Piata auto romaneasca vs. Leasingul operational
Last Updated: Jul 18 2016 13:02, Started by
terratec
, May 25 2016 13:17
·
0
#1
Posted 25 May 2016 - 13:17
Articolele din presa anunta periodic unele cresteri ale pietei auto din Romania dar realitatea pare sa le contrazica.
Se pare ca piata auto este bolnava, numarul de masini noi inmatriculate fiind destul de mic. Romanii au inceput sa repare vechile masina si importa in contitunare sh-uri nemtesti putin folosite de pensionari. In trecut piata era animata de firmele de leasing finaciar care finantau atat persoane juridice cate si persoane fizice. Prin leasing erau cumparate mii de masini anual. Totul a functionat bine pana cand cheltuielile cu leasingul nu au mai fost deductibile pentru cele mai multe firme. Societati cu parcuri auto mari au realizat ca au cresteri de costuri de aproximativ 20%. In perioada respectiva au aparut pe piata si salvatorii - firmele de leasing operational. Marile firme au trecut la solutiile oferite de acesti salvatori, preferand sa inchirieze masini pentru a profita de deductibilitatea integrala a chiriei. Dupa aceasta manevra interesanta piata s-a schimbat destul de mult. Au inceput sa fie cumparate masini mai ieftine si mai simple, au disparut marcile si modelele deosebite iar salvatorii au inceput sa prospere. IMM-urile s-au reorientat catre alte solutii, neavand putere de negociere mare in relatia cu firmele de inchirieri. O mare parte dintre masinile cumparate prin L.F. erau vandute dupa terminarea periodei de amortizare. Acele masini revandute erau relativ noi si aveau preturi avantajoase, fiind preferate de cumparatori in locul vechiturilor din vest. Acum nu mai exista aceasta rotatie in zona IMM-urilor din cauza restrictiilor fiscale. Consider ca reducerea volumelor de masini achizitionate prin leasing financiar a dus la imbatranirea parcului auto romanesc. Singurii care sunt avantajati de restrictiile fiscale sunt furnizori de solutii de tip L.O. Probabil ca este doar o coincidenta si nimeni nu s-a gandit in prealabil la consecinte. |
#2
Posted 25 May 2016 - 14:03
Incepand cu 1989,nici un fel de reforma fiscala nu a fost facuta cu bataie lunga.Adica cu efect vizibil in viitor,efect care automat ar fi dus la dezvoltarea societatii.Toate masurile fiscale luate indiferent de ce coloratura politica s-a aflat la conducerea guvernului,au fost facute strict pentru a "multumi" o mica parte din clientela politica,etern cotizanta.
Si cele de mai sunt strict pentru nivelul fiscal. Dar aceste probleme apar in toate ramurile:in economie,in sanatate,in educatie,in cultura,in sport,in administratie,etc. Astept de 27 de ani o lege,macar una,care sa fie promulgata si sa aiba efect pentru noi,cetatenii.Din pacate asa ceva inca nu a aparut. Coruptia si interesele stopeaza dezvoltarea societatii romanesti. |
#3
Posted 25 May 2016 - 14:03
Sunt prea putine masini cumparate in leasing ca sa influenteze piata auto.
|
#4
Posted 25 May 2016 - 14:09
#5
Posted 25 May 2016 - 14:25
Cineva trebuie sa cumpere si resturile europenilor de top, daca nu noi, cine?
|
#6
Posted 25 May 2016 - 15:53
alin62, on 25 mai 2016 - 14:25, said:
Cineva trebuie sa cumpere si resturile europenilor de top, daca nu noi, cine? Corect. Limitarea accesului la finantare pentru firme impinge multi clienti spre achitiile de bunuri second-hand din EU. Cei care ar fi cumparat autoturisme noi Volvo sau Toyota se vor orienta catre marcile premium germane. Firmele cu flote pestrite vor renunta la marci exotice si se vor orienta catre clase mai mici din masini populare. |
#7
Posted 25 May 2016 - 15:58
terratec, on 25 mai 2016 - 13:17, said:
Articolele din presa anunta periodic unele cresteri ale pietei auto din Romania dar realitatea pare sa le contrazica. La fel si cu imobiliarele, unele gazete anunta cresteri de toate felurile si cand colo, lumea se cam fereste sa mai arunce banii asa usor cum o faceau acum cativa ani.. Una scrie in ziar si pe net si alta se intampla. |
#8
Posted 18 July 2016 - 13:02
Problema deriva dintr-o bucatica de legislatie OG nr. 8/2013, actul normativ care a modificat Codul fiscal la finalul lunii ianuarie 2013, si care a stabilit ca, de la 1 februarie, cheltuielile cu amortizarea autovehiculelor sunt deductibile partial, numai in limita a 1500 de lei/luna.
Daca calculam tinand cont de regimul amortizarii liniare, practic legea iti da posibilitatea sa amortizezi doar o masina de maxim 24.000 euro. Vazand aceasta bariera firmele au inceput sa cumpere masini echipate foarte jos in clasa, SH-uri straine, si masini din clase economice foarte bine dotate. De exemplu la leasing operational extrem de frecvent veti vedea Passaturi baza, sau seria 3 si seria 1 plecand de la 23.900, fix varianta entry. Pentru ca firmele stiu ca pot amortiza doar primii 24.000 euro. Legea nu excepteaza agentiile de inchirieri auto pe termen lung daca citim cu atentie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users