Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Tuning Atomizor

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Salut,

Am un atomizor (facut de mandarini, motor in doi timpi) si are doua mari probleme: (1) este prea zgomotos (din fabrica) si (2) este prea greu (cu rezervorul de lichide plin).

Trec direct la subiect(e):

(1) Pot sa-i atasez vreo toba de esapament, ceva? Macar dintr-aia mai scurta, cum am de exemplu la generatorul pe benzina (care are motor in 4 timpi, ce-i drept). Asadar, i-ar afecta cu ceva functionarea o toba de esapament? Si cat la suta s-ar reduce zgomotul (sau cat la suta din zgomotul actual este cauzat de esapament)?

(2) Ma gandeam sa-i cobor doar rezervorul pentru lichide pe pamant (pe niste roti) si eventual sa-i maresc capacitatea, dar cred ca e complicat sa duc apoi lichidul din rezervor spre pompa centrifugala, montata pe motor.

Cealalta solutie ar fi sa-l cobor jos cu totul (pe roti).. dar cum fac sa prelungesc "bratul" acela de stropit? I-ar scadea din capacitate (distanta de stropire) daca il mai imbin cu unul similar? Ideal ar fi fost sa vin cu niste furtune mai subtiri catre bratul actual, sau sa renunt complet la brat (daca se poate) si sa mesteresc ceva la duza de stropire (s-o adaptez la furtunele subtiri de care vorbeam).

Multumesc anticipat pentru orice sfat/sugestie.

PS: Am vazut recent intr-un magazin de bricolaj un atomizor pe roti dar n-am avut timp sa observ cum era cu "bratul" de stropit. Are cineva asa ceva?

Edited by unGuru, 29 September 2016 - 18:02.


#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
Il folosesti zilnic ?

#3
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Foloseste cineva atomizorul zilnic?

Ideea este ca atunci cand il folosesc, sa nu mai faca atata zgomot si sa nu mai merg precum ghost busters (cu el in spate) prin gradina.. trebuie sa-l umplu de vreo 10-12 ori la o stropire (livada, vie etc) si chiar m-am saturat de gimnastica asta fortata.

Mi se mai intampla sa se si opreasca, cateodata (cand dau turatia pe OFF in loc de minim) si tre sa ma duc la "hangar" ca sa-l dau jos din spate (pe o masa) si sa-l pun iar.

Crezi ca am vreo problema psihica daca-mi doresc sa evoluez?!

#4
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View PostunGuru, on 29 septembrie 2016 - 19:41, said:

Foloseste cineva atomizorul zilnic?
Da , numele trecut in telefon e Dan Tantar
Dan Tantar e ala care vine sa imi stopeasca pt tantaari si alte dracii de muste iar din primavara pana tarziu in toamna stropeste zilnic de cateva ori pe zi, ba la tantari, ba la pomi, ba la unde o mai stropi
In fine, as fi vrut sa spun ceva dar daca m-ai luat pe maciuca din prima, renunt
O seara buna

Edited by petre69, 29 September 2016 - 19:46.


#5
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
Nu ai o problema psihica ci una financiara ! Nu vrei sa evoluezi ci sa te upgradezi !
Pentru tine :
http://www.utilajeag...a_TPB-256-p2300

#6
bogo21812181

bogo21812181

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 29.09.2016
Salut! Atomizor de roti prin magazinele de bricolaj nu se gasestept ca nu exista...In cel mai bun caz ai vazut un moto spayer pe cadru de roaba sau similar.... un fel de vermorel cu motor termic in 2 sau 4 timpi sau chiar cu motor electric..... Principiul de functionare este diferit de la un echipament la altul: vermorelul motorizat genereaza presiune ridicata de aer in interiorul unui rezervor de solutie (3-4 normal, maxim 6 si presiune de testare in fabrica 8 sau 10 atm pt cateva secunde), presiunea de aer impingand solutia spre o serie de tije lancie prevazute cu o diuza in varf, pe cand atomizorul functioneaza 70% pe principiul venturi si 20% pe principiul gravitational si la majoritatea echipamentelor moderne 10% prin presiune pozitiva in rezervorul de solutie.  Vermorelul asta motorizat e si el bun, facand cam acelasi lucru ca atomizorul, cu un consum de solutie mai mare si cu dimensiunile picaturilor mai mare decat la atomizor.
Revenind la tunning pe echipamentul care il ai:
1. zgomot: prin definitie la atomizor trebuie sa stie tot satul ca faci treaba in livada.... serios acum, toba de pe atomizoare are in interior o lana de metal, care mai mult are rolul de a opri scanteiile eventuale.... Daca poti incearca sa ii indesi, in functie de ochiuometru, un burete sau jumatate de burete de sarma de bucatarie.... sunt unele de sarma de inox care ar fi cele mai indicate dpdv al rezitentei la temperatura si la coroziune. A nu se indesa foarte tare ca se obtureaza toba.... daca nu merge indesat, prins cumva pe gura de iesire tot un burete dintr-asta.
2. separarea rezervoarelor: NICI VORBA!  Daca cobori pe pamant rezervorul de solutie si motorul ca si nivel deasupra respectivului rezervor, atomizorul nu va functiona corespunzator. Atomizorul functoneaza pe principiul Venturi ajutat si de caderea gravitationala a solutiei spre tunul de evacuare a aerului unde de fapt se genereaza si efectul venturi. Inteleg incomoditatea pe care o genereaza oprirea echipamentului in timpul lucrului. Pune o poza a manerului de comanda cu acceleratia si butonul de pornit oprit sa vad ce solutie ar fi. Daca e cu manete pe sasiu e alta treaba atunci...
3. In general atomizoarele sunt concepute sa functioneze cu acceleratia la blana sau cam pe 80%, pt ca jetul de aer produs sa aiba suficienta viteza sa creeze suctiunea necesara sa traga solutia din rezervorul de solutie. Atentie la concentratiile de uleiuri si calitatea acestora. Uleiul de motor de masina nu e OK. Ee un ulei special pt 2 timpi, si recomandarea este sa mergi cu un 25-30% mai mult ulei in amestec decat indicat de in manual ca sa protejezi pistonul si cilindrul (se pierde un pic de putere dar nimic important), mai ales la chinezarii (nu o zic cu dispret, ca si Cifarrelli are motoarele facute tot in China).
4. La oprire e f important sa il lasi sa mearga la turatie mica, aproape de relanti 1 minut sa se raceasca mergand, avand astfel o racire uniforma a cilindrului; e bine sa nu il folosesti mai mult de 1 rezervor de combustibil pe ora, atomizoarele de hobby fiind gandite cam la acesti timpi de utilizare/pauza;  Verifica ca capacul de la rezervorul de solutie sa fie bine inchis.
ATENTIE LA REZERVORUL DE COMBUSTIBIL: in ultima vreme am tot vazut ca multi fabricanti inclusiv liderul de piata Cifarrelli pune rezervoarele de benzina deaspura motorul.... ceea ce din punctul meu de vedere e o tampenie si un pericol de incendiu iminent. Al meu e mai vechi si are rezervorul sub motor cu spatiu de aerisire, deci riscuri mai mici... E bine sa fi atent la eventualele scurgeri sau tuburi de alimentare imbatranite sau neasigurate corespunzator pe carburator si rezervor.

Bafta si sa faci multa galagie, ca de tunning nu prea ai ce!

#7
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Ce cauta Dan Tantar in povestea asta anyway?? (care poveste pare desprinsa din Kafka.. eu intreb ceva, voi aveti chef de parabole si filozofii). Si daca o folosesc nonstop sau numai de cateva ori pe an, tot nu vreau s-o mai car in spate.. care-i diferenta?

@FAP: N-am inteles ce-ai vrut sa zici cu problema financiara si cu upgrade-ul.. vrei sa-mi vand atomizorul si roaba si sa-mi iau unul deja montat pe roaba?!  

In primul rand, roaba nu e o optiune, ca n-am sa iau pe cineva numai ca sa-mi plimbe roaba.. eu vreau sa fac ceva pe doua roti, cu care sa ma plimb usor prin jurul copacilor etc. Pe mine ma interesau detaliile tehnice legate de modificarile/adaptarile necesare pentru folosirea unui furtun subtire, astfel incat sa nu-i compromit capacitatea de suflare.

Cat despre toba de esapament..


LATER EDIT: @bogo, am postat aproape simultan, nu vazusem mesajul tau. Multumesc foarte mult pentru sugestii. Totusi, n-as putea prelungi furtunul ala gros, ca sa las tot atomizorul pe doua roti (gen carucior de bagaje)?

Iar in legatura cu esapamentul, eu intrebam daca n-ar merge adaugata o toba (ceva mai mica)?

Edited by unGuru, 29 September 2016 - 20:49.


#8
bogo21812181

bogo21812181

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 29.09.2016
(2) Ma gandeam sa-i cobor doar rezervorul pentru lichide pe pamant (pe niste roti) si eventual sa-i maresc capacitatea, dar cred ca e complicat sa duc apoi lichidul din rezervor spre pompa centrifugala, montata pe motor.

Chinezarie cu pompa centrifugala..... M-as mira, nici Cifarelli nu are centrifugala pe modele hobby ca dotare standard.... Poate ma insel, ar fi super sa fie asa!

#9
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
Pai daca m-ai intrebat cine da cu atomizorul zilnic , ti-am raspuns
Dan Tantar

View Postbogo21812181, on 29 septembrie 2016 - 20:43, said:

(2) Ma gandeam sa-i cobor doar rezervorul pentru lichide pe pamant (pe niste roti) si eventual sa-i maresc capacitatea, dar cred ca e complicat sa duc apoi lichidul din rezervor spre pompa centrifugala, montata pe motor.
Atunci lasi rezervorul pe atomizor
Faci un alt rezervor pe roti
Intre cele doua rezervoare furtun
Pe furtun montata o pompa manuala ca aia de sifonezi benzina din rezervor ca sa duca lichidul din rezervorul pe roti in rezervorul atomizorului
Sau o pompa actionata electric cu baterii
E bun ?

#10
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
@petre: E bun.. dar daca as scapa de pompa aia electrica, ar fi bestial. Adica ceva in genul asta: http://www.agromall....tomizor-ys-30t/

[ http://www.agromall.ro/media/catalog/product/cache/2/image/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/a/t/atomizoare-pe-roti-de-stropit-copacii-pe-roti-ys-30.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@bogo: am sa caut un link si-o poza cu atomizorul pe care-l am (poate numesc eu "centrifugala" in mod gresit).

[ http://www.bricomax.ro/Content/Products/24117/Logo/Suptec3WF-3-big.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
(este exact modelul acesta: http://www.bricomax....)-24117-pd.ashx)

Edited by unGuru, 29 September 2016 - 21:13.


#11
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
La motoarele in doi timpi, toba e mai cu schepsis, are rolul nu doar de a atenua zgomotul, ci si de a limita evacuarea, adica consumul, puterea. Teoria e lunga, ideea ar fi sa gasesti o toba pt un motor 2T identic cu al tau, sau macar caracteristici asemanatoare, sa faci o flansa adaptoare.

#12
bogo21812181

bogo21812181

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 29.09.2016

View PostunGuru, on 29 septembrie 2016 - 20:40, said:

Ce cauta Dan Tantar in povestea asta anyway?? (care poveste pare desprinsa din Kafka.. eu intreb ceva, voi aveti chef de parabole si filozofii). Si daca o folosesc nonstop sau numai de cateva ori pe an, tot nu vreau s-o mai car in spate.. care-i diferenta?

@FAP: N-am inteles ce-ai vrut sa zici cu problema financiara si cu upgrade-ul.. vrei sa-mi vand atomizorul si roaba si sa-mi iau unul deja montat pe roaba?!  

In primul rand, roaba nu e o optiune, ca n-am sa iau pe cineva numai ca sa-mi plimbe roaba.. eu vreau sa fac ceva pe doua roti, cu care sa ma plimb usor prin jurul copacilor etc. Pe mine ma interesau detaliile tehnice legate de modificarile/adaptarile necesare pentru folosirea unui furtun subtire, astfel incat sa nu-i compromit capacitatea de suflare.

Cat despre toba de esapament..


LATER EDIT: @bogo, am postat aproape simultan, nu vazusem mesajul tau. Multumesc foarte mult pentru sugestii. Totusi, n-as putea prelungi furtunul ala gros, ca sa las tot atomizorul pe doua roti (gen carucior de bagaje)?

Iar in legatura cu esapamentul, eu intrebam daca n-ar merge adaugata o toba (ceva mai mica)?


Iti raspund pe rand:
Teoretic poti sa il prelungesti, dar impreuna si  cu furtunul subtire care aduce solutia catre tunul de evacuare. Oricum sectiunea de prelungire ar trebui sa fie cu materiale lise pe interior ca sa minimizezi pierderea de viteza a aerului din cauza rugozitatilor, denivelarilor si lungimi crescute. Oricum ai face si ce ai face, partea unde intra lichidul in tunul de aer nu trebuie afectata, acolo fiind niste calcule de eficienta si dinamica a fluidelor. Repet teoretic ar trebui sa functioneze, practic insa..... am indoieli.
Daca merge figura cu prelungitul cu succes, atunci ai putea sa il pui pe o liza ca asta cumva:  http://www.confectii...port_marfa.html

Ref toba auxiliara: nu prea are rost si pe deasupra o sa umpli capul pistonului de carbon/ mazga ca nu mai zic de uzura prematura si pierderea de putere. Daca e o chinezarie bine facuta e copiata dupa vreun patent de motor de la briggs sau de la honda; iar la cele doua marci calculele sunt stricte la admisie si evacuare. Inteleg ca faci multa galagie:daca ii deranjeaza pe vecini le dai o bere sau lucrezi in timpul zilei, nu la 24.00 si nu au ce sa zica; daca te supara pe tine, cumpara casti ca merita ( atenueaza zgomotul si nici nu o mai auzi  pe consoarta si ai si acoperire beton: draga aveam castile pe urechi!). si masca cu filtre si ochelari (daca ai multa livada, fara ele vei trage pe nas o jumatate de farmacie ca si produse toxice).

View PostunGuru, on 29 septembrie 2016 - 21:04, said:

@petre: E bun.. dar daca as scapa de pompa aia electrica, ar fi bestial. Adica ceva in genul asta: http://www.agromall....tomizor-ys-30t/

[ http://www.agromall.ro/media/catalog/product/cache/2/image/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/a/t/atomizoare-pe-roti-de-stropit-copacii-pe-roti-ys-30.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@bogo: am sa caut un link si-o poza cu atomizorul pe care-l am (poate numesc eu "centrifugala" in mod gresit).


Vezi ca e cu motor termic smecheria asta. Si nici dezastru de scumpa nu-i....

#13
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
Două variante de pulverizare au fost descrise deja.
A treia, cea cu pistoane, îmi pare cea mai faină.

Dacă ai timpul necesar și îndemânarea, îl croșetezi rapid dintr-un spălător cu presiune (Karcher, denumirea general cunoscută).
Există și variante de-a gata.

#14
bogo21812181

bogo21812181

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 29.09.2016

View Postscaiba, on 29 septembrie 2016 - 21:17, said:

Două variante de pulverizare au fost descrise deja.
A treia, cea cu pistoane, îmi pare cea mai faină.

Dacă ai timpul necesar și îndemânarea, îl croșetezi rapid dintr-un spălător cu presiune (Karcher, denumirea general cunoscută).
Există și variante de-a gata.


Chiar e de crosetat... rezervor de capacitate mare, karcher pe motor costa de te indoaie, carucior...... deja e complicat zic eu

#15
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
Omu' ştie dacă-i este prea mult ori nu, noi îi dăm idei şi îi susţinem moralul când va da de greu Posted Image

ps: din lenea de-a nu da cu trafaletul, am zugrăvit cu o mașinărie cu pistoane, modificată în maxim o oră.
Lucrarea a ieșit bestial! (în sensul bun al cuvântului)

#16
bogo21812181

bogo21812181

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 29.09.2016

View PostunGuru, on 29 septembrie 2016 - 21:04, said:

@petre: E bun.. dar daca as scapa de pompa aia electrica, ar fi bestial. Adica ceva in genul asta: http://www.agromall....tomizor-ys-30t/

[ http://www.agromall.ro/media/catalog/product/cache/2/image/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/a/t/atomizoare-pe-roti-de-stropit-copacii-pe-roti-ys-30.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@bogo: am sa caut un link si-o poza cu atomizorul pe care-l am (poate numesc eu "centrifugala" in mod gresit).

[ http://www.bricomax.ro/Content/Products/24117/Logo/Suptec3WF-3-big.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
(este exact modelul acesta: http://www.bricomax....)-24117-pd.ashx)


Ca sa nu te duci pe pozitia off infige-i un surub autofiletant in asa fel incat sa iti fie mai dificil dar nu imposibil sa il duci in off. La modelele cu pompa de presiune centrifugala ai un furtun care vine de la rezervor la pompa si altul care pleaca de la pompa la tunul de pulverizare.... Daca ar fi fost asa ai fi putut face ceva modificari pt ca atunci ar fi functionat si intors cu capul in jos si culcat si ingropat, ca de impins lichidul s-ar fi ocupat pompa. Ce ai tu functioneaza in principal pe venturi.

REPET ATENTIE LA REZERVORUL DE BENZINA, CHIAR SI LA REALIMENTARE DUPA UTILIZARE ( LASA-L SA SE RACEASCA 5 MINUTE INAINTE SA REALIMENTEZI SA NU CADA BENZINA PE MOTORUL INCINS CA RISTI IN CEL MAI BUN CAZ SA RAMAI FARA SPRANCENE).  STERGEMEREU REZERVORUL CA SA IL TI CURAT SI SA VEZI EVENTUALELE SCURGERI. Plasticul imbatraneste de la timp si combustibil si cu timpul vor aparea mini fisuri.....MIE MI SE PARE CEA MAI MARE TAMPENIE SA PUI BENZINA DEASUPRA MOTORULUI... REPET ATENTIE MARE!!!!!

View Postscaiba, on 29 septembrie 2016 - 21:30, said:

Omu' ştie dacă-i este prea mult ori nu, noi îi dăm idei şi îi susţinem moralul când va da de greu Posted Image

ps: din lenea de-a nu da cu trafaletul, am zugrăvit cu o mașinărie cu pistoane, modificată în maxim o oră.
Lucrarea a ieșit bestial! (în sensul bun al cuvântului)


Si curatenie cine a facut dupa? Sau nu se pune? Nu zic ca nu se poate, dar depinde de situatie si amplasare.... eu in casa nu as incerca smecheria, decat daca fac renovare generala de la parchet la lustra si de la geamuri la usa de intrare.... Asa ca spirit de amuzament...... Intr-un garaj as face.... dar in casa NU!

#17
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
Exteriorul unei case a fost suflat astfel.
Suprafaţă mică, vreo opt-nouă găleţi de 15L de lavabilă... Posted Image
Nu era nimic funny în ce am scris, iar colegul poate folosi experienţa mea liniştit.

#18
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Ai dreptate cu rezervorul deasupra.. eu am si doua generatoare pe benzina (4 timpi) si ambele au rezervorul deasupra (chit ca e metalic). In primul rand, ma streseaza la alimentarea "din mers" (chiar daca nu e recomandata de producator, mai sunt nevoit sa recurg, de nevoie).

@scaiba: pompa aia de presiune e antrenata de.. cine? In poza, se vede ca are o fulie si pare antrenata de tractorul ala din spate.. eu as putea s-o adaptez la motorul atomizorului meu?

Btw, am atomizorul de vreo 4-5 ani, n-am avut nici o problema cu el (in afara de zgomot si incomoditate, care oricum sunt chestii generice). Folosesc turatia minima atunci cand ma plimb dintr-o zona in alta (de la copaci spre vita-de-vie, mai ocolesc un gard etc) si ca sa nu-l mai aud, incerc sa caut cel mai "minim" minim.. si-asa reusesc sa-l opresc, cateodata.

Oricum, sunt hotarat sa-l pun pe roti.. am timp pana la inceputul primaverii sa experimentez. Pompa aia de presiune pare cea mai potrivita (pot folosi un furtun foarte lung, deci nu ma mai plimb prea mult si-l pot monta chiar pe o roaba). Ideea este cum sa adaptez pompa la motorul atomizorului.. ar trebui sa dau jos tot (venturi), sa ramana numai motorul?

OFFTOPIC:  @bogo, vad ca tocmai te-ai inregistrat pe SP (enjoy!).. iar din 6 postari in total, 5 sunt pe thread-ul asta.. ma simt onorat! ;)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate