu vreau sa il acord. Va multumesc! |
#3
Posted 30 September 2016 - 14:26
Contează dacă nu i-am anunțat inainte? Sau dacă l-am trimis sâmbătă?
|
#4
Posted 30 September 2016 - 14:33
Timpul petrecut pe drum nu se ia în considerare la garanție, ci doar de la data recepției în service.
|
#5
Guest_truet_*
Posted 30 September 2016 - 14:36
Intrarea si iesirea din service... drumul si timpul de la predare pana la ajungere la destinatie nu se considera parte din cele 15 zile.
Edited by truet, 30 September 2016 - 14:37. |
#6
Posted 30 September 2016 - 14:39
Eu inteleg legea cat se poate de clar ca, din momentul in care l-ai dat curierului (persoana desemnata) curg cele 15 zile.
Dar nu sunt avocat. Si daca nu ti-l dau in 15 zile, ce vrei sa faci? Ii dai in judecata? Faci sesizare la OPC? |
#7
Posted 30 September 2016 - 15:02
retele, on 30 septembrie 2016 - 14:33, said:
Timpul petrecut pe drum nu se ia în considerare la garanție, ci doar de la data recepției în service. truet, on 30 septembrie 2016 - 14:36, said:
Intrarea si iesirea din service... drumul si timpul de la predare pana la ajungere la destinatie nu se considera parte din cele 15 zile. Ma gandesc ca daca ar fi asa ar fi luate in considerare doar zilele lucratoare si nu calendaristice. Edited by alex1912, 30 September 2016 - 15:03. |
#8
Posted 30 September 2016 - 15:44
Tu cum ai fi vrut, să umble cu mașina de curierat depanatorii să ți-l repare pe loc?
E de bun simț ca termenul să curgă din momentul în care a ajuns în service. Ce vină au ei dacă curierul întârzie? Acuma, tu faci cum consideri că e mai bine, dacă întârzie o zi sau două, ești liber să îi dai în judecată pentru daune. |
#9
Posted 30 September 2016 - 15:47
mihand75, on 30 septembrie 2016 - 14:39, said:
Eu inteleg legea cat se poate de clar ca, din momentul in care l-ai dat curierului (persoana desemnata) curg cele 15 zile. Eu așa văd situația. Nici eu nu-s avocat. Edited by alexcrist, 30 September 2016 - 15:48. |
#10
Posted 30 September 2016 - 15:49
Am deschis si eu odata un topic tot cu o astfel de nelamurire.
Spre exemplu, la Depanero, pe garantie scria ca cele 15 zile calendaristice se calculeaza din momentul in care ai predat produsul curierului sau din momentul la care a ajuns produsul in service-ul lor. Deci, este interpretabil, probabil in favoarea celor ce asigura reparatiile. Si eu am trecut prin asa ceva, am vrut sa scap de un produs, dar mi-au dat mail in a 14-a zi ca l-au reparat. Succes! Edited by MadB91, 30 September 2016 - 15:53. |
|
#11
Posted 30 September 2016 - 16:15
pcgarage lucreaza cu fan courier:
Garantia pentru produsele care nu sunt insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se solutioneaza la sediul PC Garage S.R.L. prezentat in pagina de contact de catre PC Garage S.R.L., prin repararea, inlocuirea sau stornarea produsului defect. Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in responsabilitatea PC Garage S.R.L., expedierea se va face prin intermediul curierului rapid Fan Courier. Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice. Deci nu am dus eu produsul unui curier de capul meu. |
#12
Posted 30 September 2016 - 17:14
Daca sunt 15 zile calendaristice inseamna ca in cazul in care produsul intra in servis intr-o zi de vineri, va parasi servisul tot intr-o zi de vineri, peste 2 saptamini. Fireste, daca nu cumva repara produsul mai repede de 2 saptamini. ( Cele 15 zile fiind de fapt un termen maxim, de 2 saptamini.)
Soferul de la Fan Courier nu este o persoana desemnata de vinzator (PC Garage, in cazul de fata). Soferul Fan Courier este angajatul unei terte firme, platita sa asigure transportul. De altfel nici nu ai semnat cu soferul de la Fan Courier un document de predare-preluare. PC Garage nu-i obligata sa-ti asigure tie transportul, daca produsul cintareste sub nu mai stiu cite kilograme (cred ca sub 25kg). Asa ca puteai trimite coletul cu oricine doreai tu, daca considerai ca ajunge mai repede. Tu practic ai scutit niste bani optind pentru sistemul asta de transport gratuit oferit de PC Garage. ---------- Cam asa vad eu situatia. Nu inteleg de ce o zi in plus sau in minus ar fi o problema asa de mare. Fireste, toti am vrea sa ni se repare produsul pe loc, dar uneori nu se poate. (Eu fac servis la centrale termice si ma cam dispera astia care cred ca au doar drepturi si nici o obligatie.) Edited by florin71_skoda, 30 September 2016 - 17:16. |
#13
Posted 30 September 2016 - 17:20
alex1912, on 30 septembrie 2016 - 14:04, said: . Vreau sa-i strang de oua pentru ca produsul a ajuns la ei in ziua 3 (conform AWB-ului) si ei au trecut ca data de intrare ziua 4, incercand probabil sa castige timp, timp pe care nu vreau sa il acord. Va multumesc! Aiuritor. Grav. De-a dreptul revoltator. Cum de si-au permis asa ceva nesimtitiii. Va dati seama,nu au inregistrat ceva in data de 03 la ora 22:39 si si-au permis sa inregistreze produsul defect doar in data de 04 ora 00:11. Sacrilegiu,nu alta. Frate,esti cetatean cu drepturi depline.Si european,conform ultimelor statistici. Da de pamant cu ei.Lasa-i fara ooooooua. florin71_skoda, on 30 septembrie 2016 - 17:14, said: (Eu fac servis la centrale termice si ma cam dispera astia care cred ca au doar drepturi si nici o obligatie.) Doamne,ai gura de aur. florin71_skoda, on 30 septembrie 2016 - 17:14, said:
Daca sunt 15 zile calendaristice inseamna ca in cazul in care produsul intra in servis intr-o zi de vineri, va parasi servisul tot intr-o zi de vineri, peste 2 saptamini. Fireste, daca nu cumva repara produsul mai repede de 2 saptamini. ( Cele 15 zile fiind de fapt un termen maxim, de 2 saptamini.) Florine matematica mea zice ca 15 nu este egal cu 14, Asta in ipoteza ca 14 = doua saptamani. |
#14
Posted 30 September 2016 - 17:23
Adevarul este ca problema este exagerata, este absolut normal ca cele 15 zile sa curga de la receptia in service. Altminteri, nu ai o constatare si o rezolutie oficiala cum ca produsul ala este defect.
Problema apare cind nici vorba ca produsul sa fie reparat in termen, faci reclamatie la opc, se executa o reparatie de toata jena, d'astea. |
#15
Posted 30 September 2016 - 22:52
jericho, on 30 septembrie 2016 - 14:11, said:
din ziua predarii la curier Daca ai zice si tu "mie mi se pare ca"... sau "nu stiu sigur, dar cred ca..." desi ramanea un post inutil, macar nu parea asa aiurea. Evident nu e treaba vanzatorului cat face coletul pe curierat... daca e craciun si curierul merge greu, sau ninge etc... ii mai ramane o ora pt reparatie si trimis inapoi... e ridicol sa sustii asa ceva. Timpul petrecut la curier nu se ia in calcul Edited by maxtron_69, 30 September 2016 - 22:54. |
|
#16
Posted 01 October 2016 - 04:53
Citește legea. Simpla ta părere rămâne doar o părere.
|
#17
Posted 01 October 2016 - 09:08
Atunci ia si fa scandal daca asa crezi de cuviinta, dar sa nu te plangi apoi ca si ei se vor comporta pe masura. Ce conteaza o zi in plus sau in minus? Unele produse se repara la ei, altele la service-ul autorizat, altele direct la furnizor. Da, ideal ar fi sa se respecte cu sfintenie cele 15 zile (si, din ce vad pe forumul lor, cam respecta termenul), dar pot fi intarzieri. Prima oara constata ei, apoi trimit la service sau furnizor, dupa caz. Si am vazut multe cazuri in care au facut storno facturii cand s-a depasit termenul si clientul a cerut asta.
Eu am avut experiente bune cu ei, doar o data am avut nevoie de garantie si nu au comentat nimic. Pe site la ei ai sectiunea forum, iar acolo ai feedback -> reclamatii si acolo gasesti tot ce se scrie despre produsele in service. Deschide-ti si topic acolo si ti se va raspunde cu siguranta si esti tinut la curent cu toate. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users