Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Ajutor in diagnosticare loguri OBD

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
geof

geof

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 23.08.2004
Am o masina cu motor pe benzina, turbo. Masina este noua (are doar un an vechime). De cateva luni am observat doua fenomene deranjante in comportamentul motorului: la o accelerare usoara in zona turatiilor scazute (cam in intervalul 1700-2200 RPM) se poticneste (se vede chiar pe turometru cum turatia scade putin) si uneori si la turatii mai mari nu are o accelerare liniara.
Am fost deja de doua ori in service, masina fiind in garantie, dar fara rezultat.
Asa ca m-am apucat sa investighez singur posibilele cauze. Am cumparat o interfata OBD si am inceput sa loghez diversi parametri. Ieri am identificat doi parametri care nu par deloc in regula, si anume Long Term Fuel Trim si Short Term Fuel Trim.
Nu ma pricep la motoare dar din ce am citit LTFT ar trebui sa aiba o valoare cat mai aproape de 0 iar STFT ar trebui sa varieze (cu + si - dar nu mai mult de 10-20) iar la relanti STFT ar trebui sa aiba valori apropiate de 0.
La mine situatia sta in felul urmator:
- LTFT are valoarea in jur de -3%
- STFT are variatii foarte mari (de la +50% la -40%) cu o medie in general pozitiva (undeva la +10%) iar la relanti STFT are valoarea undeva in intervalul +20% la +40%.
As dori idei legate de posibilele cauze ale unui astfel de comportament.

#2
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Nu crezi ca trebuia sa ne spui despre ce masina este vorba si cod motor?Fiecare se comporta altfel...

#3
geof

geof

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 23.08.2004
Este vorba de un Nissan Qashqai cu motorul 1.2 DIG-T (codul motorului cred ca este HR12DDT).

#4
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006
Lasa testerele alea la o masina asa de noua , oricum nu rezolvi nimic, ai sanse mari sa o strici mai rau si pa-pa garantie.
Du-te din nou la service si fa un drive-test cu cineva de acolo aratandu-le clar ce te deranjeaza ...cel mai important!
Sunt multe defecte ale masinilor care nu lasa erori in memoria calculatorului motor.
Poti sa ceri si o proba cu alta de la ei cu acelasi motor sa vezi diferenta.
Posibil sa fie o problema software, pompa de inalta presiune ...sau chiar o particularitate a modelului care nu o vei putea remedia sau o vei remedia in viitor dupa ce apare un update.

Edited by alexa32, 22 July 2016 - 09:40.


#5
geof

geof

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 23.08.2004
Nici nu ma gandesc sa remediez eu asa ceva, dar vreau sa am argumente suficient de puternice pentru cei de la service ca sa investigheze problema. La ultima vizita in service am iesit cu seful de service pentru a-i arata simptomele si am simtit ca nu a fost convins ca este o problema, asa ca nici nu s-au chinuit sa caute o rezolvare. De aceea vreau sa ma duc inclusiv cu cifre concrete (eventual sa ma adresez chiar mai sus, la producator).

#6
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006
Tu esti convins ca este o problema?
De foarte multe ori testerele citesc gresit parametrii, mai ales alea universale, ce sa mai zic de clone.
Cere o proba cu una la fel, posibil sa aiba pentru drive-test.
Poti schimba service-ul, garantia e valabila.

Edited by alexa32, 22 July 2016 - 20:50.


#7
geof

geof

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 23.08.2004
Am descris simptomele in primul post si da, sunt convins ca masina are o problema. Am vorbit cu alti posesori de Qashqai cu aceeasi motorizare si nu au avut astfel de fenomene. Masina de drive test cu acest motor am condus-o si nu facea asa.
Referitor la afisarea de date eronate de catre OBD, nu prea vad cum; am verificat interfata si pe masina unui coleg si afisa datele de LTFT si STFT ca la carte.
Legat de schimbarea service-ului, da, pot sa o fac. Dar poate ca la altii le place sa-si piarda timpul pe acolo, dupa ce am fost deja de 2 ori, vreau acum sa am suficiente argumente pentru a nu mai pleca cu problema nerezolvata.

#8
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,290
  • Înscris: 12.08.2006
Pai daca nu vor sa recunoasca problema tu crezi ca sunt in stare sa o repare?
Ei sunt platiti pentru asta de catre producator dar trebuie sa aiba si cunostintele necesare.

Sfatul meu e sa schimbi service-ul.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate