Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sunt masini ce au instalatii in Curent Alternativ?
Last Updated: Sep 07 2015 15:34, Started by
Hedonist
, Sep 01 2015 22:40
·
0
#1
Posted 01 September 2015 - 22:40
De 50 de ani orice automobil vine cu un Generator Electric Alternativ Polifazat (3 faze de regula) cu o tensiune nominala de 14,5 V. La acesta se leaga (in stea sau triunghi) o punte redresoare. Presupunand ca legatura e in stea, acelasi Alternator ne da 25 V pe infasurarile in triunghi...
Pe orice masina sunt consumatori puternici, consumatori ce nu functioneaza decat cu motorul pornit si oricand pot fi alimentati la alt regim de tensiune si in CA.... Tot ce e incalzire electrica, pompa ABS, Servodirectie (unde e electrica), ELV, Ventilator habitaclu, AC daca e actionat electric...si lista poate continua... Intrebarea nu e teoretica, ci practica adresata vanzatorilor de piese si electricienilor, daca au cunostiinta de un asemenea model |
#2
Posted 01 September 2015 - 22:52
Cred ca tensiunea e mai mare dar e regulata.
de ce te intereseaza daca ai alternativ? ca oricum vine pe fire ca naiba direct de la generator? |
#3
Posted 01 September 2015 - 23:03
#4
Posted 01 September 2015 - 23:26
Din cauza de baterie, care inmagazineaza/genereaza energie in curent continuu.
Consmatorii se pot trece si pe alternativ, dar cand ai oprit motorul s-a terminat. |
#5
Posted 02 September 2015 - 01:25
crouchot, on 01 septembrie 2015 - 23:26, said:
Din cauza de baterie, care inmagazineaza/genereaza energie in curent continuu. Consmatorii se pot trece si pe alternativ, dar cand ai oprit motorul s-a terminat. nici macar, le trebuie regulator de tensiune cel putin. iti dai seama ca si frecventa e ca naiba in funtie de turatie @ H Toti consumatorii pe care-i ai functioneaza pe DC, sau ar trebui ca fiecare consumator sa aiba regulatorul lui, aici ai vrut sa ajungi? E o prostie |
#6
Posted 02 September 2015 - 07:55
Hedonist, on 01 septembrie 2015 - 22:40, said:
De 50 de ani orice automobil vine cu un Generator Electric Alternativ Polifazat (3 faze de regula) cu o tensiune nominala de 14,5 V. La acesta se leaga (in stea sau triunghi) o punte redresoare. Presupunand ca legatura e in stea, acelasi Alternator ne da 25 V pe infasurarile in triunghi... Pe orice masina sunt consumatori puternici, consumatori ce nu functioneaza decat cu motorul pornit si oricand pot fi alimentati la alt regim de tensiune si in CA.... Tot ce e incalzire electrica, pompa ABS, Servodirectie (unde e electrica), ELV, Ventilator habitaclu, AC daca e actionat electric...si lista poate continua... Intrebarea nu e teoretica, ci practica adresata vanzatorilor de piese si electricienilor, daca au cunostiinta de un asemenea model Pai singurele care ar putea functiona in CA ar fi becurile. Nu inteleg cum de ar putea functiona celelalte in CA atata timp cat ele au fost proiectat in CC. In plus, bateria nu se poate incarca decat in CC. Mai mult, intotdeauna masa va fi pe sasiu. Gaseste-mi tu o modalitate de a asigura masa pe sasiu in CA. Daca ar fi toata instalatia in CA, ti-ar trebui redresare pe fiecare consumator in parte care nu suporta acest mod de alimentare. Asta inseamna costuri in plus. Una e sa ai o punte redresoare de 100A si alta e sa ai 10 de 10A. Majoritatea echipamenteleor sunt comandate sau functioneaza intr-un singur sens. Din nou, alimentarea in CA implica un element de regulare a tensiunii si de comanda. Pur si simplu nu este eficient sa lasi un sistem electric in CA pe masina. De ce este sasiul pus la masa si nu este pus la pozitiv ? Da-mi un raspuns. |
#7
Posted 02 September 2015 - 09:28
In CA nu ai masa sau nul, ai numai faze, ca sunt 3. Poate functiona tot ce e rezistenta electrica fiind independenta de frecventa, si pot functiona motoare electrice, ai auzit de motorul electric universal? turatia sa tinde la infinit si se arde daca nu e imperecheat cu o sarcina ce are rol de limitator de ture, si puterea sa (indirect turatia) e controlata de inserierea rezistorilor (de tensiune).
Cu asemenea motoare poate functiona ACul, Servo, ELV, Ventilatie, Pompa ABS, compresor aer, etc. Evident ca se pot folosi si motoarele in inductie, cu dezavantajul varierii turatiei in functie de cea a motorului, asa ceva poate avea sens ca ElectroVentilator pt racirea motorului Diferenta e enorma, un consumator de 500W are 36A pe 14V CC, si ditamai firele si caderea de tensiune pana la consumator, daca ar fi trifazat ar fi avut 3 fire de 7A (24V) fiecare. incape comparatie? Masa se foloseste pt consumatorii slabi, nu pt cei de putere. Curentul in CA mai are un avantaj, intreruperea contactului e mai sigura, mai ieftina si mai fiabila, riscul de incendiu e mai mic. Un alt avantaj este ca scapi de pierderile de tensiune din puntea redresoare, sau in fine, sunt mai mici ca ai consumatori CC mai putini. Un alternator bun de masina are 250A asta inseamna 3,5 KWh Repet, vorbim de o solutie pt o mana de consumatori puternici, nu de cine stie ce nou standard pt auto, Edited by Hedonist, 02 September 2015 - 09:35. |
#8
Posted 02 September 2015 - 09:43
@Hedonist: Esti sigur ca faci bine calculele? Bateria de pornire trebuie pastrata neaparat.
In urma cu ceva ani era o idee sa foloseasca sisteme de 42V pe masini pentru alimentat toti consumatorii inafara electromotorului de pornire, care era tot la 12V nominal. Alternatoru era pastrat cu constructia actuala si era modificata partea de regulator. Avantaju era ca pentru aceeasi putere aveai curenti mai mici si faceai economie la cupru, da sistemu nu stiu daca o fost sau nu implementat pe ceva tip de masina. |
#9
Posted 02 September 2015 - 10:12
totul se reduce la costuri
in masinile actuale exista o singura tensiune fixa, cu minusul la tabla caroseriei; mai trebuie doar un fir de + si gata orice device auto se raporteaza la aceasta tensiune altfel ar fi un haos, e mult mai costisitor sa faci n motoare de diverse tensiuni, trifazate, monofazate.. sa le mai si schimbi de la generatie la generatie decat un singur model de 12v pierderile sunt neimportante, orice motor cu ardere interna e prea putin afectat de consumul electric al "utilajelor" din masina, cu tot cu pierderi si nu prea ai consumatori electrici de 500w, acestia de obicei sunt legati direct la motor prin curea sau au motorase separate (vezi webasto) mai sunt dezaburitoare, incalzitoare electrice.. dar si acestea sunt pe terment (foarte) scurt, pierderile sunt neimportante Edited by aeon, 02 September 2015 - 10:13. |
#10
Posted 02 September 2015 - 10:17
Aberatii
AC este actionat direct mecanic.Ar fi o prostie sa-l actionezi electric.Gandeste ce randamant ar fi sa transformi energia mecanica in electric si apoi iar in mecanica in compresor? Tensiunea alternativa trifazata obtinuta de la alternator chiar daca e stabilizata de releul regulator ii variaza frecventa enorm cu cu turatia motorului si este complet inutilizabila la motoare. Puterea debitata de alternator variaza cu turatia si la fel fara acumulator tampon cand este cerere mare de putere la turatii mici de unde o asiguri? Majoritatea consumatorilor de pe auto au nevoie de curent continuu.In afara de cateva motoare care de altfel nici nu sunt de putere mare cu exceptia electroventilatorului de pe radiator si cel de la aereoterma.nu ai alti consumatori la care sa fie pretabil alternativul. Majoritatea consumatorilor trebuie sa functioneze si cu motorul oprit. Pentru cresterea eficientei si micsorareaesectiunii conductoarelor nu se poate face altceva decat marirea tensiunii DC de lucru.Macar la 24 ca la camione daca nu 48V ar fi de preferat. Tot pentru eficienta se poate folosi AC cu instalatie prin absortie(ca la frigiderele vechi)incalzirea facandu-se de la galeria de evacuare si ar putea functiona si stationar cu un mic arzator ca la sirocou,fiind si silentios pe deasupra. La fel servodirectia electrica poate fi inlocuita cu pompa hidraulica antrenata de curea.(Unele masini asa au) Modernizandu-se masinile si crescand semnificativ necesarul de curent ar trebui sa se standardizeze instalatiile auto la o tensiune DC superioara,ideal 48V DC. Edited by geo123, 02 September 2015 - 10:18. |
|
#12
Posted 02 September 2015 - 17:24
-In auto nu se practica CA din mai multe motive ; Ca sa devina operabil,fara caderi de tensiune,curentului alternativ ii trebuie ridicata tensiunea,ori atunci devine periculos,si necesita inzolatie speciala.Ca sa repornesti masina ai nevoie de multa energie electrica stocata in acumulatori,ca sa o transformi in alternativ pentru pornire,pierzi jumatate din ea pe drum in invertor.Alternatorul si bobina de inductie sant deocamdata singurele aparate principale in instalatiile electrice auto care necesita CA pentru functionare,restul sant alimentate cat mai direct pentru a se evita caderile de tensiune si respectiv suprasarcinile nedorite.
|
#14
Posted 02 September 2015 - 18:15
Hedonist, on 01 septembrie 2015 - 23:03, said:
O curiozitate... Ca si curiozitate; un flex trifazic 3x36V ,400Hz ,l-am alimentat din firele lipite pe intrarea in puntea redresoare a unui alternator de 36A avand excitatie tensiune continua de 12v...Turatia flexului era proportionala cu turatia motorului...(se tura la accelerarea motorului termic) |
#15
Posted 02 September 2015 - 18:24
|
#16
Posted 02 September 2015 - 19:12
si nu e mai simplu sa ai o masina veche cu un singur cablu catre bord?
un bec sa-l lumineze noaptea? n-ai nevoie de turometru, martori luminosi etc |
#17
Posted 03 September 2015 - 12:24
#18
Posted 03 September 2015 - 12:28
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users