Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Intrebari curatare tubulatura AC

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
pepsy2004

pepsy2004

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.06.2008
Va salut,

Am o problema si caut sfaturi:
-Octavia 2, 2008
-in luna iunie a acestui an am facut o revizie normala, nimic deosebit, si am schimbat si filtrul de habitaclu (probabil irelevant)
-in iulie a inceput sa existe un miros in masina care clar venea de pe tuburile de aer/AC... cu timpul s-a accentuat... nu a devenit niciodata super deranjant dar cu toate astea am tot incercat sa scap de el

Ce am incercat deja?
1. Am luat un spray din acela pe care il lasi deschis in masina, pulverizeaza 10 minute cu geamurile inchise, il lasi sa plimbe in circuit 20 de min.
Dupa 2 zile a inceput sa reapara mirosul.

2. Am fost la un service in Bucuresti unde am facut un tratament cu ozon (aparent). Au conectat un aparat care cica genera ozon cu un furtunas la o gura de aerisire si am lasat asa o ora cu geamurile inchise si aerul dat la maxim pe recirculare.
Dupa 2 zile a inceput sa reapara mirosul.

3. Am cumparat un spray cu spuma Mannol si un filtru nou de habitaclu. Am urmat instructiunile, am umplut gaura filtrului cu spuma, am bagat cat s-a putut spuma pe tubulatura, am lasat sa actioneze, am uscat, am aerisit. Am schimbat la urma si filtrul de habitaclu (desi cel vechi nu parea sa fie problema, nu era umed, nu era foarte murdar, nu mirosea a mai nimic). Dar l-am schimbat.
Dupa 2 zile a inceput sa reapara mirosul.

Nici n-as putea sa zic ca mirosul e ATAT de deranjant pentru tot efortul asta. Dar eu tot il simt si vreau sa scap de el.

In acest moment ma gandesc daca exista vreun service (in Bucuresti) unde sa merg si sa desfaca toata tubulatura si sa vedem ce poate fi curatat. Desi ma gandesc ca asta costa destul de mult.

Aveti vreun sfat pentru mine / Stiti vreun service care face asa operatiuni?

Multumesc!

#2
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Ma, stai cuminte si nu vinde masina ca ea n-are nimic. Treaba e arhicunoscuta: inauntrul tubulaturii de AC se formeaza niste bacterii care emana un miros urat. Ca sa le omori trebuie sa dai drumul la AC pe incalzire cateva minute ca sa se incalzeasca si usuce tevile. Bacteriile mor la caldura si la uscaciune.
Problema e ca treaba asta trebuie facuta periodic, bacteriile reapar. Nu exista solutie permanenta.

Edited by Friskey, 30 August 2016 - 17:06.


#3
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Inainte sa ajungi la destinatie apesi pe butonul de ECON sau AC off ca sa decuplezi compresorul sa fie doar pe ventilatie sa se usuce umezeala acumulata pe vaporizator/caloriferul de racire. Tot condensul acelas atrage o bacterie ce se formeaza acolo si aceea miroase asa urat.

Daca vrei sa faci un lucru bun, dai jos aeroterma de aerdin spatele torpedoului si pe sub ea ai acces la un radiator de clima, cu o gura de intrare in el pe unde bagi spuma, spuma aia o sa se scurga pe unde iti picura condens sub masina cand mergi cu AC pornit. O solutie mai minima e sa schimbi filtru epurator din radiatorul de clima (condenserul fata) este din silice si absoarbe umezeala si ala.

Toate spumele si cacaturile de briz briz-uri cu aparate cu stele roz nu o sa functioneze.


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v1j_nQi8WPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


http://www.golfmk6.c...ead.php?t=76631

Edited by Deenman, 30 August 2016 - 17:14.


#4
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
@Deenman, se mai poate folosi Bionet A15, diluat cu apa  si bagat cu o seringa mare si furtun.
Dupa care se porneste AC-ul
Sau este un spray in comert, diverse marci (Mafra,Wynns), care se porneste si se da in vaporizator, dupa ce scoti si filtrul de polen si scoti mizeria de pe acolo. Dupa care pornesti clima pe recirculare pe treapta 4 , pe parbriz si la picioare, si lasi spray-ul pe dreapta,locul de langa sofer, sub bord, pe pres.

Edited by sctnicu, 30 August 2016 - 19:37.


#5
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Dupa o vreme va incepe sa puta iar.

#6
pepsy2004

pepsy2004

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.06.2008

View PostDeenman, on 30 august 2016 - 17:06, said:

Inainte sa ajungi la destinatie apesi pe butonul de ECON sau AC off ca sa decuplezi compresorul sa fie doar pe ventilatie sa se usuce umezeala acumulata pe vaporizator/caloriferul de racire. Tot condensul acelas atrage o bacterie ce se formeaza acolo si aceea miroase asa urat.

Daca vrei sa faci un lucru bun, dai jos aeroterma de aerdin spatele torpedoului si pe sub ea ai acces la un radiator de clima, cu o gura de intrare in el pe unde bagi spuma, spuma aia o sa se scurga pe unde iti picura condens sub masina cand mergi cu AC pornit. O solutie mai minima e sa schimbi filtru epurator din radiatorul de clima (condenserul fata) este din silice si absoarbe umezeala si ala.


Da, am tot primit acest sfat recent, sa decuplez AC inainte sa opresc motorul ca sa se usuce umezeala. Voi face asta de acum incolo, dar mai intai trebuie sa scap de mirosul existent.

O sa incerc sfatul cu aeroterma, desi ideal cautam un service unde sa pot face operatiunile acestea, nu stiu daca este ceva accesibil chiar oricui...

#7
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,838
  • Înscris: 07.09.2007
Pentru a demonta toate traseele de climatizare, trebuie demontata si dezasamblata plansa de bord. Destul de complicata operatiunea, si in plus, cu ce cureti tubulatura? Ce iti garanteaza ca te scapa de miros dupa ce le pui inapoi?  
Totusi cred ca la tine nu este neaparat problema pe tubulaturi, ma gandesc nu cumva sa fie depunere de praf pe vaporizator care in timp se transforma in noroi care se intareste si tot asa se strange pana faci o caramida din ce gasesti pe acolo. Logic ar fi sa dezasamblezi  radiatorul de caldura si vaporizatorul sa le cureti pe amandoua, poate asa sa scapi de problema. Repet, nu cred ca problema este doar pe tubulatura.
Ca idee, am masina fabricatie 2001, eu o am de 9 ani si nu am tinut cont niciodata de oprirea AC inainte de destinatie, nu am curatat tubulatura cu nimic niciodata si nu se simte nici un miros nici cu AC nici fara AC. Cred ca la tine o suma de factori externi a dus la treaba asta.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate