Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
BMW 3l diesel cu 4 turbine
Last Updated: May 07 2016 16:36, Started by
Adm
, May 06 2016 20:10
·
0
#1
Posted 06 May 2016 - 20:10
Pentru ca trei turbine nu erau indeajuns, acum au trecut la 4 turbine, insa nu cu un spor de performanta foarte mare.
3000 cmc, 4 turbine diesel vs 3 turbine diesel Putere: 400 CP vs 381 CP Cuplu: 760 Nm vs 740 Nm (cuplul e limitat de cutia automata ZF cu 8 trepte). Prima implementare va fi pe seria 7 (750d xDrive), iar 0-100 in 4.5s. Ei se lauda cu un consum cu cca 5% mai mic Pot sa va spun ca actuala implementare, cu 3 turbine e de vis; nu ai crede ca un diesel nu are aproape de loc lag si se misca "ca unsa". Din pacate motorizarea e foarte "tacuta" (doar in mod sport baga efecte in difuzoare). Autoevolution BMW-B57-quad-turbo-4.jpg 184.84K 2 downloads Attached Files |
#2
Posted 06 May 2016 - 20:12
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/L6ZVZ5nMJko?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Si are doar 2 turbine..si o capacitate cilindrica usor mai mica... http://autoweek.com/...o-coming-510-hp Edited by Bebeluka, 06 May 2016 - 20:15. |
#3
Posted 06 May 2016 - 20:15
400 de cai putere si 760nm sunt specificatii de motor de camion de 8 litri aspirat
motorul fara turbina e din epoca de piatra, fie ca vorbim de motor otto sau motor diesel felicitari celor de la BMW Edited by Kroghy, 06 May 2016 - 20:16. |
#4
Posted 06 May 2016 - 20:16
#7
Posted 06 May 2016 - 20:40
serginho74, on 06 mai 2016 - 20:30, said: Multe masini au puteri si cuplu similare dar modul cum trage un motor BMW este inimitabil, fie diesel, fie benzina. Ma refer la masinile de serie. Iar un motor modern fara turbo, nu e un motor modern. E vorba de randament. Edited by tfmercedez, 06 May 2016 - 20:40. |
#8
Posted 06 May 2016 - 20:40
Io aștept varianta cu o turbină, fără diesel, dar văd că asta nu le iese la niciunii !
|
#9
Posted 06 May 2016 - 20:50
Nu . Nu este inginerie. Este bataie de joc si risipa de resurse. Toate cele patru turbine se vor strica dupa 150.000 km si inlocuirea lor va costa de doua ori cat valoarea masinii la acea ora. Ca si exercitiu de proiectare este OK ...ca si model de produs in serie , este o ofensa adusa naturii .
|
#10
Posted 06 May 2016 - 21:33
Turbinele au devenit foarte fiabile.
In practica cad foarte rar. |
|
#12
Posted 06 May 2016 - 22:06
Kroghy, on 06 mai 2016 - 20:15, said:
400 de cai putere si 760nm sunt specificatii de motor de camion de 8 litri aspirat motorul fara turbina e din epoca de piatra, fie ca vorbim de motor otto sau motor diesel felicitari celor de la BMW Si ce camion cu motor de 8l cunosti tu fara turbina care scoate 400cp ? marius87ism, on 06 mai 2016 - 21:39, said:
Cade una, mai raman 3 Cade una, nu mai merg nici celelalte... si trebuie schimbate toate Nu vad nici o placere, decat un posibil cost urias la cheltuielile de exploatare. Adm, on 06 mai 2016 - 21:33, said:
Turbinele au devenit foarte fiabile. In practica cad foarte rar. La diesel cad mai des... serginho74, on 06 mai 2016 - 20:30, said:
Multe masini au puteri si cuplu similare dar modul cum trage un motor BMW este inimitabil, fie diesel, fie benzina. Ma refer la masinile de serie. Iar un motor modern fara turbo, nu e un motor modern. E vorba de randament. Desigur... caii de bmw nu sunt egali cu cei de dacie sau alta masina. Practic 105cp bmw nu sunt egali cu 105cp Dacia. Se calculeaza altfel, aia de la bmw sunt mai hraniti, asa mi-o zis mie un "cunoscator" fanboy bmw. Un motor modern este acel motor care are injectie multi-punct (care nu necesita combustibil de cea mai inalta calitate), care are un consum scazut si care este foarte fiabil, deoarece motoarele de mai demult, aveau un consum mare, performante slabe. Edited by TruculMagic, 06 May 2016 - 22:10. |
#13
Posted 06 May 2016 - 22:46
Adm, on 06 mai 2016 - 21:33, said:
Turbinele au devenit foarte fiabile. In practica cad foarte rar. Realitatea nu arata asa. Principiul functionarii unui ansamblu care se invarteste cu turatii foarte mari este acelasi. Singura imbunatatire ce poate fi adusa este utilizarea unui rulment cu doua randuri de bile pentru a injumatati turatia maxima a angrenajului , precum si distanta parcursa de bilele rulmentului . Din pacate , nu se prea utilizeaza asa ceva in cazul turbinelor din cauza coeficientilor de dilatatie termica ai diferitelor materiale care intra in componenta lor ....pentru ca turbinele sunt foarte fierbinti . Sigur , ele nu functioneaza toate in acelasi timp si pe aceleasi plaje de turatie , insa , indiferent cum ai pune problema , realitatea este ca solutia este aleasa din cauze ce nu tin de randamentul motoarelor ...ci de taxele pe diferite cilindree. Decat sa puna un 6,7 TD Cummins cate tine 2 milioane de km ( peste 1,5 milioane mile ) cu aceleasi caracteristici si un consum putin mai mare ...prefera sa tuneze un motor de 3.0 Diesel ...care nu tine mai mult de 250.000 - 300.000 km ...deci la o aritmetica simpla , un Cummins de 6,7 litri ingroapa ,fara reparatii , intre 6 si 8 motoare de BMW . Grozava ingineria germana .... |
#15
Posted 06 May 2016 - 23:20
1. Taxele pe cilindree sunt ceva nu foarte raspandit; au unii metode mai crude de a stoarce bani.
2. E nevoie de un balans intre putere (cat mai multa), cilindree, emissi CO2 si consum. In practica, chiar abuzat, un astfel de motor cu greu il faci sa treaca de 12-13L/100 Km, adica mergand pe autostrada cu 180 Km/h si prin afara ei cu 80-100 Km/h. Acelasi motor, urmand normele legale de viteza, are media pe la 8l/100 Km. Daca compari cu un 1.5-2l diesel, mers batranesc, care are target sub 5%, atunci cifrele pot fi socante. Daca compari cu aceeasi cilindree si putere, dar pe benzina, o sa vezi ca diferenta de consum e enorma (cca dubla practic). In oras, e chiar dezastru, mai ales ca la noi mai mult se sta, decat se merge. Despre fiabilitatea turbinelor vorbiti din mituri stramosesti. Acele mituri cu 1.9 TDI mers subturat, cu cutie manuala, apoi se plang ca trebuie sa schimbe filtrul de particule si ca ii pica turbina ca e plina de funigine; a facut economii alimentand de la Lukoil. Cum lucrez inca in industria auto (subansambluri), pot spune ca in ultimii 10 ani fiabilitatea turbinelor a facut un salt imens! Nu doar fiabilitate, ci si design, materiale etc. Turbinele pe motoarele de benzina, mai ales cilindree mica, sunt o porcarie si vin doar pt a micsora emisile de CO2 in conditii ideale. In practica tragi de ele, consuma de rup si emit de 10x CO2 ! Ma mira sporul de doar 20 CP; e clar ca e prima varianta si e limitata de cutia de viteze existenta. In 2-3 ani, o sa il duca la minim 420 CP. Edited by Ahasverus, 06 May 2016 - 23:22. |
|
#16
Posted 06 May 2016 - 23:40
In teorie sunt tot mai bune . In realitate , sunt tot mai proaste si mai putin fiabile . Mituri exista si sunt mai ales legate de calitatea diferita a carburantilor din Romania , in conditiile in care cea mai mare parte a carburantului are acelasi furnizor ... marea noastra rafinarie . Producatorii auto se bucura ca au un motiv sa isi astupe gherlele tehnologice si dau vina pe carburanti. Pentru economisti , pe hartie , tine povestea. Pentru utilizatorii de zi cu zi ...nu tine .
|
#17
Posted 07 May 2016 - 01:17
Acuma nu onsa mai scire pe masini "V12" sau vezi doamne 16V (valve). O sa scrie TurboX4
|
#18
Posted 07 May 2016 - 09:53
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users