Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Probleme de franare Kia Sportage JE din 2005

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015
Buna seara ,
De curand am achizitionat un Kia Sportage din 2005 benzina 2 litri 141 cai si am ceva nelamuriri in legatura cu franarea,
EX:  merg cu 50 km/ora franez brusc si masina doar incetineste  dar nu faneaza brusc (nu blocheaza roata ) si nici nu intra ABS-ul in functiune (  pe asfalt ) asa este normal ?
Pe drum de pamant 50km/ora frana brusc la fel incetineste dar nu franeaza sa blocheze roata si nici ABS-ul nu il simt cum ar trebui si in ultimul moment(ultima  secunda ) cand masina se opreste pedala de frana mai coboara putin spre podea (ABS-ul  parca nu lucreaza cum am simtit la alte masini )
Mentionez ca masina de 2,5 luni a stat pe dreapta , sa ii fi cauzat ceva blocaj la pompa de frana sau pompa de ABS ????
Astept parerile voastre.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
La ITP cum s-a descurcat ? Pare defectiune la sistemul de franare.

#3
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,820
  • Înscris: 07.06.2014
daca masina opreste in timp util si spatiu corespunzator, atunci nu ai probleme de franare.

cat despre ABS, sa spui ca apesi pe frana, masina franeaza, nu blocheaza roata dar ABS-ul nu functioneaza, deja e exagerat si aiurea.

tocmai pt ca functioneaza nu-ti blocheaza roata, asta e rolul lui pana la urma. dar ca idee, tu astepti sa-ti tremure masina sau ce astepti atunci cand spui ca nu lucreaza ABS-ul?

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,120
  • Înscris: 22.05.2003
Daca mergi cu un Renault, iti intra ABS non-stop.
La SUV-uri, ABS intra foarte rar, iar de obicei situatia e groasa; nici nu se simte la fel de pregnant in pedala..

#5
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
Mergi constant cu 50 km/h, ia-ti un reper si pune frana brusca. Masoara distanta de franare (de la momentul apasarii franei si pana la oprirea completa) si apoi te intrebi daca franeaza sau nu in parametri. Pedala este elastica sau se duce pana la fund ?? Ai verificat placutele ?? Lichid ai in rezervorul pompei de frana ?? Cum s-a spus si mai sus, nu-ti dori sa ai ABS si sa-ti inghete roata, ca nu-i bine ... si eu am un Renault Megane (1) la serviciu si imi cam tremura picioarele cand pun frane mai puternice. Intra ABS-ul si daca pun frana pe un scuipat ...
Daca a stat pe dreapta, e posibil sa aiba si ceva rugina pe discuri ... dupa cateva frane mai lungi se curata.

Edited by shymano, 27 November 2015 - 00:20.


#6
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,840
  • Înscris: 24.08.2004

 shymano, on 27 noiembrie 2015 - 00:18, said:

Intra ABS-ul si daca pun frana pe un scuipat ...
ABS-ul nu intra si nici nu iese, ca nu are de ce. ABS-ul doar monitorizeaza viteza de rotatie a fiecarei roti in momentul franarii.  Daca o roata se blocheaza, ii reduce forta de franare pentru ca soferul sa poata avea control asupra directiei.
Iar faptul ca rotile ti se blocheaza foarte usor ar trebui sa te indrume catre un magazin de anvelope.

#7
matrwe

matrwe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 14.06.2012
Da' de trimis la service nu se indura nimeni sa-l sfatuiasca?

#8
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015

 pasilla, on 26 noiembrie 2015 - 23:26, said:

La ITP cum s-a descurcat ? Pare defectiune la sistemul de franare.



Nu am facut inca ITP -ul

 Dany_Darke, on 26 noiembrie 2015 - 23:26, said:

daca masina opreste in timp util si spatiu corespunzator, atunci nu ai probleme de franare.

cat despre ABS, sa spui ca apesi pe frana, masina franeaza, nu blocheaza roata dar ABS-ul nu functioneaza, deja e exagerat si aiurea.

tocmai pt ca functioneaza nu-ti blocheaza roata, asta e rolul lui pana la urma. dar ca idee, tu astepti sa-ti tremure masina sau ce astepti atunci cand spui ca nu lucreaza ABS-ul?

Oricat de tare apas frana nici o roata nu franeaza si nu simt batai in pedala ca ar intra ABS-ul,iar pe drum de pietris inainte sa se opresca masina se simte usor batai in pedala de la ABS

#9
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

 robbie_ro, on 27 noiembrie 2015 - 08:26, said:

ABS-ul nu intra si nici nu iese, ca nu are de ce. ABS-ul doar monitorizeaza viteza de rotatie a fiecarei roti in momentul franarii.  Daca o roata se blocheaza, ii reduce forta de franare pentru ca soferul sa poata avea control asupra directiei.
Iar faptul ca rotile ti se blocheaza foarte usor ar trebui sa te indrume catre un magazin de anvelope.
Stiu si eu cum functioneaza un ABS, stai linistit. Si sa stii ca si ABS-ul intra, "in functiune" ... Problema este la Renault-uri (in general), nu la anvelope. De astea se ocupa statul, ei le cumpara ...Posted Image

#10
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015

 shymano, on 27 noiembrie 2015 - 00:18, said:

Mergi constant cu 50 km/h, ia-ti un reper si pune frana brusca. Masoara distanta de franare (de la momentul apasarii franei si pana la oprirea completa) si apoi te intrebi daca franeaza sau nu in parametri. Pedala este elastica sau se duce pana la fund ?? Ai verificat placutele ?? Lichid ai in rezervorul pompei de frana ?? Cum s-a spus si mai sus, nu-ti dori sa ai ABS si sa-ti inghete roata, ca nu-i bine ... si eu am un Renault Megane (1) la serviciu si imi cam tremura picioarele cand pun frane mai puternice. Intra ABS-ul si daca pun frana pe un scuipat ...
Daca a stat pe dreapta, e posibil sa aiba si ceva rugina pe discuri ... dupa cateva frane mai lungi se curata.
Maine faca acest lucru cu reperul si fana,pedala este elastica si nu se duce pana la fund ,placutele au cca 8mm profil discurile nu sant denivelate la atingere,lichid este la nivel,discurile sau curatat de acea rugina care sa depus in timpul in care masina nu sa folosit si de aceea cer parerea voastra ca sa nu incep sa cumpar deja piese .

#11
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015
Astazi am plimbato 150km si nici o schimbare , in schimb ce am observat la cca30km/ora daca tin apasata constant frana simt in pedala  cum ma inpinge inapoi si iar se apasa catre podea si tot asa,  se intampla foarte repede si dureaza cateva secunde dupa care masina se opreste
Este normal

#12
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015
Am facut o proba de franare viteza 50km/ora si frana , distanta de franare a fost de cca 13-15 metri. Am probat de mai multe ori si in distanta aceasta sa oprit masina. Este o distanta ok ,sigura sau NU ???

#13
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
Ca distanta, parerea mea e ca opreste destul de bine, posibil sa fie putin cam mare ... poate sunt si alte pareri. Despre pedala de frana, dupa simptome eu cred ca ai discurile ovalizate. Masina tinde sa se opreasca in hopuri daca apesi constant pe frana ??
Nu stiu cat este de real/sugestiv ...
http://www.politiaru...nctie-de-viteza
Si ceva oficial, dar la 100 km/h ...
http://www.promotor....n-2013-10747167

Edited by shymano, 28 November 2015 - 11:06.


#14
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015

 shymano, on 28 noiembrie 2015 - 10:45, said:

Ca distanta, parerea mea e ca opreste destul de bine, posibil sa fie putin cam mare ... poate sunt si alte pareri. Despre pedala de frana, dupa simptome eu cred ca ai discurile ovalizate. Masina tinde sa se opreasca in hopuri daca apesi constant pe frana ??
Nu stiu cat este de real/sugestiv ...
http://www.politiaru...nctie-de-viteza
Si ceva oficial, dar la 100 km/h ...
http://www.promotor....n-2013-10747167


Da asa este ,se opreste in hopuri .
O sa mai fac o proba si la o 100km/ora si postez,

#15
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
Discuri ovalizate ... daca schimbi discurile, schimba si placutele in acelasi timp, nu pune placute vechi pe discuri noi. Pana atunci poti schimba lichidul de frana, mai mult ca sigur n-a fost schimbat. O ridici pe ceva (toate rotile, masina sa fie dreapta) si dai drumul la lichid in niste recipiente, sa curga la toate rotile in acelasi timp, dar sa ai grija sa completezi nivelul in paharul pompei cand se apropie de minim, sa nu lasi sa traga aer. Cand incepe sa curga lichid curat, mai lasi putin si strangi aerisitoarele. Vezi ca nu-ti ajunge un singur bidonas, ia 2, sa fie destul.

Edited by shymano, 28 November 2015 - 12:46.


#16
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015
Am revenit,
Viteza 100km/ora distanta de franare 40-45metri,
Volanul incepe sa vibreze si masina tremura , asta la franare brusca
Franare normala sau incetinire volanul vibreaza usor iar masina un imi dau seama sa tremure

 shymano, on 28 noiembrie 2015 - 12:40, said:

Discuri ovalizate ... daca schimbi discurile, schimba si placutele in acelasi timp, nu pune placute vechi pe discuri noi. Pana atunci poti schimba lichidul de frana, mai mult ca sigur n-a fost schimbat. O ridici pe ceva (toate rotile, masina sa fie dreapta) si dai drumul la lichid in niste recipiente, sa curga la toate rotile in acelasi timp, dar sa ai grija sa completezi nivelul in paharul pompei cand se apropie de minim, sa nu lasi sa traga aer. Cand incepe sa curga lichid curat, mai lasi putin si strangi aerisitoarele. Vezi ca nu-ti ajunge un singur bidonas, ia 2, sa fie destul.


De 10 ani lichidul de frana nu sa schimbat, Este asa necesar sa schimb si lichidul de frana ??

#17
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
Teoretic se schimba la 2-3 ani ... eu l-am schimbat la 3 ani si 8 luni. Nu costa mult, e pacat sa n-o faci. Vezi sa fie DOT4.
Distanta de franare mi se pare ok, daca ne luam dupa testele si recomandarile specialistilor, postate de mine in ​linkurile de mai sus.

Edited by shymano, 28 November 2015 - 20:24.


#18
neludaniel

neludaniel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 20.09.2015
Am comandat discuri fata spate si placute fata spate si lichid de frana un litru dot 4.
Dupa ce ajung piesele si fac schibul revin cu informatii

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate