Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Primele supermaketuri, hypermarke...

Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...
 Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie
 CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri
 Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul
 

Impozitul auto raportat la capacitatea cilindrica - aberatie legislativa?!

- - - - -
  • Please log in to reply
172 replies to this topic

#1
alex2010

alex2010

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 29.09.2008
In ultimele zile m-am tot uitat cu interes la ce masini conduc americanii... Chevrolet Camaro SS, Ford Mustang, motoare de 6 litri, aspirate, sute de cai-putere, cuplu cat cuprinde...

Ce-i drept, nu prea am acordat atentie la puterea motorului unei masini, gandindu-ma ca masinile puternice sunt doar de fite, viteza, samd... insa dupa ce m-am plimbat cu cateva masini cu motoare de 3 litri, va spun ca am ramas placut impresionat, chiar si pentru simple drumuri in oras, diferenta se simte ENORM!

Asadar, ideea topicului este ca noi, europenii, in special romanii, suntem privati de placerea de a conduce AUTOMOBILE, fiind fortati sa avem niste jucarioare cu motoare de masina de tuns iarba...
O sa-mi spuneti ca nu imi interzice nimeni sa-mi cumpar masina cu motor de 6 litri, insa daca ne uitam la impozitul auto, este de 8700 lei pe an!

Ratiunea pentru care au pus impozite aberante ma depaseste total, pentru ca oamenii trebuiau sa calculeze GRADUL DE POLUARE AL AUTOTURISMULUI, nu cat de mare are motorul.

Hai sa va dau un exemplu:
Imi cumpar o masina cu motor de 3000cc, EURO 5 sau chiar 6,  platesc impozit 2160 lei pe an.
Tataie de la tara, are o Dacia 1310 Non Euro, motor 1400cc,  plateste impozit 56 lei.

Dacia lu tataitza emana CO2 cam 220-250 g/km, in timp ce masina mea cu motor mare dar de generatie noua, 169 g/km.
Mai mult, daca luam o masina de generatie noua, sa zicem un Opel Astra cu motor tot de 1.4 cat are si Dacia, aceasta emana 129 g/km.

Deci numai daca facem comparatie intre doua masini de aceeasi generatie, Opelul cu motor de 1.4 si BMW Seria 5 cu motor de 3000, vedem ca diferenta nu e asa mare, de la 129 g/km la 169 g/km. Diferenta de impozit este imensa, de 38.5 ori !!!

Nu ar fi fost mult mai logic sa taxeze masinile in functie de cat polueaza? Sa spunem, ce este sub 100 g de CO2/km nu se plateste, iar ce depaseste 100g/km, pretul este X per gram de CO2.

Ca sa nu mai spun de alta aberatie, este mai economic pentru mine sa imi cumpar 3(trei)! masini (niste rable sh, euro 3-4)cu motoare de 2 litri, pentru fiecare membru al familiei si sa fie folosita individual, decat sa ne luam o singura masina cu motor de 3 litri pe care s-o folosim la comun.
Pentru ca 3 impozite pt motor de 2 litri fac 180 lei x 3 = 540 lei, iar pe o singura masina cu motor de 3 litri platesc 2160.
De diferenta de pret ard la combustibil pana ma satur, si imi mai raman si bani de revizii, piese, ba chiar raman si cu bani in plus.

Si acum o sa ziceti ca daca imi permit masina de 3000 cc atunci imi permit si sa platesc impozit. Pai, nu e adevarat. Sunt masini foarte bune cu motoare mari, la preturi accesibile, gen Bmw seria 7 din 2007 la 7000 euro! Dar in 10 ani de utilizare as plati impozit aproape cat face masina ...


Nu in ultimul rand, alta ABERATIE este legata de faptul ca ei pot sa creasca impozitele cum vor, fara nicio restrictie.
De ex, eu in 2005 imi cumpar o masina cu motor de 4000 cc, dat fiind faptul ca impozitul este mic. Imi iau masina NOUA, din reprezentanta, in leasing.
In 2010 imi maresc impozitul cu 800% si ma vad nevoit sa renunt la masina, pentru ca nici nu am terminat leasingul de plata si nici nu mai pot sa fac fata la o asa mare diferenta de pret.

Corect ar fi sa platesti pentru aceeasi masina, impozitul existent la data la care ai achizitionat-o, corespunzator capacitatii cilindrice, impozit care sa nu poata fi majorat, ci eventual doar actualizat cu indicele de inflatie!

Iar eventualele majorari ale impozitului sa se aplice numai pentru autoturismele inmatriculate dupa intrarea in vigoare a legii care reglementeaza noile impozite!

Sper ca ati avut rabdare sa cititi ce am scris. Am masina cu motor mic(1400cc, da, platesc 56 lei impozit Posted Image ), nu intentionez in viitorul apropiat sa-mi cumpar alta masina, am scris cele de mai sus doar pentru ca am constatat o discriminare absurda!

Edited by alex2010, 05 August 2015 - 13:23.


#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Dacă să fie taxa echitabilă, ar trebui impozitaţi doar CP, ca în Franţa, fără legătură cu cilindreea. În Austria statul ia taxa tot după cm2, însă asigurarea se uită doar la PS şi vârstă.

#3
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,003
  • Înscris: 07.11.2006
Trebuia sa specifici in titlu ca este vorba despre INCA o aberatie legislativa.

#4
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,946
  • Înscris: 03.08.2008
Nu vad legatura intre impozit si poluare .... pentru poluare exista taxa de timbru.

Si nu inteleg nici logica de aici

Quote

Ca sa nu mai spun de alta aberatie, este mai economic pentru mine sa imi cumpar 3(trei)! masini (niste rable sh, euro 3-4)cu motoare de 2 litri, pentru fiecare membru al familiei si sa fie folosita individual, decat sa ne luam o singura masina cu motor de 3 litri pe care s-o folosim la comun.

De ce o masina sh cu euro 3 nu o puteti folosi la comun da una cu motor de 3l da ?

Edited by yonut_a, 05 August 2015 - 13:40.


#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Poveste e veche si a devenit aberanta de cand Boc le-a dublat.
La motoarele peste 3000cmc e horror si a distrus piata.

In forma actuala, impozitarea pe cilindree se aplica foarte usor, si loveste 2 puncte esentiale pentru romani:

1. Pentru cilindreele sub 2l, impozitul e ignorabil ca valoare.
2. peste 2l, icnepe sa usture.
3. Daca iti permiti totusi 2999 cmc, poate ca dai 2400 lei/an sa ai o masina decenta.
4. Peste 3l esti nebun, iar romanul e fericit ca ala cu motor mare e e jupuit, de parca merge cu 10 roti si 200 km/h!!!!

==============

Era o propunere de modificare a cotelor si a iesit razmerita, pt ca codul actual a dus ca majoritatea masinilor sa fie sub 2l, cu impozit minuscul => ca sa ai mai multi bani la buget afectai bazinul electoral, chiar si cu 50 lei/an crestere.
In plus, cum sa scazi la chiaburi, cu 1000 lei de la 87000 lei?

Dar stai, ca se poate si mai rau.
Nu le da idei sa bage ca in Franta impozite pe caii putere => o sa vezi romanii ca isi monteaza motoarele de pe masina de tuns iarba!

Attached Files



#6
alex2010

alex2010

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 29.09.2008

View Postyonut_a, on 05 august 2015 - 13:38, said:

Nu vad legatura intre impozit si poluare .... pentru poluare exista taxa de timbru.
Si nu inteleg nici logica de aici
De ce o masina sh cu euro 3 nu o puteti folosi la comun da una cu motor de 3l da ?


Pai impozitele mari sunt stabilite tot pentru a descuraja pe cei care isi iau masini cu motoare mari, si vorba vine, poluante. Ca altfel, o masina de 2 litri tot acelasi loc ocupa pe strada, ca una de 6 litri. Deci nu e ca la aparament sa platesti pe m2 .

In exemplul dat de mine, cu masina de 3000 cc folosita de toata familia faci sa zicem 30.000 km pe an, cu 169 g/km de CO2.
In schimb, daca ne luam fiecare cate o masina de 2000 cc, si facem fiecare dintre noi 10.000 km pe an, cu 129 g/km de CO2(in cel mai bun caz in care ne luam masina noua, dar daca ne luam cu motor euro 3 sau 4, poate depaseste nivelul de poluare al autoturismului de 3000 cc) rezulta ca impozitul e calculat extrem de prost ...

Edited by alex2010, 05 August 2015 - 13:44.


#7
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Pai sunt vreo 3 sisteme de taxare in Europa :
1. Capacitatea cilindrica (ca in Romania)
2. Puterea motorului (Austria si Belgia , sper sa nu ma insel )
3. Greutatea masinii ( Olanda )

Se tine cont si de cat polueaza la taxele de prima inmatriculare prin unele tari.
Fiecare din sistemele de mai sus are avantaje si dezavantaje .
Daca s-ar introduce un impozit in functie de CO2 (la diesel nu ar fi valabil si ar trebui sa se masoare particulele ) pentru masinile din ultimii 10 ani sunt date, dar ce te faci cu restul (gen ce mai circula pe drumuri , vechituri de 20-30 ani ). Banuiesc ca procedura de masurare trebuie sa respecte anumite reguli (adica costa bani).

Si daca rezolvi problema cu evaluarea emisiilor , apare problema starii tehnice, ca doar o masina veche de 10 ani nu emana CO2 la fel ca in prima zi (depinde de uzura etc ). Plus ca un sistem din asta ar fi electoral-ineficient pur si simplu ar trebui duse la casat vreo 4-5 milioane de masini vechi in Romania (ce guvern e atat de tampit sa propuna o masura din asta ? ).

Stau in Olanda si aici se plateste la greutate. Adica pentru un M5 platesti acelasi impozit ca la un 520i . Atat ca diesel-ul e dublu la impozit si GPL-ul cam la fel.
In termeni reali :
Golf IV TDi - 1300 euro pe an impozit
Skoda Fabia 1.4TDI -1032 euro
M5 E60 ar fi ca 980 euro .

Iar nu e corect pentru ca probabil M5-ul polueaza mai mult (teoretic ), in schimb e relativ rezonabil sa cumperi un motor mare.
Asa ca nu prea exista solutie universal valabila (poate doar o taxa fixa, sau sa platesti in functie de cati km faci pe drumurile publice ).

#8
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,946
  • Înscris: 03.08.2008
Nu, cilindreea mare implica masini mai scumpe, de aici si impozitul mai mare .... nu are legatura cu poluare .... si da sa stii ca e adevarata treaba, iti permiti masina cu motor de 3 litri iti permiti si consumul iti permiti si asigurarile si iti permiti si impozitul

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,003
  • Înscris: 07.11.2006

View PostAdm, on 05 august 2015 - 13:39, said:


Nu le da idei sa bage ca in Franta impozite pe caii putere => o sa vezi romanii ca isi monteaza motoarele de pe masina de tuns iarba!

Asta nu vei vedea prea repede.Cum sa-si monteze acele motoare cand aproape in unanimitate toti recomanda motoare de cel putin 150 de cai putere.Cele cu motoare mici sunt conserve,tinichele,cazane cu care nu se poate depasi sau urca o panta.Cretinisme de acest gen,ma intelegi.

#10
alex2010

alex2010

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 29.09.2008
Pai poate imi permit BMW seria 5 din 2005 cu 5000 euro, dar nu imi permit cea mai ieftina masina NOUA care sa aiba macar aer conditionat(Loganul fiind vreo 7000 euro cu AC inclus).

Deci ala care isi ia seria 5 la SH e mai sarac decat cel care-si ia Logan nou, dar cu toate astea plateste impozit de-l ustura...

#11
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,946
  • Înscris: 03.08.2008
daca ai buget de doar 5000 euro si nu mai ai de unde scoate inca 2000 de ce spanaci ti ai lua masina cu motor de 3 litri care consuma doar cand pleaca de pe loc vreo 10 ron ?

#12
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
O masina de 1400cc e o necesitate, sa te duca la job, la piata. O masina de 5000cc nu mai e o necesitate, ci un lux, taxata ca atare.

#13
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Eu recomand minim 250cp, dar na... Cretisismele trebuie sa ti le permiti! Sub 180 sunt cam conserve. Sub 100cp e bataie de joc! Vorbesc de practica, nu teorie. In teorie bicicleta e perfecta!

Eu zic ca iti taxeze si carnea, ca e lux. De necesitate poti manca doar paine si parizer!

#14
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Trebuie să ai şi drumuri pe care să te desfăşori cu ăia 250CP, după aia să îi impozitezi, dar na, în România ca la nimemea.

#15
roparo

roparo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 10.05.2004
@initiator
Impozitele in Romania au o baza socialista (comunista).
Se merge pe ideea: de la cei multi si saraci sa luam putin iar de la boieri sa luam foarte mult.
Efectul acestei politici sunt impozitele de azi pe auto/imobile.
La auto se considera (in termeni comunisti) ca daca ai masina cu cmc multi => esti boier bun de jumulit.
La imobile de la a 2-lea imobil se mareste cota de impozitare. La al 4-lea sau pe acolo deja platesti dublu.


Asadar, nu au treaba impozitele cu poluarea, greutatea, etc.
Ele se bazeaza doar pe identificarea "boierilor buni de jumulit" pentru contributia la pusculitza statului (comunist).

#16
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Normal ca e o aberatie. Aceasta aberatie exista numai in Europa, pe oricare alt continent NU exista asa ceva, ii doare in c*r. Iar Romania - raportat la veniturile populatiei - e campioana Europeana, deci mondiala, excludem bineinteles tarile cu regimuri dictatoriale.
Asa se explica de ce romanii au de departe cele mai putine masini pe cap de locuitor din UE si printre ultimele tari din Europa. La naiba pana si prapaditii aia din Belarus au mai multe masini ca noi. https://en.wikipedia...cles_per_capita
E ca si cum ar pune taxe pe dinti (nu cred ca sunt departe vremurile alea), cine are mai mult de 2-3 dinti ete lux, te rupem cu taxele. Si ar veni o gramada de stirbi "bine le face ba, la ce le trebuie atatia dinti?".

#17
tracepath

tracepath

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 16.08.2004

View PostN62B44, on 05 august 2015 - 13:43, said:

Stau in Olanda si aici se plateste la greutate. Adica pentru un M5 platesti acelasi impozit ca la un 520i . Atat ca diesel-ul e dublu la impozit si GPL-ul cam la fel.
In termeni reali :
Golf IV TDi - 1300 euro pe an impozit
Skoda Fabia 1.4TDI -1032 euro
M5 E60 ar fi ca 980 euro .

Iar nu e corect pentru ca probabil M5-ul polueaza mai mult (teoretic ), in schimb e relativ rezonabil sa cumperi un motor mare.
Asa ca nu prea exista solutie universal valabila (poate doar o taxa fixa, sau sa platesti in functie de cati km faci pe drumurile publice ).

Nu e impozit, ci taxa de drum. Logica lor e ca daca ai motor diesel sau ai GPL instalat, circuli mult mai mult, in consecinta uzura mai mare la drum.
Eu platesc 752E / an pentru 3 litri benzina aici (si inca 28E/luna asigurarea). Daca ar fi fost sa inmatriculez masina in Romania, as fi platit mai mult anual.

#18
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007

View PostN62B44, on 05 august 2015 - 13:43, said:

Pai sunt vreo 3 sisteme de taxare in Europa :
1. Capacitatea cilindrica (ca in Romania)
2. Puterea motorului (Austria si Belgia , sper sa nu ma insel )
3. Greutatea masinii ( Olanda )
Ai uitat:
4. Emisii de CO2 in destul de multe din tarile europene: UK, Spania, Franta, Belgia, Suedia, Finlanda, Grecia etc

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate