DESPRE ANVELOPE
Last Updated: Apr 18 2024 17:04, Started by
Ahile
, Oct 25 2004 20:01
·
119
#1
Posted 25 October 2004 - 20:01
Vine frigul si vrem ca masinile noastre sa fie pregatite. Cel mai important lucru, dupa antigel of course, este schimbarea cauciucurilor de vara cu unele de iarna. De preferat toate 4, mai ales ca multi vinzatori ofera discounturi la cumpararea a 4 bucati. Nu mai insist asupra avantajelor gumelor adecvata anotimpului, pentru ca cei care nu le-au priceput pina acum nici nu o sa le priceapa. Iar cei care le cunosc nu mai au nevoie de explicatiile mele.
Atasez doua clasamente realizate de Autobild. Sint in germana, insa eu zic ca le veti pricepe. Unul pt. 195/65 R15 T din 2002 si unul pt. 185/65 R14 T din 2004. Eu am gasit niste Goodyear Ultra Grip 6 R15 la 3.500.000 lei/buc. si ma gindesc ca este o afacere buna. Ar mai fi Pirelli Winter 190 Snow Control R15 la 3.350.000 la Metro. Sfaturi? Pareri? Citi dintre voi folosesc anvelope de iarna? Mai cunoasteti si alte clasamente? Attached FilesEdited by Marius3k, 11 November 2008 - 15:13. |
#2
Posted 25 October 2004 - 23:15
eu am nevoie neaparat de asa ceva, am tractiune spate, si pentru ca iarna nu e asa lunga la noi o sa aleg o pereche la SH , mult mai convenabil
|
#3
Posted 26 October 2004 - 09:04
Am cumparat anul trecut Sava Eschimo, 1.650.000 lei, 175/70R13 din Carrefour. Montaj gratuit la Carrefour, echilbrare contra cost. Sunt excelente, aderenta beton, nu tremura. Nu am folosit si alt tip ca sa pot face o comparatie. Recomand oricui, pentru zapada, cauciucuri de iarna.
|
#4
Posted 30 October 2004 - 11:14
am un pont pentru cei ce au ARO 244.
cauciucuri bune sunt montana gladiator 4x4 235/75.15 si nu sunt deloc scumpe 2,5 mil bucata in vitan. au profil AT adica si de sosea si de drumuri accidentate. chiar daca sunt montana sunt bune nu ca alea se masini mici si la banii astia nu gasesti un profil mai bun. Attached Files |
#5
Posted 04 November 2004 - 23:29
Draga dan2 nu poti avea "tractiune pe spate". E o contradictie in termeni. Tractiune inseamna ca puntea fata trage masina, iar PROPULSIE inseamna ca puntea spate propulseaza masina. Deci tu ai o propulsie.
Faptul ca 99% dintre soferi se exprima gresit in privinta asta nu e o scuza. Sa nu-mi spui ca pronunti "marsalier" cum ii aud pe unii ca... Pentru bugete alocate masinii mai mici merg si pneurile SH. In general sint foarte bune pentru suma pe care o dai pe ele. Viorel, ma indoiesc ca mai are si altcineva Aro 244 dintre cei care citesc forumul, insa pontul tau e binevenit ca fapt divers. Sava Eskimo sint probabil cauciucuri bune. Poate chiar cele mai bune din gama inferioara. Merita luate in considerare de cei cu pretentii mai mici. Hai baieti bagati despre caucioace! Speedo, asteptam cu interes opinia ta avizata, ca de obicei! Ori verdict, ca de obicei. |
#6
Posted 05 November 2004 - 23:47
Ma incadrez si eu in opinia generala, pneurile de iarna sunt un "must", si poate nu realizam si eu inainte dar dupa ce folosesti parca nu-ti vine sa crezi ca este o asa mare diferenta.
Desigur ca este foarte important producatorul pneului, dar nu toata lumea isi permite extravagante. In general sunt 2 tipuri de pneuri de iarna, de frictiune, pentru zapada, si "studded", adica cu tinte, pentru drumuri cu gheata. Din experienta personala, la un PGT 206 s-au nimerit niste pneuri NOKIAN, cumparate de la Eurial cu tot cu jante de tabla. Sunt pneuri de frictiune, recomandate pentru zapada, dar asta pentru ca efectiv in Romania nu poti folosi pneuri cu tinte, cel putin in oras in mod curent. [ http://www.nokian.com/files/nkr/ha_talvi/wr_tuote_iso.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Senzatia este extrema iarna, pur si simplu rotile patineaza foarte rar si numai in conditii extreme, zici ca ai lipici pe gume, se iese din ravene inghete si cu pelicula de apa foarte foarte usor. Pentru ca pneurile de iarna sunt de 175 (fata de cele de vara 195) pot spune ca masina parca e incaltata cu adidasi sport, dupa ce in prealabil peste vara purtase bocanci, devine foarte vioaie si are alt suflu. Partea nasoala este ca jentile de tabla sunt foarte inestetice, but who cares... La tine Ahile pica numai bine ca ai jenti de tabla, peste iarna pui pe ele gume de iarna iar la primavara iti iei alloy si montezi pe ele gumele cumparate odata cu masina. Poate e util de cititi si un alt topic de aici de la Auto pentru a se intelege ce anvelope punem daca vrem sa crestem talonul cauciucului, asta se intampla mai ales pe timpul iernii, sau sa schimbam jentile,Jante - De Care Si Cand. Greets, Speedo Edited by Speedo, 05 November 2004 - 23:50. |
#7
Posted 07 November 2004 - 01:18
Interesul fata de subiectul "anvelope de iarna" nu e prea mare. Asta ma face sa cred ca putini sint cei care isi monteaza cauciucuri de iarna pe masina. Puterea de cumparare mica si lipsa de informare isi spun cuvintul.
Speedo se declara multumit de Nokian, desi nu precizeaza nici modelul gumei, nici diametrul. Vom presupune ca e vorba de 175/65 R14. S-a mai pomenit de Sava si Montana pina acum. Un Pirelli SottoZero ceva, nimeni? Se pare ca sint arma suprema in domeniul deplasarilor pe timp de iarna. Ce anvelope folositi iarna? |
#8
Posted 07 November 2004 - 10:50
Eu am Sava Eskimo, nu stiu cum merg iarna pt. ca le-am montat primavara asta . Oricum si inainte (cam de prin '96 parca) am mers numai cu M+S, adica Fulda Kristall 2. Asta ca asa s-a nimerit, adica am mers cu ele tot timpul, nu numai iarna, de aceea nu pot sa fac o comparatie cu cele de vara (si eu care-mi inchipuiam ca nu prea derapez ca sunt eu meserias si prudent si nu din cauza cauciucurilor).
Despre Pirelli SottoZero nu stiu nimic, insa din ce tot citesc de ani de zile incoace, tot Conti sunt pe primul loc, n-a reusit nimeni sa-i dea la o parte. |
#9
Posted 08 November 2004 - 10:53
Pai este chiar anvelopa din poza.
Are continut mare de silica si reactioneaza foarte bine doar la temp joase, sub temperatura medie de 9-10Grade parca. Nu se recomanda folosirea lui in restul anului pentru ca toata smecheria sta in profilul de care v-am zis ca are acontinut mare silica, profil care se uzeaza rapid in exploatarea pe asfalt la temperaturi mari. Pana la prima zapada nu le schimb totusi... Greets, Speedo |
#10
Posted 08 November 2004 - 11:29
Ahile, on Nov 4 2004, 23:29, said: Draga dan2 nu poti avea "tractiune pe spate". E o contradictie in termeni. Tractiune inseamna ca puntea fata trage masina, iar PROPULSIE inseamna ca puntea spate propulseaza masina. Deci tu ai o propulsie. Faptul ca 99% dintre soferi se exprima gresit in privinta asta nu e o scuza. Sa nu-mi spui ca pronunti "marsalier" cum ii aud pe unii ca... ... Draga Ahile, Sa nu-mi spui ca ti-am scris numele gresit, dar eu asa pronunt, exact cum am scris... Daca eu am tractiune fata, si obisnuiesc sa merg cu spatele, cum se numeste ? Conform explicatiilor tale, propulsie, dar e o contradictie in termeni, asa ca te-as ruga sa-mi explici de ce e gresit sa spui ca ai tractiune fata, sau spate ? Ca un alt exemplu, o locomotiva tractoare, are tractiune la rotile din spate, atunci de ce nu se spune "locomotiva propulsiva" ? |
|
#11
Posted 08 November 2004 - 15:20
Hmm.
Chestia asta cu exprimarile... De exemplu un lucru cu care eu nu sunt de acord: cica Ferrari face (sau facea) masini cu motorul in fata pentru ca asa a vrut Enzo si care explica in felul urmator: "Calul trage caruta, nu o impinge". Hai sa fim seriosi, asta e explicatie? Ar impinge-o el saracu', da' n-are cum. |
#12
Posted 08 November 2004 - 15:26
Speedo, de unde ai luat anvelopele?
Peugeot-ul tau 206 are ABS sau nu? iarna ai probleme cu usile, in sensul ca nu se inchid? |
#13
Posted 08 November 2004 - 16:23
Anvelopele sunt luate de la PGT iarna trecuta, ca era oferta cu tot cu jante, vreo 90EURO fara TVA.
Nu stiam nimic de NOKIAN, da m-am gandit ca daca ei le promoveaza n-or fi ultimele ciurucuri, si s-au dovedit chiar foarte bune. La inceput am avut o retinere ca erau mai mici, 175, fata de 185 vara, dar pana la urma e mai bine, masina e mai sprintena, cel putin din punctul asta de vedere. Are ABS, dar am am stat afara si m-am uitat cum se franeaza anvelopele cand se pune frana la maxim, pe drum inghetat si nins usor. Rotile se blocheaza uneori pentru foarte scurt timp, traiectoria ramane rectilinie si este evident ca "actioneaza" gumele pentru ca am vazut acolo un Passat cum s-a scurs spre sant. Avea pneuri normale si probabil ca BAS nu era ok. Usile se inchid bine iarna, mai greu la deschis daca se depune o pelicula de gheata peste ele, am patit dupa un drum lung, trebuie sa pui umarul destul de serios sa iesi. Greets, Speedo Edited by Speedo, 08 November 2004 - 16:26. |
#14
Posted 08 November 2004 - 17:29
sora mea are un 206 fara ABS, modelul de baza... problema nasoala a fost iarna trecuta, cand reuseai sa deschizi usa, dar nu reuseai sa o inchizi la loc, se bloca ceva acolo... cand la stanga, cand la dreapta... si se debloca dupa vreo 45 de minute, cand probabil se incalzea masina... iti dai seama ce fericire, si dac doreai sa pleci cu taxiul, nu mai puteai pentru ca usa nu se inchidea... oare ce pot sa fac?
|
#15
Posted 08 November 2004 - 23:33
Multa rabdare si mult tutun imi mai trebuie!
Akeem, m-ai lasat masca. Cum ma sa mergi cu Eskimo toata vara? E incredibil. Guma de iarna e mai moale, are alta compozitie si se uzeaza puternic vara. Plus ca si comportamentul masinii e puternic afectat in sens negativ. Poate ma asteptam de la o gagica sa faca treaba asta, dar nu de la tine. Speedo, in fotografie nu se distinge dimensiunea si modelul. Sau te astepti sa-l recunoastem dupa profil? Quote @burvi2001 Daca eu am tractiune fata, si obisnuiesc sa merg cu spatele, cum se numeste ? Drept sa-ti spun la locomotive nu ma pricep insa presupun ca-i zice tractoare pentru ca tracteaza vagoane. Fara nici o legatura cu tehnica ei. Vektor12, problema cu usile se rezolva daca vei folosi solutie siliconica pentru a unge chederele usilor. Aceasta solutie, odata aplicata, impiedica inghetarea usilor. Edited by Ahile, 08 November 2004 - 23:37. |
|
#16
Posted 09 November 2004 - 00:32
nu cred ca are treaba cu chederele... as spune mai degraba cu mecanismul de inchidere, cu "yala" ai sau cum se numeste...
|
#17
Posted 09 November 2004 - 18:47
Ahile, pai eu am Dacie, draga. Mai mult de 70-80 nu dau in ea, iar drumul pe care-l fac eu in general e pana la Taranoaia , adica vreo 20 km de drum relativ drept si invariabil cu un radar pus pe undeva, asa ca nu prea ma omor cu comportamentul masinii. Plus ca cu inca un set de caucioace de vara practic ii dublez valoarea, ca e din '82
Despre chedere lipite iarna: eu am folosit WD-40 pulverizat cu tevusca din dotare si apoi intins cu o carpa. Nu pot spune ca nu se mai lipeste deloc, dar dupa cateva zile de stat in ger e nevoie de un mic efort si o mica trosnitura fata de smuciturile feroce de dinainte. Edited by akeem, 09 November 2004 - 18:48. |
#18
Posted 09 November 2004 - 22:52
@akeem. Da frate, ai si tu dreptate! Ce sa mai zic, ca m-ai lasat fara cuvinte?!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users