Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Piston hidraulic

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
Rog eventualii specialisti in hidraulica sa ma ajute cu cateva lamuriri cu privire la cilindrul hidraulic din fotografie. Intrebarea principala ar fi daca acest cilindru este cu dublu circuit sau nu ?

Attached Files

  • Attached File  C1.jpg   96.57K   55 downloads
  • Attached File  C2.jpg   86.41K   57 downloads
  • Attached File  C3.jpg   281.66K   55 downloads


#2
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 16.02.2013
fara a pretinde ca mare specialist , se pare ca fluidul hidraulic actioneaza pe aceasi parte a pistonului. probabil revenirea se face cu un resort sau ceva echivalent. Nu se vede nici o conducta care sa conduca fluidul pe cealalta fata a pistonului. Pere un cilindru cu simpla actiune.

#3
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
OK. Inteleg ceea ce spui tu.
Totusi de ce exista doua furtune si nu unul singur ?

#4
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Nu vad bine grupu hidraulic cu electroventile, da pare ca pe electroventilu de catre noi vine ulei sub presiune de la pompa catre cilintru si pe celalalt vine de la cilindru catre rezervor. Daca poti pune niste poze mai in detaliu cu partea asta, eventual si detalii mai multe pe cilindru desfacut.
Electroventilele is actionate alternativ, cand unu ii deschis celalat ii inchis.
Cu toate ca la actionari hiredulice nu se pune foarte mult accent pe aerisire, ea facandu-se automat dupa un numar de cicluri de functionare,solutia din poze ar scoate mult mai repede aeru rezidual ramas in cilindru.
Pe partea de refulare poate exista un drosel care sa permita reglaju debitului de ulei la revenire si implicit o amortizare a miscarii pistonului, da varianta asta putea fi facuta cu un singur furtun in cazu asta.

Edited by gabyxm, 25 November 2015 - 13:12.


#5
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009
Eu aș zice că pare a fi un cilindru cu simplă acțiune, dar cu două viteze de avans (în funcție de cîte valve sunt acționate la un moment dat). Totuși, nu-mi dau seama cum se face revenirea și ce acționează acest cilindru (poziția de montaj e cel puțin curioasă)...

Edited by crislacor, 25 November 2015 - 13:16.


#6
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
Foto detaliu.

 crislacor, on 25 noiembrie 2015 - 13:16, said:

Eu aș zice că pare a fi un cilindru cu simplă acțiune, dar cu două viteze de avans (în funcție de cîte valve sunt acționate la un moment dat). Totuși, nu-mi dau seama cum se face revenirea și ce acționează acest cilindru (poziția de montaj e cel puțin curioasă)...

Are o singura viteza si actioneaza un cutit de taiere.

Attached Files

  • Attached File  cc.jpg   606.22K   39 downloads


#7
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Este cilindru cu dubla garnitura de sens , adica face acelasi lucru si la impingere si la retragere, pompa prin valvele de actionare dicteaza .
Daca se priveste atent are un furtun de intrare si doua de iesire , depinde pe ce directie dicteaza valvele , forta este aceasi si la impingere si la revenire. Deobicei se folosesc pentru actiuni rapide , ca cilindrul sa se retraga rapid si sa-si reia procesul .

Edited by xilo, 25 November 2015 - 13:35.


#8
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009
Valvele alea pot fi făcute să lucreze într-o mie de moduri, ultima fotografie nu e relevantă pentru problema în sine... Se poate o schiță cu cilindrul, eventual mai multe poze cu interiorul? Poza a doua din primul mesaj, e cam neclară... și, întrebare, a fost scos ceva din interiorul cilindrului?

 xilo, on 25 noiembrie 2015 - 13:35, said:

(...)
Daca se priveste atent are un furtun de intrare si doua de iesire (...)
Blocul de valve este montat direct pe tank, deci T-ul blocului este direct în rezervor, iar furtunul de intrare este P-ul. Valvele sunt în funcționare 4/3, dar avînd o singură ieșire activă fiecare, pot bănui că, la fiecare dintre ele, unul din porturile de lucru (A sau B ) este blocat. Mi-e greu să cred că blocul face însumarea celor două valve pentru funcționare cu A pe un furtun și B pe al doilea...

Edited by crislacor, 25 November 2015 - 13:46.


#9
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Valva pare cu sertar cu 3 pozitii: inversor, blocare, direct si o singura bobina. Io din ce stiu pentru tipu asta ca sa faca amandoua circuitele trebuie sa aiba si a2-a bobina de actionare pe partea opusa. Plus ca nu stim ce canale is facute in grupu hidraulic. Ar fi mai simplu de vazut practic ce face. Uita-te in spatele fiecarei electrovalve ca ar trebui sa existe actionare manuala (un loc unde poti baga o surubelnita si prin apasare sa actionezi electrovalva) si daca exista pornesti pompa si actionezi pe rand fiecare electrovalva.
Faca la prima se deplaseaza si ramane asa dupa care actionezi a2a si cilindru revine ii cum am zis io. Daca actionezi prima electrovalva si la eliberare revine singura ii cum zicea xilo, valabil in cazu asta si daca actionezi cealalta electrovalva.

#10
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013

 xilo, on 25 noiembrie 2015 - 13:35, said:

Este cilindru cu dubla garnitura de sens , adica face acelasi lucru si la impingere si la retragere, pompa prin valvele de actionare dicteaza .
Daca se priveste atent are un furtun de intrare si doua de iesire , depinde pe ce directie dicteaza valvele , forta este aceasi si la impingere si la revenire. Deobicei se folosesc pentru actiuni rapide , ca cilindrul sa se retraga rapid si sa-si reia procesul .

Este adevarat ca pistonul (care are cutitul de taiere jos) trebuie sa se retraga foarte repede.
De forta este nevoie doar la ducere cand taie. La intoarcere este nevoie doar de viteza.

Attached Files

  • Attached File  C5.jpg   256.85K   21 downloads

Edited by Bianca95, 25 November 2015 - 14:16.


#11
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
Noi fotografii.

Attached Files

  • Attached File  C6.jpg   149.66K   19 downloads
  • Attached File  C7.jpg   218.69K   21 downloads
  • Attached File  C8.jpg   152.89K   16 downloads


#12
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
In prima poza se vede o gaura pe generatoarea cilindrului. Daca comunica pana in interioru cilindrului ii gaura de aerisire si cilindru hidraulic ii cu simpla actiune.
Practic ii o gaura care lasa sa iasa si sa intre aeru cand cilindru se deplaseaza si in partea asta a pistonului nu poate exista circuit de ulei.

Edited by gabyxm, 25 November 2015 - 15:03.


#13
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013

 gabyxm, on 25 noiembrie 2015 - 14:59, said:

In prima poza se vede o gaura pe generatoarea cilindrului. Daca comunica pana in interioru cilindrului ii gaura de aerisire pe partea opusa a pistonului si cilindru hidraulic ii cu simpla actiune.

Da. Gaura comunica pana in interior. Dar de ce este filetata ?!

Edited by Bianca95, 25 November 2015 - 15:01.


#14
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Deobicei pe partea asta poate fi montat un racord + furtun + filtru care sa directioneze fluxu de aer format intr-un alt loc decat unde ii cilindru. Mai prectic zis sa nu faca vant si sa ridice prafu cand cilintru se deplaseaza si prin gaura iese aeru cu viteza.
Is diferite varinate constructive/functionale de cilintri, la unele pe partea asta daca exista etansare buna a capacului cilindrului fata de ax poate fi umpluta zona asta  cu azot la o anumita presiune si cilindru lucreaza ca si cand ar avea un arc de revenire.

Edited by gabyxm, 25 November 2015 - 15:09.


#15
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
Am gasit si piesa care lipsea : UN MARE ARC !!!
Cu siguranta arcul face intoarcerea rapida a pistonului.
Ramane intrebarea : DE CE DOUA FURTUNURI ?

Attached Files

  • Attached File  A1.jpg   156.4K   6 downloads


#16
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Is 2 optiuni sa afli: gasesti schema hidraulica a utilajului sau a2-a: actionezi pe rand electroventilele cum am scris mai sus.
Cu arcu ii mai clar acuma, exact ce zicea Andu.

Ar mai fi o optiune daca poti identifica pe partea de automatizare secventa cum primeste fiecare electrovalva comanda, eventual daca exista ceva led-uri care sa se aprinda cand electrovalvele is actionate. Daca ai actionare simultana insemna ca cilindru primeste ulei in acelasi timp de pe amandoua  electrovalvele si la eliberare uleiu curge inapoi in rezervor prin amandoua, daca ai actionare alternativa insemna ca printr-un circuit (furtun) uleiu vine de catre pompa si prin celalat merge inapoi in rezervor.

Edited by gabyxm, 25 November 2015 - 15:27.


#17
Bianca95

Bianca95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 13.12.2013
Schema hidraulica nu am Posted Image
Actionare manuala la electroventile nu exista Posted Image
Oricum ramanem cu intrebarea de la inceput : de ce au folosit doua furtunuri in loc de unul singur ?!

#18
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 16.02.2013
Daca electrovalvele se deschid simultan probabil pentru debit mare la actionare astfel incit sa rezulte un timp mic de raspuns. Poate 2 electroventile deoarece caderea de presiune pe ele este mare sau nu duc debitul solicitat de actionare in intervalul de timp dorit.
Daca spui ca este o ghilotina de hirtie este imposibil sa nu gasesti o schema. Sunt atitea edituri etc care folosesc asa ceva ( ghilotine) si nu se poate ca asta sa fie singura din tara.
Totusi, care este dilema ta : de ce s-a ales acasta solutie constructiva sau pur si simplu vrei sa o reconditionezi ?
Din cite vad nu ai nici toate piesele componente ( lipsa resort si poate si altceva ).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate