Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Repornire Dacia 1310
Last Updated: Aug 28 2015 21:06, Started by
fortzasteauabuc
, Aug 27 2015 19:40
·
0
#1
Posted 27 August 2015 - 19:40
Salut. Ai mei au o Dacie 1310 din '92 abandonata in fundul curtii. Ce idee imi veni mie: sa incerc sa o pornesc sa dau niste ture cu ea Cum cu masina familiei trebuie sa fiu atent , vreau sa pornesc Dacia si sa ma distrez putin cu ea Problema este ca nu a mai fost pornita de vreo 8-9 ani. Am deschis-o azi sa vad ce e prin interior... La exterior e plina de rugina, bineinteles. Sub capota nu prea am observat rugina, totul pare la locul lui, doar bateria lipseste, dar nu e problema fiindca am de unde face rost de una. Am incercat putin schimbatorul, merge ca uns. Spre surprinderea mea, nicio pedala intepenita sau altceva. Am tras putin de cureaua alternatorului si de elicea care raceste radiatorul (cred) si se invart fara mari probleme. Dupa aceasta 'inspectie' , am mari sperante ca situatia nu e asa rea cum imi imaginam eu si ar trebui sa porneasca. Imi puteti da niste sfaturi inainte sa o pornesc? La ce anume trebuie sa fiu atent si ce ar trebui sa mai verific?
|
#2
Posted 27 August 2015 - 19:42
Suni inainte la protv si la 112.
Daca ai permis, de cand il ai? Dacia se porneste ca drujba: vezi sa aiba ulei, antigel, baterie, benzina si-i dai. Invartitul ala fara probleme suna a dacie cu bujiile scoase. Si vezi sa aiba frane Edited by 2bani, 27 August 2015 - 19:50. |
#3
Posted 27 August 2015 - 19:46
Daca ai ceva cunostinte de mecanica si scule poti sa-ti faci un ATV din ea.
|
#4
Posted 27 August 2015 - 20:03
Eu ma gandeam mai degraba la un cotet de gaini, maximul unul pt purcelusi.
Edited by gumball3000, 27 August 2015 - 20:07. |
#5
Posted 27 August 2015 - 20:03
Scoti bujiile si bagi putin ulei in fiecare piston , cu bujiile scoase invirti de vreo 2-3 ori de cureaua de la alternator , verifici uleiul din baie , dai la cama sa vina benzina in carburator .
Nu iesi cu ea in drum pina nu pui citeva frine in zona ferita de circulatie rutiera si oameni, tot ce se poate sa fie intepenite si Dacia nu era un etalon la frine nici noua . Cum intreba colegul mai sus , ai carnet ? sa nu te puna necuratul sa iesi pe drumul public numai sa te dai rotund ca toate se pot sfirsi tragic , daca nu pentru tine pentru alta familie nevinovata. Edited by xilo, 27 August 2015 - 20:04. |
#6
Posted 27 August 2015 - 20:05
#8
Posted 27 August 2015 - 20:09
#9
Posted 27 August 2015 - 20:12
mihai!, on 27 august 2015 - 20:05, said:
Fa-i ITP si RCA inainte. Am avut si eu un vis odata sa-mi fac rost de o dacie si sa ma duc pe aratura asa , la nesimtire cu ea, pina ii cad toate tablele de pe ea . Pistonasele de la frina spate, de la saboti , fiind facute dintr-un material care rugineste permanent blocheaza sabotii si nu ai frina pe spate , la incarcare mai mare frinezi ca trenul , cu sute de metrii inainte de a opri . Daca dai de 3 -4 ori la demarol si nu porneste verifica capacul de delcou si deschiderea la platina , deschiderea daca nu ai lera se verifica cu o carte postala . Trage socul la pornire ca nu prea stiu sa porneasca fara soc si omori bateria . Cine a avut 1300 mai mult de 10 ani da clasa la multi mecanici masina aia era ca si aparatele alea de radio "sa construiesti singur" , forta imaginatia omului si limita de procesare . Edited by xilo, 27 August 2015 - 20:15. |
#10
Posted 27 August 2015 - 20:17
Trebuie sa faci urmatorele:(oricum exista riscul ca segmentii sa fie coxati dar in sfarsit) 90% nu ai sanse sa o pornesti fara sa te pricepi l;a mecanica.
-Trebuie sa faci schimbul de ulei si filtru(mai mult ca sigur ala s-a caramelizat si a nevoie pentru asta sa folosesti o solutie de curatare si abia apoi sa pui ulei nou) -trebuie sa deblochezi etrierele si pistonasele de pe spate fara sa ai cunostinte si presa nu cred ca reusesti.este posibil ca si cilindrii pompei de frana sa fie blocati si trebuie reparata sau schimbata cu totul.Trebuie facuta aerisire dupa. -Daca vrei sa te distrezi si sa faci intoarceri iti trtebuie si frana de mana caz in care trebuie schimbat cablul. -La motor ca sa pornesti ai nevoie de un set nou de bujii,fise, capac Delco si platina. -Trebuie verificat carburatorul, desfundate jicloarele,reglat nivelul,vazut pompa de benzina daca mai functioneaza(dupa atata timp sigur membrana e rascoapta si sparta trebuie inlocuita) -Inainte sa montezi bujiile trebuie sa bagi ulei cu seringa in capul pistoanelor si sa dai la automat in gol cu bujiile scoase sa se lubrifieze segmentii sa-si dea drumul) -Este posibil ca nici electromotorul si alternatorul sa nu mai functioneze caz in care trebuie reconditionate. -Pentru inceput alimentezi dintr-un bidon si apoi mai vezi ce si cum(este posibil sa trebuiasca curatat rezervorul, iti trebuie si filtru nou de benzina -Dupa ce pornesti si faci reglajele la carburator si delco(trebuie sa stiisa le faci) trebuie sa urmaresti sa vezi daca ai presiune la ulei si daca merge racirea(termostatul si respectiv radiatorul daca se incalzeste uniform si nun e infundat)Cel mai probabil termostatul e sigur blocat, pentru inceput poti sa-l scoti de tot.vezi sa nui radiatorul.Oricum trebuie sa dai afara lichidul din instalatie si sa pui apa distilata pentru inceput. Este destul de complicat sa pornesti junghiul ala si sunt aproape sigur ca la cunostintele tale inexistente si fara scule acolo o sa mai zaca si deacum in colo. Este posibil ca nici ambreiajul sa nu mai fie bun, in special cablul. Apropo ai permis si acte valabile la masina aia ca sa te poti trage cu ea!!!! Cu inspectia tehnica cum faci? |
|
#11
Posted 27 August 2015 - 20:17
xilo, on 27 august 2015 - 20:12, said:
Am avut si eu un vis odata sa-mi fac rost de o dacie si sa ma duc pe aratura asa , la nesimtire cu ea, pina ii cad toate tablele de pe ea . Si sa le dai asa usor ! Na si tu ! Na si tu ! Edited by mihai!, 27 August 2015 - 20:23. |
#12
Posted 27 August 2015 - 20:22
"sa ies prin oras la vanatoare"
E slaba masina la izbe , este pe caroserie autopurtanta slab executata , daca dai intr-un golf sau skoda ii dai vopseaua jos de pe bara si daciuca o aduni cu farasul - ti-o spune unul care a facut cunostinta cu plopul de vis a vis de casa , a cazut acceleratia rupindu-se cablul si pina am reactionat am fost in copac , viteza a 1 a , viteza mica dar fata varza se facu . Adevarul este ca la aparitia unei 1300 in trafic se pastreaza o distanta regulamentara de 5-10 metrii absolut de toti participanti la trafic, e asa, o lege nescrisa avind in vedere ca multi au fost soferi de dacie si cunosc sistemul de frinare . Cind intri in sens giratoriu ca ai prioritate ca nu ai toti se opresc - numai un stop/far de Volvo costa cit 2 daci , stiu ei ceva . Azi am vazut un impact intre o fata de dacie si un spate de Passat , fata Dacia rupta, aripa sfirtecata, radiator spart, passat avea julita bara spate si crepat stopul spate , mi-a si fost mila de soferul de pe dacie , un pensionar de 78 ani , a mers la piata cu sotia sa cumpere una alta si a recunoscut ca nu a dat prioritate din simplul motiv ca nu a vazut - cind simti ca nu mai poti ia taxiul... Edited by xilo, 27 August 2015 - 20:32. |
#13
Posted 27 August 2015 - 20:27
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UqskE52NbHw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#14
Posted 27 August 2015 - 20:31
Contrazic tovarasu, am vazut un accident frontal intre o dacie din alea cu bara de inox si un Mercedes cobra, balena din aia mare, Dacia avea spart un semnalizor iar mertanul era varza, bara, masca, radiator, ventilatoare, etc, totul praf. Masinile noi mai dihai, caroseria este preponderent din mase plastice, eu pariez pe dacie.. Nu compara plopul cu o masina, ala poate opri si un tanc.
|
#15
Posted 27 August 2015 - 20:34
"dacie din alea cu bara de inox si un Mercedes cobra"
Nu te contrazic, depinde foarte mult de locul aplicari fortei, am vazut Logan care a rasturnat camion de 16 tone ... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mMkKiZAEjVE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by xilo, 27 August 2015 - 20:35. |
|
#16
Posted 27 August 2015 - 20:44
#17
Posted 27 August 2015 - 20:48
xilo, on 27 august 2015 - 20:34, said: Asta e de fapt comportamentul daciei in testul la impact si nu cel cu chinezaria postata de tine. Viteza reala e cea standard, doar redarea e in slow motion. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZP2LV-KoH1o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by A10, 27 August 2015 - 20:50. |
#18
Posted 27 August 2015 - 20:55
xilo, on 27 august 2015 - 20:03, said:
Scoti bujiile si bagi putin ulei in fiecare piston , cu bujiile scoase invirti de vreo 2-3 ori de cureaua de la alternator , verifici uleiul din baie , dai la cama sa vina benzina in carburator . Nu iesi cu ea in drum pina nu pui citeva frine in zona ferita de circulatie rutiera si oameni, tot ce se poate sa fie intepenite si Dacia nu era un etalon la frine nici noua . Cum intreba colegul mai sus , ai carnet ? sa nu te puna necuratul sa iesi pe drumul public numai sa te dai rotund ca toate se pot sfirsi tragic , daca nu pentru tine pentru alta familie nevinovata. ce ulei sa verifice, la o dacie stata 9 ani? plus ca rezervoul e plin de apa mai mult ca sigur, de la condens. am lasat io un an juma o dacie nepornita, si am scos 5 litri de apa... plus ca dacia aia garantat nu mai are frane. zica mersi daca scapa numai cu o aerisire. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users