Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

cu ce turatie sa merg?

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
retish1979

retish1979

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 20.04.2016
Buna,
In ultimul timp am cam avut probleme cu egr-ul (probabil din cauza ca mergeam "economic"). Imi poate spune cineva care este turatia normala(pentru a nu merge subturat) la o masina 1.4 benzina,16V , 101CP?
Multumesc.

#2
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu exista o turatie "normala", exista urechea care asculta motorul si ii adapteaza turatiile in functie de nevoi.

ma intreb ce ai face pe urma, ai cauta in bord nr de turatii in loc sa fii cu ochii pe drum la eventualele pericole? daca lovesti pe careva te scuzi ca "nu stiu nene, nu e vina mea, eu ma uitam la turatii, ala s-a bagat in fata mea si nu m-a ocolit"

#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,490
  • Înscris: 30.10.2003

 retish1979, on 04 mai 2016 - 07:33, said:

Buna,
In ultimul timp am cam avut probleme cu egr-ul (probabil din cauza ca mergeam "economic"). Imi poate spune cineva care este turatia normala(pentru a nu merge subturat) la o masina 1.4 benzina,16V , 101CP?
Multumesc.

Parca te uiti pe tabelul ala cu cuplul si turatia si vezi sa ramai in plaja cu cuplul maxim.

Inginer Dr automotive emerit Bursul :D

#4
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Asa dupa urechea mea undeva peste 2000 rot/min, in special in sarcina, adica la deal, in accelerare. In mers constant pe drum drept poate sa mai si scada sub asta dar tine de ureche. Daca dealul e mare se impune minim 2200-2500 rot/min. Mie imi place cum suna peste 3500-4000 iar de la 5000 in sus e placerea maxima Posted Image atat doar ca de aici in sus se cam cearta cu rezervorul.
Si nu accelera in forta de la turatii mici. Eu cu Cielo faceam depasirile de la 70-80km/h cu a3-a. Trage bine si merge pana in 140km/h si nici nu chinui motorul.

Edited by PoeOvidiu, 04 May 2016 - 07:58.


#5
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
2250 - 3500 rot.min. Ocazional poți creste /scădea 500 rot.min

#6
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015
Din cate stiu,este un motor cu 4 valve/piston. Este motor pe benzina.E motor de turatie. Recomand schimbul in jurul a 3000/rpm. Probabil cuplul maxim este undeva la peste 3500rpm.
Schimba des la ~2000rpm(cum vad ca recomanda unii) si schimbi iar EGR-ul.

#7
bibi

bibi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,183
  • Înscris: 05.02.2003
Uitate si in manualul masinii.
La masina mea (benzina 1.6 / 100 CP) scrie 1800 minim, dar eu nu am tinut-o sub 2000.

#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Din cate stiu,este un motor cu 4 valve/piston. Este motor pe benzina.E motor de turatie. Recomand schimbul in jurul a 3000/rpm. Probabil cuplul maxim este undeva la peste 3500rpm.
Corect. Al meu este 1,6, 16V si mereu merg cu 2500 iar schimbarea peste 3000, pana in 4000.
Plus de asta, peste 3000 RPM puterea se simte clar in aceiasi treapta de viteza.

#9
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Din cate vad, ai o Fabia sau o ibiza 1.4 16v. La 4400rpm e cuplul maxim. Deci nu moare daca ii schimbi vitezele pe la 3000rpm in mod normal.

#10
gabitu73

gabitu73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 05.12.2008
Eu am o Astra H 1.6, 16V, 105 Cp, mașina este cumpărată de nouă din România în 2007 și are aproape 200000 km făcuți în proporție de 75% în regim urban.Eu schimb la turații joase , până în 2000 de ture și EGR-ul este original fără a se fi umblat vreodată la el.Auzisem la niște băieți că problemele la EGR apar atunci când motorul consumă ulei.

#11
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Mama a scos carnet in '68 si conducea Volga 21 . Raportul mama / Volga era 50 kg / 1600 kg . Atunci masinile nu aveau servodirectie ( nici camioanele ) , servofrana , turometre si alte rahaturi . A spus ca masinile de azi sunt facute pt timpiti si nu stie saraca decat ca daca nu inchizi o usa bine suna o sonerie .
Eu zic ca masinile de azi tampesc oamenii , nici cand am inceput eu cu volanul , karturile si motocicletele nu erau turometre . Toata lumea avea simturile necesare sa stie cum sa mearga si se stia ca mersul subturat nu e nici o economie ca nu arde bine si dai benzina afara nearsa . Computerul pt diagnoza era teava de esapament . Si pe vremea benzinei de 75 daca o pedalai cum trebuie IMS , Moskvich sau ce aveai teava era gri deschis .
Nimeni nu intreba inainte de turatii ci se prindea de la inceput cat s-o pedalezi de la ala care te invata , nici nu erau scoli de soferi . Acum toti intreaba cum sa stea cu ochii pe turometru iar vina apartine instructorilor din scoli . Ce faci iarna cand tre sa mergi pe zapada / gheata si trebuie sa folosesti motorul si cutia conform cu terenul ? Stai cu ochii pe ace ? La ce ajuta ?
  Cand te urci in masina ea trebuie sa fie o prelungire a corpului tau .

Cat priveste turatia inainte mai erau masini care pe bord ( vitezometru ) era marcata viteza pt fiecare treapta . Cred ca multe manuale pt fiecare motor contin informatii despre turatiile optime sau se gasesc ele undeva pt cine le cauta .
  Stiam ca Titi Aur a deschis o scoala  , ei bine multi ar trebui sa urmeze astfel de scoli cateva ore pt ca acolo se invata soferie nu in scolile de soferi , alea de soferi iti formeaza o idee despre unde-i volanul si frana nu mai mult .

Nu vreau sa supar initiatorul , pt ca vad saptamanal astfel de subiecte vorbesc la general .

Eu sunt sofer batran cu experienta si f bun dar daca ma intrebi de turatii habar n-am ca nu ma uit , si nu infund nimic , teava e gri , nu consum mult ci chiar f eficient .

Edited by unucelalalt, 04 May 2016 - 10:10.


#12
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 gabitu73, on 04 mai 2016 - 10:01, said:

Eu am o Astra H 1.6, 16V, 105 Cp, mașina este cumpărată de nouă din România în 2007 și are aproape 200000 km făcuți în proporție de 75% în regim urban.Eu schimb la turații joase , până în 2000 de ture și EGR-ul este original fără a se fi umblat vreodată la el.Auzisem la niște băieți că problemele la EGR apar atunci când motorul consumă ulei.

1.4 16v este cunoscut pentru asa ceva. Deobicei motorizarile pe benzina de la vag consuma ulei si au probleme cu egr Posted Image . Renault, Opel, Ford se descurca mai bine la motorizarile pe benzina, cel putin alea aspirate pana in 2.000cmc3.

 unucelalalt, on 04 mai 2016 - 10:06, said:

Mama a scos carnet in '68 si conducea Volga 21 . Raportul mama / Volga era 50 kg / 1600 kg . Atunci masinile nu aveau servodirectie ( nici camioanele ) , servofrana , turometre si alte rahaturi . A spus ca masinile de azi sunt facute pt timpiti si nu stie saraca decat ca daca nu inchizi o usa bine suna o sonerie .
Eu zic ca masinile de azi tampesc oamenii , nici cand am inceput eu cu volanul , karturile si motocicletele nu erau turometre . Toata lumea avea simturile necesare sa stie cum sa mearga si se stia ca mersul subturat nu e nici o economie ca nu arde bine si dai benzina afara nearsa . Computerul pt diagnoza era teava de esapament .

"Soneria" aia te anunta ca poti sa fi in pericol sa ti se deschida usa si sa produci ceva accident nedorit.
Iar in legatura cu mersul subturat... de asta oamenii mai batrani merg subturat, fix pentru a face economie de combustibil, mai ca le sare motorul din suporti si ei tot nu schimba intr-o treapta inferioara.
Evolutia masinilor a fost una placuta. Nici nu se compara o masina veche cu una moderna.

#13
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,490
  • Înscris: 30.10.2003
Unucelalalt si inainte erau cai. Aia nici ulei si nici benzina nu consumau. Strabunica-miu din 1800 scria in jurnal ca masinile care se vor construi vor fi facute, citez din postul tau "pentru tampiti".
Intelegi ce ai scris acolo?

E bine ca se intreaba, de aia exista forum si internet. Sa-ti completezi cunostintele.

#14
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
@unucelalalt
Prespun ca pentru tine si ABS-ul, ESP-ul si restul tot pentru tampiti sunt, soferii adevarati 'simt' masina nu au nevoie de toata sistemele astea. Stii care e partea misto? ca in curand sistemele automate or sa inlocuiasca complet 'meseriasii' care simt masina si or sa ramana doar cei care conduc de placere si care or sa isi permita asigurarea la o masina cu comenzi manuale.

@on topic
SI eu cred ca nu are legatura cu stilul de condus ci cu vreo problema tehnica.

#15
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Da ma , eu n-am zis evolutia nu e buna , si turometru , si forumul , zic ca nu tre sa stai numai cu ochii pe turometru si o vina semnificativa o au instructorii de la scoli . Am zis ca trebuie sa inveti sa simti masina , ce faci iarna pe zapada cu ochii pe turometru ? De acord ca sunt si minti neevoluate care nu pricep ca motoarele sunt facute sa le turezi , am facut mecanica si am vazut si om tanar cu mania " sa nu fortez motorul " si l-a protejat pana l-a umplut de calamina si a cocsat segmentii de abia se taraia . Degeaba avea turometru si l-am invatat ca el stia pe a lui dar nu chiar toti merg asa si nu trebuie turometru ca sa stii sa mergi cu masina .

#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,490
  • Înscris: 30.10.2003
Mersul cu masina e pentru toti prostii. In Romania e destul de puternica ideea ca daca nu esti Senna la volan nu ai ce cauta pe drumurile publice. Si oricum suntem off topic.

#17
viks

viks

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 26.02.2015
schimba pe la 3000 si lasa economia ca dai pe altele

#18
retish1979

retish1979

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 20.04.2016

 TLGTLC, on 04 mai 2016 - 08:15, said:

2250 - 3500 rot.min. Ocazional poți creste /scădea 500 rot.min
multumesc frumos

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate