Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

Benzina vs Diesel (s-au mai schimbat socotelile?)

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
16 replies to this topic

#1
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Avem Euro 6 care este dificil pt unele diesele, iar benzina turbo a devenit standard cele doua motoare fiind apropiate la pret: (500 euro la o masina de 20.000 euro) e nesemnificativ)
Tot ca o regula generala, de la mai multi producatori motopropulsorul benzina e mai scump decat diesel, si mai puternic (ca CP) avand o forta (NM) mai mica.

Am sa va dau cel mai clar exemplu, Dacia Duster, unde avem motorul 1,2 TSI de 125 CP vs cel 1,5 DCI de 110 CP.
Cel pe benzina fiind mai scump cu 500 euro fata de versiunea diesel, momentul motor nu l-am gasit pe Dacia.ro, si daca ne poate ajuta cineva cu greutatea motorului complet.

A devenit dieselul peste noapte copilul murdar si pretentios al industriei auto, sau cum se face ca asemenea situatie paradoxala se intalneste la majoritatea marcilor...?

#2
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Da,dar tot cel diesel este mai durabil in timp,cel de 1.2 e de drujba.Iti dai seama ce format este saracu sa scoata 125 cai din 1200 cmc?:-)

#3
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
un exemplu Dacia e departe de a fi un etalon in industria auto
chiar si exemplul dat este ales rau, e diferenta mare de la 110 la 125 cai putere
schiar si la putere egala, motorul diesel consuma sensibil mai putin
asa ca exemplul si comparatia de mai sus sta ca nu ca in perete

#4
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Uite alt exemplu din alta liga, noul XC 90 versiunea D5 AWD vs T6 AWD ambele 2000cmc unul
Twin Turbo Diesel altul Turbocharged & Supercharged "twincharged" petrol
225 hp vs 320 hp pt benzina
470 NM vs 400 NM benzina.

Sincer nu stiu preturile, dar pot paria ca sunt similare

LE conform carguide.com D5 e 90.000 USD si T6 e 94.000 USD, deci iata benzina e mai scumpa decat dieselul, nu cu 500 euro ca la Duster, ci cu 4000 USD.
Ce avantaje o recomanda (pe benzina) pt a merita diferenta de pret si consum.

Edited by Hedonist, 30 August 2015 - 08:17.


#5
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Euro 5 si 6 la diesel a aparut de cativa ani pe camioane...Se pare ca pt sectiunea [de forta]industriala este cel mai preferat ,insa si mai poluant fata de benzina.Ex: in Paris (in centru) au fost interzise diesel-urile (inclusiv autoturismele) si transportul in comun(desi exceptat) se doreste a fi modificat pe GPL...stire data la tv...
Si...ca o paranteza...1.2 de la dacia(renault) se doreste a fi ca si ecoboost-ul de 1.0 de la Ford...Asa cum spunea cineva mai inainte,puterea se poate obtine si din turatie...Oricum,personal as prefera capacitate mare si cuplu mare ,decat putere mare si cuplu mic...
De ce oare motoarele de...vapoare(de ex.) nu se fac micute si turatie mare,ci foarte mari si turatie  f mica.
Cred ca se doreste transformarea pietei in [piata de consum] si nu ''tehnologie pt viata''-un slogan deja depasit.

#6
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
.....dar daca dieselul are filtru de particule poti intra fara probleme in centrul Parisului :-)

#7
manoman

manoman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 756
  • Înscris: 25.10.2013

View Postgcom61, on 30 august 2015 - 08:17, said:

De ce oare motoarele de...vapoare(de ex.) nu se fac micute si turatie mare,ci foarte mari si turatie  f mica.
Deoarece elicile de nava au o turatie limitata functional iar majoritatea motoarelor sint gindite se la actioneze direct din cauza ca utilizarea unei cutii reductoare ar creste consumul significativ.

#8
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
Poate inainte diesel-ul polua mai mult. Acum nu mai e asa, cum zice si colegul mai sus.

#9
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View PostHedonist, on 30 august 2015 - 08:13, said:

225 hp vs 320 hp pt benzina
Ce avantaje o recomanda (pe benzina) pt a merita diferenta de pret si consum.
tu citesti ce scrii singur sau e prea dimineata?
compari 225 cai cu 320 cai?
specificatii cu aproximativ 50% mai mari si tie se pare o comparatie echilibrata? Posted Image

#10
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014
Ewwww yuck , diesel ... Cine merge cu tractoarele alea ? Ar trebui sa va puneti ulei ars in rezervor , tot aia ar fi ...
Trebuia interzis dieselul de cand s-a inventat Hybrid-ul , deoarece nici macar cu consumul nu se poate lauda dieselul.

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Da, s-au schimbat in favoarea dieselului.
Benzinarele desi au devenit mai vanoase decat cele mai vechi de putere similara si ceva mai economice dar doar in sarcina mica cand pot merge  cu amestec sarac, in sarcina mare consumand mai mult decat cele cu injectie indirecta, s-au scumpit si au devenit mai complexe (costuri ulterioare).

#12
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Avantaje Diesel

1. Consum
2. Cuplu
3. Pret

Avantaje benzina

Puterea mai mare

View PostKroghy, on 30 august 2015 - 09:20, said:

tu citesti ce scrii singur sau e prea dimineata?
compari 225 cai cu 320 cai?
specificatii cu aproximativ 50% mai mari si tie se pare o comparatie echilibrata? Posted Image
E o comparatie echilibrata avand in vedere si momentul la roata, care e mai mare la diesel.
Si am cautat sa gasesc un avantaj si in favoarea benzinei.... cum pretul de achizitie nu o mai ajuta...

Poti compara D5 cu T5 mai apropiat ca specificatii... dar atunci D5 are cuplu cu 30% mai mare

Edited by Hedonist, 30 August 2015 - 11:00.


#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Gresit. LA ROATA e mai mare cel al motorului pe benzina. Poti cauta rapoartele cutiei de viteze si rap final sa te convingi. Ar fi fost mai mare la roata doar daca ar fi avut aceeasi cutie de viteze.

#14
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
cum poti baga Pretul ca avantaj diesel ?
Franta are aproximativ 80% diesel....si restul pe altceva.

Este de inteles pentru aia de ce ?
Diselul poate nu este cel mai curat insa solutia de curatare nu este asta dupa mintea mea, ci zone centrale unde este interzisa circulatia auto, iar ce intra in centrul orasului sa fie numai electric, biciclete sau transport public.

Trebuiesc zone pietonale in orase .... mult mai multe !

Edited by Mihai_3, 30 August 2015 - 11:13.


#15
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Iar incepeti cu kkturile astea?

#16
D3an

D3an

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,531
  • Înscris: 30.09.2006

View Post_-AppleS-_, on 30 august 2015 - 10:22, said:

Ewwww yuck , diesel ... Cine merge cu tractoarele alea ? Ar trebui sa va puneti ulei ars in rezervor , tot aia ar fi ...
Trebuia interzis dieselul de cand s-a inventat Hybrid-ul , deoarece nici macar cu consumul nu se poate lauda dieselul.
yah, shure.  tu te auzi ce zici ? ramai tu cu benzina si cu apple. noi avem alternative mai bune.

#17
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Este topic dedicat. Continuati acolo.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate