Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

E46 - 320D - 2004 - Fiabile ?

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
wattu

wattu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 30.03.2014

Buna seara.

BMW E46, 2.0 Diesel din 2004 sau 2005 cu 170 000 km. Km au fost facuti in Germania, kilometrajul este real.
Nu dau niciun ban pe masina, decat taxele necesare pentru achizitionare si inregistrare. Masina este un cadou, iar cadourile nu pot vinde, cel putin in cazul de fata.
Am mai avut BMW e39 si mi s-a parut cam problematic, sau poate am avut eu ghinion cu acel model, in fine.
Nu are km putini, asa ca ma astept la reparatii, dar in limita bunului simt.
Daca exista posesori de astfel de modele, imi puteti spune si mie cam la ce pret ajung reparatiile unei astfel de masini ? Fara schimbul de filtre, de ulei, etc ca nu ma intereseaza aceste aspecte. Ce componente sunt problematice ?

#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
La e46 320d in general turbina e mai problematica. In rest depinde dupa noroc. Daca ar avea max 250.000km reali si nu ar avea probleme e o masina buna care inca merge mult si bine, dar daca prinzi una problematica + multi km, e jale :).
Si la partea de suspensie stii de la e39 ca e scumpa, cel putin pe fata.

#3
wattu

wattu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 30.03.2014
Masina are fix 170 000km, provine de la o persoana pe care am ajutat-o. Mi-e rusine sa ii propun sa fac niste teste, cred ca intelegi. Da, stiu ca suspensia este mais cumpa, dar la e39 am avut bube si la motor, la numai 130 000km, doar ca pe ala aveam 2500cc diesel. O turbina + montaj la cat ajunge ?
Daca o accept, trebuie oarecum sa o tin, si nu vreau sa o tin in parcare, de aia vreau sa stiu si aspectele negative ale acestei masini.

#4
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,695
  • Înscris: 06.07.2005

View PostTruculMagic, on 24 iulie 2016 - 00:06, said:

Si la partea de suspensie stii de la e39 ca e scumpa, cel putin pe fata.
Suspensia spate e proiectata in infern cu 100 de bucse. Bine si confortul e pe masura.

Ca pentru varsta masinii, ochii fixati pe ce inseamna plastic si cauciuc care imbatranesc si crapa. Un amic cu E46 mai schimba cate un vas de expansiune, un furtun, etc. Mi se pare ca dupa 150k km chiar era recomandat un refresh al sistemului de racire.

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postwattu, on 24 iulie 2016 - 00:11, said:

Masina are fix 170 000km, provine de la o persoana pe care am ajutat-o. Mi-e rusine sa ii propun sa fac niste teste, cred ca intelegi. Da, stiu ca suspensia este mais cumpa, dar la e39 am avut bube si la motor, la numai 130 000km, doar ca pe ala aveam 2500cc diesel. O turbina + montaj la cat ajunge ?
Daca o accept, trebuie oarecum sa o tin, si nu vreau sa o tin in parcare, de aia vreau sa stiu si aspectele negative ale acestei masini.

N-am idee, ca anii trec si preturile scad. Demult sarea de 1000, acuma nu cred. Intra pe forumul bmwclub si acolo o sa afli orice raspuns. Lasa softpedia.
Are un prieten un 525d e39 cu km cu nemiluita si singura problema a fost un senzor. A mai curatat turbo ca ii facea probleme si de atunci nu are nimic. Dar nu o menajeaza deloc.

#6
Lipsum

Lipsum

    Moderator extrem de rău

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,722
  • Înscris: 29.01.2008

View Postwattu, on 24 iulie 2016 - 00:11, said:

O turbina + montaj la cat ajunge ?
900-1.000Lei reconditionarea si 400-500 lei manopera la mecanic. In rest, furtunurile de vacuum si presiune schimbate noi; debitmetrul, EGR si alti senzori care se curata cu spray de contacte. Dupa ce faci astea, o sa zici ca e alta masina.

#7
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011
Un vecin gard in gard cu mine a avut in urma cu 5-6 ani un e46,mai exact modelul 318 d,masina luata second hand cu aproximativ 85.000 la bord de la cineva din țară(Bucuresti).
A avut probleme cu turbo si cu bucsaraia care zicea ca este foarte sensibilă la drumurile noastre,mai pe romaneste e facuta sa mergi cu ea pe drumuri ca-n palmă,nu are nici pe jumate din rezistenta suspensiei unui Opel,Skode Octavia....
Atunci nu imi spunea ce probleme are la masina,dar dupa ce a vandut-o,intr-o discutie despre masini mi-a" destăinuit" multe.
Bafta.

#8
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008
La fel un vecin si-a adus un E46 din Spania la 160.000 km,nu a apucat sa faca al doilea schimb de ulei si i-a picat turbina.A reconditionat-o si a maritat-o

#9
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,138
  • Înscris: 08.12.2008
@wattu, conteaza f mult cum s-a mers cu masina pana sa ajungă la tine si cata grija s-a avut de ea. Cunosc oameni cu BMW care au depasit lejer 220000 de km fără probleme si altii care dupa 20-30000 de km de la cumparare, le-au vândut.
Mai ai ceva bani pentru posibilele reparatii? Daca iti permiti sa mai bagi in ea niste bani, ar fi o varianta. In cel mai rau caz pica" turbina si asta stiu ca e cea scumpa. Totusi daca acei km sunt reali e posibil sa nu te rupa de bani, daca aia dinaintea ta nu au fost niste cretini. Pe de alta parte mă intreb ce oameni pot face cadou un BMW... bun.
Comparativ cu BMW-ul asta, cati km avea cel pe care l-ai avut?

Edited by LauCalin, 24 July 2016 - 09:09.


#10
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011
Oricum masinile astea nu sunt pentru "fâțâiala de zi cu zi",o Skoda,Focus,Opel Astra îi da lectii la fiabilitate,mai ales la partea de suspensie.
Am mai întâlnit cazuri,cunoscuti de-ai mei care isi luau E46 (second ce-i drept),iar dupa 5-6 luni le vindeau:ce-ai facut cu masina?am dat-o,slabe la bucsaraie.
PS:de curand un prieten care e stabilit in Germania a venit acasa cu un seria 3 din 2007,benzina,160.000 km reali.Zicea ca acolo pe sosele lor nu troncanea nimic,cum a intrat in Romania avea concert de bucșe.A schimbat aici ce-a avut de schimbat,zicea ca la nemti e manopera foarte scumpa.


#11
TheShen

TheShen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,084
  • Înscris: 25.02.2008

View Postmissionnad, on 24 iulie 2016 - 09:35, said:

Oricum masinile astea nu sunt pentru "fâțâiala de zi cu zi",o Skoda,Focus,Opel Astra îi da lectii la fiabilitate,mai ales la partea de suspensie.
Am mai întâlnit cazuri,cunoscuti de-ai mei care isi luau E46 (second ce-i drept),iar dupa 5-6 luni le vindeau:ce-ai facut cu masina?am dat-o,slabe la bucsaraie.
PS:de curand un prieten care e stabilit in Germania a venit acasa cu un seria 3 din 2007,benzina,160.000 km reali.Zicea ca acolo pe sosele lor nu troncanea nimic,cum a intrat in Romania avea concert de bucșe.A schimbat aici ce-a avut de schimbat,zicea ca la nemti e manopera foarte scumpa.

Hai nu mai spune.
Am un E90 de 6 ani luat la mana a doua si nu am schimbat absolut nimic la ea in afara de ulei+filtre. Masina are acum 11 ani si a pornit tot timpul la primul buton indiferent de temperatura de afara.

Vad ca aici pe softpedia e o moda si o frustrare sa criticati atat posesorii de BMW cat si masinile.

Si ca sa vedeti cat de fiabile sunt marcile de masini in general, cel mai bun test este sa va uitati pe strada. Cele mai vechi masini sunt BMW, Audi, Mercedes. Nu prea am vazut Renault, Focus, Kia, Opeluri mai vechi de 15 ani.


@wattu, ca sa fiu ontopic, singura problema la modelul acela e46 320d, cu motorul seria m47 este turbina, insa avand in vedere ca are 170 000 km reali, eu zic ca mai tine. Oricum, mai mult de 2000 lei nu ai cum sa bagi in ea si o faci ca noua, deoarece chiar si la varsta ei nu intra rugina in ea ca la Skoda,Focus,Opel Astra care ii dau lectii la fiabilitate Posted Image

Edited by TheShen, 24 July 2016 - 13:44.


#12
wattu

wattu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 30.03.2014

View PostLauCalin, on 24 iulie 2016 - 09:03, said:

Mai ai ceva bani pentru posibilele reparatii? Daca iti permiti sa mai bagi in ea niste bani, ar fi o varianta.
Eu am in plan sa schimb masina actuala, iar daca pot sa mai folosesc acest BMW inca 2-3 ani pe viitor imi iau una noua, acum sincer nu am bani de una noua si nici nu vreau sa mai bag bani in cea actuala.

View PostLauCalin, on 24 iulie 2016 - 09:03, said:

Pe de alta parte mă intreb ce oameni pot face cadou un BMW... bun.
A obtinut BMW-ul in urma divortului si nu are permis. Este vorba despre o ruda care a avut niste probleme mari si am ajutat-o.

View PostLauCalin, on 24 iulie 2016 - 09:03, said:

Comparativ cu BMW-ul asta, cati km avea cel pe care l-ai avut?
aproximativ 130 000 e39 2.5


View Postmissionnad, on 24 iulie 2016 - 09:35, said:

Oricum masinile astea nu sunt pentru "fâțâiala de zi cu zi",o Skoda,Focus,Opel Astra îi da lectii la fiabilitate,mai ales la partea de suspensie.
Eu am Vectra C acum.

View PostTheShen, on 24 iulie 2016 - 13:34, said:

@wattu, ca sa fiu ontopic, singura problema la modelul acela e46 320d, cu motorul seria m47 este turbina, insa avand in vedere ca are 170 000 km reali, eu zic ca mai tine. Oricum, mai mult de 2000 lei nu ai cum sa bagi in ea si o faci ca noua, deoarece chiar si la varsta ei nu intra rugina in ea ca la Skoda,Focus,Opel Astra care ii dau lectii la fiabilitate Posted Image
M-ati bagat in ceata :lol:

#13
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,695
  • Înscris: 06.07.2005

View PostTheShen, on 24 iulie 2016 - 13:34, said:

Hai nu mai spune.
Am un E90 de 6 ani luat la mana a doua si nu am schimbat absolut nimic la ea in afara de ulei+filtre. Masina are acum 11 ani si a pornit tot timpul la primul buton indiferent de temperatura de afara.

Vad ca aici pe softpedia e o moda si o frustrare sa criticati atat posesorii de BMW cat si masinile.

Ma bucur ca ai asa un exemplar. Totusi sunt de parere ca mai bine omul sa fie pregatit financiar (si psihic) pentru eventuale neplaceri, decat sa viseze numai la schimburi de ulei si filtre.
Nu poti sa pui egal intre premium si restul din punct de vedere al costurilor.

Initiator, sunt destule forumuri de bmw din afara, vezi ce zic oamenii si pe acolo la probleme comune.

#14
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011

View PostTheShen, on 24 iulie 2016 - 13:34, said:



Hai nu mai spune.
Am un E90 de 6 ani luat la mana a doua si nu am schimbat absolut nimic la ea in afara de ulei+filtre. Masina are acum 11 ani si a pornit tot timpul la primul buton indiferent de temperatura de afara.

Vad ca aici pe softpedia e o moda si o frustrare sa criticati atat posesorii de BMW cat si masinile.
Poate ca E90 e "din alta oală",am spus doar ce-am vazut printre apropiatii mei care au avut E46.
In niciun caz frustrare amice,eu cu 18.500 euro am preferat sa imi iau masina noua,sa nu ma doara capul cativa ani.
Iti dai seama ca imi luam masini "grele" la mana doua cu 10.000 euro,nu panarame....iar restul de bani păstram pentru întreținere.
Dar nu am vrut,am preferat lucru NOU.Punct.

Edited by missionnad, 24 July 2016 - 15:17.


#15
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,691
  • Înscris: 30.07.2003
Boala necunoscatorului: fuge de BMW ca de dracu, ca e scump dom'le.

Inainte sa pui la suflet ce zic unii si altii, intereseaza-te cum a fost intretinuta respectiva masina. Daca zice ca-i pica bucsi/pivoti, sigur a profitat de superoferte de genul: http://www.motorspor...l#focus  Pe OLX sunt si mai ieftine. Dar nu-i de mirare daca in 6 luni troncane. Si daca ai nevoie sa faci progresiv geometria. Daca mergi doar pe asfalt bun probabil duce si doi ani (dar doi ani nu inseamna destul).

Da, daca ai ghinionul sa trebuiasca sa schimbi ceva la ea, o sa te coste (sau iei ceva ieftin cu riscurile de rigoare). Dar odata schimbat cu ceva bun, te tine pana te saturi de masina.

Uite experienta mea, pe care o gasesti detaliata pe alt forum.
Si aici: https://www.spritmon...ail/744311.html
BMW 318d touring din 2002.
Acelasi motor ca al tau (2litri diesel common rail), dar subnutrit. Doar 115cp fata de 150 sau 163 cat are al tau.
172000 km pe bord la achizitie. Interiorul arata de 300.000 (pentru o masina de Austria, ca daca era de Romania, nu alegeai nimic din ea). Pana si samsarul care mi-a dat-o a zis "mda, asta e de 300.000 km".
KM reali erau de fapt 302.000.
Adusa din Austria, fusese masina de familie acolo.
Din feb pana acum am facut 17000 km. 125 km zilnic pe sosele bune. Plus cateva iesiri pe coclauri, pe camp si drum forestier (max 50 km total din cei 17000)
Dupa cum se vede pe sprit monitor, am facut 16 plinuri pentru cei 17000 km. Si doua schimburi de ulei.
Aerul conditionat merge, geamurile electrice fata, bordul CD-ul nu au avut nevoie de interventii.
Amortizoarele sunt foarte bune.
Ma asteptam sa am pierderi de antigel, dar nu pierde deloc deocamdata.
Are toate scuturile la locul lor.
Consumul, cum il vezi, 5.8-5.9 la pompa (5.6 pe bord). 50% autostrada cu 140km/h, 30% DN/Centura cu 80-120km/h, 10% drum judetean cu 80-100km/h , 10% oras dar trafic ok
Din pacate nu am istoricul de service, daca s-a umblat la turbina articulatii etc. I-am scris austriacului pe facebook dar nu mi-a raspuns.

Astea au fost partile bune si pentru mine suficiente sa zic ca am luat o masina buna.
Dar uite lista cu probleme pe care trebuie sa le rezolv, sa-ti faci idee al ce te poti astepta.
- masina e cam joasa pentru standardele mele. Atentie la borduri sau daca mergi pe drumuri proase, cu gropi mari. Am avut BMW rechin inainte vezi poza din avatar. Cu el am urcat pe transalpina inainte sa se asfalteze.
- era prea puturoasa, trebuia turata bine. Vacuumul care merge la turbina era copt. Schimbat, acum e cu totul alta masina.
- Articulatia fata e praf. Dadea semne de cand am luat-o. Posibil sa fi avut pus ceva ieftin pe ea, ca s-o vanda. Studiez ce sa cumpar. O alternativa ar fi sa iau doar pivoti pe care sa-i presez in brate. Un pivot de doar 50lei. Dar trebuie sa vad daca se poate face la bratele mele si daca vreau sa fac asa sau schimb bratele cu totul si aia e.
- inca de la cumparare inchiderea facea figuri. Nu stiam ca-i problema tipica, altfel ma luam de samsar cand am vazut ca ne-am chinuit nitel sa o descuiem. Problema e probabil de la un modul aflat dupa torpedou. Nu mi-am batut capul pentru ca eu nu am nevoie sa incui masina. La serviciu e parcare subterana platita, acasa am curte, prin oras o mai las la risc. Problema a fost ca ultima data a functionat cand am incuiat-o in centru. A trebuit sa sparg geamul si sa-l schimb (50 lei la dezmembrari). Acum cred ca am aflat o metoda care n-ar mai face pagube.
- porneste cam greu la rece. Ma tem ca e uzat motorul. Motor care merge superb, se aude ca un benzinar, nu scoate fum. Dar in diminetile reci porneste mai greu, becul de ulei se stinge mai greu si da ceva fum la pornire. Vedem la iarna cum e.
- restul, tipice pentru varsta ei: parbriz cam ciupit, ceva puncte de rugina pe aripi, haion, prag. Faruri matuite - se pot polisha cu 100 lei. Sau se pot schimba sticlele.
- nu pot sa resetez service inspection. Am incercat si procedura de pe net, cu meniul ascuns si cu testerul unui amic.
- nu prea mai merge plafoniera fata, se aprinde doar aia din spate. Din cate stiu e comandata de acelasi modul care comanda si inchiderea (modul comfort).

Sfatul meu e sa intri pe forumuri dedicate (bmwclub, bmwzone), dar si acolo o sa gasesti multi cu logoree inutila.
Si ia-o, nu sta pe ganduri, e super masina. Fiind masina mai noua si cu jumatate de km, nu cred ca o sa ai problemele enervante avute de mine cu inchiderea si plafoniera.

Edited by til, 24 July 2016 - 19:08.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate