Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Ulei cutie viteze norma GL4/GL5 in cutie doar GL4

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011
Uleiul  Mobil Mobilube1 SHC 75W90  API GL4\GL5  poate fi pus la o cutie care are DOAR norma GL4?
Am inteles ca GL5 ar avea in plus o cantitate mai mare de aditivi si ca ar coroda unele piese din cutie......Dar in mod logic daca pe eticheta uleiului sunt trecute ambele norme insemna ca n-ar fi probleme,nu??
Astept pareri avizate si competente.

#2
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmissionnad, on 12 octombrie 2015 - 22:25, said:

Dar in mod logic daca pe eticheta uleiului sunt trecute ambele norme insemna ca n-ar fi probleme,nu??

Corect.
Nu vad ce sa corodeze in cutie.
E mineral sau sintetic?
Eu as pune numai sintetic

#3
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Corodeaza sigur vo 3 lei in plus in buzunar.
Bulionul corodeaza omule il bagi la stomac si n-ai nimic.

#4
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Posttsunnami, on 12 octombrie 2015 - 22:46, said:



Corect.
Nu vad ce sa corodeze in cutie.
E mineral sau sintetic?
Eu as pune numai sintetic
In cutie sunt niste piese(sincroane) din bronz,iar fosforul din aditivi reactioneaza.
E sintetic toata ziua.

Edited by missionnad, 12 October 2015 - 23:24.


#5
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmissionnad, on 12 octombrie 2015 - 23:20, said:

In cutie sunt niste piese(sincroane) din bronz,iar fosforul din aditivi reactioneaza.

Ai si un material care sa sustina chestia asta?

View Postmissionnad, on 12 octombrie 2015 - 23:20, said:

E sintetic toata ziua.
Nu stau sa caut fiecare produs pe net.
In gama asta de vascozitate exista si mineral

#6
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Posttsunnami, on 13 octombrie 2015 - 05:45, said:



Ai si un material care sa sustina chestia asta?

Hmmm....normal,altfel nu deschideam topicul aiurea.Cauta si tu pe net,e plin.

#7
marceltapi

marceltapi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 09.09.2008
Uleiul cu API GL-4 + / GL-5 are un continut sulf mai mare si corodeaza mai puternic sincronizatoarele din bronz. Rezulta ca nici o schimbare prea deasa a uleiului din cutia de viteze nu este recomandata pentru ca la fiecare schimb se adauga o noua cantitate de sulf.

#8
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Pune ce specifica fabricantul atunci si nu fa experiente.

Eu stiu ca toate uleiurile de cutie contin sulf si in cantitati mari e coroziv ca de aia pute.
Fosfor cred ca exista insasi in compozitia bronzurilor dar nu-s sigur stiu ca este sigur in alama.
   Cum chimia e cam complicata poate ca e coroziv in in conditii de temperatura , presiune , care in cutie nu sunt.

Cred ca depine si de producatorul uleiului pt ca unii testeaza altii mai putin si de cand e pe piata pt ca daca sunt probleme la un moment e retras.

Din nou-De ce vrei tu sa pui piper mai mult ca in reteta?Nu mai gasesti GL4?
Te iei dupa vanzator ca vrea sa-si vanda marfa?

#9
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Postunucelalalt, on 13 octombrie 2015 - 09:05, said:

Pune ce specifica fabricantul atunci si nu fa experiente.

Ideea este ca am pus deja uleiul de mai sus,are aproape 1 an,respectiv 15.000 km de la schimb.Totul este ok,se comporta bine,intra usor in viteza chiar si la temperaturi de -15 grade,viteza-masina ajunge la 200,deci mai mult decat scrie in talon....
M-am pus pe ganduri acum cateva zile in urma unui articol gasit la intamplare pe net[masina mea este cu totul alta marca],mai bine zis pe forumul marcii Hyundai spunea cineva ca GL5 strica cutia cu GL4,dar in cazul meu uleiul este unul mixt,nicidecum exclusiv GL5.....cate bordeie,atatea obicee vorba zicalei....Unu zice intr-un fel,altu in alt fel...
Oricum am trimis un mail la Mobil Romania....
Repet,daca este trecuta pe bidon SI norma GL4,atunci logic este compatibil si nu face niciun rau.Am postat aici in speranta ca voi fi lamurit negru pe alb chiar de cineva care a folosit aceasta combinatie.
Nu este Mobil singuru care are norma mixta GL4/GL5.....am mai avzut si la alte marci de uleiuri.
http://www.mobil.com...SHC_75W-90.aspx
Dupa cum se poate observa chiar pe pagina producătorului,uleiul este indicat si recomandat si ptr API GL4,deci cred ca nu erau nebuni sa-ti bata joc de cutiile de viteza a milioane de masini.

Attached Files


Edited by missionnad, 13 October 2015 - 09:51.


#10
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Postmarceltapi, on 13 octombrie 2015 - 08:21, said:

Uleiul cu API GL-4 + / GL-5 are un continut sulf mai mare si corodeaza mai puternic sincronizatoarele din bronz. Rezulta ca nici o schimbare prea deasa a uleiului din cutia de viteze nu este recomandata pentru ca la fiecare schimb se adauga o noua cantitate de sulf.
Da,dar unele au continut mai mic,altele mai mare.Uleiul mai sus prezentat este pe piata de multi ani,nu este ceva nou aparut.
Ca sa glumesc daca era sa fie nociv si punea jos cutiile,iti dai seama ca ar fi aparut imediat scandal Mobilube cu mult inainte de Dieselgate-ul de la VW?

View Postunucelalalt, on 13 octombrie 2015 - 09:05, said:

  poate ca e coroziv in in conditii de temperatura , presiune , care in cutie nu sunt.
La asta m-am gandit si eu.

#11
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Eu nu cred ca un producator ca Mobil sau unul auto recomanda lubrifianti fara teste pe un anume nr de angrenaje in tot felul de conditii similare cu cele de exploatare.

Apoi fac si ca ala-Ce mama ma-sii de substanta acida trebuie sa distrugi niste pinioane cementate,  tratate termic si finisate cu o rugozitate f mica .
Are ceva care o sa topeasca aluminiul sau bronzul?Si tiganu stie ca apa tare si soda caustica le mananca.

#12
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmissionnad, on 13 octombrie 2015 - 06:33, said:

Hmmm....normal,

un exemplu?

View Postmissionnad, on 13 octombrie 2015 - 09:29, said:

Nu este Mobil singuru care are norma mixta GL4/GL5.....am mai avzut si la alte marci de uleiuri.

Nu este norma mixta, inseamna doar ca uleiul ala depaseste normele impuse si de GL4 si de GL5, norma care se refera la tipul transmisiei daca-mi aduc aminte de acum ani buni...

#13
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Posttsunnami, on 13 octombrie 2015 - 11:52, said:

Nu este norma mixta, inseamna doar ca uleiul ala depaseste normele impuse si de GL4 si de GL5, norma care se refera la tipul transmisiei daca-mi aduc aminte de acum ani buni...
In cazul de fata nu este precum la lichidul de frana,DOT4 mai bun decat DOT3,deci poti sa pui fara probleme 4 in loc de 3 ca depaseste normele si este peste 3 ,aici trebuie folosit EXACT acelasi tip...
Dar daca ei recomanda si scrie clar pe site-ul lor GL4\GL5,atunci e ok.
Mixt,adica e pentru ambele norme.

Edited by missionnad, 13 October 2015 - 12:05.


#14
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmissionnad, on 13 octombrie 2015 - 12:02, said:

In cazul de fata nu este precum la lichidul de frana,DOT4 mai bun decat DOT3,
Nici n-am spus asa ceva

Astept exemplele alea "de pe net" in care uleiul distruge sincroanele

#15
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Postunucelalalt, on 13 octombrie 2015 - 11:29, said:

Eu nu cred ca un producator ca Mobil sau unul auto recomanda lubrifianti fara teste pe un anume nr de angrenaje in tot felul de conditii similare cu cele de exploatare.

Apoi fac si ca ala-Ce mama ma-sii de substanta acida trebuie sa distrugi niste pinioane cementate,  tratate termic si finisate cu o rugozitate f mica .
Are ceva care o sa topeasca aluminiul sau bronzul?Si tiganu stie ca apa tare si soda caustica le mananca.
Sunt anumite substante prezente[in concentratie mai mica sau mai mare] in ulei care cica nu s-ar impaca cu unele metale prezente la unele piese din cutie.

View Posttsunnami, on 13 octombrie 2015 - 12:07, said:

Nici n-am spus asa ceva

Astept exemplele alea "de pe net" in care uleiul distruge sincroanele
Nu uleiul distruge,ci substantele din el.Am mai citit acest lucru si pe unele site-uri straine dar numai gasesc.
Citeste postarile #10,#11,#12 si #13
http://www.hyundaicl...?showtopic=9639

Edited by missionnad, 13 October 2015 - 12:13.


#16
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postmissionnad, on 13 octombrie 2015 - 12:09, said:

Am mai citit acest lucru si pe unele site-uri straine dar numai gasesc.

Okay, asa spune, nu ma trimite pe mine sa caut pentru o declaratie neadevarata pe care ai scris-o tu.

#17
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011
Poftim,acum sper ca te-ai lamurit.

#18
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Uite ce zice asta la # 3 si # 6 desi si astia barfesc ca si noi , nu-s surse de la mama uleiului.
http://vwforum.ro/to...viteze-manuala/

Edited by unucelalalt, 13 October 2015 - 12:44.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate