Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Lanturi antiderapante, pregatiri de iarna
Last Updated: Jan 12 2017 20:09, Started by
Dany_Darke
, Nov 26 2015 21:55
·
0
#1
Posted 26 November 2015 - 21:55
Buna dragi colegi, vin la voi cu o intrebare destul de urgenta si presanta in acelasi timp. Am nevoie de achizitionarea unor lanturi antiderapante pt un Ford Mondeo din 2011, marimea anvelopelor este 205/55/R16, insa nedumerirea mea este in privinta grupei. Care sunt criteriile de incadrare, ce parametri determina incadrarea lanturilor intr-o grupa sau alta?
Am gasit pe internet ca ar fi utilizabila si grupa 90, dar si 100. Pana la urma, ce este aceasta grupa? Am cautat mai multe informatii cu nenea google, dar fara succes, pe forum mai sunt vreo 3-4 topicuri legate de lanturi, insa vechi din 2009 si fara informatiile pe care le caut. Asadar, ce lanturi recomandati, ce grupa trebuie sa fie? Achizitionarea trebuie facuta maine cel tarziu in orasul Galati, asa ca cine stie un magazin ok, il rog sa-mi spuna. Stiu ca la popescu in tiglina sunt mai multe sanse de a gasi, insa daca stiti si alte locatii ... Vizavi de problema lanturilor, tot in Galati, stie cineva de unde se poate lua saculeti cu nisip? Tot pt auto. Edited by Dany_Darke, 26 November 2015 - 22:24. |
#2
Posted 26 November 2015 - 22:12
Baieti din zona si specialisti in raliuri si altele.Poate te ajuta , nu stiu.Baga-te si intreaba daca au lanturi sau iti recomanda in GL vreun magazin.
Nu stiu ce zici de grupe , am facut pe vremuri si din lantul cainelui ca nu se gaseau.Acum sunt tot felul de norme dar nu inseamna ca ne trebuiesc chiar de ultima ora ca nu e obligatoriu legal cred. https://www.facebook...ref=friends.all Edited by unucelalalt, 26 November 2015 - 22:12. |
#3
Posted 26 November 2015 - 22:21
stiu ca e vorba si de grosimea metalului, dar nu stiu daca asta este un criteriu de clasificare a grupei
uite un post legat de asa ceva http://www.reno.ro/i...dpost&p=2185249 aici altul http://www.reno.ro/i...dpost&p=2185318 asadar, e vb de marime, dar nu stiu in ce consta. adica nu vreau sa ma trezesc ca pun lanturile si lovesc aripa cu ele, ca plesnesc semiaripa sau mai lovesc un capat de bara si ce mai inseamna mecanica rotii. de aceea am specificat si modelul masinii. uite in poza asta, acel 60 este grupa aici la fel. din fiecare grupa, pot face parte aceleasi marimi de anvelope. asadar, cum se aleg? |
#4
Posted 26 November 2015 - 22:36
Am impresia că este o codificare pentru că se potrivesc la mai multe dimensiuni de anvelope. Ca să nu caute exact 205/55/16 pe etichetă, vede că e grupa XX care acoperă și alte dimensiuni 215/45/17 de exemplu.
Câtă vreme e o informație greu de obținut înseamnă că nu este importantă, poate ține doar de un producător. Ce pot să recomand, să cauți modelul "romb", se pare că are mai mare aderență (din ce am citit). Vezi că limita maximă de viteză este de 50 km/h. |
#5
Posted 26 November 2015 - 22:37
din ce am citit si prin alte postari pe alte forumuri, pacat ca nu mai am paginile deschise, aceasta grupa este de fapt o marime. un exemplu de la dedeman http://www.dedeman.r...nturi-auto.html
asa ca acea marime este importanta pt a nu lovi caroseria sau ceva din mecanica rotii. |
#6
Posted 26 November 2015 - 22:47
grupa e marimea lor.
40 de la 135 la 175, 60 de la 155 la 205, si tot asa. fiecare grupa include si dimensiuni din grupa anterioara, si dimensiuni din cea superioara. in general cauta ca dimensiunile tale sa fie pe la mijlocul grupei, sunt mai usor de montat. |
#7
Posted 26 November 2015 - 22:59
ahaaa, am inteles. e bine de stiut. ms slai
@Bogdan, chiar vroiam sa intreb de asta, dar cred ca din viteza, la cate am pe cap acum, am crezut ca am scris deja de profilul care trebuie sa-l aiba lanturile. O sa ma orientez la romb, ms. ramane deschis subiectul locului achizitionarii saculetului cu nisip si eventual a lanturilor. |
#8
Posted 26 November 2015 - 23:00
Dany, am impresia că ești femeie, mă înșel? Nu complica inutil o informație simplă: dacă pe etichetă este trecută anvelopa ta, înseamnă că e potrivită... Vezi că sunt restricții de folosire: maxim 50km/h, mers numai pe zăpadă și gheață, nicidecum asfalt. Dacă se rup lanțurile, pot crea o groază de probleme. Am impresia că ai citit despre codificarea jantelor și confunzi grupa cu ET.
Sfat: le cumperi, faci una două montări de antrenament (nu este chiar simplu sau intuitiv), după care le ții în portbagaj. La tine se monteaza pe fata, alea sunt rotile de tractiune. Sper să n-ai nevoie de ele. |
#9
Posted 26 November 2015 - 23:08
merg si la 100h, merg si pe asfalt. ideea e sa nu blochezi rotile pe asfalt la o frana, ca lantul prins intre roata si asfalt se va rupe.
daca cauciucul tau e in lista, dar la limita de sus, lantul va fi mic, te chinui sa-l potrivesti incat inelul lateral sa nu ajunga pe banda de rulare. invers, prea mari risti sa atinga butucul, etrierul. tu zici ca e bine asezat, dar lanturile se mai aseaza in mers. si oricum, in camp, in zapada, inghetat nu-ti arde de montat lanturi. vrei sa le pui rapid, fara sa mai ridici masina pe cric. Edited by slai, 26 November 2015 - 23:08. |
#10
Posted 26 November 2015 - 23:11
da, sunt genul feminin. ideea este ca in weekend am un drum de facut prin tara, obligatoriu de altfel, iar la cum a inceput cu zapada, trebuie neaparat sa fie totul pregatit in masina. Nisip, lopatica, lanturi, etc.
sunt perfect constienta de faptul ca nu trebuiesc folosite pe asfalt, la momentul respectiv vor fi montate doar daca este nevoie de ele. masina va fi incarcata aproape maxim, inclusiv banchete spate rabatate, asa ca este important sa fie totul pregatit, sa nu ramanem pe vreo serpentina si sa nu putem urca. soferul este de gen masculin. sunt peste 800 de km de parcurs, exact prin inima zonelor cu cod galben. Edited by Dany_Darke, 26 November 2015 - 23:16. |
|
#11
Posted 26 November 2015 - 23:13
Mai este o alternativă, nu știu cât de bună dar care se montează mai ușor, husele antiderapante: https://www.pdc.ro/a...ru-anvelope-124
|
#12
Posted 26 November 2015 - 23:15
avand in vedere nr de km, cred ca lanturile sunt mai sanatoase.
|
#14
Posted 26 November 2015 - 23:17
da, si bogdan a recomandat la fel
maine voi studia piata |
#15
Posted 26 November 2015 - 23:28
tie iti trebuie kn90.[ http://i.dedeman.ro/media/catalog/product/cache/dedeman/image/1061x1500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/dimnesiuni_lanturi_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
|
#16
Posted 26 November 2015 - 23:39
acolo deja vb de alta liga. momentan nu permite bugetul sa achizitionez la preturi foarte mari.
vechile lanturi care au fost luate prin 2010, stau si acum sigilate in cutie, pana si masina s-a vandut pana sa fie nevoie de lanturi. alex, nici nu stii ce pomana ai facut cu acest tabel. eu n-am reusit sa-l gasesc in cautarile mele. |
#17
Posted 27 November 2015 - 11:04
Prima oara cand ai sa le pui (poate si a doua) o sa-ti fie/vina greu (si o sa-ti ia timp), pan' te-obisnuiesti. Dupa aia nu mai e asa de complicat. Ai sa te inveti.
Recomandare: nu pune lanturi pe jante de aliaj, ca risti sa le zgarii. PS. Daca nu ti se potrivesc, de ce le mai tii? Da-le cuiva care are nevoie sau pune-le pe olx de ex. |
#18
Posted 27 November 2015 - 15:44
daca totul merge bine si asa cum mi-am propus, sper ca in maxim 1 an sa fac in asa fel incat sa am nevoie de ele.
azi am fost intr-o tura de oras, am gasit ceea ce cautam, am luat de 90, exact ceea ce trebuie. colombo - si la jante de aliaj se folosesc lanturi, stiu ca exista riscul de zgariere, dar cand esti intr-o situatie de genul, ce salvezi mai intai? viata sau jantele? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users