Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Lungimi burghie SDS-Plus
#1
Posted 24 August 2016 - 15:40
Ce diferente sunt intre un burghiu scurt, sa zicem de 160 mm si unul lung de 610 mm, acelasi diametru ?
E evident ca burghiul mai lung poate patrunde mai adanc, de exemplu in pereti grosi, alte diferente sunt? |
#2
Posted 24 August 2016 - 15:43
Cu cat este mai lung cu atat se pierde din forta de percutie.
Iar daca esti "dibaci" il poti indoi mai usor. Edited by arg, 24 August 2016 - 15:47. |
#3
Posted 24 August 2016 - 15:47
#4
Posted 24 August 2016 - 15:49
Exista adaptoare care sa poata "lungi" un burghiu scurt in caz de nevoie?
|
#5
Posted 24 August 2016 - 15:51
#6
Posted 24 August 2016 - 15:53
Sunt si de 100/110/120 mm - alea sunt cele scurte.
De 160 sunt normale. Sunt mai scumpe cele lungi - evident, comparand burghie care au caracteristici comparabile, de la acelasi producator. Teoretic (si practic) se pierde putin din energia cinetica pt. ca are o masa inertiala mai mare, este accelerat mai greu de scula, insa daca scula are o putere decenta diferentele sunt neglijabile. De fapt daca scula e specificata la 2,7-3,1 J este chiar preferabil sa scada spre 2,3 J pt. ca ies gaurile mai aproape de calibru, se sparg mai putin. Problema e ca la lungime mai mare trebuie otel si mai inalt aliat pt. a rezista la incovoiere si indoire. Trebuie atentie si la utilizare sa nu se incline scula cu burghiul deja intrat, pt ca se indoaie. Avand lungime mai mare este mai usor de verificat si controlat vizual perpendicularitatea, insa verificarea trebuie facuta de utilizator, nu se face singura. De lungime mai mare sunt uzuale cele de 6,5mm dedicate pt. cabluri - atunci cand se intalnesc pereti deosebit de grosi, altfel nu sunt necesare asa de lungi. Diblurile au uzual pana la 50-60-80mm, rar mai mult, poate si 80-100-160 la conexpand-uri de calibru mare. Edited by loock, 24 August 2016 - 15:57. |
#7
Posted 24 August 2016 - 15:56
La diametre mai mici forta de percutie scade si datorita elasticitati axiale a burghiului.
Prelungitor sds-max http://shop.berner.e...ax-sds-max.html plus adaptor sds-max http://shop.berner.e...rticle_id=10238 Edited by arg, 24 August 2016 - 16:03. |
#9
Posted 24 August 2016 - 19:08
[ http://lackmond.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/carbide_4_cutting_edges_1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Aveti grija mare ce tip de burghie cumparati! Asa trebuie sa arate varful burghielor SDS sau SDS Plus actuale... Acestea au randament mult mai bun si sunt mult mai fiabile. Edited by xmanyacs77, 24 August 2016 - 19:14. |
#10
Posted 24 August 2016 - 19:22
arg, on 24 august 2016 - 15:56, said:
........Prelungitor sds-max ........plus adaptor sds-max Zic ca nu ajuta , deoarece alea sint prelungitoare pt cind nu ajungi cu bormasina la gaura , nu pt prelungirea partii active ...ca asta nu exista . xmanyacs77, on 24 august 2016 - 19:08, said:
Aveti grija mare ce tip de burghie cumparati! Asa trebuie sa arate varful burghielor SDS sau SDS Plus actuale... Acestea au randament mult mai bun si sunt mult mai fiabile. |
|
#11
Posted 24 August 2016 - 19:27
#12
Posted 24 August 2016 - 19:34
In filmul asta tipul de la Milwaukee are un prelungitor de cativa metri
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LsxJOUAJRg4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dar este pentru SDS max... Ciresarul, on 24 august 2016 - 19:27, said:
Pretul. loock, on 24 august 2016 - 15:53, said:
Diblurile au uzual pana la 50-60-80mm, rar mai mult, poate si 80-100-160 la conexpand-uri de calibru mare. Edited by alx42, 24 August 2016 - 19:34. |
#13
Posted 24 August 2016 - 19:39
alx42, on 24 august 2016 - 19:34, said:
In filmul asta tipul de la Milwaukee are un prelungitor de cativa metri [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LsxJOUAJRg4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dar pana la urma de ce nu spui ce vrei sa faci si vei primi un sfat |
#14
Posted 27 August 2016 - 19:44
Partea activa e aceeași indiferent de lungime. În general alegi burghiul funcție de adâncimea găurii. Atenție însă lungimea e cu tot cu coadă și tipul prinderii să fie aceeași ca si rotopercutorul tau
|
#15
Posted 28 August 2016 - 10:38
xmanyacs77, on 24 august 2016 - 19:08, said:
Aveti grija mare ce tip de burghie cumparati! Asa trebuie sa arate varful burghielor SDS sau SDS Plus actuale... Acestea au randament mult mai bun si sunt mult mai fiabile. Edited by Clovis, 28 August 2016 - 10:39. |
|
#16
Posted 28 August 2016 - 11:29
Clovis, on 28 august 2016 - 10:38, said:
Eu toata viata am dat cu dinastea.....la 3-4 gauri /an cred ca-s foarte bune....Ca sa nu mai zic ca astea se pot folosi si pe post de dalta la spart betoane ...... In 2007 am luat o Makita 2450 care a venit bonus cu un set de burghie Makita economice, care uzual sunt 7 - 8 lei / buc. pret de retail. In set erau 5 burghie: 5 x 110 - 1 buc. 6 x 110 - 1 buc. 6 x 160 - 1 buc. 8 x 110 - 1 buc. 8 x 160 - 1 buc. De atunci am mai luat multe burghie, in general profesionale de +/- 17 lei buc., dar si Nemesis cu 4 taisuri care sunt insa mult mai scumpe, 30-40-50 lei burghie mici.... A trebuit sa iau si de 10 x 210, si de 6,5, si altul de 5 x 160, plus o gramada de alte burghie pt alte bormasini Makita si Bosch care sunt folosite in regim industrial. Dar setul asta initial, primit bonus, cu burghie ieftine, clasa economica, chiar daca nu a fost utilizat in regim industrial, a dar sute de gauri in beton 400, si sunt bune si acum, nu se simte inca diferenta de uzura, intra ca-n branza in beton 400. Cel de 5mm s-a indoit usor dar l-am indreptat, si pt. calibrul asta recomand totusi unul macar din clasa profesionala normala, nu trebuie sa fie obligatoriu Nemesis, poata sa fie si PRO normal de 10-12 lei ( Makita sau Bosch). Cele pro au otel mai rezistent si rezista mai bine, nu se indoie asa usor, insa oricum trebuie atentie la utilizare pt ca sunt totusi subtiri. In rest, la 6 - 8 - 10 si mai mari, cele economice sunt bune si pt regim profesional. Pt. uz industrial, mii de gauri, recomand modelele din clasa PRO de 14-17+ lei cu tais normal. Cele cu 4 taisuri Nemesis sunt muuuult mai scumpe, iar avantajul la gaurire nu se vede. Teoretic poti sa dai in fier beton cu ele, insa practic este complet nerezonabil sa faci asta, nu prea fac fata, nu au tais de taiat metal, si in 5 min. nu apuci nici sa gadili fierbetonul, exclus sa-l gauresti. In 2-3 secunde dai alta gaura alaturi in beton... Edited by loock, 28 August 2016 - 11:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users