Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Exploatare si turatii motor diesel TDI
Last Updated: Feb 11 2016 17:30, Started by
stefteo21
, Feb 10 2016 22:52
·
0
#1
Posted 10 February 2016 - 22:52
Bună seara,
Care este turația optimă pentru un motor diesel cu turbină? Eu știam că trebuie să mergi mai turat, adică 2000 RPM în medie... mai exact la turația la care motorul are cuplul maxim. Am văzut un videoclip pe youtube în care cineva zicea să mergi prin oraș într-o turație mai joasă ca să nu intre turbina. Deci, până la urmă, care este turația optimă pentru un diesel cu turbină? |
#3
Posted 10 February 2016 - 23:02
turbina functioneaza tot timpul, nu are o turatie de la care "sa intre".
intrucat exista o gramada de moduri de a conduce, exista si o gramada de turatii "optime". |
#4
Posted 10 February 2016 - 23:04
Depinde de motor. La Peugeotul meu 1,6HDI turbina intră pe la 1600rpm, dar cuplul maxim îl atinge de la 1800-3500rpm. Problema la turaţii foarte joase este că se înfundă apoi distruge EGR-ul. Deci sub 1800 în niciun caz, altfel dai pe mere ce câştigi la pere, dacă nu mai rău.
|
#5
Posted 10 February 2016 - 23:05
Schimba si aproape de rosu, ca nu ii face nimic, doar sa fie apa la 90... si niciodata sa nu o fortezi tare cand e motorul rece, apoi ii dai... ca daca nu infunzi toate filtrele Insa nici sa o ti mereu la rosu nu-i bine. Si dupa ce ai fortat nu pic motorul, nu-l opri, sa-l lasi un pic la ralanti (cateva secunde) sa nu-l opresti brusc.
Schimbi deobicei dupa cum simti, doar sa nu mergi subturat. |
#6
Posted 10 February 2016 - 23:08
_Smiley_, on 10 februarie 2016 - 23:02, said:
turbina functioneaza tot timpul, nu are o turatie de la care "sa intre". |
#7
Posted 10 February 2016 - 23:09
mihaicozac, on 10 februarie 2016 - 23:08, said:
Unde ai auzit asta? e o prostie, orice turbină funcţionează în gama de turaţii în care aerul aspirat natural nu mai e suficient, adică de pe la 2000rpm în sus. Cele cu geometrie variabilă reglează în plus mult mai corect dozajul, funcţie de turaţie şi sarcină. Turbina functioneaza non-stop... inca de la ralanti... |
#8
Posted 10 February 2016 - 23:10
Turbina e invartita de gazele de esapament si se invarte de cand pornesti motorul si pana il opresti,
asta cu "cand intra turbina" se aplica poate la alte motoare (exista si turbine actionate electric). E adevarat ca EFECTUL turbinei se simte la turatii mai mari, dar de invartit se invarteste si la relanti. |
#9
Posted 10 February 2016 - 23:10
Eu merg în medie cu 2000 rpm prin oraș, la 2000 în treapta a 3-a am fix 50 km/h ... la 2000 în treapta a 2-a am fix 30 km/h ... 1.9 TDI
În exterior merg cam în 2500-3000 rpm, dar văd că sunt mulți de părere că dieselul trebuie ținut mai subturat și mă gândesc că poate merg eu greșit în turații. |
#10
Posted 10 February 2016 - 23:11
Depinde de motor.
La cele de acum 10 ani, pe la 2000 RPM abia pleca turbina, Acum le simti pe la 1800 RPM. Romanul schimba repede, din cauza tonalitatii data de turbina, dar asta insemna ca merge adesea subturat. Schimba la minim 3000, chiar 3500 RPM |
|
#11
Posted 10 February 2016 - 23:11
Nu e o prostie. Cine invarte turbina, stii?
E gresita exprimarea, "intratul" se refera la faptul ca incepe sa lucreze cu adevarat dar ea se invarte exact odata cu arborele cotit. De la o anumita turatie creeaza presiune si asta se simte cum ca "ar intra". |
#12
Posted 10 February 2016 - 23:12
Razvan_N, on 10 februarie 2016 - 23:10, said:
Turbina e invartita de gazele de esapament si se invarte de cand pornesti motorul si pana il opresti, asta cu "cand intra turbina" se aplica poate la alte motoare (exista si turbine actionate electric). E adevarat ca EFECTUL turbinei se simte la turatii mai mari, dar de invartit se invarteste si la relanti. |
#13
Posted 10 February 2016 - 23:15
Incarcare zero aproape de relanti? Tu n-ai ce face la ora asta de spui numai prostii? (pe acest topic sigur).
|
#14
Posted 10 February 2016 - 23:17
Ziceai ca orice turbina intra de la 2000rpm in sus ... e nevoie sa iti citez textul ???
|
#15
Posted 10 February 2016 - 23:18
Adm, on 10 februarie 2016 - 23:11, said:
Depinde de motor. Schimba la minim 3000, chiar 3500 RPM Bănuiesc că te referi la mersul în afara orașului, că în oraș, la cât este de aglomerat și la câte semafoare avem, cu 3500 de rpm în treapta a 2-a aș face ca tractorul la arat. În 3500 cu treapta a a-3a doar în exterior. Edited by stefteo21, 10 February 2016 - 23:19. |
|
#16
Posted 10 February 2016 - 23:26
danghetau, on 10 februarie 2016 - 23:15, said:
Incarcare zero aproape de relanti? Tu n-ai ce face la ora asta de spui numai prostii? (pe acest topic sigur). Attached FilesEdited by mihaicozac, 10 February 2016 - 23:49. |
#17
Posted 10 February 2016 - 23:31
mihaicozac, on 10 februarie 2016 - 23:04, said: Problema la turaţii foarte joase este că se înfundă apoi distruge EGR-ul. Deci sub 1800 în niciun caz, altfel dai pe mere ce câştigi la pere, dacă nu mai rău. Adm, on 10 februarie 2016 - 23:11, said:
Romanul schimba repede, din cauza tonalitatii data de turbina, dar asta insemna ca merge adesea subturat. Schimba la minim 3000, chiar 3500 RPM In continuare astept sa ne strangem mai multi tovarasi si sa punem de un proces colectiv contra ZF, e clar ca s-au inteles sa ne infunde motoarele: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3pNREhI3otk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (La 1:20 incerc sa ma tin de bunele sfaturi de pe forum si abia schimba o viteza la 3000, dar era sa intru in mocaitii din fata) Cineeeeeeeeeee e cu mineeeeee??? Edited by bladhaund, 10 February 2016 - 23:34. |
#18
Posted 10 February 2016 - 23:43
Esti de tot rasul
Nu stau sa iti explic ca n-are rost si n-am nici chef la ora asta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users