Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Poarta - sfaturi, idei......

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006
Salut!
Vreau sa ma apuc sa fac poarta. Am un proiect in cap, dar m-am gindit sa postez aici poate mai gasesc si alte idei sau primesc niste sfaturi utile.Am postat poze cu golul portii si mentionez ca dimensiunile lui sunt 114 x 226 cm.Ca materiale vreau sa folosesc teava rectangulara de 40x40x3 si scandura de lemn.Poarta se va deschide in interior cu balamalele pe partea stanga.
Ma gindeam ca inaltimea portii sa fie de 2 m pentru a nu avea pierdere la debitarea tevii. Dintr-o bara de 6 m as face chenarul portii. Dar oricum trebuie sa iau doua bare, asa ca aici mai pot umbla.
Poarta va avea yala magnetica . Vreau ca pe stalpul din dreapta sa prind cu conexpanduri o bucata de teava egala cu inaltimea portii care sa fie toc pentru yala si opritor pentru poarta ( pe ea voi suda o platbanda pe toata lungimea ca opritor).
Am o dilema la balamale - am vazut balamale cu rulment ca aici si balamale normale care se sudeaza. Diferenta de pret este mare si nu stiu daca ar fi o diferenta intre ele ca functionalitate. In cazul in care aleg sa merg cu balamale normale ( cele cu sudura) mai prind si pe stalpul din stanga inca o teava la fel ca in dreapta pe care sa sudez balamalele.
Cadrul portii va fi dreptunghiular si incerc sa fac imbinarile la 45 de grade. Sper sa reusesc taieturile!!!
Cam asta este in mare planul. De lucrare sper sa ma apuc cam peste o luna.Pina atunci mai am timp sa ma documentez. Daca aveti alte idei , eventual poze cu portile voastre facute cam pe aceasi idee va rog sa le postati.
Daca cineva stie un magazin de unde pot lua la un pret rezonabil o yala electromagnetica buna si balamale sa imi dea un semn.
Va multumesc anticipat!

Attached Files



#2
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,681
  • Înscris: 22.01.2015
Cred ca balamalele clasice isi fac treaba.Pe pozitie n-ar fi rau sa sudezi una intoarsa(nu-ti fura poarta).Taieturile in fier incearca sa le faci cat mai precise(oricum sudura te ajuta).Banuiesc ca ai curent tras pt.yala electro.La ce vad(fundatie,gard)100,150e o cumperi de afara.

Tot eu, care stg. cand intri sau cand iesi?Ca te cam conditioneaza firul de curent(am vazut ca ai).

#3
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Te sfatui la un material de 1,5 maxim 2 in carne fiind suficient doar ca 1,5 nu e mai greu de sudat daca stii ce faci.Tine +100 de ani e usoara si juma de pret.
Taietura de 45 daca nu ai un aparat de taiat de precizie eu nu as face . Am scula dar prefer 90 gr. pun capace la tevi si e ok.

Balamale poti pune tip pafta de 100 x 40 cat mai sanatoase desi eu am folosit de obicei balamale cilindrice de strung (fi 20-22) iar pe teava intarituri din lat de 40 x 3(4) in dreptul lor.
Evident ca ai nevoie de 2 stalpi lonjeroane de toc de profil laminat pe stalpii de beton .
Daca ai fi pus placute metalice incastrate in beton erai smart.Asa trebuie sa dai gauri in beton ,pui conexpanduri de care sudezi lonjeroanele de toc sau cu placi intermediare.Daca ai armatura metalica in stalpi posibil sa ai o greata la gaurit.

Balamalele eu le sudez de stalp si de poarta pe bancul de lucru la orizontal evit sudurile verticale.
Nu stiu cata practica ai , rama de poarta se sudeaza pe o suprafata plana si verifici in timp ce sudezi diagonalele astfel cand ajungi la terminarea sudurii nu ai un trapez.
Daca nu ai un banc plan pui 2 tevi pe 2 capre sau ce ai si verifici cu cumpana in 2D , ai planul asigurat.

Spor la treaba! Daca ai intrebari gasesti raspuns.Ai mai sudat balamale?

#4
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006
Salut!
Pt Mike: firul care se vede este un FTP pentru interfon. Curent nu am tras inca. Din casa am iesit tot cu un FTP crezind ca yala o comand numai din interfon. Dupa aceea ma vazut ca interfonul nu poate decit sa comande yala fara a da curent si ca imi trebuie o sursa separata de curent.Dar mai mult ca sigur o sa trag curent de 220V intr-o doza linga poarta si acolo o sa cuplez si sursa pt yala. Stanga cu fata la poza (cea de unde incepe gardul de lemn).
Pt unucelalat: Aparat de precizie nu am si cred ca o sa merg pe vaianta ta la unghi de 90 - laturile scurte le sudez peste cele lungi si le pun capac. Lonjeroanele le prind cu conexpanduri - o gaura mai mica pe o parte si opus una mai mare sa le pot stringe. Sau e mai bine ca cele scurte sa fie intre cele lungi? ( aici iese poarta mai joasa).
Balamale am mai sudat , dar in plan vertical si nu prea era sudura estetica. Sunt undeva la terminarea perioadei de invatare in ale sudurii. In plan orizontal sudez binisor ( imi cam iese solzul de peste Posted Image ). O idee buna sa le sudez jos!! Ca si cea cu realizarea bancului de lucru! Deci ma sfatuiti sa merg pe balamalele clasice. Va rog sa-mi explicati cum fac acele intarituri in zona balamalelor ca nu prea am inteles.Daca aveti si cateva sfaturi pentru sudura balamalelor........Posted Image
Va multumesc!

Edited by GERULA2006, 07 October 2015 - 11:01.


#5
gabian22

gabian22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,630
  • Înscris: 26.01.2007
Teava de 2mm  cele laterale decupate pe 3 laturi a.i. a4a sa ramana in loc de capac.
Balamale cu rulment din dedeman.
Broasca a fost bagata in teava

Attached Files



#6
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006

View Postgabian22, on 10 octombrie 2015 - 14:42, said:

Teava de 2mm  cele laterale decupate pe 3 laturi a.i. a4a sa ramana in loc de capac.
Balamale cu rulment din dedeman.
Broasca a fost bagata in teava

Multumesc mult. Buna ideea cu decupatul. Imi poti face o poza sa vad cum iese exact imbinarea unde ai efectuat decupajul. Poarta tu ai facut-o?
Nu stiam ca exista astfel de balamale.Cu ce ai prins scandurile de profil?

#7
gabian22

gabian22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,630
  • Înscris: 26.01.2007
Daca ajung zilele astea pe lumina acasa iti fac poza, a iesit ok zic eu deoarece am sudat imbinarea pe toate laturile apoi am polizat putin.
Poarta a fost facuta de mine dar cu ajutorul unui vecin care m-a ajutat cu sudura.
Scandura e prinsa cu autoforante, dupa ce am rupt cateva am preferat sa dau intai gaura cu burghiul.

Locatia e destul de aproape de tine din cate stiu eu, daca vrei te invit sa vezi/intrebi.
Poarta auto ai facut? eu am terminat-o acum ~ o luna.

#8
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Nu are importanta cum sudezi lonjeroanele cu traversele la rama de poarta ci sa calculezi bine dimensiunile si chiar sa le probezi cu ruleta in pozitie asamblata inainte de sudare .
Mosnegeste paza buna trece primejdia.

Alegerea balamalelor e importanta,eu luam des de la bazar.Nu te amagi sa iei f fixe ci cu un pic de joc., sa aiba sanfren de intrare sau il faci la polizor.
Plarbandul de intarire lung cat balamaua asamblata se sudeaza pe teava pe perimetru ceea ce asigura o priza buna iar balamaua se sudeaza de lat pt ca tine minte-O balama sudata(bine) nu se rupe-se rupe teava pt ca e prea subtire si sudura are suprafata mica unde se concentreaza forta.

Pui vaselina in balama ,puncte sus si jos si la tata si la mama (adica 2 la fiecare) si invarti de stalp ca sa se centreze.Sudura trage si strange materialul si e nevoie sa stergi cu faiul sa nu roada unde lasa urme pe stalp , poarta si pe balama.
     Nu te lacomi la sudat sa nu incalzesti tare materialul si dupa fiecare etapa de sudura "porti" / "lucrezi" ansamblul.Oricum sudura buna se da pe material rece.
In timp ce sudezi schimbi cablul de masa- la poarta pt sudat mama  , la stalp pt sudat tata.Daca nu ai masa pe piesa care o sudezi(sau incalzesti prea grabit piesele)transferul de curent se face intre mama-tata si sunt sanse sa se aftuiasca (sudeze)balamalele intre ele prin arc intre ele unde intre tata in mama.

Nu am nimic cu balamalele cu rulment dar cred ca dai bani multi pt efecte nedorite.Daca nu exista putina frecare poarta nu va sta in pozitia care o pui iar un vant o va tranti mai tare.Meseria mea de baza e balamalele sunt strungar.

In legatura cu broastele pe vremuri faceam casete din tabla , f multa munca . De ani buni au aparut broaste care intra f bine in teava de 40 si am folosit.Tu ai spus ca pui electrica si nu ma bag pt ca nu am avut ocazia si nu stiu ce dimensiuni au.

In legatura cu sudatul jos asa spune tehnologia , pe putini electrozi scrie -sudura verticala-si tre sa ai mana buna si nu o faci niciodata ca orizontal.

#9
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006
Salut!
Gabian 22: accept invitatia si sper ca in WE sa trec (numai sa am timp). Poarta auto vreau sa o fac la primavara - din lipsa de timp, de fonduri si cu speranta ca pina atunci primaria va trage apa si canalizarea pe straduta mea ( este prinsa in proiect) pentru ca doar pe sub poarta auto pot trage tevile.
Unucelalalt: in primul rand MULTUMESC pentru sfaturile utile date in acest domeniu. Deja mi-am facut o idee cum sa improvizez un banc. Intai o sa tai toate elementele (ultimele pe cele orizontale) si o sa ansamblez poarta asa nesudata pe banc. Trebuie sa fie foarte precisa deoarece yala "vrea" o distanta intre poarta si toc de 5- 8 mm. O sa vad cum fac intaritura la balamele, deoarece o sa ma arunce un pic fata de toc, unde va fi montata piesa ce blocheza yala. Ar trebui sa pun o bucata de platbanda si sub acea piesa pt a compensa distanta....
Adevarul e ca si mie imi plac balamalele mai fixe deoarece sta poarta mai bine. Oricum inca nu am cumparat nimic.
Nu am inteles cum sa fac aici : "Pui vaselina in balama ,puncte sus si jos si la tata si la mama (adica 2 la fiecare) si invarti de stalp ca sa se centreze.Sudura trage si strange materialul si e nevoie sa stergi cu faiul sa nu roada unde lasa urme pe stalp , poarta si pe balama." Ce este faiul?
Yala o sa fie aplicata ( ca la interfoanele de la bloc). Sa caut poate gasesc si ceva ingropat.
Multumesc!

#10
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Fai zic moldovenii la flex care se numeste pe eticheta polizor unghiular.Sa nu scoti balamalele pt polizare unde freaca pana nu se raceste bine sudura.

Solutia de prindere a stalpului toc al balamalelor pe care ai ales-o e rezonabila si se preteaza tot din 40x40x1,5-2. Conexpandurile de M 12 au piulita de 19 si poti baga tubulara sa le strangi prin gaura . Vei avea dificultati sa dai gaura cam mare dar o rezolvi.
Iti recomand sa pui 2 sus , 2 jos adica sus / jos fata de balamale.

Stiu ca precizia te omoara dar totul e f simplu-Intariturile de platband pt balamale le pui numai pe fata portii si a stalpului daca poarta e in toc , eu zic nu ca afecteaza estetic si sigur nu iti modifica cota de latime a portii.
Cand sudezi balamalele , intre toc si poarta pui un lat ca distantier de 4 mm care iti asigura o cota clara in calcul .Acest distantier nu il sudezi , dupa sudura balamalelor dispare il arunci de acolo , e tehnologic cum se zice.Realizezi un luft(fanta) care nu lasa sa bata poarta in stalp.La sudura balamalelor materialele se trag si nu mai poti inchide poarta ca sa nu zic ca doar vopseaua aplicata ulterior iti poate face imposibila inchiderea completa.

Cazul in care pui poarta aplicata pe toc distantierul nu mai e util pt ca ai pus pe toc intaritura de platband de 4 mm.

Apoi ideea e ca se lasa o toleranta cu - 4-8 mm la foaia de poarta care o compensezi prin reglaje de finisare prin adaugare de bailagare de grosimi diferite in spatele stalpilor de toc.
Bailagarul este denumire nemteasca a strungarului sau lacatusului pt un adaos usor demontabil care pus intre cele 2 conexpanduri la stalpi iti ofera posibilitatea unui reglaj.
Meseriasul prefera executia cu - a unei porti pt ca un adaos vei pune usor oriunde oricand decat sa tai o poarta prea mare.

Daca cunosti Dacia 1300 stii ca are sub cremaliera pt "poarta" intre ea si stalp niste tablite.

Parerea mea este ca poarta ca sa fie arta si estetica se pune incastrata in toc si nu aplicata.Necazul e ca trebuie sa pui pervaze ( in cazul tau numai longitudinale) din platband de 40x4 si la sudura pe poarta daca nu esti meserias si chiar si atunci se trage poarta la sudura. Lonjeroanele se fac un pic arc de cerc.Se indreapta nu ar fi o problema. Solutia cea mai sigura e pocniturile , ceea ce am facut eu in ultima vreme.

Daca zici ca broasca va fi aplicata fa-o si poarta aplicata pe toc , cam asa s-ar pupa.

Edited by unucelalalt, 13 October 2015 - 12:32.


#11
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006
Salut!
Nu stiam aceasta denumire a flexului :). Stalpii toc vor fi de 2mm grosime ca si poarta. O sa cumpar doua bare pt aceasta lucrare. Poarta va fi intre cei doi stalpi toc, nu o aplic peste ei - vor fi pe aceeasi linie.
Pervazele sunt acele bucati de platbanda (sau una de sus pina jos) care se sudeaza pe stalpul toc unde se inchide poarta pentru a nu se da peste cap?
Deci sa las un luft de 4 mm la balamale si unul de 5 - 8 mm in partea cu yala. Intaritura pt balamale sa o fac doar pe partea unde se sudeaza balamaua? Pot punde plat banda de 40x4, ca cea pe care o folosesc pt pervazele longitudinale de pe stalpul toc al yalei?
Multumesc!

#12
GERULA2006

GERULA2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,831
  • Înscris: 26.08.2006
Salut!
Am terminat poarta si pe aceasta cale tin sa multumesc celor ce m-au sprijinit. Atasez cateva poze . Daca aveti intrebari va rog sa le puneti.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate