Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
BMW - 3l, 4 turbine, diesel
Last Updated: Aug 03 2015 20:20, Started by
Adm
, Aug 01 2015 21:52
·
0
#1
Posted 01 August 2015 - 21:52
Pentru ca actualul m50d (3l triturbo diesel - 381 HP) nu era indeajuns, aparent BMW planuieste o varianta cu 4 turbine.
E posibil ca noua implementare sa foloseasca si turbine electrice, care vor fucntiona de la 0 RPM. O explicatie despre BMW Triturbo diesel cititi pe autoevolution. Quote Either way, the German publication is pretty sure that the B57TOP (that its codename, by the way) mill will have around 408 HP and 800 Nm (590 lb-ft) of torque at its disposal. That will be a new world record for a 3-liter diesel production engine. Just like its predecessor, this plant will be used only on BMW’s M Performance models and maybe their flagship, the G11 750d. That would include the M550d xDrive, X5 and X6 M50d and maybe future X7 if they decided to offer it with a diesel plant. As far as a launch date is concerned, info is still scarce. Chances are we’ll see it for the first time on the 750d model followed by a launch on the X5 and X6 SUVs and then the new 5 Series together with the upcoming X7. Autoevolution [ http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/bmws-future-quad-turbocharged-engine-to-make-over-400-hp-98235_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#4
Posted 01 August 2015 - 22:17
Imi imaginez ca acest motor va fi un cosmar al mentenantei(chiar daca masinile pe care se instaleaza sunt de top),nu era destul de grav ca iti pica turbina si era 2000 de euro,acum ai 4 care pot pica.Totusi,ca si amator al tehnologiei auto,intreb si eu de ce nu au implementat tehnologia existenta pe Porsche si anume turbina cu geometrie variabila?Daca bine imi aduc aminte pe motoarele lor acest sistem permite 75% din cuplu posibil de la 1600 RPM si cuplu maxim pana la 5200 Rpm.
|
#5
Posted 01 August 2015 - 22:41
Iar motoare mici cu 12390321 turbine ca deh, trebuie sa se incadreze in norma de poluare. Deja imi e sila.
Daca motorul asta se dovedeste a fi cel putin la fel de fiabil ca 20d-urile clasice de la cocalari atunci jos palaria desi am dubiile mele. |
#6
Posted 01 August 2015 - 22:44
nu are cum, din start are de 4 ori mai multe sanse "sa pice turbina"
|
#7
Posted 01 August 2015 - 23:55
Pentru ca cosmarul romanului a evoluat de la cutia automata care se strica, la turbina care pica... BMW ne face in ciuda!
Nu stiu ce conduceti voi, dar in ultimii ani am auzit sa pice turbine foarte, foarte rar si doar la un nr de km astronomici. Chiar si atunci, adesea mersul subturat (boala romanului, pt consum) e adesea de vina. E alta poveste cu pocnitorile de 1l si 180 CP, care consuma de sparg si fac ca o ascutitoare. BMW a scos din motorul de 3l diesel asta: - 1 turbina - 204, 218, 254 cp - 2 turbine, in serie - 286, 313 cp - 3 turbine, secventiale - 381 cp. Ca sa fie EUR6, au adaugat AdBlue (uree) - acum planuieste 4 turbine, dar ma indoiesc ca doar pt a trece de la 381 cp la 408 cp... Asta poti obtine cu un stage I ECU tuning. Pana acum nu am auzit ca ar fi probleme de fiabilitate, chiar daca triturbo nu are decat ~ 2-3 ani pe piata. Biturbo e din 2007 si e un deliciu. |
#8
Posted 01 August 2015 - 23:57
Eu nu inteleg o chestie.
De ce ? Inteleg ca e misto sa ai multa putere dar n-ar fi mai bine cu un motor pe benzina ? Poti sa-l faci si pe ala de 3l daca vrei neaparat cilindree mica. |
#9
Posted 02 August 2015 - 00:10
Ba poti, dar consumul va fi pana la cer.
Pana acum, doar AMG a scos un 2l benzina 360 CP (380 de cca o luna, au facut upgrade), dar lesini cand te dai oleaca la ea. Exista destule 3l turbo, problema este ca benzina suge de rupe cand te dai la ea. Faza e ca inte un benzinar de 3l si unul de 5l, cand mergi mai tare, diferenta de consum nu e prea mare... |
#10
Posted 02 August 2015 - 00:40
Pai si un diesel cu 4 turbine cat de economic poate sa fie cand il rupi ?
Si motoarele astea se vor sport, benzina vine cu anumite avantaje clare la capitolul asta si daca vrei neaparat cuplu se poate rezolva cand ai 3/4 turbine. |
|
#12
Posted 02 August 2015 - 01:52
Iti pot spune ca un E70 x5M - 4.4l si 555cp consuma in oras, pe acelasi drum cca 19-24l/100 Km, timp de 4 ani.
Acelasi drum, acelasi sofer, E71 X6 m50d 3l diesel si 381 CP, timp de 2 ani - nu trece de 12-14l/100 Km. La drum lung, varianta benzina nu scadea sub 20l/100 Km, iar varianta diesel rar vedea peste 14l/100 Km - ambele mers sportiv. Acesti litri consum se aduna al dracu de repede, iar autonomia lasa mult de dorit! In Romania mai e si problema imbecila a impozitului pe cilindree, care dupa cativa ani te rupe, alaturi de devalorizarea masiva a benzinarelor. Vorbeam cu un prieten ce avea Porsche Cayenne turbo. Masina noua 150 000 EUR. A vandut-o dupa 4 ani si 70 000 Km reali cu 25 000 eur dupa ce a stat un an la vanzare. Asadar, problematica e... complexa, ba chiar incredibila, cand esti rupt in fund. Acum tot romanul "bogatas" isi ia SH X5/X6, dar vrea 4.0d (313 cp, biturbo), ca nu vrea lagul de la 3.0d (258 CP, monoturbo) si nu are bani de m50d (381 cp triturbo). === Apropo de hibrid, au scos X5 40e, dar e o petarda comparat cu Cayenne Hybrid! Edited by Ahasverus, 02 August 2015 - 01:53. |
#13
Posted 02 August 2015 - 05:41
Eu astept cu interes dieselul de 3.0L 6 cilindri in linie si 2 turbine pe cilindru. Una la turatie mica si una la turatie mare, adica 12 turbine. Apoi o sa astept motorul de 1.3L cu 3 cilindri si 12 turbine. 4 pe cilindru care se activeaza in functie de turatii. Astia sunt penibili. Tot astept disperat ziua in care va disparea downsizingul asta monstruos. Ma mut in SUA...
L.E. inainte obisnuiam sa visez la ce masina mi-ar placea sa am daca o sa cadtig la loto. Acum, ma gandesc si 2 ore si nu pot gasi o masina normala care sa imi placa. A mai ramas.... aaa nimic. Cred ca Americanele care inainte le uram de moarte. Plm, aia sunt singurii care inca fac masini, europenii au trecut la feoane. Bleah. Acum 10 ani nici prin cap nu imi trecea ca o sa zic de BMW "bleah" dar uite ca a venit si ziua aia. Auzi tu 550d cu motor de 3 litri si optispe turbine. O sa scoata si 550i tot cu 7 turbine de 2.5 litri probabil, si nu in ultimul rand cu tableta in bord. Astia sunt nebuni frate. Deja nu mai exista BMW care sa se incadreze la dream car pentru mine, ceea ce este ingrijorator, eu fiind un mare fan BMW. Problema e ca acum sa fiu plin de bani nu mi-as mai cumpara BMW..... pacat. |
#14
Posted 02 August 2015 - 09:48
test_driver, de ce te superi? In curand vor fi motoare atata de mici si turbine atata de multe incat efectiv mini-cilindrii aia se vor umple doar cu aer la fiecare ciclu si vei merge gratis. Perpetuum mobile, mancati-as! Si o sa mai ai si 600 de cai pe Sandero, asta in functie de aerul de afara.
Ce masini electrice? Ce viitor? Viitorul e masina pe aer comprimat sau aia cu turbina de Airbus 320. Edited by noone2, 02 August 2015 - 09:50. |
#15
Posted 02 August 2015 - 11:49
Ahasverus, on 02 august 2015 - 01:52, said:
Iti pot spune ca un E70 x5M - 4.4l si 555cp consuma in oras, pe acelasi drum cca 19-24l/100 Km, timp de 4 ani. Acelasi drum, acelasi sofer, E71 X6 m50d 3l diesel si 381 CP, timp de 2 ani - nu trece de 12-14l/100 Km. Pai stai ca nu mi se pare o comparatie chiar grozava, totusi vorbim de un V8 cu o cilindree mult mai mare si 170 cp in plus fata de un 6 in linie diesel. Ar fi interesant de comparat un 40i cu 40d fiindca acolo ai aceeasi cilindree, 2 turbine si cam aceeasi putere. |
|
#16
Posted 03 August 2015 - 12:12
un 3l diesel vs 3l benzina, in conditii reale de exploatare si similare consuma cu cca 30-40% mai putin.
La drum lung diferentele pot fi mai mari. |
#17
Posted 03 August 2015 - 12:18
De Craciun, anul trecut a venit la mine un prieten din US.
Am purces la munte, ne-am plimbat etc. El are Cayenne GTS si 911 GT3 - e fan Porsche. Dupa 2 zile de plimbari, ma intreba uimit cand am alimentat masina? I-am aratat ca nu am alimentat-o si nu ii venea sa creada, mai ales ca a condus-o si a vazut cum se misca. A zis ca se gandeste serios ca "next car" sa fie un m50d "imported". (frumos e ca X5/6 se fabrica in US, dar e nevoie sa il cumpere din Europa, daca vrea diesel). Benzina e super misto cand apesi pedala de acceleratie, dar cu trecerea timpului realizezi ca sunetul ala e direct proportional cu sifonul din rezervor si din buzunar. |
#18
Posted 03 August 2015 - 18:48
aeon, on 01 august 2015 - 22:44, said:
nu are cum, din start are de 4 ori mai multe sanse "sa pice turbina" Din fericire, una e sa-ti pice aceeasi turbina pe o masina mai ieftina si alta e sa-ti pice la o masina de 3-4x mai scumpa. Ca ma gandesc ca turbinele alea nu sunt toate facute special pt motorul asta. Sa nu mai zic de un posesor de Sandero sau Fabia care chiar simte cand ii pica turbina, raportat la valoarea masinii. Legat de motorul al carui singur rol este sa incarce turbina/turbinele nu suntem prea departe, asta daca nu pun direct un motor de elicopter (la care turbina antreneaza elicea) si termina balciul. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users