Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Mercedes W123 - 300 TD (1984): încuietori uși defecte

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Ușa pasagerului față și ușa de la portbagaj nu se pot nici încuia, nici descuia pe dinafară. Are cineva idee unde pot găsi instrucțiuni pentru reparații (poate are cineva un manual de service?).

De asemenea, dacă cineva are modelul ăsta de mașină, poate să posteze o poză ori să descrie care este mecanismul care ține ușa portbagajului deschisă?

(Eu am primit-o gata defectă, stă deschisă cu ajutorul unui... băț proptit de ușă, așa încât nici măcar nu știu cum ar trebui să fie și ce să caut pentru a o repara).

Mulțumesc.

#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Doar daca esti pasionat mai merita resuscitat acest model, altfel nu mai e bun de nimic (motor mare, taxe foarte mari... nu valoreaza masina cat dai taxele pe un an, consum mare, se misca incet, o mananca rugina, are 32 ani), sfatul meu e sa treci pe ceva cu motor mai mic si mai nou :)

Iar daca vrei sa il repari, cauta pe forumurile dedicate, in special pe cele nemtesti (te descurci cu google translate).

#3
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,787
  • Înscris: 01.10.2004
Eu as da un anunt pe un forum dedicat, gen http://www.clubmerce...e-mb-f54p3.html , sau de cautat pe la dezmembrari.
Eventual intra pe http://www.clubmerce...123-t36953.html si intreaba, poate sistemul de inchidere usi fata si sustinere hayon/portbagaj or fi la fel.

Edited by claudiu1, 26 June 2016 - 19:25.


#4
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Am avut eu modelul tau . Am avut de reparat o broasca odata si mi-am prins urechile . Sunt asa complicate de cred ca toti hitleristii au pus cate o parghie si un arculet la broastele alea la portiere zi si noapte . Slabe sanse sa repari asa ceva , nici nu-ti dai seama cum functioneaza si pentru ce sunt toate alea si sunt de meserie si cotat bine . La portbagaj nu stiu , eu am avut o masina speciala salvare cu haion .

#5
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

 TruculMagic, on 26 iunie 2016 - 19:15, said:

Doar daca esti pasionat mai merita resuscitat acest model, altfel nu mai e bun de nimic (motor mare, taxe foarte mari... nu valoreaza masina cat dai taxele pe un an, consum mare, se misca incet, o mananca rugina, are 32 ani), sfatul meu e sa treci pe ceva cu motor mai mic si mai nou Posted Image
Îți mulțumesc pentru răspuns. Însă întrebarea mea nu se referă la profitabilitate și nici la fiscalitate, ci la broaște defecte. Sugestia ta este pertinentă, dar eu am bănuiala că o șurubelniță, o pensetă, un degresant + un lubrifiant costă ceva mai puțin decât o mașină nouă.


 unucelalalt, on 26 iunie 2016 - 19:20, said:

Am avut eu modelul tau . Am avut de reparat o broasca odata si mi-am prins urechile . Sunt asa complicate de cred ca toti hitleristii au pus cate o parghie si un arculet la broastele alea la portiere zi si noapte . Slabe sanse sa repari asa ceva , nici nu-ti dai seama cum functioneaza si pentru ce sunt toate alea si sunt de meserie si cotat bine . La portbagaj nu stiu , eu am avut o masina speciala salvare cu haion .
Răspunsul tău mă încurajează, fiindcă exact asta mi-a rezultat mie la căutările pe net. Din păcate, am găsit pentru același simptom atât de multe tutoriale diferite, încât mă te să mă apuc de oricare dintre ele. Deci nu numai mie  mi s-a părut că un sistem aparent simplu și mecanic este foarte complicat, ci chiar este.
Tot găsesc tutoriale care referire la sistemul de vacuum al ușii, dar mie mi se pare că problema este la felul în care se „îmbucă” piesa metalică în forma literei „C” (exact așa e numită de pasionați).

 claudiu1, on 26 iunie 2016 - 19:19, said:

Eu as da un anunt pe un forum dedicat, gen http://www.clubmerce...e-mb-f54p3.html , sau de cautat pe la dezmembrari.
Eventual intra pe http://www.clubmerce...123-t36953.html si intreaba, poate sistemul de inchidere usi fata si sustinere hayon/portbagaj or fi la fel.
Mersi mult pentru linkuri, Claudiu, dar cât am căutat pe acolo nu am găsit decât sfaturi de înlocuire, nu de reparații. O să caut mai în amănunt, poate or fi ceva meșteri care și-au băgat nasul. Iar de cumpărat nu pot cumpăra, din păcate.

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Cazimi, on 26 iunie 2016 - 19:50, said:

Îți mulțumesc pentru răspuns. Însă întrebarea mea nu se referă la profitabilitate și nici la fiscalitate, ci la broaște defecte. Sugestia ta este pertinentă, dar eu am bănuiala că o șurubelniță, o pensetă, un degresant + un lubrifiant costă ceva mai puțin decât o mașină nouă.

N-am zis noua, am zis ceva mai nou.
Iar raspuns la partea mecanica ti-am dat mai jos, dar ai dat citat la ce ai vrut tu sa intelegi.
Clubul Mercedes din romania e inactiv, nu mai sunt membru acolo, nici macar nu mai stiu ce cont am avut. Nu e nimic interesant. De asta iti recomandam sa cauti pe forumurile nemtesti sau cele in engleza.

#7
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

 TruculMagic, on 26 iunie 2016 - 20:05, said:


N-am zis noua, am zis ceva mai nou.
Iar raspuns la partea mecanica ti-am dat mai jos, dar ai dat citat la ce ai vrut tu sa intelegi.
Clubul Mercedes din romania e inactiv, nu mai sunt membru acolo, nici macar nu mai stiu ce cont am avut. Nu e nimic interesant. De asta iti recomandam sa cauti pe forumurile nemtesti sau cele in engleza.
Îți mulțumesc pentru ambele sugestii. Am explicat în postul anterior de ce am întrebat aici și în ce constă problema răspunsurilor pe forumurile menționate de tine.

#8
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
Depinde de care Club Mercedes vorbim... Te sfatuiesc sa intri pe Facebook, si sa scrii doktor4carz. E un nene, Stefan Alexandru, repara cu ochii inchisi w123,124 si alte masinute din perioada aia.  Daca esti din Bucuresti, poate va si puteti intalni. Personal l-am urmarit mereu cand posta pe ambele platforme si am avut ce sa invat, pacat ca e inactiv clubul lui inregistrat de la noi. Maine o sa caut manualul de reparatie pentru w123, stiam ca-l am pe undeva. Cand il gasesc, te anunt si imi lasi mail-ul sa ti-l trimit.

Intre timp o sa-ti las aici niste resurse cu care sa te distrezi putin si din care sa inveti.

https://www.ifixit.c...e/Mercedes_W123
http://auto.needmanu...ers-manual.html

In ultimul link ai un manual de service online ce cuprinde mai multe motorizari. Il am si descarcat, daca ai nevoie, ti-l dau si arhivat. Eu l-am gasit super folositor.

http://www.startekin...stedDocId=12265

Mi-ar face placere sa imi arati masina. E unul din cele mai frumoase modele pentru mine.

#9
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

 tibi_filip, on 26 iunie 2016 - 23:12, said:

Depinde de care Club Mercedes vorbim... Te sfatuiesc sa intri pe Facebook, si sa scrii doktor4carz. E un nene, Stefan Alexandru, repara cu ochii inchisi w123,124 si alte masinute din perioada aia.  Daca esti din Bucuresti, poate va si puteti intalni. Personal l-am urmarit mereu cand posta pe ambele platforme si am avut ce sa invat, pacat ca e inactiv clubul lui inregistrat de la noi. Maine o sa caut manualul de reparatie pentru w123, stiam ca-l am pe undeva. Cand il gasesc, te anunt si imi lasi mail-ul sa ti-l trimit.
Tibi, îți mulțumesc foarte mult! Ești singurul care mi-a dat un răspuns serios și folositor!
Din păcate, nu mai sunt în București, așa că nu am cum să mă întâlnesc cu meseriașul de care zici.

 tibi_filip, on 26 iunie 2016 - 23:12, said:

Intre timp o sa-ti las aici niste resurse cu care sa te distrezi putin si din care sa inveti.
https://www.ifixit.c...e/Mercedes_W123
http://auto.needmanu...ers-manual.html
In ultimul link ai un manual de service online ce cuprinde mai multe motorizari. Il am si descarcat, daca ai nevoie, ti-l dau si arhivat. Eu l-am gasit super folositor.
http://www.startekin...stedDocId=12265
Mi-ar face placere sa imi arati masina. E unul din cele mai frumoase modele pentru mine.


 tibi_filip, on 26 iunie 2016 - 23:12, said:

Intre timp o sa-ti las aici niste resurse cu care sa te distrezi putin si din care sa inveti.
Fixit este, într-adevăr, o sursă excepțională. Am făcut luminile cu niște tutoriale de acolo și am știut ce becuri să cumpăr, datorită lor, dinainte să demontez toată hardughia.

 tibi_filip, on 26 iunie 2016 - 23:12, said:

In ultimul link ai un manual de service online ce cuprinde mai multe motorizari. Il am si descarcat, daca ai nevoie, ti-l dau si arhivat. Eu l-am gasit super folositor.
Acum linkul merge, dar lipsesc bucăți mari din el (ref. mentenanță). Ei zic acolo că să-i contactezi (dar nu văd la prima strigare nicio adresă de mail LOL), așa că mare serviciu mi-ai face dacă mi-ai putea da manualul de mententanță.


 tibi_filip, on 26 iunie 2016 - 23:12, said:

Mi-ar face placere sa imi arati masina. E unul din cele mai frumoase modele pentru mine.
Cu tot dragul, deși nu știu ce ar fi de văzut la așa bunicuță. Pe dinafară arată destul de rău, iar pe dinăuntru, arăta foarte rău. Deși la interior am făcut progrese majore de cosmetizare și odorizare, precum și mici reparații funcționale.

Dar spune-mi ce vrei să pozez și execut mintenaș.

Și mulțumesc încă o dată pentru sfaturi și linkuri. You made my day!!Posted Image

#10
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
Oricand, cu placere!

La mentenanta e cel mai simplu. Ai manualul utilizatorului, acolo iti zice ce ulei si alte lichide sa bagi. Gresezi frumos toate partile mecanice, eu folosesc o vaselina albastra(ceva nemtesc, i-am uitat iar numele). In rest, inspectii vizuale, masina sa fie curata si motorul la fel. La W123 dupa ce o sa-l repari, nu prea o sa ai de lucru, doar sa-l intretii. Masina aia reparata corespunzator te mai duce vreo 30 de ani, sunt absolut geniale.

Pentru mine o masina sau o motocicleta nu trebuie sa arate impecabil, trebuie sa fie ultima cazatura din lume, abia sa-si miste cadavrul, abia sa porneasca. Pentru mine esentialul e sa o fac asa cum vreau, incet si sigur, cu sau fara bani multi, sa o fac sa mearga si sa arate impecabil. Deci, stai linistit, eu am ce vedea la orice fieratanie, pozeaza tot la ea. Eventual, fa-i un jurnal de bord aici pe forum si tine-ne la curent. Poate mai sunt si alti curiosi sa vada cum decurge lucrarea. Un Mercedes scump, e unul cumparat ieftin. Dar nu-i bai, gasesti piese bune si la dezmembrari/olx sau pe site-uri din afara.

Lasa-mi o adresa de mail si iti voi trimite tot ce am despre W123, in decursul zilei.

#11
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Panoul înainte, in timpul curățarii și parțial după. Era mult mult praf peste to și cumva o mâzgă. Ferestrele electrice nu funcționau, oglinzile nu puteau fi reglate. Schimbătorul de viteze avea monede la bază. Spooky!
Curățarea contactelor a dus la remedierea problemelor, plus reglajul de volum fading.
Totuși, trebuie să mai demontez o dată, ca să înlocuiesc modulul pentru luminile de avarie.
Attached File  uploadfromtaptalk1467048418511.jpg   59.03K   23 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1467048441260.jpg   60.22K   23 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1467048458969.jpg   69.36K   23 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1467048475630.jpg   69.17K   22 downloads

#12
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

 tibi_filip, on 27 iunie 2016 - 07:09, said:

In rest, inspectii vizuale, masina sa fie curata si motorul la fel. La W123 dupa ce o sa-l repari, nu prea o sa ai de lucru, doar sa-l intretii. Masina aia reparata corespunzator te mai duce vreo 30 de ani, sunt absolut geniale.

Din fericire, nu am nimic de reparat la componentele esențiale, iar motorul este impecabil. Fostul proprietar și-a stabilit niște priorități în privința cheltuielilor, iar prioritățile alea țin de funcționare și siguranță. Părțile neesențiale le-a neglijat.



 tibi_filip, on 27 iunie 2016 - 07:09, said:

Deci, stai linistit, eu am ce vedea la orice fieratanie, pozeaza tot la ea. Eventual, fa-i un jurnal de bord aici pe forum si tine-ne la curent. Poate mai sunt si alti curiosi sa vada cum decurge lucrarea.

Ideea e bună, dar având mai mult îmbunănățiri „cosmetice” și eu neavând mașina din pasiune, ci dintr-o întâmplare, fac lucrurile în ordinea importanței. Deși, recunosc, tapițeria spartă și bordul crăpat, precum și mirosul de vechi, de praf stătut, nu sunt esențiale, dar mă calcă pe nervi. O surpriză plăcută a fost să constat că avea covoarele originale (foarte greu de scos) și, după ce am aruncat covorașele (pe care le-am considerat irecuperabile), după trei spălări cu spumă și aspirări succesive arată și miros peste onorabil. Cosmetice și nu prea, fiindcă erau îndoite și lângă pedale, și sub scaun, ceea ce făcea dificilă și manevrarea pedalelor, și mutarea scaunelor.

Între timp, constat că am o problemă cu faza scurtă a farului din stânga. S-ar putea să fie o siguranță, dar în eventualitatea că ar putea fi un bec, am întrebat la un magazin auto de care îmi trebuie. Spre surprinderea mea, vânzătorul mi-a spus că trebuie să schimb farul cu totul (ok până aici) și mi-a oferit un far nou Phillips cu 10 dolari. Ca să schimb luminile din spate, deși doar plasticul este spart, ar trebui să cumpăr tot modulul, iar prețul e în jur de 400 de dolari (fără a fi nou, bineînțeles). La fel, plasticul pentru lumina de marșarier se găsește greu singur și nu-l vinde nimeni sub 40 de dolari.


 tibi_filip, on 27 iunie 2016 - 07:09, said:

Un Mercedes scump, e unul cumparat ieftin. Dar nu-i bai, gasesti piese bune si la dezmembrari/olx sau pe site-uri din afara.
De acord. Eu l-am cumpărat cu... un dolar. Mi-a fost făcut cadou de cineva care a plecat din țară. Iar calul de dar nu se caută la dinți, dar nimic nu ne împiedică să încercăm să-l reparăm dinții :)).

Adresa de email pe privat. Și îți mulțumesc încă o dată pentru încurajări și resurse!

#13
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Bucata de plastic spartă din cauza căreia ar trebui să înlocuiesc tot farul, cu vreo 400$. Parcă o să mă abțin.
Attached File  uploadfromtaptalk1467137254711.jpg   79.37K   14 downloads

#14
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
1 dolar :D , pret d-ala simbolic, ca atunci cand duci iepurele la monta in sat...

Destul de dubioase preturile pe unde esti tu. Spania? Nu imi dau seama dupa locatie, nu cunosc/auzit. Pana la urma, daca vezi ca nu faci fata sa o repari sau sa o intretii corespunzator, fa-i vant si aia e. Cu oricat ai da-o, tot iesi in castig. La noi cu 400 de euro iei masina completa, si chiar arata decent, foarte decent unele. Adevarul e daca nu esti pasionat, n-are rost sa o tii. E o masina veche, vremea ei acum e intr-un garaj, scos sambata la plimbare, duminica tinuta in fata casei si spalata la soare. Daca vrei doar o masina de tarait de colo-colo, la fel nu prea merita, tot iesi scump...consum, chestii minore estetice(far,sticla stop etc). Eu sincer, as pastra-o si pana nu as desface si ultimul surub sa-l curat, nici nu as mai porni-o. Astept si poze cu toata masina.

Resursele maine cum ajung de la lucru. :beer:

#15
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,310
  • Înscris: 06.08.2005

 Cazimi, on 28 iunie 2016 - 20:09, said:

Bucata de plastic spartă din cauza căreia ar trebui să înlocuiesc tot farul, cu vreo 400$. Parcă o să mă abțin.
IMAG0409_1.jpg

http://www.ebay.de/i...6oAAOSwjXRXX9Zd

#16
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
http://olx.ro/oferta...html#20ab5d8324

http://olx.ro/oferta...html#20ab5d8324

Preturi romanesti, in Germania sunt tot pe acolo. La reprezentanta poate unul nou e atat, sau chiar mai putin, ma indoiesc.

#17
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Am primit linkurile, nu am cuvinte destule de mulțumire!!!

 tibi_filip, on 28 iunie 2016 - 20:32, said:

1 dolar Posted Image , pret d-ala simbolic, ca atunci cand duci iepurele la monta in sat...
Nu știu cum e treaba cu iepurele (lol), dar în cazul meu a fost un cadou. Dar trebuia trecut ceva pe actul de vânzare-cumpărare.

 tibi_filip, on 28 iunie 2016 - 20:32, said:

Destul de dubioase preturile pe unde esti tu. Spania? Nu imi dau seama dupa locatie, nu cunosc/auzit. Pana la urma, daca vezi ca nu faci fata sa o repari sau sa o intretii corespunzator, fa-i vant si aia e. Cu oricat ai da-o, tot iesi in castig. La noi cu 400 de euro iei masina completa, si chiar arata decent, foarte decent unele. Adevarul e daca nu esti pasionat, n-are rost sa o tii. E o masina veche, vremea ei acum e intr-un garaj, scos sambata la plimbare, duminica tinuta in fata casei si spalata la soare.

Nu, în California. Motiv pentru care foarte multe dintre chestiile din România și, în general din Europa, nu se aplică ori se aplică diferit. Ceea ce face ca pentru situația mea prezentă să merite o investiție minimă, cât să o țin în limite legale și de siguranță.

 tibi_filip, on 28 iunie 2016 - 20:32, said:

Daca vrei doar o masina de tarait de colo-colo, la fel nu prea merita, tot iesi scump...consum, chestii minore estetice(far,sticla stop etc).
De fapt, chiar pentru asta merită. Benzina are un preț mult mai mic decât în Europa, iar vreme de un an nu mai trebuie să bag (legal) nici măcar un cent pentru ea.
Tu ai mare dreptate că trebuie făcut un calcul legat de raportul investiții-profit, dar rezultatul este diferit în funcție de teritoriu și situația fiecăruia.

 SIR, on 28 iunie 2016 - 21:40, said:

Mulțumesc foarte mult pentru link, Sir și Tibi. Farul nu este pentru modelul meu de mașină, dar mi-ai dat o idee. Poate pe ebay-urile din Europa găsesc doar bucata aia de sticlă separată.

Dacă nu, o s-o fac cu rășină polimerică sau cu argilă polimerică. Investiția ar fi minimă și tot ar arăta mai bine decât cu bandă adezivă.
Aștia la farul portocaliu îi zic „chihlimbariu”. Am dat într-un magazin de o bandă adezivă, cică chihlimbar, specială pentru far. Aiurea! Este mai mult galben fluorescent spre verde. Și nici măcar nu se lipește. Parcă aș juca într-un film cu proști. :roflmao:

#18
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
O sa-ti mai trimit pe masura ce mai dezgrop din vechiul laptop/hard-urile externe. Daca te ajuta, ma bucur. Spor la surubarit.

In principiu tu iti stii socotelile, ce faci cu masina si cat esti dispus sa investesti. 400 de dolari e penibil, sigur gasesti aftermarket, ceva chinezesc pe acolo la niste preturi omenesti. Cerceteaza internetul.

Am uitat sa-ti zic daca vrei sa-l urmaresti pe nenea Kent Bergsma, are canal de youtube(mercedes source) cu tot felul de scamatorii si tip-uri despre toate modelele vechi. Culmea, omu` asta nu face nimic toata ziua decat videoclipuri si raspunde la mail-uri(prompt, dar ambiguu uneori, pentru a te face sa cumperi vreun serviciu sau produs de la el). Lasa-i un mesaj, sigur are piese pentru tine, tot felul de resurse care sunt si ieftine. E destul de aproape de tine, undeva langa Washington, deci transportul nu e o avere.

https://mercedessource.com/

Edited by tibi_filip, 30 June 2016 - 18:24.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate