Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

1.8TSI 160cp vs 1.4TSI ACT 150cp

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Incerc sa inteleg chestiunea asta cu diminuarea cilindreelor la motoarele noi: cui si la ce foloseste? E acelasi rahat ca ala cu pielea "ecologica" sau e cu adevarat o chestiune folositoare?? Caci daca pielea ecologica a dovedit ca are o fiabilitate execrabila in timp, tare mi-e sa nu patim la fel si cu masinile astea echipate cu ascutitori sofisticate.

Cuplul declarat de producator este identic, respectiv 250Nm pe aproximativ aceeasi plaja de turatii 1500-3500/4200. Asta ar trebui sa insemne ca, folosind aceeasi transmisie, ar trebui sa avem comportament dinamic cvasiidentic. Asa o fi?

Caii sunt doar cu 10 mai putini la 1.4 si ar trebui sa explice viteza maxima ceva mai mica obtinuta, de asemeni, in conditiile aceleiasi transmisii si caroserii. De exemplu pe Skoda Yeti avem cele doua variante de motorizare, diferenta de masa este undeva in jur de 80-90 kg.

Pe hartie, lucrurile sunt destul de bine delimitate si explicate. Dar cum o fi oare in viata reala, in utilizarea cotidiana??
Este cineva care ma poate lamuri?

#2
paxman

paxman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 15.03.2014
ACT-ul are doar 140.

#3
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010
Vreau să precizez că nu sunt specialist în domeniu. Noile motoare par cumva overclock-ate. Nu par, sunt. Când vorbim despre overclock, ne gândim la procesoare. Știm că făcând OC, le scurtăm durata de viață. Dar la 50 ani, ce mai contează unul, cinci în minus.
Totuși, aici discutăm despre motoare, chestiile acele cu nenumărate părți metalice mobile. OC la acest nivel trebuie privit altfel, la altă scară. Dacă motor este proiectat să funcționeze în condiții optime sau bune, 5 ani, câți ani va funcționa în condiții extreme?
Vine beneficiază de asta? Producătorii de automobile. După garanție, îi vom căuta pt a ne...înnoi.

#4
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
micsorarea motoarelor in acelasi timp cu cresterea puterii litrice inseamna progres altfel am avea si acum motoare de 2.5 litri si 100 de cai putere

#5
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010
De miscat trebuie sa se miste identic daca au aceeasi distributie a cuplului pe plaja de turatii, si aceeasi cutie de viteze, va oferi o frana de motor mai buna totusi cel de cilindree mare, 1.4 tsi cel putin in treptele 140 160 170cp a fost un fiasco pana prin 2011, 1.8 tsi n-a fost nici el un etalon al fiabilitatii, dar cel putin statistic a stat mult mai bine, 1.8 tsi pare a fi acelasi cu cel vechi, de 1.4 tsi nu stiu insa nimic, daca a fost sau nu reproiectat, pentru ca cel vechi nu era foarte fiabil.

Edited by takemeintoyourskin, 09 February 2016 - 14:49.


#6
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
1.8TSI are mai nou 180CP.

In rest, o data la 5-7 ani de zile vei avea nevoie de o masina noua (fie pt ca ti-au crescut veniturile si vrei ceva mai bun decat ce aveai inainte fie pentru ca ai nevoie de ceva diferit: e.g: au aparut doi copii si masina curenta nu mai face fata).
Motoarele moderne, luate de noi si intretinute cum trebuie, ar trebui sa tina 5-7 ani de zile fara probleme.

Ca atare, de ce ne stresam noi cu cat tine o masina? Doar nu o sa o lasam mostenire nepotilor...

#7
legnebula

legnebula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 27.12.2015

 StefanSC, on 09 februarie 2016 - 15:03, said:

Motoarele moderne, luate de noi si intretinute cum trebuie, ar trebui sa tina 5-7 ani de zile fara probleme.

Ca atare, de ce ne stresam noi cu cat tine o masina? Doar nu o sa o lasam mostenire nepotilor...

Nu o lasi, dar o vinzi.
Daca nu mai tine, nu mai are valoare de revanzare.
Implicit a avea masina devine mai scump.

Edited by legnebula, 09 February 2016 - 15:10.


#8
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014
Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor.

#9
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,042
  • Înscris: 02.09.2005

 Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:20, said:

Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor.
n-auzi ca astia fac motoare mici doar pentru progres tehnologic? nu fac pentru taxe, asigurari etc...

#10
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

 Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:20, said:

Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor.
Mi-ai luat vorba din gura.

#11
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014
Pana intr-un anumit punct progresul e ok. Daca ascutitoarea e fortata prea mult, se duce durabilitatea si fiabilitatea. Si iar nu e bine.

Ca exemplu, vad Transportere cu motoare de 2 litri si ceva si care au sub 100 de cai. Au 30 de ani si inca circula. Nu cred ca 1.4 TSI prinde 30 de ani si sa mai si functioneze.

Performanta e egala cu 0 daca tine doar 5 ani.
Prefer un motor mai lenes si cu cilindrare mare, dar care sa-l exploatez pana ma plictisesc de el cu adevarat, nu sa-l schimb ca e vai de el si o sa ma lase.

Edited by Serafim606, 09 February 2016 - 15:31.


#12
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
pe cine crezi ca-l intereseaza sa tina 30 de ani un motor? Posted Image
Transporterele alea de 30 de ani trebuiau casate de mult

Edited by Kroghy, 09 February 2016 - 15:32.


#13
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014

 Kroghy, on 09 februarie 2016 - 15:30, said:

pe cine crezi ca-l intereseaza sa tina 30 de ani un motor? Posted Image
Transporterele alea de 30 de ani trebuiau casate de mult

In conditiile in care la noi sunt mai multe masini SH pe sosesle, decat masini noi. Mno, veniturile stiti cum sunt. Multi nu-si permit masina noua. Ca atare, durabilitatea motorului e importanta. Si cum a zis si un coleg mai sus. Masina o mai si vinzi. Si daca e proasta ce faci? Ai platit 20 de mii de euro ca sa o dai pe un cupon la remat dupa 5 ani?

#14
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010

 Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:20, said:

Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor.

Gresit, doar ca investitia creste exponential pentru a pastra si fiabilitatea, ar putea exista si motoare mici si fiabile, spre exemplu in formula 1, daca acel motor ar fi redus la 300cp si 6500rpm, ar fi foarte fiabil pentru o utilizare de strada , dar si costurile sunt pe masura, nu e avantajos sa faci un motor care are cost de productie 40 000 euro, doar pentru a fi mic si puternic, ar avea avantaje doar dpdv al taxelor, ca de consumat consuma la fel, cand un 2.5turbo care produce tot 300cp are undeva la 5000 6000 euro cost de productie.

#15
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,042
  • Înscris: 02.09.2005

 Kroghy, on 09 februarie 2016 - 15:30, said:

pe cine crezi ca-l intereseaza sa tina 30 de ani un motor? Posted Image

pe unul ca tine de exemplu, care cumpara sh cu 200k de km de la o batranica din germania

#16
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
masini second da, si eu am una second dar de 4-5 ani, cel mut 10 ani iar pe la 15 ani nici nu ar trebui sa le permita inmatricularea

#17
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014

 takemeintoyourskin, on 09 februarie 2016 - 15:35, said:

Gresit, doar ca investitia creste exponential pentru a pastra si fiabilitatea, ar putea exista si motoare mici si fiabile, spre exemplu in formula 1, daca acel motor ar fi redus la 300cp si 6500rpm, ar fi foarte fiabil pentru o utilizare de strada , dar si costurile sunt pe masura, nu e avantajos sa faci un motor care are cost de productie 40 000 euro, doar pentru a fi mic si puternic, ar avea avantaje doar dpdv al taxelor, ca de consumat consuma la fel, cand un 2.5turbo care produce tot 300cp are undeva la 5000 6000 euro cost de productie.

Citisem ceva pe net ca motoarele de F1 is asa bune ca duc doar o cursa :lol:.

#18
Sef-chenko

Sef-chenko

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,449
  • Înscris: 17.04.2006

 Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:33, said:


In conditiile in care la noi sunt mai multe masini SH pe sosesle, decat masini noi. Mno, veniturile stiti cum sunt. Multi nu-si permit masina noua. Ca atare, durabilitatea motorului e importanta. Si cum a zis si un coleg mai sus. Masina o mai si vinzi. Si daca e proasta ce faci? Ai platit 20 de mii de euro ca sa o dai pe un cupon la remat dupa 5 ani?

"Sa imbunatatim noul motor pentru performanta mai mare. Dar intai sa vedem daca se preteaza pentru romani, ei hotarasc."

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate