cu ce turatie sa merg?
Last Updated: May 05 2016 16:20, Started by
retish1979
, May 04 2016 07:33
·
0
#1
Posted 04 May 2016 - 07:33
Buna,
In ultimul timp am cam avut probleme cu egr-ul (probabil din cauza ca mergeam "economic"). Imi poate spune cineva care este turatia normala(pentru a nu merge subturat) la o masina 1.4 benzina,16V , 101CP? Multumesc. |
#2
Posted 04 May 2016 - 07:43
nu exista o turatie "normala", exista urechea care asculta motorul si ii adapteaza turatiile in functie de nevoi.
ma intreb ce ai face pe urma, ai cauta in bord nr de turatii in loc sa fii cu ochii pe drum la eventualele pericole? daca lovesti pe careva te scuzi ca "nu stiu nene, nu e vina mea, eu ma uitam la turatii, ala s-a bagat in fata mea si nu m-a ocolit" |
#3
Posted 04 May 2016 - 07:48
retish1979, on 04 mai 2016 - 07:33, said:
Buna, In ultimul timp am cam avut probleme cu egr-ul (probabil din cauza ca mergeam "economic"). Imi poate spune cineva care este turatia normala(pentru a nu merge subturat) la o masina 1.4 benzina,16V , 101CP? Multumesc. Parca te uiti pe tabelul ala cu cuplul si turatia si vezi sa ramai in plaja cu cuplul maxim. Inginer Dr automotive emerit Bursul |
#4
Posted 04 May 2016 - 07:53
Asa dupa urechea mea undeva peste 2000 rot/min, in special in sarcina, adica la deal, in accelerare. In mers constant pe drum drept poate sa mai si scada sub asta dar tine de ureche. Daca dealul e mare se impune minim 2200-2500 rot/min. Mie imi place cum suna peste 3500-4000 iar de la 5000 in sus e placerea maxima atat doar ca de aici in sus se cam cearta cu rezervorul.
Si nu accelera in forta de la turatii mici. Eu cu Cielo faceam depasirile de la 70-80km/h cu a3-a. Trage bine si merge pana in 140km/h si nici nu chinui motorul. Edited by PoeOvidiu, 04 May 2016 - 07:58. |
#5
Posted 04 May 2016 - 08:15
2250 - 3500 rot.min. Ocazional poți creste /scădea 500 rot.min
|
#6
Posted 04 May 2016 - 08:29
Din cate stiu,este un motor cu 4 valve/piston. Este motor pe benzina.E motor de turatie. Recomand schimbul in jurul a 3000/rpm. Probabil cuplul maxim este undeva la peste 3500rpm.
Schimba des la ~2000rpm(cum vad ca recomanda unii) si schimbi iar EGR-ul. |
#7
Posted 04 May 2016 - 09:02
Uitate si in manualul masinii.
La masina mea (benzina 1.6 / 100 CP) scrie 1800 minim, dar eu nu am tinut-o sub 2000. |
#8
Posted 04 May 2016 - 09:45
Quote
Din cate stiu,este un motor cu 4 valve/piston. Este motor pe benzina.E motor de turatie. Recomand schimbul in jurul a 3000/rpm. Probabil cuplul maxim este undeva la peste 3500rpm. Plus de asta, peste 3000 RPM puterea se simte clar in aceiasi treapta de viteza. |
#10
Posted 04 May 2016 - 10:01
Eu am o Astra H 1.6, 16V, 105 Cp, mașina este cumpărată de nouă din România în 2007 și are aproape 200000 km făcuți în proporție de 75% în regim urban.Eu schimb la turații joase , până în 2000 de ture și EGR-ul este original fără a se fi umblat vreodată la el.Auzisem la niște băieți că problemele la EGR apar atunci când motorul consumă ulei.
|
|
#11
Posted 04 May 2016 - 10:06
Mama a scos carnet in '68 si conducea Volga 21 . Raportul mama / Volga era 50 kg / 1600 kg . Atunci masinile nu aveau servodirectie ( nici camioanele ) , servofrana , turometre si alte rahaturi . A spus ca masinile de azi sunt facute pt timpiti si nu stie saraca decat ca daca nu inchizi o usa bine suna o sonerie .
Eu zic ca masinile de azi tampesc oamenii , nici cand am inceput eu cu volanul , karturile si motocicletele nu erau turometre . Toata lumea avea simturile necesare sa stie cum sa mearga si se stia ca mersul subturat nu e nici o economie ca nu arde bine si dai benzina afara nearsa . Computerul pt diagnoza era teava de esapament . Si pe vremea benzinei de 75 daca o pedalai cum trebuie IMS , Moskvich sau ce aveai teava era gri deschis . Nimeni nu intreba inainte de turatii ci se prindea de la inceput cat s-o pedalezi de la ala care te invata , nici nu erau scoli de soferi . Acum toti intreaba cum sa stea cu ochii pe turometru iar vina apartine instructorilor din scoli . Ce faci iarna cand tre sa mergi pe zapada / gheata si trebuie sa folosesti motorul si cutia conform cu terenul ? Stai cu ochii pe ace ? La ce ajuta ? Cand te urci in masina ea trebuie sa fie o prelungire a corpului tau . Cat priveste turatia inainte mai erau masini care pe bord ( vitezometru ) era marcata viteza pt fiecare treapta . Cred ca multe manuale pt fiecare motor contin informatii despre turatiile optime sau se gasesc ele undeva pt cine le cauta . Stiam ca Titi Aur a deschis o scoala , ei bine multi ar trebui sa urmeze astfel de scoli cateva ore pt ca acolo se invata soferie nu in scolile de soferi , alea de soferi iti formeaza o idee despre unde-i volanul si frana nu mai mult . Nu vreau sa supar initiatorul , pt ca vad saptamanal astfel de subiecte vorbesc la general . Eu sunt sofer batran cu experienta si f bun dar daca ma intrebi de turatii habar n-am ca nu ma uit , si nu infund nimic , teava e gri , nu consum mult ci chiar f eficient . Edited by unucelalalt, 04 May 2016 - 10:10. |
#12
Posted 04 May 2016 - 10:22
gabitu73, on 04 mai 2016 - 10:01, said:
Eu am o Astra H 1.6, 16V, 105 Cp, mașina este cumpărată de nouă din România în 2007 și are aproape 200000 km făcuți în proporție de 75% în regim urban.Eu schimb la turații joase , până în 2000 de ture și EGR-ul este original fără a se fi umblat vreodată la el.Auzisem la niște băieți că problemele la EGR apar atunci când motorul consumă ulei. 1.4 16v este cunoscut pentru asa ceva. Deobicei motorizarile pe benzina de la vag consuma ulei si au probleme cu egr . Renault, Opel, Ford se descurca mai bine la motorizarile pe benzina, cel putin alea aspirate pana in 2.000cmc3. unucelalalt, on 04 mai 2016 - 10:06, said:
Mama a scos carnet in '68 si conducea Volga 21 . Raportul mama / Volga era 50 kg / 1600 kg . Atunci masinile nu aveau servodirectie ( nici camioanele ) , servofrana , turometre si alte rahaturi . A spus ca masinile de azi sunt facute pt timpiti si nu stie saraca decat ca daca nu inchizi o usa bine suna o sonerie . Eu zic ca masinile de azi tampesc oamenii , nici cand am inceput eu cu volanul , karturile si motocicletele nu erau turometre . Toata lumea avea simturile necesare sa stie cum sa mearga si se stia ca mersul subturat nu e nici o economie ca nu arde bine si dai benzina afara nearsa . Computerul pt diagnoza era teava de esapament . "Soneria" aia te anunta ca poti sa fi in pericol sa ti se deschida usa si sa produci ceva accident nedorit. Iar in legatura cu mersul subturat... de asta oamenii mai batrani merg subturat, fix pentru a face economie de combustibil, mai ca le sare motorul din suporti si ei tot nu schimba intr-o treapta inferioara. Evolutia masinilor a fost una placuta. Nici nu se compara o masina veche cu una moderna. |
#13
Posted 04 May 2016 - 10:29
Unucelalalt si inainte erau cai. Aia nici ulei si nici benzina nu consumau. Strabunica-miu din 1800 scria in jurnal ca masinile care se vor construi vor fi facute, citez din postul tau "pentru tampiti".
Intelegi ce ai scris acolo? E bine ca se intreaba, de aia exista forum si internet. Sa-ti completezi cunostintele. |
#14
Posted 04 May 2016 - 10:45
@unucelalalt
Prespun ca pentru tine si ABS-ul, ESP-ul si restul tot pentru tampiti sunt, soferii adevarati 'simt' masina nu au nevoie de toata sistemele astea. Stii care e partea misto? ca in curand sistemele automate or sa inlocuiasca complet 'meseriasii' care simt masina si or sa ramana doar cei care conduc de placere si care or sa isi permita asigurarea la o masina cu comenzi manuale. @on topic SI eu cred ca nu are legatura cu stilul de condus ci cu vreo problema tehnica. |
#15
Posted 04 May 2016 - 10:48
Da ma , eu n-am zis evolutia nu e buna , si turometru , si forumul , zic ca nu tre sa stai numai cu ochii pe turometru si o vina semnificativa o au instructorii de la scoli . Am zis ca trebuie sa inveti sa simti masina , ce faci iarna pe zapada cu ochii pe turometru ? De acord ca sunt si minti neevoluate care nu pricep ca motoarele sunt facute sa le turezi , am facut mecanica si am vazut si om tanar cu mania " sa nu fortez motorul " si l-a protejat pana l-a umplut de calamina si a cocsat segmentii de abia se taraia . Degeaba avea turometru si l-am invatat ca el stia pe a lui dar nu chiar toti merg asa si nu trebuie turometru ca sa stii sa mergi cu masina .
|
|
#16
Posted 04 May 2016 - 11:13
Mersul cu masina e pentru toti prostii. In Romania e destul de puternica ideea ca daca nu esti Senna la volan nu ai ce cauta pe drumurile publice. Si oricum suntem off topic.
|
#18
Posted 04 May 2016 - 11:34
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users