Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...
 Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 

Transport auto cu maxi-taxi

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Ce parere aveti de transportul cu dube numite microbuze? Este el demn de timpurile in care traim?
De ce se mai permite inca circulatia unor dube de marfa transformate in masini de calatori, cu niste scaune iunghesuite unde iti intra os prin os? Nu exista centuri de siguranta, etc, soferii sunt de multe ori tupeisti, nesimtiti, conduc de parca ar transporta o cantitate de marfa si nu oameni.

Dar am doua intrebari la obiect:
1) Un sofer de maxi-taxi are voie, regulamentar, sa opreasca pe traseu 15 minute unde sa astepte alti clienti care sunt adusi de la aeroport(Aeroportul nu e pe traseu)

2)Unde trebuie sa ajunga soferul la sosirea in orasul destinatie? Nu la autogara/punctul de unde a plecat? Multi soferi nu mai au chef sa ajunga pana acolo, mai ales daca e ultima cursa, lasa clientul unde au chef ca sa le vina lor mai usor sa ajunga ei acasa. Ce spun legile in privinta asta?

#2
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 ipopovici11, on 09 februarie 2016 - 10:50, said:

Ce parere aveti de transportul cu dube numite microbuze?
Sunt reglementate ca mijloace de transport in comun.
Probleme? Adreseaza-te legiuitorului.

#3
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
transportul cu maxi taxi e si el bun acolo unde nu ai ce transporta mai mult. nu poti baga un autobuz cu 60 de locuri pentru 5-10 oameni, nu e rentabil.
transportul este reglementat, se liciteaza traseul, etc, nu circula asa, de capul lor.
eu, in general, evit sa circul cu maxi-taxi. ma orientez dupa autobuze sau trenuri. dar sunt situatii in care "decat" maxi taxi circula pe un anumit traseu.
o parte din vina o au si calatorii, de multe ori, desi au alternative, se imbulzesc ca prostii in maxi taxi.
despre soferi, e greu sa fii baiat subtire atunci cand ai de a face toata ziua cu fel de fel de cretini.

#4
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 rich1974, on 09 februarie 2016 - 11:07, said:

despre soferi, e greu sa fii baiat subtire atunci cand ai de a face toata ziua cu fel de fel de cretini.

Mdea, mai ales cand cretinul cel mai mare esti...tu. (ma refer la sofer).
E asa greu sa respecti calatorii? Sunt unii la care te intrebi daca ar lua pe bune avizul psihologic pentru sofer profesionist, asta din modul cum conduc si cum se adreseaza calatorilor.

Edited by ipopovici11, 09 February 2016 - 11:10.


#5
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,703
  • Înscris: 25.11.2014
Daca ai sta la cucuietii din deal si acel maxi taxi ar fi singura optiune de a ajunge in oras, pun pariu ca daca ar disparea ai veni si te-ai plange ca esti izolat.

#6
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 ipopovici11, on 09 februarie 2016 - 11:09, said:

Mdea, mai ales cand cretinul cel mai mare esti...tu. (ma refer la sofer).
E asa greu sa respecti calatorii? Sunt unii la care te intrebi daca ar lua pe bune avizul psihologic pentru sofer profesionist, asta din modul cum conduc si cum se adreseaza calatorilor.
Adevarat ce spui tu, si nu cred ca e un caz izolat.
Patronii astor de firme trebuie sa-si faca curat in ograda singuri.

Totusi, sunt binevenite maxi-taxi-urile. Gandeste-te doar la batranii de la sate care au nevoie sa ajunga la oras, din varii motive.

Edited by ericmario, 09 February 2016 - 11:18.


#7
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Da, eu inteleg ca ele sunt necesare in anumite cazuri, ne-existand alternativa, dar ma refeream doar la calitatea serviciilor si respectul acordat clientului.

Edited by ipopovici11, 09 February 2016 - 12:25.


#8
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Eu am fost sofer de asta cretin la transport calatori pe autobuz si microbuz , transport in comun urban si extraurban .
Odata trebuie sa stii ca nu se fabrica microbuze , salvari , frigorifice sau altceva specializat . Toate masinile ies din ind. producatoare " dube " si sunt amenajate si adaptate unui anume scop.
Licenta se obtine conf cu reglementarile fct de utilizare . In segmentul de transport calatori clasificarea este pe stele .

Referitor la altele operatorul de transport obtine prin licitatie un traseu in baza unui Caiet de Sarcini . Acest Caiet de Sarcini , Licenta masinii si altele tre sa fie legal la bordul oricarui mijloc de transport calatori si contine cel putin ce zici tu - Orar , Traseu , Statii etc. si poti sa-l ceri soferului . Nu mai retin daca soferul are obligatia sa ti-l prezinte tu nefiind un organ de control dar nu vad de ce nu s-ar produce asta.

Este f adevarat ca pe aceste posturi de sofer nu e pt spuma breslei . Este cea mai tampita munca a lucra cu calatori daca ne referim la diversele domenii din soferie , prost platita , patroni cocalari care vor sa stoarca tot ce se poate de pe sofer , masina si calator . Din motivele astea multi ca si mine vizeaza sa nu faca multi purici in domeniu plus ca ai permanent de a face cu controale si amenzi . Nu poti sa fii la litera legii niciodata pt ca nu ti se asigura conditii si esti presat sa ocolesti legea si cam suposti sanctiuni de care nu esti vinovat in totalitate .
   Este evident ca nu tin partea celor care scuipa seminte la volan , asculta manele si au comportament necivilizat dar nici calatorii nu sunt un parfum pe perioada calatoriei si esti mereu intre ciocan si nicovala din toate partile . Ori esti nascut manelist , ori te faci ori o tai .
   Se spune ca dintr-un om poti face un taximetrist dar invers nu si nu degeaba . Mediul de munca te poate transforma ca sa sa te adaptezi .

#9
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 unucelalalt, on 09 februarie 2016 - 12:31, said:

Odata trebuie sa stii ca nu se fabrica microbuze , salvari , frigorifice sau altceva specializat . Toate masinile ies din ind. producatoare " dube " si sunt amenajate si adaptate unui anume scop.

Nu este adevarat! Poate ai lucrat tu doar cu dube modificate.
Exista microbuz cu scaunele montate din fabricatie, cu geamuri, etc. Dar am inteles ca astea sunt mai scumpe.
Si exista duba din fabricatie, fara geamuri si cu podeua goala.
Patronii de la noi care urmaresc doar bani multi cu cheltuiala mica, prefera sa ia dube "chele" si sa le modifice ulterior, ca este mai ieftin. Exista firme care se ocupa de asta special, le pune geamuri si scaune.
Crede-ma ca am mers cu maxi-taxi facut special ptr calatori si ofera cu totul alt confort la scaune, au centuri de siguranta, etc. Alea modificate sunt facute inghesuit, tocmai ca sa incapa cat mai multi.
Stiu ca odata, cand a fost accidentul ala grav pe la Iasi cu un tren care a lovit un microbuz, se punea problema sa nu se mai permita dubele astea modificate. Dar, tot asa a ramas, pentru ca interesele sunt mari si probabil si cei de prin guvern au interesele lor.

Cum poti sa spui ca in fabrica se fac numai dube. Este total fals, ba am inteles ca cele de calatori facute din fabrica sunt facute special ptr un confort sporit. Una e sa pui suspensie ptr transportat calatori, si alta e sa spui suspensie ptr carat cartofi. Ca sa nu mai vorbim despre ventilatie si altele. De aici se explica si diferenta de cost.
Nu degeaba la accidente grave au zburat scaunele si s-au facut toti calatorii ghiveci. Eu nu inteleg cum poti sa aprobi, ca stat european, transport de calatori cu microbuze fara centuri de siguranta! Daca te prinde in masina personala fara centura, te amendeaza, dar in microbuz nici nu exista centuri. Mult va mai trece pana sa ne civilizam si noi .
Ce-i mai grav-ca romanul e fraier si suporta orice. Zice mersi ca a ajuns intreg la destinatie, de aia aceste firme de transport demne de Bangladesh rezista si prospera in continuare.


Eu inteleg ca poate exista si calatori tampiti, dar asta nu inseamna ca soferul trebuie sa-i trateze cu dosul pe toti, daca a avut de-a face si cu cretini.
De exemplu, cand am mers eu, toti calatorii erau absolut civilizati. Unul din ei, intr-un oras, a cerut o statie suplimentara , foarte civilizat, chiar l-a rugat frumos pe sofer. Acesta i-a raspuns sictirit, (desi statia era in drumul lui,) de parca cine stie ce favoare ii facea ptr o frana...
Deci ar fi bine ca patronii acestor firme sa-si faca curatenie, sa dea afara soferii fara bun-simt. Ptr ca, pana la urma urmei, acesti soferi aduc deservicii firmelor.

Edited by ipopovici11, 09 February 2016 - 12:56.


#10
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Ai sa vezi masini de fabrica cand vei merge cu o companie care face transport international cu masini de 5 stele la preturi care le pot suporta turistii sau delegatii firmelor cu dare de mana . Pt o cursa regulata B-GL ceri cam multe aere conditionate si scaune de autocare de ultima clasa . Noi parca despre traseul asta discutam .
In ce priveste confortul si altele am spus depinde la cate stele e clasificata masina , legalitatea pe care o indeplineste pe traseul care il deservaste , coruptia etc . Coruptie care se practica in auto cred ca nu o intrece nimeni.
   In privinta centurilor si altor masuri de siguranta ai dreptate , centurile trebuie sa existe . Daca lipsesc ori licenta nu exista ori a fost luata pe spaga , ori ITP pe spaga ori lipseste .Eu am vazut sofer dat afara neplatit pt vini care nu-i puteau fi imputate , poate fi in "buna " traditie a patronului . Soferul nou sau schimbul care a preluat masina si a plecat in cursa nu a mai gasit pe masina centuri , cric , stingator si alte alea . Uneori nu ai timp sa reglezi nici oglinda cand se face schimbul si pleci doar ca te-ai urcat la volan asa cum e .Traim in Ro.

In privinta statiilor - nu este permis sa opresti in alte locuri decat statiile prevazute in caietul de sarcini si trebuie sa respecti orarul la secunda . Posibil ca oprirea de care ziceai de la aeroport sa fi fost ilegala ( nu stiu , numai caietul stie ) . Cand stii ca te forteaza patronul sa incalci legea ca sa-i aduci lui incasari pt care poti fi sanctionat oricand f apasat pana la ridicarea Atestatului Profesional nu stiu cata placere iti mai face sa mai faci pustii de bine calatorilor . Nu tin partea nimanui doar iti cam spun cum sta treaba .

Cu siguranta ai mare dreptate in ce spui . Eu ca sofer fiind primul si singurul in fata calatorului m-am simtit de multe ori prost pt ca serrviciile oferite erau de kk . Ceea ce vreau eu sa intelegi este ca soferul de multe ori este singurul vizibil si singurul care incaseaza toate suturile in cwr datorita unui sistem in care el nu este cea mai importanta rotita . Cred ca lucrezi si tu intr-un domeniu si stii cum e s-o iei pe coaja mereu pt multe care nu-ti apartin .

#11
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Nasol e pe cursele preorăşeneşti când transportă călători în picioare, că au un program... normal ar fi când mai sunt 2-3 locuri libere, să plece în cursă dacă e vorba de curse preorăşeneşti cu intervale de succedare de 10-20 minute.

#12
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 djl, on 09 februarie 2016 - 13:50, said:

Nasol e pe cursele preorăşeneşti când transportă călători în picioare, că au un program... normal ar fi când mai sunt 2-3 locuri libere, să plece în cursă dacă e vorba de curse preorăşeneşti cu intervale de succedare de 10-20 minute.
   O fi nasol pt tine care nu esti in miezul actiunii . Eu iti spun din pielea celui care am facut munca asta . Esti sanctionabil in orice ai face .
In primul rand ca angajat nu gasesti altceva pt ca peste tot e o apa si-un pamant deci alternativa e sa stai acasa . Te poti recalifica da , am auzit inainte de a o spune tu . Stii cat te costa calificarea in care ai investit ca sa te urci la volan la transport calatori ? Daca ai un burlan pe care curge bani acasa stai numa in recalificari , va rog poftiti la cursuri ...
   Nerespectarea programului la minut e sanctionabila de organele de control sau te reclama calatorul care nu a prins cursa . Daca nu inghesui calatorii sa aduci incasari te zvarle patronul in drum care ar trebui legal sa bage masinile de rezerva la ore de varf . Masinile de rezerva legale poate nici nu mai exista ca sunt dezmembrate pt piese prin parc.Pt masinile de rezerva patronul ar trebui sa aiba angajati in plus pt 2-3 ore pe zi . Daca ai calatori in plus te sanctioneaza politia . Politia e uneori la mana patronilor uneori nu . Am avut amenzi de calatori peste talon care mi le-a platit patronul , ce facem cu punctele penalizare ? Peste toate - Lamureste tu un calator ca nu mai sunt locuri si sa nu urce , care dupa aia tot pe tine te reclama ca si-a rupt haina in masina la tine .
   Daca crede cineva ca un loc de munca in care conduci cu calatori inghesuiti pe bord e de invidiat se inseala . Toti dorim un loc de munca in care sa nu fim sanctionabili sa lucram civilizat si sa nu fim injurati . Noi soferii suntem tot un fel de oameni , initial nu am fost de la inceput ca niste bidoane turtite de suturi Posted Image).Mi s-a intamplat ca unei studente i-a luat foc parul de la o lampa de plafon sparta tot de calatori . Sunt cazuri ca un calator pierde biletul si te sanctioneaza pe tine controlul ca zice ca nu i-ai dat bilet si furi patronul sau esti neglijent .Plata oricum e destul de mizerabila iar cei care cred ca pleci cu buzunarul plin de spaga sa afle ca vin calatori sa-ti returneze biletul cand coboara dar unii sunt capcane trimisi de patron sau de controlori . Controlorul nu controleaza numai calatorul ci mai abitir soferul.

   Sunt controlori platiti de patron ca sa te scoata cu sanctiuni la salariu si fac tot felul de magarii ca altfel sar din post . Este indreptatit oricine critica orice dar daca lucrezi o sapt. munca asta te vei simti la fel de victima a sistemului mafiot ca si calatorul si sigur nu vei vrea sa faci parte din latura asta.

   Sunt multe de spus dar ma apuca hazdabacaiala cand imi amintesc prin cate am trecut.

Edited by unucelalalt, 09 February 2016 - 15:16.


#13
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Nu am zis că e vina şoferilor. E vina patronilor şi ei ar trebui sancţionaţi, dar trăim în România.

#14
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Nu invidiez nici patronii pt ca daca nu esti mafiot nu poti face afaceri . Am inchis firma in 96 cand am vazut ca trebuie sa te risti prea mult ca sa mergi in stilul mioritic . Nu am pus pe masa chiar cozonac ca am redevenit angajat dar am crescut copii decent si cu un tata langa ei ca am cunoscut si care au fost ascunsi sau falimentari datori si cu pantalonii de pe ei.

#15
Joinus

Joinus

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 07.02.2016
Ce ipopovici, ti s-a stricat loganul? La firmele de transport sper ca poate au caiete de reclamatii. Baga pixul acolo.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate