Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Daimler a decis: Uzină de motoare în Polonia, nu în România

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
141 replies to this topic

#1
bluebyte

bluebyte

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,538
  • Înscris: 30.05.2014
România a pierdut din nou lupta cu vecinii săi pentru atragerea unei investiții străine majore în industria auto.
Grupul german Daimler a anunțat astăzi că noua sa uzină de motoare va fi construită în Polonia.


Quote

Circa 500 de milioane de euro va investi Daimler, producătorul mărcilor Mercedes-Benz și Smart, în mica localitate Jawor aflată la 430 de kilometri
de capitala Poloniei, Varșovia. Acesta este verdictul anunțat astăzi, printr-un comunicat de grupul german cu sediul în Stuttgart.
Așa cum Capital anunța încă de ieri, atât Daimler cât și PSA Peugeot Citroen au în plan construirea unor noi uzine în Europa Centrală și de Est.

Din nefericire, după ratarea uzinei de asamblare a modelelor Mercedes-Benz pentru care germanii au ales Ungaria în 2012, România a pierdut și lupta
pentru uzina de motoare a aceluiași grup.
La Jawor, Daimler va construi motoare cu patru cilindri alimentate cu benzină sau motorină și va avea nevoie de „câteva sute de angajați”.
Conform oficialilor germani, impementarea proiectului este încă dependentă de condițiile asigurate de statul polonez, inclusiv de ajutoare de stat.
Acesta va fi prima uzină europeană de motoare a Daimler din afara Germaniei, o altă astfel de facilitate amplasată în afara țării de origine fiind în China.

În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeș, în România, unitatea de producție pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.
Sursa

De ce pierde Romania mereu asemenea mari investitii (500 Mil.€) dar mai ales de durata?
De ce se pun bete in roate sau nu se poate ajunge la un consens pentru asemenea investitii de marci cu mare renume, ca Daimler?
Si Coca-Cola a fost trimisa la plimbare de Funar in Cluj.

#2
bogdan_z

bogdan_z

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,333
  • Înscris: 14.01.2012
Sunt si eu putin surprins, ca puteau sa puna fabrica de-a lungul Crisanei sau a Banatului, ca e aproape de granita cu Ungaria.

Dar na, Polonia se invecineaza cu Germania, are probabil taxe mai mici si tot asa. :naughty:

#3
pro-civilizatie

pro-civilizatie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,012
  • Înscris: 19.02.2011
lipsa infrastructurii,coruptia, legile contradictorii.
daca era desteapta romania putea face o zona de la granita cu ungaria zona economica speciala ,cu infrastructura ,fara coruptie ,cu politisti la fiecare 50 metri,cu legi clare .
e mai simplu pe o zona mica sa faci asta decat intr-o tara intreaga.

Edited by pro-civilizatie, 04 May 2016 - 15:08.


#4
n-amname

n-amname

    Brain Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,721
  • Înscris: 10.11.2013
Mama, daca mai era ponta premier iesea un scandal..

#5
bogdan_z

bogdan_z

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,333
  • Înscris: 14.01.2012
Probabil ca Renault (productie si proiectare) si Ford (productie) rasufla usurate ca nu a venit concurenta pe piata auto in privinta fortei de munca :naughty: ..

Just sayin'.

#6
barbosa

barbosa

    Serious Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,144
  • Înscris: 04.03.2006
Romania a pierdut lupta??? Pai când si in ce fel a luptat?

#7
fansat

fansat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,049
  • Înscris: 31.08.2006

View Postbluebyte, on 04 mai 2016 - 15:03, said:

Grupul german Daimler a anunțat astăzi că noua sa uzină de motoare va fi construită în Polonia.

   Mda....Nu-i o veste care sa ne bucure...

Edited by fansat, 04 May 2016 - 15:14.


#8
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

View Postbluebyte, on 04 mai 2016 - 15:03, said:

De ce pierde Romania mereu asemenea mari investitii (500 Mil.€) dar mai ales de durata?
Nu pierde mereu. De ce a pierdut-o pe asta, ar putea răspunde cei de la Daimler ce avantaje au găsit în Polonia.

#9
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,151
  • Înscris: 29.12.2006

View Postn-amname, on 04 mai 2016 - 15:09, said:

Mama, daca mai era ponta premier iesea un scandal..

Dacă nu mai e Ponta, hai să ne luăm de...Patriarhul Daniel. Gata: el e de vină ! Posted Image

"Jos Patriarhul !", "Patriarhia omoară economia !"...şi alte sloganuri de acest fel.


Fiecare investeşte unde găseşte că e mai avantajos. Şi avantajul se manifestă în multe feluri: de la taxe, până la tradiţii, obiceiuri ale locului, geopolitică, instalaţii, aprovizionare cu materii prime...

Edited by lupini, 04 May 2016 - 15:17.


#10
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 60,912
  • Înscris: 16.03.2004
Romania este departe, ce vreti acum? Nu are autostrazi, nu are alte variante de transport, cine sa vina ?

#11
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005
cica investitia este dependenta de ajutoare de stat.

nu vreau sa fiu carcotas sau gica contra, dar capitalismul asta de dreapta dependent de ajutoare de stat nu prea imi miroase a bine...

#12
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007
Polonezii sunt un popor serios, cu politicieni seriosi.

Probabil ca Daimler s-a lamurit cum sta treaba cu infrastructura romaneasca, cu statul, cu legislatia, cu altele...
Mi se pare o decizie inteleapta a lor. Nu vor sa se incurce cu statul roman.

Polonia e mai aproape de ei si la propriu si la figurat.

Edited by sylvius, 04 May 2016 - 15:16.


#13
hellmarvel

hellmarvel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,885
  • Înscris: 12.03.2010
Daimler a investit si in Romania

http://m.zf.ro/compa...-sebes-15201585

#14
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,151
  • Înscris: 29.12.2006

View Postsylvius, on 04 mai 2016 - 15:15, said:

Nu vor sa se incurce cu statul roman.


Acum statul român are un frunte un...german. Guvernul e unul "Al Meu", adică...al lui, al germanului, de care a fost propus şi numit. Asta ar trebui să fie o garanţie că, România se îndreaptă spre "lucrul bine făcut".

Sau o fi aflat cei de pe la Daimler, că Iohannis a fost pus în funcţie...cu sprijinul serviciilor secrete, deoarece nimic altceva nu-l recomanda ? Altfel nu explic de ce nu are încredere Daimler în statul român.

Edited by lupini, 04 May 2016 - 15:23.


#15
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005
poate ca articolul asta face parte din strategia de negociere a daimler cu statul roman. :D

#16
kiwy

kiwy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,263
  • Înscris: 11.01.2004
Nu se pun se ouale in acelasi traista.
Are in Romania la Cugir fabrica de cutii de viteze, face motoarele in Polonia si le ansambleaza in Ungaria.
Daca maine se strica treaba intr-o tara, relocheaza utilajele in alta rapid si are si personal gata calificat.

edit: Mie oricum mi se pare nesimtire cu ajutoarele de la stat. Ford a avut parca peste 75 de milioane euro ajutor de la stat, dar obligatiilor si le-au respectat din parti: numarul de masini produse si investiile cam lipsa.
De ce cu ford/mercedes etc statul sare cu banul, iar la cei mici nu doar ca nu le da nimic, dar le mai si ia.

Edited by kiwy, 04 May 2016 - 15:31.


#17
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007

View Postlupini, on 04 mai 2016 - 15:22, said:

Acum statul român are un frunte un...german. Guvernul e unul "Al Meu", adică...al lui, al germanului, de care a fost propus şi numit. Asta ar trebui să fie o garanţie că, România se îndreaptă spre "lucrul bine făcut".


Vai si amar de "neamtul" asta, cu guvernul lui cu tot ...

#18
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,151
  • Înscris: 29.12.2006

View PostPollux, on 04 mai 2016 - 15:25, said:

poate ca articolul asta face parte din strategia de negociere a daimler cu statul roman.

Chiar aşa de neserioşi să fie cei de la Daimler, încât să forţeze să facă ceva statul român...spunând că...merg în Polonia ? Dacă nu găsesc ce vor aici, nu vin, ci merg acolo unde găsesc.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate