Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
1.8TSI 160cp vs 1.4TSI ACT 150cp
Last Updated: Feb 24 2016 00:36, Started by
adris1919
, Feb 09 2016 14:30
·
0
#1
Posted 09 February 2016 - 14:30
Incerc sa inteleg chestiunea asta cu diminuarea cilindreelor la motoarele noi: cui si la ce foloseste? E acelasi rahat ca ala cu pielea "ecologica" sau e cu adevarat o chestiune folositoare?? Caci daca pielea ecologica a dovedit ca are o fiabilitate execrabila in timp, tare mi-e sa nu patim la fel si cu masinile astea echipate cu ascutitori sofisticate.
Cuplul declarat de producator este identic, respectiv 250Nm pe aproximativ aceeasi plaja de turatii 1500-3500/4200. Asta ar trebui sa insemne ca, folosind aceeasi transmisie, ar trebui sa avem comportament dinamic cvasiidentic. Asa o fi? Caii sunt doar cu 10 mai putini la 1.4 si ar trebui sa explice viteza maxima ceva mai mica obtinuta, de asemeni, in conditiile aceleiasi transmisii si caroserii. De exemplu pe Skoda Yeti avem cele doua variante de motorizare, diferenta de masa este undeva in jur de 80-90 kg. Pe hartie, lucrurile sunt destul de bine delimitate si explicate. Dar cum o fi oare in viata reala, in utilizarea cotidiana?? Este cineva care ma poate lamuri? |
#3
Posted 09 February 2016 - 14:41
Vreau să precizez că nu sunt specialist în domeniu. Noile motoare par cumva overclock-ate. Nu par, sunt. Când vorbim despre overclock, ne gândim la procesoare. Știm că făcând OC, le scurtăm durata de viață. Dar la 50 ani, ce mai contează unul, cinci în minus.
Totuși, aici discutăm despre motoare, chestiile acele cu nenumărate părți metalice mobile. OC la acest nivel trebuie privit altfel, la altă scară. Dacă motor este proiectat să funcționeze în condiții optime sau bune, 5 ani, câți ani va funcționa în condiții extreme? Vine beneficiază de asta? Producătorii de automobile. După garanție, îi vom căuta pt a ne...înnoi. |
#4
Posted 09 February 2016 - 14:45
micsorarea motoarelor in acelasi timp cu cresterea puterii litrice inseamna progres altfel am avea si acum motoare de 2.5 litri si 100 de cai putere
|
#5
Posted 09 February 2016 - 14:48
De miscat trebuie sa se miste identic daca au aceeasi distributie a cuplului pe plaja de turatii, si aceeasi cutie de viteze, va oferi o frana de motor mai buna totusi cel de cilindree mare, 1.4 tsi cel putin in treptele 140 160 170cp a fost un fiasco pana prin 2011, 1.8 tsi n-a fost nici el un etalon al fiabilitatii, dar cel putin statistic a stat mult mai bine, 1.8 tsi pare a fi acelasi cu cel vechi, de 1.4 tsi nu stiu insa nimic, daca a fost sau nu reproiectat, pentru ca cel vechi nu era foarte fiabil.
Edited by takemeintoyourskin, 09 February 2016 - 14:49. |
#6
Posted 09 February 2016 - 15:03
1.8TSI are mai nou 180CP.
In rest, o data la 5-7 ani de zile vei avea nevoie de o masina noua (fie pt ca ti-au crescut veniturile si vrei ceva mai bun decat ce aveai inainte fie pentru ca ai nevoie de ceva diferit: e.g: au aparut doi copii si masina curenta nu mai face fata). Motoarele moderne, luate de noi si intretinute cum trebuie, ar trebui sa tina 5-7 ani de zile fara probleme. Ca atare, de ce ne stresam noi cu cat tine o masina? Doar nu o sa o lasam mostenire nepotilor... |
#7
Posted 09 February 2016 - 15:10
StefanSC, on 09 februarie 2016 - 15:03, said:
Motoarele moderne, luate de noi si intretinute cum trebuie, ar trebui sa tina 5-7 ani de zile fara probleme. Ca atare, de ce ne stresam noi cu cat tine o masina? Doar nu o sa o lasam mostenire nepotilor... Nu o lasi, dar o vinzi. Daca nu mai tine, nu mai are valoare de revanzare. Implicit a avea masina devine mai scump. Edited by legnebula, 09 February 2016 - 15:10. |
#8
Posted 09 February 2016 - 15:20
Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor.
|
#9
Posted 09 February 2016 - 15:25
#10
Posted 09 February 2016 - 15:27
|
#11
Posted 09 February 2016 - 15:30
Pana intr-un anumit punct progresul e ok. Daca ascutitoarea e fortata prea mult, se duce durabilitatea si fiabilitatea. Si iar nu e bine.
Ca exemplu, vad Transportere cu motoare de 2 litri si ceva si care au sub 100 de cai. Au 30 de ani si inca circula. Nu cred ca 1.4 TSI prinde 30 de ani si sa mai si functioneze. Performanta e egala cu 0 daca tine doar 5 ani. Prefer un motor mai lenes si cu cilindrare mare, dar care sa-l exploatez pana ma plictisesc de el cu adevarat, nu sa-l schimb ca e vai de el si o sa ma lase. Edited by Serafim606, 09 February 2016 - 15:31. |
#12
Posted 09 February 2016 - 15:30
pe cine crezi ca-l intereseaza sa tina 30 de ani un motor?
Transporterele alea de 30 de ani trebuiau casate de mult Edited by Kroghy, 09 February 2016 - 15:32. |
#13
Posted 09 February 2016 - 15:33
Kroghy, on 09 februarie 2016 - 15:30, said:
pe cine crezi ca-l intereseaza sa tina 30 de ani un motor? Transporterele alea de 30 de ani trebuiau casate de mult In conditiile in care la noi sunt mai multe masini SH pe sosesle, decat masini noi. Mno, veniturile stiti cum sunt. Multi nu-si permit masina noua. Ca atare, durabilitatea motorului e importanta. Si cum a zis si un coleg mai sus. Masina o mai si vinzi. Si daca e proasta ce faci? Ai platit 20 de mii de euro ca sa o dai pe un cupon la remat dupa 5 ani? |
#14
Posted 09 February 2016 - 15:35
Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:20, said:
Cu cat scoti mai multi cai dintr-o cilindrare mica, cu atat scade fiabilitatea si rezistenta acelui motor. Gresit, doar ca investitia creste exponential pentru a pastra si fiabilitatea, ar putea exista si motoare mici si fiabile, spre exemplu in formula 1, daca acel motor ar fi redus la 300cp si 6500rpm, ar fi foarte fiabil pentru o utilizare de strada , dar si costurile sunt pe masura, nu e avantajos sa faci un motor care are cost de productie 40 000 euro, doar pentru a fi mic si puternic, ar avea avantaje doar dpdv al taxelor, ca de consumat consuma la fel, cand un 2.5turbo care produce tot 300cp are undeva la 5000 6000 euro cost de productie. |
#15
Posted 09 February 2016 - 15:35
|
#16
Posted 09 February 2016 - 15:36
masini second da, si eu am una second dar de 4-5 ani, cel mut 10 ani iar pe la 15 ani nici nu ar trebui sa le permita inmatricularea
|
#17
Posted 09 February 2016 - 15:37
takemeintoyourskin, on 09 februarie 2016 - 15:35, said:
Gresit, doar ca investitia creste exponential pentru a pastra si fiabilitatea, ar putea exista si motoare mici si fiabile, spre exemplu in formula 1, daca acel motor ar fi redus la 300cp si 6500rpm, ar fi foarte fiabil pentru o utilizare de strada , dar si costurile sunt pe masura, nu e avantajos sa faci un motor care are cost de productie 40 000 euro, doar pentru a fi mic si puternic, ar avea avantaje doar dpdv al taxelor, ca de consumat consuma la fel, cand un 2.5turbo care produce tot 300cp are undeva la 5000 6000 euro cost de productie. Citisem ceva pe net ca motoarele de F1 is asa bune ca duc doar o cursa . |
#18
Posted 09 February 2016 - 15:40
Serafim606, on 09 februarie 2016 - 15:33, said: In conditiile in care la noi sunt mai multe masini SH pe sosesle, decat masini noi. Mno, veniturile stiti cum sunt. Multi nu-si permit masina noua. Ca atare, durabilitatea motorului e importanta. Si cum a zis si un coleg mai sus. Masina o mai si vinzi. Si daca e proasta ce faci? Ai platit 20 de mii de euro ca sa o dai pe un cupon la remat dupa 5 ani? "Sa imbunatatim noul motor pentru performanta mai mare. Dar intai sa vedem daca se preteaza pentru romani, ei hotarasc." |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users