Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

cum e cu transmisia manuala?

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1
uzzy17

uzzy17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 29.08.2006
de cand mi-am luat permisul si pana acum am facut ~150 de mii km cu masina, dar doar transmisie automata. am mai mers ocazional cu masina tatalui meu, un Duster pe benzina, naspa. pe viitor vreau sa cumpar o masina cu transmisie manuala dar nu stiu cat de ok mi se para. din ce am observat la duster nu ai cum sa apesi ambreajul si in acelasi timp sa tii calcaiul in podea, la punct fix din cauza inaltimii fata de podea si a cursei pedalei. la frana am observat ca pot sa tin calcaiul pe podea.
treaba asta imi dadea o senzatie neplacuta. mi se pare aiurea sa n-ai un punct de sprijin cand apesi o pelada unde ai nevoie de ceva finete.

cea mai mare problema e ca dupa cateva zeci de minute de mers cu dusterul incepe durerea de spate (discopatie cifoza si alte prostii) si asta e din cauza ca tot stau cu cate un picior suspendat. nu, nu stau cu piciorul pe ambreaj, ma refer la mersul in oras unde sunt necesare multe manevre. alta chestie ciudata, mi se pare extrem de nesigur sa fii nevoit intr-un viraj sa-ti ridici ambele picioare de pe podea in incercarea de a apasa ambreajul si apoi frana.

acuma eu imi zic ca poate e dusterul prost proiectat si din privinta asta. la masinile voastre se poate apasa ambreajul suficient pentru a face o schimbare de viteza fara a afecta transmisia pe termen lung, fara a ridica calcaiul de pe podea ?

#2
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Ce inaltime ai , cat ai numarul de la picior ?

#3
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 02.09.2005
sfatul meu: mai faci inca o data scoala de soferi...

#4
Al3xandru35

Al3xandru35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 30.09.2011

View Postuzzy17, on 23 septembrie 2016 - 18:48, said:

de cand mi-am luat permisul si pana acum am facut ~150 de mii km cu masina, dar doar transmisie automata. am mai mers ocazional cu masina tatalui meu, un Duster pe benzina, naspa. pe viitor vreau sa cumpar o masina cu transmisie manuala dar nu stiu cat de ok mi se para. din ce am observat la duster nu ai cum sa apesi ambreajul si in acelasi timp sa tii calcaiul in podea, la punct fix din cauza inaltimii fata de podea si a cursei pedalei. la frana am observat ca pot sa tin calcaiul pe podea.
treaba asta imi dadea o senzatie neplacuta. mi se pare aiurea sa n-ai un punct de sprijin cand apesi o pelada unde ai nevoie de ceva finete.

cea mai mare problema e ca dupa cateva zeci de minute de mers cu dusterul incepe durerea de spate (discopatie cifoza si alte prostii) si asta e din cauza ca tot stau cu cate un picior suspendat. nu, nu stau cu piciorul pe ambreaj, ma refer la mersul in oras unde sunt necesare multe manevre. alta chestie ciudata, mi se pare extrem de nesigur sa fii nevoit intr-un viraj sa-ti ridici ambele picioare de pe podea in incercarea de a apasa ambreajul si apoi frana.

acuma eu imi zic ca poate e dusterul prost proiectat si din privinta asta. la masinile voastre se poate apasa ambreajul suficient pentru a face o schimbare de viteza fara a afecta transmisia pe termen lung, fara a ridica calcaiul de pe podea ?


Daca te crezi mare inginer cu diploma si ai la dispozitie un atelier de 20.000 euro poti sa iti faci un alt "capac" ii zic pentru ca nu cunosc termenul in limba romana, pentru pedala de ambreiaj.
Dand gluma la o parte, poti sa iti faci pedala de ambreiaj mai mare daca ai ceva metal la dispozitie si poti sa desfaci parte acare vine in contact cu pantoful. De obicei sunt suruburi? Asa parca erau la masinile vechi, de puteai sa schimbi "pedala" in sine.

Edited by Al3xandru35, 23 September 2016 - 18:59.


#5
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,703
  • Înscris: 25.11.2014
Cat a fost spaga la militian ca sa iei permisul?

#6
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
In general,la toate masinile cu cutie manuala se intampla ce ai spus cu ambreiajul;frana poate fi folosita fara ridicarea piciorului de la podea,doar [comutand] varful si lasand calcaiul pe podea.Cand apare ceva neprevazut ,personal,ridic si piciorul dedicat pt acceleratie frana si dau in pedala de frana,mai tare la cea cu abs si mai temperat la cea fara...
Cutiile manuale au avantajele lor;poti scoate consum mult mai mic pt aceeasi cilindree,poti demara supraturat,lasand o automata de aceeasi cilindree in urma,o poti porni si daca te-a lasat acumulatorul/demarorul,prin impingere...
Automatele,au avantajul sa sunt comode sii...cam atat

#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
E bine, cum sa fie ? Posted Image

#8
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 29.10.2014
Bleah, manuală. Timp pierdut și nervi.

#9
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

View Postjericho, on 23 septembrie 2016 - 18:57, said:

sfatul meu: mai faci inca o data scoala de soferi...
Esti mortal omule , cea mai tare replica serioasa !!

#10
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,687
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

treaba asta imi dadea o senzatie neplacuta. mi se pare aiurea sa n-ai un punct de sprijin cand apesi o pelada unde ai nevoie de ceva finete.

De fapt te invata la scoala de sioferi ca se tine calciiul in aer cind se apasa pedala de ambreiaj.
Exersezi o zi si gata.
Nevasta-mea nu a facut nicodata scoala de soferi. Am invatat-o eu (pe masina manuala) intr-o parcare in citeva ore si gata, am dus-o la examen. Tu deja stii mai totul, nu ia mult sa prinzi cum se schimba vitezele.

Quote

mi se pare extrem de nesigur sa fii nevoit intr-un viraj sa-ti ridici ambele picioare de pe podea in incercarea de a apasa ambreajul si apoi frana.

You are doing it wrong.

#11
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Este foarte incomod cu manuala, dar in timp te obisnuiesti.

#12
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010

View Postvrajitoruldinoz, on 23 septembrie 2016 - 20:24, said:

De fapt te invata la scoala de sioferi ca se tine calciiul in aer cind se apasa pedala de ambreiaj.
Exersezi o zi si gata.
Nevasta-mea nu a facut nicodata scoala de soferi. Am invatat-o eu (pe masina manuala) intr-o parcare in citeva ore si gata, am dus-o la examen. Tu deja stii mai totul, nu ia mult sa prinzi cum se schimba vitezele.



You are doing it wrong.
Sunt tare curios cum ai dus-o pe nevasta-ta la examen fara sa faca scoala de soferi, mai ales ca dpdv legal nu se poate, asta daca nu umbli cu maimuta...In parcare/poligon, inveti sa controlezi masina, doar ca "tupeul" in trafic il prinzi in timpul scolii de soferi.

Edited by Robiacs, 23 September 2016 - 21:45.


#13
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007

View Postuzzy17, on 23 septembrie 2016 - 18:48, said:

de cand mi-am luat permisul si pana acum am facut ~150 de mii km cu masina, dar doar transmisie automata. am mai mers ocazional cu masina tatalui meu, un Duster pe benzina, naspa.
Neică, postul tău e un pleonasm.
Dacă ai condus 150k km, se prezuma că poti conduce orice are motor, 4 roti si volan (cu o initiere de 5 minute)!
Dă-mi voie să-ţi transmit, automat, că soferia nu-i pentru toată lumea... Posted Image

#14
uzzy17

uzzy17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 29.08.2006

View PostJurasikMan, on 23 septembrie 2016 - 18:55, said:

Ce inaltime ai , cat ai numarul de la picior ?
1,78, 44, nu asta e problema.

View Postjericho, on 23 septembrie 2016 - 18:57, said:

sfatul meu: mai faci inca o data scoala de soferi...

View PostSerafim606, on 23 septembrie 2016 - 19:01, said:

Cat a fost spaga la militian ca sa iei permisul?
sfatul meu: mai mergeti odata la orele de logica.

View Postvrajitoruldinoz, on 23 septembrie 2016 - 20:24, said:

De fapt te invata la scoala de sioferi ca se tine calciiul in aer cind se apasa pedala de ambreiaj.
Exersezi o zi si gata.
Nevasta-mea nu a facut nicodata scoala de soferi. Am invatat-o eu (pe masina manuala) intr-o parcare in citeva ore si gata, am dus-o la examen. Tu deja stii mai totul, nu ia mult sa prinzi cum se schimba vitezele.



You are doing it wrong.
problema nu e ca nu stiu sa schimb vitezele sau cum sa cuplez/decuplez ambreajul. scoala de soferi am facut-o tot pe o mizerie de masina, un Logan diesel. cred ca avea si aia aceasi pedala ca la Duster.

ideea e ca mi se pare aiurea sa fiu nevoit sa fac toata cursa aia cu piciorul in aer.
situatie: sunt inafara, 100km/h si trebuie sa bag frana si sa dau doua inferioare in acelasi timp. mi se pare foarte incomod sa fiu nevoit sa ma sprijin pe piciorul drept, cu care apas frana deci trebuie precizie, si cu celalalt sa flutur prin aer ca sa apas ambreajul.

nah, din 10 posturi maxim 2 folositoare. acum ca m-am lamurit, o sa raman cu transmisiile automate ca astea manuale inafara e o presupusa fiabilitate mai ridicata nu prezinta vreun avantaj. poate frana de motor, care lipseste la transmisiile mai vechi.

Edited by uzzy17, 23 September 2016 - 21:57.


#15
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,192
  • Înscris: 05.06.2006
Cred ca gresala ta a fost sa conduci o automata si pe urma sa te sui intr-o manuala.
In cazul meu este invers.
24  de ani am condus manuale, iar acum, de vreo luna, automata si mi-a foarte foarte usor. Nu am calcat cu stangul pedala de frana in ideea ca apas pe ambreiaj asa cum am auzit ca fac altii. Acum, dupa o luna de zile, cand trebuie sa merg cu masina sotiei care este manuala, nu am nici un fel de problema.
Morala:
Mai intai invata-te cu greu ca sa te poti adapta la orice. Daca ai inceput cu usor, e mai dificil sa faci ceva greu. :P

#16
uzzy17

uzzy17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 29.08.2006
clar asta a fost o greseala. o sa imprut de la un prieten o masina cu manuala si motor mai mare, poate e mai bine cu rapoarte mai lungi. la Duster sunt scurte rau, 60 la ora cu a 5a la vreo 2200rpm .

Edited by uzzy17, 23 September 2016 - 22:23.


#17
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,687
  • Înscris: 21.06.2016

View PostRobiacs, on 23 septembrie 2016 - 21:43, said:

Sunt tare curios cum ai dus-o pe nevasta-ta la examen fara sa faca scoala de soferi, mai ales ca dpdv legal nu se poate, asta daca nu umbli cu maimuta...In parcare/poligon, inveti sa controlezi masina, doar ca "tupeul" in trafic il prinzi in timpul scolii de soferi.

Nu in Romania, in New York. Este un examen teoretic la care se cere o brosurica, are citeva intrebari banale si nu are limita de timp (plus ca nu supravegheaza nimeni, am vazut destui copiind, il dai in picioare la o tejghea linga gghiseu cind iti tuna).
In urma examenului teoretic primesti permisul "de incepator" care are niste restrictii (n-ai voie fara insotitor cu permis si parca n-ai voie noaptea pe autostrada).
Am dus-o in parcare vreo 2-3 ore si a invatat cu schimbatul, ambreiajul etc. Dupa aia direct pe strada. Dupa o vreme de condus (citeva luni) a dat de permisul final care implica o proba practica (o parcare si vreo 2km de condus prin cartier). Si nu, nu are nici un talent special la condus.
De atunci (15 ani) nu a vrut niciodata masina automata, si nici eu. Am condus amindoi o multime de masini automate dar nu am avut una niciodata.
Desi eu am facut scoala de soferi in Romania, ea nu e o necesitate in toate tarile si nici obligatorie din pdv practic nu e.

Quote

ideea e ca mi se pare aiurea sa fiu nevoit sa fac toata cursa aia cu piciorul in aer.
situatie: sunt inafara, 100km/h si trebuie sa bag frana si sa dau doua inferioare in acelasi timp. mi se pare foarte incomod sa fiu nevoit sa ma sprijin pe piciorul drept, cu care apas frana deci trebuie precizie, si cu celalalt sa flutur prin aer ca sa apas ambreajul.

E numai o treaba de exercitiu. Fa 10.000km pe manuala si nu o sa mai ai nici o problema.
Desi conduc masini manuale de cind ma stiu si eu trec prin niste adaptari cind schim masinile. Am un Golf GTI care are ambreiajul foarte tzeapan (nu spun ca "prinde" foarte brusc) si pe care daca il conduc dupa citeva sapatamini pe alta masina mi se pare greu. Dar in 10 minute nici nu mai stiu ce mi se parea ciudat. Exerseaza si trece. Nu te lua dupa caraghiosii astia cu scoli de soferi etc. Condusul e o treaba usoara care se invata repede, dovada ca e plin de idioti pe strazi.

Nu stiu daca manuala e mai fiabila, la un moment dat trebuie sa schimbi un ambreiaj mai ales la masinile cu motoare mai mari.

View Postliviu_np, on 23 septembrie 2016 - 22:08, said:

Morala:
Mai intai invata-te cu greu ca sa te poti adapta la orice. Daca ai inceput cu usor, e mai dificil sa faci ceva greu. Posted Image

Din contra mereu e mai usor sa inveti ceva in doua etape decit dintr-o data. Greutatea e numai psihologica.

#18
ilietu

ilietu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 14.08.2008
Nu inteleg de ce nu iti cumperi tot cu automata.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate