Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

sfat achizitie masina naveta zilnic 150 km, pe G.P.L.

- - - - -
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1
badboylaur

badboylaur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 07.08.2009
Salutari tuturor Softpedistilor!

Lucrez in Slatina si fac naveta zilnic pe ruta Craiova-Slatina si retur. Cu ce ma mai plimb prin ambele orase, fac in jur de 150 de km. Vreau sa imi cumpar o masina care sa consume cat mai putin deoarece imi platesc carburantul.
Ideea de la care am pornit, un Aygo 1.0/ Citroen C1/ Peugeot 106 pe Gpl, a fost contestata de multi pe considerente de siguranta, asa ca, am trecut la urmatorul etaj: Yaris 1.0 pe Gpl.
Am sunat pe la montatori de Gpl si toti mi-au spus ca un consum de 6, 6.5 pe Gpl, pe exterior e un mit. Mi-au mai recomandat sa nu imi cumpar Toyota si mai ales Yaris, deoarece sunt foarte scumpe la intretinere.

Ideea este cam asa:
Yaris 1.0
Logan/Sandero 1.2
Suzuki Splash 1.0
Fiat Grande Punto 1.2
Opel Corsa 1.0/1.2
Hyundai i10 1.0
Nissan Micra 1.2
Seat Ibiza 1.2 16v
Skoda Fabia 1.2
Vw polo 1.2
Anii de fabricatie: 2004-2010
Buget 2000-4000
Evident, toate in combinatie cu o instalatie Gpl.
Nu vreau sfaturi referitoare la diesel, sunt satul de diesel si problemele afererente achizitionarii unui diesel second.
Ma intereseaza cel mai bun consum in combinatie cu niste costuri decente de intretinere.

Va multumesc anticipat pentru timpul acordat si pentru sfaturi !

#2
Patrulescu

Patrulescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,896
  • Înscris: 03.09.2015
Eu iti recomand cu caldura o masina electrica, nu mai are rost sa te incurci cu benzina, motorina, GPL si alte prostii in mileniul III...

#3
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,040
  • Înscris: 26.04.2007
ce ai codus pana acum ? motorizare....
cat timp si cat timp intentionezi sa tii masina viitoare ?

nevasta, copii ?...... Va fi folosita si pentru alte drumuri ?
Pacat ca scos dieselul din discutie.
Diesel este rentabil la drum lung....dar ma rog aia e.
Vrei GPL.

Traseul ala este cam cat este Bucuresti <> Ploiesti

Edited by Mihai_3, 09 February 2016 - 09:53.


#4
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014
Corsa 1.3 Diesel scoate undeva la 4,5 afara. As zice ca e super decent pentru naveta.

#5
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
http://www.spritmoni...mic_models.html

#6
badboylaur

badboylaur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 07.08.2009

 Patrulescu, on 09 februarie 2016 - 09:46, said:

Eu iti recomand cu caldura o masina electrica, nu mai are rost sa te incurci cu benzina, motorina, GPL si alte prostii in mileniul III...

Bugetul nu imi permite :)

 Mihai_3, on 09 februarie 2016 - 09:48, said:

ce ai codus pana acum ? motorizare....
cat timp si cat timp intentionezi sa tii masina viitoare ?

nevasta, copii ?...... Va fi folosita si pentru alte drumuri ?

Hyundai Accent 1.5 crdi cam 300.000 km, cielo cam 20.000 si Vectra c 1.9 cam 70.000
4-5 ani
Nu va fi folosita pentru altceva. inca mai am vectra


 Serafim606, on 09 februarie 2016 - 09:49, said:

Corsa 1.3 Diesel scoate undeva la 4,5 afara. As zice ca e super decent pentru naveta.

Si eu, mergand batraneste, scot la vectra(1530 kg), consum de 4.9-5.2, asa ca nu mi se pare foarte mare economia
mai economice mi se par motoarele de 1.4  diesel, puse pe seat sau skoda

#7
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014

 badboylaur, on 09 februarie 2016 - 09:55, said:

Si eu, mergand batraneste, scot la vectra(1530 kg), consum de 4.9-5.2, asa ca nu mi se pare foarte mare economia
mai economice mi se par motoarele de 1.4  diesel, puse pe seat sau skoda

Eu n-am mers batraneste cu ea cand am scos 4,5. La mers de maxim 100 km/h(adica legal) o scoti si mai bine.

Edited by Serafim606, 09 February 2016 - 09:58.


#8
badboylaur

badboylaur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 07.08.2009

 mihai!, on 09 februarie 2016 - 09:52, said:


Mersi!  Am mai vazut diferite topuri.
Ma intereseaza in special ceva sfaturi de la persoane care au masini mici cu motoare mici si pe Gpl

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,999
  • Înscris: 07.11.2006
Sau motorul de 1,3 diesel multijet de pe Fiat Punto,care este si mai economic.

 badboylaur, on 09 februarie 2016 - 09:55, said:


Si eu, mergand batraneste, scot la vectra(1530 kg), consum de 4.9-5.2, asa ca nu mi se pare foarte mare economia
mai economice mi se par motoarele de 1.4  diesel, puse pe seat sau skoda


#10
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
pt. naveta e recomandabil motor diesel, scoti 4.5 - 5.0% fata de gpl care consuma 8-9% la drum lung
1.4TDI de pe Seat, Skoda sunt facute de VW si au 3 cilindri, au zgomot si vibratii mari la relanti
motorul 1.3dti de la Opel e facut de Fiat, mai bine nu

la bugetul de maxim 4000 e mai bine ca vrei motor pe benzina, gasesti in stare mai buna
de pus gpl e recomandabil un motor mai simplu. ceva de 1.4 sau 1.6 fara turbina insa o sa ai consum mare
Corsa 1.2 (1.0 e in 3 cilindri adica are vibratii mai mari si e cam lesinat la drum lung, in oras e ok)
Polo/Fabia/Ibiza 1.4 (1.2 e in 3 cilindri, adica are vibratii mai mari si e cam lesinat la drum lung, in oras e ok)

Edited by Kroghy, 09 February 2016 - 10:04.


#11
DraculescuDraculescu

DraculescuDraculescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,504
  • Înscris: 31.07.2015

 Patrulescu, on 09 februarie 2016 - 09:46, said:

Eu iti recomand cu caldura o masina electrica, nu mai are rost sa te incurci cu benzina, motorina, GPL si alte prostii in mileniul III...
ce masina electrica gasesti in 2000-4000 euro?
cea mai ieftina masina electrica pe care am vazut-o pana acum este Renault fluence si pretul unui sh incepe de pe la vreo 7000

#12
badboylaur

badboylaur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 07.08.2009

 Kroghy, on 09 februarie 2016 - 10:00, said:

pt. naveta e recomandabil motor diesel, scoti 4.5 - 5.0% fata de gpl care consuma 8-9% la drum lung
1.4TDI de pe Seat, Skoda sunt facute de VW si au 3 cilindri, au zgomot si vibratii mari la relanti
motorul 1.3dti de la Opel e facut de Fiat, mai bine nu

la bugetul de maxim 4000 e mai bine ca vrei motor pe benzina, gasesti in stare mai buna
de pus gpl e recomandabil un motor mai simplu. ceva de 1.4 sau 1.6 fara turbina insa o sa ai consum mare
Corsa 1.2 (1.0 e in 3 cilindri), Polo 1.4 (1.2 e in 3 cilindri)

1.5 dci consuma decent, insa nu ma impac cu gandul unui diesel second, care in general are km destui si problemele abia incep sa apara

#13
debusy

debusy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,216
  • Înscris: 25.04.2012
vad ca tu cauti motoarele cele mai mici posibile pe anumite modele. Poate te va ajuta acest lucru, si anume: s-ar putea sa ai surpriza sa vezi un polo cu motor 1.4 benzina consumand mai putin decat un 1.2. De ce? Simplu, masina are aproximativ aceeasi greutate, iar motorul de 1.2 va trebuie sa traga ceva mai tare de masina fata de cel de 1.4 care va merge mai lejer, de aici si un consum mai mic pt cel de 1.4. La Sandero la fel, si cam la toate masinile e asa. Cauta motorizarea optima, nici sub-motorizata sa nu fie , si nici peste (vad ca tu nu ai nevoie), mai ales ca vei pune gpl pe masina.

#14
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006

 badboylaur, on 09 februarie 2016 - 10:03, said:

1.5 dci consuma decent, insa nu ma impac cu gandul unui diesel second, care in general are km destui si problemele abia incep sa apara
motorul e bun dar coaja pe care e pus e slaba adica Logan sau Clio, (facem exceptie de Mercedes A-Class pt. ca e alt pret si desi la baza e tot 1.5dci in final are foarte multe componente schimbate)

#15
debusy

debusy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,216
  • Înscris: 25.04.2012

 Kroghy, on 09 februarie 2016 - 10:00, said:

pt. naveta e recomandabil motor diesel, scoti 4.5 - 5.0% fata de gpl care consuma 8-9% la drum lung
Vorbesti din cunostinta de cauza? Sau din ce ai mai citit / auzit.

#16
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
am un coleg de servici care si-a pus gpl pe Kalos 1.4 si ii ia 8-9% la drum lung in conditiile in care pe benzina ii ia 6-7%
spune ca pana la 90km/h e aproximativ acelasi consum dar de la 120km/h in sus se duce mult mai repede gazul decat benzina
in oras sub 14 nu scade, asta cu masina usoara si motor mic, e drept ca si orasul e foarte aglomerat dar pe benzina ii ia cam 10, deci tot e mare consumul pe gaz
combinand consumul mare cu rezervorul mic ii iese o autonomie foarte mica

Edited by Kroghy, 09 February 2016 - 10:13.


#17
badboylaur

badboylaur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 07.08.2009
  • Am studiat destul de mult fenomenul GPL incat sa stiu ca motor mic si Gpl nu inseamna neaparat consum mic
  • Primele masini pe lista mea de optiuni- tripletii(aygo, c3, 107), au 68 de cp, o masa de aprox 780-820 kg, si cilindree de 1000.  Deci, raportul dintre capacitatea cilindrica si masa masinii e unul extraordinar, de aici si consumul foarte bun. Asa se intampla si in cazul lui VW Lupo 3L(de exemplu).
  • Polo e o masina destul de grea. In general masinile ce au peste 1000 de kg necesita motor mai mare. Polo 1.2 are 1095 kg, Loganul 1.2 are 975 kg. Conteaza diferenta de 120 de kg.


#18
debusy

debusy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,216
  • Înscris: 25.04.2012
E ceva in neregula cu reglajul instalatiei. O instalatie bine reglata nu ar trebui sa consume pe gpl mai mult de 1 - 1.5 litri fata de benzina. Mi se pare mare consumul care il are colegul tau, chiar si pe benzina, stiu pe cineva cu focus 1.6 benzina+ gpl si are un consum de 7-8 % pe gpl in afara, si focusul e ceva mai greu decat Kalos si are si motor de 1.6.

Edited by debusy, 09 February 2016 - 10:29.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate