Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Sfat achizitie autoturism

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
robert_xlx

robert_xlx

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 05.06.2009
buna ziua! am nevoie de cateva sfaturi legate de achizitia unui autoturism. m-am gandit la 3 modele si anume A4 Allroad, Skoda Octavia II Scout si Superb Break. dispun de un buget de 10 000 E. astept pareri legate de aceste modele. multumesc!

#2
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,199
  • Înscris: 13.07.2005
Benzina sau diesel ?
Cutie automata sau manuala ?
Si, mai important, ce-ti doresti de la masina ?
Este important sistemul de tractiune integrala, este important confortul, dotarile, spatiul interior, tinuta de drum, etc ....

#3
robert_xlx

robert_xlx

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 05.06.2009
diesel , pana acum doar manuala am comdus, as vrea sa stiu mai multe despre cea automata, optez pt o stabilitate optima, mult spatiu si cat mai sportiva.

#4
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 22.01.2010
A4 Allroad nu gasesti in bugetul tau.

Pt garda la sol mai mare iti ramane doar varianta Octavia Scout sau SUV.

Edited by florinppv, 03 August 2015 - 15:17.


#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,136
  • Înscris: 22.05.2003
la 10 000 eur A4 allroad e depart, la fel cutia automata.

Celalalte sunt acelasi "cutii", cu sau fara 4x4.

Oricum, 4x4 de pe Octavia este o "incercare", adica ai de fapt tractiune fata, iar la nevoie poate trimite pe spate 10% (atat era acum 5 ani, cand am intrebat eu, poate a crescut procentul intre timp)

#6
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
te poti uita la un seat altea freetrack, ca alternativa la scout, in rest celelalte optiuni cu garda la sol mai mare, gen Passat Alltrack, a4 allroad, Insignia Cross Country sar din buget.

Mai exista Subaru Outback cu 2.0 diesel poate gasesti ceva in buget.

Restul masinilor sunt cele normale cu 4x4 optional dar fara garda la sol marita. Pune in search 4x4 ca si conditie si vezi ce se incadreaza in buget.

Edited by t-balt, 03 August 2015 - 15:50.


#7
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,199
  • Înscris: 13.07.2005

 Adm, on 03 august 2015 - 15:32, said:

...., 4x4 de pe Octavia este o "incercare", ....

+ 1 !
Asta-i din ciclul: " unii au tractiune integrala, altii cred ca au ! "
Si mai ales pe Octavia II, din cate am citit pe forumul monomarca, sistemul 4wd este o gluma. Proasta !
Daca tii la tractiune integrala si garda la sol de peste 20 cm, te poti uita si dupa un Subaru Outback. Dar aici ai sanse mici sa gasesti un diesel bun la vanzare. Poti gasi mai degraba un benzinar -  asta n-ar fi o problema ca poate fi trecut lejer pe GPL ( daca nu gasesti unul "de-a gata"), problema e ca pe benzina au motoare de 2,5 l = taxe ceva mai mari.

Daca renunti la ideea de AWD si garda la sol, ai mai multe variante in bugetul enuntat.

#8
ando01

ando01

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 17.12.2006
subaru Outback daca vrei din clasa ce ai enumerat tu sau un nissan/vw minisuv

#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Adm, on 03 august 2015 - 15:32, said:

la 10 000 eur A4 allroad e depart, la fel cutia automata.

Celalalte sunt acelasi "cutii", cu sau fara 4x4.

Oricum, 4x4 de pe Octavia este o "incercare", adica ai de fapt tractiune fata, iar la nevoie poate trimite pe spate 10% (atat era acum 5 ani, cand am intrebat eu, poate a crescut procentul intre timp)
Nu exista sistem 4x4 sau 4WD car sa trimita doar 10% pe o punte.
Cele mai multe pot trimite pt scurt timp peste 40% pe spate.

In rest, e doar un 4WD legat la motor transversal, la fel ca toate celelalte de tipul asta.
Nu poti avea pretentii sa fie ca unul cuplat la un motor longitudinal.

#10
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,136
  • Înscris: 22.05.2003
Eu iti spun ce mi-a zis vanzatorul Skoda acum cativa ani.

Ce are a face motorul transversal/longitudinal cu tipul de 4x4?
Pana la urma e un Haldex super ieftin...
Freelander si Evoque au motor transversal si 4x4 permanent!

#11
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
sistem 4motion de la VW (folosit si de Skoda) este un sistem de tractiune integrala permanenta care poate varia automat intre 100% fata si 50%fata/50%spate
e mai mult decat suficient pt. oras pe timp de iarna sau mici escapade la iarba verde
cu bugetul de 10 mii euro recomand A4 B8 din 2009-2010 si ca alternativa ar fi Passat B7 din 2012

Edited by Kroghy, 03 August 2015 - 20:29.


#12
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Adm, on 03 august 2015 - 19:40, said:

Eu iti spun ce mi-a zis vanzatorul Skoda acum cativa ani.

Ce are a face motorul transversal/longitudinal cu tipul de 4x4?
Pana la urma e un Haldex super ieftin...
Freelander si Evoque au motor transversal si 4x4 permanent!
Cum pui diferential central la un motor transversal?
Evoque si FL au tot o transmisie fwd cu priza de putere pt puntea spate. Nu au dif central. Nu pot lua curba cu spatele cuplat, nu pot trimite mai mult de 50% spre spate, nu pot suporta mult timp solicitari mari pe puntea spate. Simplist, puntea fata e legata "pe direct" iar spatele e un apendice al transmisiei.

Nu se pot pune dif central sau cutie de transfer la motoare transversale. Nu usor cel putin. Pana acum doar Alfa a reusit sa puna un torsen pe un motor transversal.

In rest tot ce e transversal are un cuplaj pt puntea spate, nu dif central sau cutie de transf.

Diferenta fiind ca dif central are un arbore de intrare de la cutia de viteze si doi de iesire spre puntea fata si spate, sub o forma sau alta.

Edited by underb, 04 August 2015 - 09:01.


#13
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010
Nu inteleg persoanele care blameaza sistemul 4x4 pus pe Skoda Octavia scout, masina in echiparea standard si fara nicio modificare nu prea are veleitati off-road si asta se vede inca din proiectarea sasiului, nu inteleg la ce i-ar fi trebuit un sistem 4x4 mai performant atat timp cat oricum n-o poti folosi pe coclauri, iar daca vin nametii, natura ne-a dovedit ca nu exista sistem 4x4 6x6 8x8 samd.. care sa-i faca fata.

#14
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E un sistem cu unele limitari dar e ok.

#15
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
limitarile se vad in offroad ceea ce nu e cazul, sistemul de tractiune integrala de la VAG (vw, skoda, seat, etc) cu motor transversal este gandit pt. utilizare in regim de amator si se descurca excelent pt. ca te scoate din orice loc de parcre inzapezit sau alte probleme pe care le poti avea in oras pe timp de iarna
faptul ca nu poti urca pe varful muntelui la egal cu un Wrangle sau Patrol nu inseamna ca 4motion este o gluma prosta ci ca nu a fost gandit pt. asa ceva iar cei care cer de la 4motrion cu motor transversal performante de offroad extrem au probleme grave de rationamen

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Corect. Cu toate astea in scop pur informativ trebuie spun din nou ca nu toate sunt la fel si nu vb de offroad aici.
Chestia cu offroadul e simpla. Nici nu am nevoie de 4x4. Pe unde merg eu doar o tr1 mai scurta imi lipseste sa n-o tin din ambreiaj sau sa-mi bag piciorele cum o fac de obicei si sa o rup prin hartoape la ralantiu in tr1. Sau mai bine o automata. Vb de offroad de ala in care vrei sa ajungi intr-un loc anume nu sa te invarti ca prostul in cerc sau sa o bagi prin noroi cand poti sa ocolesti. Vb de o Astra care se descurca neasteptat de bine. Lunca, nu deal sau munte.

Edited by underb, 04 August 2015 - 21:32.


#17
madalinbalan

madalinbalan

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 14.08.2015
Salut. Ma ajuta si pe mine cineva? Mi am cumparat o masina in Anglia, i-am facut mot, asigurare taxa, am trimis certificatul la DVLA si astept de 4 saptamani si nu am primit nimic.  Vreau o parere daca pot parasi Anglia cu masina pe roti doar cu mot, asigurare si taxa? Trebuie sa ajung in Romania urgent. Va rog ajutati-ma

#18
inside_spy

inside_spy

    infiltrată în autobază

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,289
  • Înscris: 05.04.2006
Nu cred că o să poți, dar există șanse să nu fii verificat...

PS: Dacă trebuie să ajungi în România urgent, de ce nu iei un Ryanair ceva? :huh:

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate