Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Usor uruit si vibratie dupa schimbarea cauciucurilor vara/iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
Salutare,

mi-am schimbat intr-un service auto (acelasi la care apelez de 4 ani) cauciucurile de vara cu cele de iarna (aceleasi de 4 ani, cele de vara fiind de pe masina noua, cele de iarna cumparate noi in acelasi an). Nu am schimbat in ultimii 4 ani nimic la masina in afara placutelor de frana pe fata, acum un an.

Astazi, imediat dupa schimbare cauciucuri cu cele de iarna, a aparut la mers normal prin oras (20-60 km/h), un usor uruit si o vibratie fina, care inainte nu s-a simtit niciodata, nici cu anvelopele de iarna nici cu cele de vara. Dupa 1-2 km m-am intors la atelier, ke-am expus problema, au verificat prezoanele daca sunt bine stranse (erau) si au dat jos cauciucurile pe fata, verificand iar echilibrarea lor etc. Mecanicul mi-a spus ca totul e OK si ca cel mai probabil e de la cauciucuri, care, avand 4 ani vechime, e posibil ca li s-a degradat textura (deci nu e vorba de uzura, care oricum e foarte mica), chiar daca doar au stat in boxa 8 luni. Mecanicul nu a vrut sa scoate si cauciucurile pe spate, spunand ca n-are rost, ca sigur sunt bine echilibrate/montate, ca sunt alte masini care asteapta la rand etc.

Mentionez ca discurile de frana pe spate sunt ruginite si cu usoare adancituri. Urme de rugina aveau de cand le-am cumparat, spre deosebire de discurile pe fata care nu erau si nu sunt nici acum ruginite (si nu au nici adanciturile de la uzura), dar mi s-a spus de catre diversi mecanici ca nu-i nici o problema.

A ramas sa merg la alt atelier unde sa reverific montarea/echilibrarea anvelopelor de iarna si, daca zgomotul/vibratia se pastreaza, inseamna ca, intr-adevar, de vina sunt cauciucurile. Sau, ma gandesc acum (dar mecanicul nu s-a referit la aceasta posibilitate) daca n-o fi de la rugina/uzura discurilor de frana spate - care la cauciucurile de iarna dau acest efect (efect care, totusi, la cauciucurile de vara nu apare - ma refer la usoara vibratie si uruit).

Aveti alte motive care ar fi putut sa conduca la acest efect nedorit, dupa schimbarea cauciucurilor vara cu cele de iarna?
Asa cum am spus, niciodata in cei 4 ani (de la cumpararea masinii - Honda Jazz) nu a aparut vibratia/uruitul dupa schimbarea cauciucurilor.
Cu masina am facut 39 mii km in 4 ani si 2 luni, evident anvelopele de iarna fiind rulate doar in perioada dec-martie)

Multumesc.

Edited by alecsus27, 26 November 2015 - 17:40.


#2
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
habarnistii tipicari sunt cele mai mari belele pentru service-uri.

#3
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015
Verifica presiunea sa nu fie prea mare

Mergi pe autostrada si ia-o nitel la intrebari. O sa-si revina

#4
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Daca anvelopele nu au fost montate pe aceleasi pozitii ca si inainte, pot aparea aceste efecte date de uzura caii de rulare (cat de mica, tot este). Fiecare roata calca in felul ei, fiecare anvelopa are o uzura specifica. Daca se inverseaza ceva in acest angrenaj, pot aparea mici zgomote, vibratii, etc ...

#5
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015
Ia fa o poza la anvelopa si pune-o aici.
Cred ca simti profilul gumei de zapada si cred ca presiunea e prea mare.
Presiunea e bine sa fie mare pe zapada nu pe asfalt

#6
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
@Dude: tot asa cum cei care se baga-n seama desi n-au nimic de spus sau de oferit vreun ajutor, sunt cele mai mari belele pentru forumuri.

@Tsunnnami: am sa verific presiunea maine. Dupa schimbarea cauciucurilor am rulat doar pe asfalt ud, doar in oras, 2-3 km - inca nu este zapada pe sosea. Asfaltul pe care am mers este foarte bun, fara denivelari.

@shymano: posibil, dar mecanicul nu mi-a zis nimic despre asta. Si niciodata in cei 4 ani de schimbare cauciucuri vara/iarna, la acelasi service si de obicei cu aceiasi mecanici, nu a aparut aceasta problema.

Edited by alecsus27, 26 November 2015 - 18:10.


#7
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015
Mai omu, scoate-o nitel pe autostrada si mergi cu ea sa se incalzeasca.
Si eu cand plec cu ea dimineata la -5°C, gumele sunt lemne. Dupa vreo 4-5km "isi dau drumul"
Verifici cat trebuie sa fie presiunea pe montantul de la usa sau in carte scrie si verifici cat e in anvelopa.

O sa fie okay..

#8
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
@Tsunnnami: da mai omu, asa o sa fac, dar maine.
Totusi, dupa cum am zis, niciodata in cei 4 ani nu mi s-a mai intamplat asta dupa inlocuire cauciucuri cu cele de iarna. Daca e asa cum spui (referitor la temperatura cauciucurilor), n-ar fi trebuit sa am acelasi zgomot/vibratie si atunci?

#9
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Unghiurile unei roti se pot modifica de la moment la moment, de ex daca dai intr-o groapa, bordura, etc. Asa cum s-a mai spus, vezi si presiunea; eu o tin de obicei cu 0.1 sub presiunea trecuta pt masina (pe clapeta rezervorului), de obicei 2.0 bari fata/spate, pentru a nu topai. Acum, depinde si cum iti regleaza presiunea, la 5 service-uri vei avea 5 presiuni diferite. Te poti uita si la calea de rulare, daca amprenta (urma) lasata de asfalt pe anvelopa se ingusteaza prea mult fata de latimea caii de rulare, sunt prea umflate ... cauta sa fie cat mai la limita.
Ca idee, la ultima schimbare de roti mi-am pus anvelope noi. Dupa niste emotii date de montarea anvelopelor pe jante, rezolvate prin remontare, am constatat ca presiunea facuta la vulcanizare (2.0 bari) cu manometru digital (teoretic, de calitate) imi arata 2.5 bari pe un junghi de manometru ieftin pe care il folosesc de ani de zile. Masina topaia ca dracu, se vedea clar ca nu e cum trebuie. Le-am desumflat dupa manometrul meu si totul este ok ...

Edited by shymano, 26 November 2015 - 18:26.


#10
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
OK, probabil asta e, presiunea prea mare, am sa verific maine - nu mai ies in seara asta din casa, oboseala etc. Oricum nu-i graba.
Multumesc de sfaturi, Tsunnnami si shymano.

#11
b0bby

b0bby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 232
  • Înscris: 29.04.2014
Acest sunet si acea vibratie usoara e normala la cauciucurile de iarna. Nu ai simtit pana acum pentru ca masina si cauciucurile au fost noi. Dar acum sunt mai multe motive, printre care si unele enumerate de colegii de mai sus.
1. Presiunea in roti trebuie sa fie putin mai mica la cauciucurile de iarna.
2. Cum spunea cineva mai sus, fiecare roata calca in felul ei. Daca au fost puse altfel decat in anii precedenti e posibil sa fie si asta o cauza.
3. Chiar daca ai facut putini km cu aceste cauciucuri de iarna, ele au totusi 4 sezoane, un grad de uzura tot este la ele. Doar aia care vand cauciucuri SH se iau numai dupa "carnea" de pe ele, km facuti cu ele etc, dar numarul de sezoane conteaza f mult pt calitatea cauciucurilor.
4. Acum incep si bucsele, bratele etc sa se resimta. Daca nu ai schimbat asa ceva, e normal sa nu mai preia toata vibratia. Vibratia usoara exista intotdeauna la cauciucurile de iarna(mai mult sau mai putin), dar pentru ca si masina dar si cauciucurile au fost noi, pana acum nu ai simtit-o.
5. Toate cele enumerate mai sus + faptul ca ai fost obisnuit cu cauciurile de vara = o sensibilitate mai mare a ta acum.

Mergi cateva zile cu ea asa sa vezi daca ti se mai pare deranjant apoi.

#12
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
@b0bby: e foarte posibil, asa voi face, multumesc.

#13
belbody

belbody

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 20.08.2009
Toate mentiunile tale despre frane nu au absolut nici o relevanta. Daca vibratia aparea pe franare, da, dar asa NU.
Depinde cum ai tinut cauciucurile, daca au stat vertical e posibil sa se fi deformat. Daca sunt deformate (flat spots) nu mai scoate asta nici mama echilibrarii.

Eu totusi as fi stat langa ei cand faceau echilibrarea, cand se aprinde dracia aia verde poa sa inteleaga oricine ca e OK.
Sunt 3 cauze posibile:
1. cauciucurile sunt deformate iremediabil
2. rotile nu sunt echilibrate corect
3. e pur si simplu profilul cu care nu esti tu obisnuit si/sau presiune prea mare/mica. - si tu exagerezi un pic simptomele.

Edited by belbody, 26 November 2015 - 18:30.


#14
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015

 alecsus27, on 26 noiembrie 2015 - 18:18, said:

@Tsunnnami: da mai omu, asa o sa fac, dar maine.
Totusi, dupa cum am zis, niciodata in cei 4 ani nu mi s-a mai intamplat asta dupa inlocuire cauciucuri cu cele de iarna. Daca e asa cum spui (referitor la temperatura cauciucurilor), n-ar fi trebuit sa am acelasi zgomot/vibratie si atunci?

Nu omu, nu, poate anii tracuti n-ai fost atent, poate a fost mai cald afara, poate presiunea n-a fost asa mare, sunt multe variabile care pot concura la rigiditatea unei anvelope.
Oricum, NU SCHIMBA NIMIC ALTCEVA daca vibratia a aparut dupa ce-ai schim,bat anvelopa, cauta numai acolo

#15
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
- 3 roti au stat orizontal, una pe verticala (dar la fel au stat si cele de vara pe timpul iernii si nu a aparut vibratia/zgomotul dupa schimbare)

Maine dimineata verific presiunea in roti si daca tot nu e OK, atunci merg la alt service sa verific iar echilibrarea rotilor.

Am uitat sa spun ca, la cauciucurile de iarna, de la inceput (de acum 4 ani), la franarea usoara, pe ultimii metri de rulare pana la oprire, aparea  un zgomot infundat (care nu apare, sau mult mai slab, la cele de vara). Acel zgomot infundat, acum, dupa inlocuirea cu cele de iarna, este si mai accentuat ca in anii trecuti. Nu e vorba insa de nici o vibratie in plus perceputa la franare.

Edited by alecsus27, 26 November 2015 - 18:38.


#16
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005

 Tsunnnami, on 26 noiembrie 2015 - 17:54, said:


Mergi pe autostrada si ia-o nitel la intrebari. O sa-si revina

Initiatorul e din Iasi.

#17
belbody

belbody

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 20.08.2009
In general ce simti sau auzi pe franare nu prea are de-a face cu cauciucurile decat daca patinezi cand franezi.

Vibratiile le simti cel mai bine si afecteaza mersul daca problema e la rotile fata.
Poate din cele 4 cauciucuri ai 2 deformate sau doar unul deformat, care pana acum ti-a fost montat pe spate. Anul asta s-a nimerit sa fie pus pe fata, si asta e rezultatul.
Un cauciuc care sta aproape un an vertical nu mai este in nici un caz ca unul care a stat orizontal.
(tasarea apare datorita greutatii propriii, nu e nevoie sa aiba nici o sarcina pe el).
Eu am vazut cauciucuri care au stat pe o masina nemiscata timp de 8-9 luni, la desumflare au devenit efectiv patrate. Nu exagerez. In masina aia simteai ca iti cade proteza din gura, problema se mai remedia daca mareai presiunea, dar picai in extrema cealalata, masina topaia pt ca rotile erau prea tari. Nici o solutie pt acele cauciucuri, gunoi direct.
Nu e cazul tau, dar un cauciuc tinut in "picioare" asa mult timp se poate tasa in zona unde sta pe pamant.

Edited by belbody, 26 November 2015 - 18:47.


#18
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Apropo de montatul anvelopelor, la mine (anvelope noi) au trebuit date jos si repuse pe janta dupa ce initial le pusesem eu, in curte, la tara. Bateau de le lua dracii, am zis ca sunt cauciucurile strambe. Cine mi le-a "rezolvat" mi-a spus (inainte de a-i zice eu ce si cum) ca e posibil sa faca asa de la faptul ca nu s-au asezat bine pe jante, ca nu au fost umflate bine dupa montarea pe janta, inainte de reglarea presiunii la 2.0 bari. El zicea ca de obicei le umfla la 4-4.5 bari

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate