Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

La ce sa te uiti când cumperi o masina rulata

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,
La ce să te uiţi când cumperi o maşina rulată

Sute de mii de maşini la mâna a doua sunt înmatriculate anual în România, cele mai multe fiind germane. Autorităţile încurajează achiziţionarea de automobile noi prin programe precum „Rabla“ sau „Prima maşină“, însă cu toate acestea românii sunt mai atraşi de o maşină rulată, mai veche, care are sute de mii de kilometri, dar şi o multitudine de opţionale, decât de una nouă din clasa mică cu dotări standard. Când vine vorba de cumpărarea unui automobil, românii au un buget stabilit, cuprins între 3.000 şi 10.000 de euro, conform unui studiu recent. Astfel se explică faptul că, în primele cinci luni ale anului, înmatriculările de autoturisme rulate au crescut cu 13,79%, până la 92.135 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când numărul acestora era de 80.966 unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Marca auto second hand preferată a românilor este Volkswagen, iar clasamentul e dominat de mărci germane. În top se mai află Opel, BMW, Audi, Mercedes-Benz Ford şi Skoda. Mărcile germane sunt apreciate pentru că nu se devalorizează atât de repede precum altele. Astfel, un automobil din clipa în care a făcut primii kilometri, nu mai poate fi considerat nou, iar în primul an deprecierea este cea mai mare, în general între 15 şi 30%. Apoi valoarea scade cam cu 10-15% pe an, astfel că multe maşini pot ajunge în trei ani să valoreze jumătate faţă de momentul cumpărării.
Sfaturi utile
Peste trei sferturi din autoturismele la mâna a doua achiziţionate au peste opt ani vechime. Dacă eşti în căutarea unui astfel de automobil, trebuie să fii precaut şi să faci o documentare serioasă. Atunci când cauţi o maşină pe unul dintre site-urile auto, iar acesta are un preţ mult prea convenabil în raport cu dotările sau dacă descrierea nu se potriveşte cu echiparea, spre exemplu în anunţ scrie că are cutie automată sau aer condiţionat automat, iar în poze de vede altceva, atunci este cazul să eviţi anunţul respectiv. Înainte de a merge pentru a vedea maşina ar trebui să ceri cât mai multe informaţii la telefon şi, foarte important, întreabă dacă poţi verifica starea maşinii la un service specializat. Dacă vânzătorul refuză, atunci are ceva de ascuns. Un factor important este şi numărul de proprietari pe care l-a avut maşina. Dacă a schimbat trei sau mai mulţi proprietari este posibil să fi existat probleme la autoturism sau să varieze modul în care a fost îngrijit. Verificarea trebuie să includă starea carosieriei, să nu aibă urme de rugină, seriile de şasiu şi motor, să nu fie lovită. De asemenea, verifică dacă uşile se închid corect sau dacă freacă. La o mașină second-hand îți poți face o idee de vechimea ei și după interior. Chiar dacă a fost bine întreținută, se poate observa tapițeria, dacă este tocită, sau locurile, dacă sunt adâncite. Dacă maşina are aer condiţionat, verifică funcţionarea acestuia şi să nu aibă scăpări de freon. În timpul test drive-ului, fi atent la modul în care se aude motorul, dacă cutia schimbă corect şi la orice zgomot nefiresc. Dacă cumperi o maşină la mâna a doua de la o personă care nu îți inspiră încredere poți verifica dacă mașina a suferit accidente grave accesând baza de date a CEDAM. Interogarea CEDAM permite identificarea după CNP/CUI și numărul de înmatriculare sau seria de caroseriei, iar verificarea se aplică doar mașinilor care au avut o poliță valabilă pe teritoriul României. Mai grav, dacă suspectezi că mașina este furată, o poți verifica în baza de date a poliției, accesând site-ul igpr.ro. Un ultim sfat ar fi să nu te grăbeşti, să cântăreşti bine decizia şi, foarte important, să păstrezi cel puţin 1.000 de euro pentru situaţii neprevăzute.
1,53 milioane de maşini din parcul auto naţional au un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani.''
Sursa:
http://www.capital.r...ina-rulata.html

Nu am deschis acest topic pentru samsarii de autoturisme sau persoanele cu experienta in acest domeniu.Sper ca acest topic sa fie util unor persoane care vor sa isi cumpere un autoturism folosit, avand raportul calitate-pret cat mai bun.

Edited by fredy2007, 05 July 2015 - 14:24.


#2
surdomut

surdomut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.07.2015
La propriul portofel .
Daca inauntrul lui sunt lei putini, cumperi o masina mai putin uzata .
O masina se uzeaza datorita  timpului  si datorita rulajului .
Nu exista intretinere corecta sau incorecta a unei masini .
Faptul ca una are " istoric " de servisare numai in reprezentanta producatorului nu inseamna ca-i mai putin uzata decat o masina  ( cu acelasi an de fabricatie ) rulata acelasi numar de km, dar care a avut servisarea facuta in spatele blocului .
300.000 sau chiar 400.000 de km , nu poate parcurge un motor fara schimd de ulei si filtre .
Acelasi numar de km, nu pot fi efectuati cu un singur rand de placute de frana .

Edited by surdomut, 05 July 2015 - 14:35.


#3
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,548
  • Înscris: 08.10.2007
surdomut, tot ce ai scris mai sus e fals. Nu ai mașină, așa-i?

 surdomut, on 05 iulie 2015 - 14:34, said:

La propriul portofel .
Daca inauntrul lui sunt lei putini, cumperi o masina mai putin uzata .


Eu cred că e invers, dacă ai în portofel puțini bani, iei o mașină uzată, foarte uzată.

O masina se uzeaza datorita  timpului  si datorita rulajului .
Nu exista intretinere corecta sau incorecta a unei masini .


Tot ce e pe acest pământ se uzează în timp însă în cazul mașinilor, nu poți compara una cu care s-au făcut liniuțe și care a mers cu cel mai ieftin ulei, cu una care a fost exploatată corect din toate punctele de vedere.

Faptul ca una are " istoric " de servisare numai in reprezentanta producatorului nu inseamna ca-i mai putin uzata decat o masina  ( cu acelasi an de fabricatie ) rulata acelasi numar de km, dar care a avut servisarea facuta in spatele blocului .
300.000 sau chiar 400.000 de km , nu poate parcurge un motor fara schimd de ulei si filtre .
Acelasi numar de km, nu pot fi efectuati cu un singur rand de placute de frana .


Faptul că unele au istoric corect, îl ajută pe cumpărător să vadă dacă s-au respectat perioadele între revizii, ce consumabile s-au folosit, ce alte probleme a mai făcut autoturismul în funcție de piesele înlocuite.

Edited by ammazon, 05 July 2015 - 15:25.


#4
surdomut

surdomut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.07.2015

 ammazon, on 05 iulie 2015 - 15:04, said:

surdomut, tot ce ai scris mai sus e fals. Nu ai mașinã, așa-i?
Ce anume este fals ?
Va place sa discutati si sa despicati firul in 14 bucati .
Problema este foarte simpla .
Banii sunt la mine in portofel .
Masina este veche , uzata si rulata .
Daca vrei sa o vinzi, vinde-mi-o, dar nu ma aburi ca masina ta are 14 ani de vechime si  300.000 de km si mai este buna de ceva doar datorita faptului ca ai niste hartii cu " istoric " de service .
Nu ma aburi ca este verde metalizat, ca are cauciucuri .
Vinde-mi-o fara vopsea si fara cauciucuri , daca le iubesti atat de mult .
Jurnalistii astia de carton au prostit o tara intreaga .
Daca cumpar o placa video, fabricata acum 6 ani, ce naiba fac ?
Incep sa vad care puncte acre in teste benchmark ? , sau ca-i nvidia ? o placa video poate muri subit in urmatoartele 30 de secunde . Ce " valoarea " mai are " piesa " respectiva ?
La fel si cu masinile uzate .Fiare vechi, pe care cei mai " mincinosi " le coafeaza si vor sa le vanda pe bani de parca-ar fi noi noute . Si la femei fac la fel , le cos un pic cu ata chirurgicala si le marita ca fecioare .
Era unul care vindea o garsoniera . M-am interesat de pret si el in loc sa-mi zica un pret a inceput sa-mi zica ca el a schimbat usa de la intrare .
Pai daca voiam o usa , noua eu mi-s asa de prost incat nu merg la magazin sa o platesc acolo, e nusai sa o cumpar cu istoric de service, ca tipul repectiv o montase cu o fiema autorizata. Imi arata certificatul de garantie de la producator si o stampila a unei firme din care a facturat un momtaj de usa " metalica " .

Edited by surdomut, 05 July 2015 - 15:20.


#5
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 surdomut, on 05 iulie 2015 - 14:34, said:

La propriul portofel .
Daca inauntrul lui sunt lei putini, cumperi o masina mai putin uzata .
O masina se uzeaza datorita  timpului  si datorita rulajului .
Nu exista intretinere corecta sau incorecta a unei masini .
Faptul ca una are " istoric " de servisare numai in reprezentanta producatorului nu inseamna ca-i mai putin uzata decat o masina  ( cu acelasi an de fabricatie ) rulata acelasi numar de km, dar care a avut servisarea facuta in spatele blocului .
300.000 sau chiar 400.000 de km , nu poate parcurge un motor fara schimd de ulei si filtre .
Acelasi numar de km, nu pot fi efectuati cu un singur rand de placute de frana .

Ba da, exista intretinere corecta si incorecta.Cum sa iti exploatezi motorul cand afara este rece iar motorul nu este incalzit, la ce turatii sa iti pastrezi autoturismul, daca este diesel, sa respectiv intervalul cand trebuie sa iti schimbi filtrele si uleiul de motor, ce marca de filtre si ulei de motor folosesti, marca pieselor  de schimb, samd.Nu intru in detalii.Un autoturism avand servisarea in spatele blocului poate fi echipata, insa nu este obligatoriu, cu piese de calitate indoielnica in timp ce la reprezentanta, de regula se folosesc piese originale care au alta durata de viata, mult mai mare decat cele ieftine.Sigur ca si la un service aflat in spatele blocului poti sa montezi pe autoturismul tau o piese de calitate, chiar daca nu este originala.Una este cand folosesti discuri si placute de frana marca ATE, si alta este sa folosesti ce gasesti mai ieftin pe piata, la acelasi stil de sofat.Calitatea in ceea ce priveste uzura este valabila inclusiv cand vorbim de marca unei anvelope.O anvelopa de top va avea performante de rulare si o durata de viata mult mai mare(o uzura mai mica) fata de una non premium.

#6
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Sunt f multe cazuri,cand o masina relativ noua(2-4ani) sa fie mai distrusa decat una de 10 ani.Si aici nu trebuie sa ne luam dupa nr de km de la bord(care se pot modifica in 2 min) ci dupa mult mai multe indicii.Daca doriti ,putem incepe cu gradul de uzura vizuala a diverselor componente si terminand cu testare de compresie.Este f greu ca in cateva cuvinte sa poti cuprinde multitudinea de indicii dupa care iti poti crea o parere despre o anume masina...

#7
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 surdomut, on 05 iulie 2015 - 15:16, said:

Masina este veche , uzata si rulata .
Daca vrei sa o vinzi, vinde-mi-o, dar nu ma aburi ca masina ta are 14 ani de vechime si  300.000 de km si mai este buna de ceva doar datorita faptului ca ai niste hartii cu " istoric " de service .
Sunt masini care au peste 20 de ani de exploatare si datorita modului cum sunt exploatate le mai poti destui ani de acum incolo, sigur, asigurandu-le intretinerea corespunzatoare.
O persoana care se respecta, tine cont foarte mult de cartea service a autoturismului pe care vrea sa il cumpere.Ce scrie in cartea service se reflecta in calitatea autoturismului.Eu de exemplu, in a mea, pe langa data schimbarii si denumirea piesei, scriu inclusiv marca pieselor schimbate.Daca cineva ar vrea sa imi cumpere autotturismul sunt dispus sa ii permit, pe banii lui, sa mearga cu masina la un service autorizat si sa verifice daca masina este echipata cu o anume marca de piesa, in cazul celor schimbate si care apar in cartea service, la rubrica inlocuiri piese.
Chiar daca tie nu iti pasa de existenta unei carti service, sa stii ca sunt destui oameni, printre care si eu,  care pun accentul pe acest lucru.
Existenta unei carti service, in cazul unui autoturism pe care vreau sa il cumpar, pentru mine inseamna ca proprietarul este grijuliu cu intretinerea autoturismului, si pot sa imi dau seama, la o prima vedere, ce am in fata, si cam cu ce probleme tehnice ar trebui sa ma confrunt in viitor.

Edited by fredy2007, 05 July 2015 - 15:41.


#8
surdomut

surdomut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.07.2015

Quote

Ba da, exista intretinere corecta si incorecta
Pe mine nu ma intereseaza cum anume afost folosita masina .
Pe mine ma intereseaza starea ei actuala . Daca motorul trage bine, daca franeaza eficient , daca vopseaua mai rezista cativa ani .

Quote

non premium.
Premium, non premium , superpremium.......
Pai eu ce fac ? cumpar anvelope de curse ? sau de sosea ?

Quote

la ce turatii sa iti pastrezi autoturismul
Conteaza cum exploatez EU de acum incolo motorasul .
Inapoi nu am cum sa mai dau timpul .
Cand cumpar masina second-hand , poti sa-mi povesteti tu cat vrei povestea scufitei rosii, eu presupun ca masina a fost forjata .
Povesti nemuritoare, de adormit copiii .
Crezi ca valoarea masinii respective este mai mare datorita faptului ca proprietarul a avut 3 iconite-n bord ?
Cumpar iconite de la biserica, nu de la vinzator .
Mult mai multi bani " storci " din portofelul meu daca imi araci o masina de nefumator , o masina in care pana acum nimeni nu a aprins o tigare .
Mentionez ca eu sunt fumator si ca fumez in propria masina .

#9
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 gcom61, on 05 iulie 2015 - 15:31, said:

Sunt f multe cazuri,cand o masina relativ noua(2-4ani) sa fie mai distrusa decat una de 10 ani.Si aici nu trebuie sa ne luam dupa nr de km de la bord(care se pot modifica in 2 min) ci dupa mult mai multe indicii.Daca doriti ,putem incepe cu gradul de uzura vizuala a diverselor componente si terminand cu testare de compresie.Este f greu ca in cateva cuvinte sa poti cuprinde multitudinea de indicii dupa care iti poti crea o parere despre o anume masina...

Foarte corect.Conteaza modul cum a fost exploatata aceasta masina, calitatea consumabilelor inlocuite si numarul de km parcursi.Stim cu totii ca toate piesele sau accesoriile au durata de viata limitata.Se zice ca dupa 200.000km de regula se schimba kitul de ambreiaj, apar probleme la turbina, injectoare, samd, lucru foarte firesc.Din aceste motive cei cu dare de mana isi vand masinile dupa ce acestea ies sau sunt aproape sa iasa din garantie.Omul stie ca se poate baza pe autoturismul sau insa in cazul unui foarte forjat, nu stii cand ramai fara turbina, daca ai asa ceva, kit de ambreiaj, injectoare, posibil cuutia de viteze, samd.

 surdomut, on 05 iulie 2015 - 15:35, said:

Pe mine nu ma intereseaza cum anume afost folosita masina .
Pe mine ma intereseaza starea ei actuala . Daca motorul trage bine, daca franeaza eficient , daca vopseaua mai rezista cativa ani .

Premium, non premium , superpremium.......
Pai eu ce fac ? cumpar anvelope de curse ? sau de sosea ?

Conteaza cum exploatez EU de acum incolo motorasul .
Inapoi nu am cum sa mai dau timpul .
Cand cumpar masina second-hand , poti sa-mi povesteti tu cat vrei povestea scufitei rosii, eu presupun ca masina a fost forjata .
Povesti nemuritoare, de adormit copiii .
Crezi ca valoarea masinii respective este mai mare datorita faptului ca proprietarul a avut 3 iconite-n bord ?
Cumpar iconite de la biserica, nu de la vinzator .
Mult mai multi bani " storci " din portofelul meu daca imi araci o masina de nefumator , o masina in care pana acum nimeni nu a aprins o tigare .
Mentionez ca eu sunt fumator si ca fumez in propria masina .

Nu ma deranjeaza ca cineva sa aiba opinii diferite fata de mine insa te rog, nu te supara, cel putin pe acest subiect, cu tine este o totala pierdere de vreme sa comunici.

Edited by fredy2007, 05 July 2015 - 15:40.


#10
Vladutz22

Vladutz22

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 671
  • Înscris: 14.02.2010
Totusi cel mai bine e sa duci un mecanic , decat sa mergi singur si sa apesi cu piciorul pe roti .

#11
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Daca in service-uri ar trebuii sa se faca treaba f buna,experienta,din pacate demonstreaza,ca lucrurile nu stau chiar asa.Din pacate in service mai lucreaza si Dorel,care chiar daca are cheie dinamometrica(autorizata si verificata)nu o foloseste pt ca''mai sigura-i mana'' sau pur si simplu nu stie cuplurile de strangere.Sa nu pomenim de componente schimbate(ex:debitmetre sau senzori aer).Ca situatia nu poate fi generalizata sunt absolut de acord...

#12
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,548
  • Înscris: 08.10.2007

 surdomut, on 05 iulie 2015 - 15:35, said:

Conteaza cum exploatez EU de acum incolo motorasul .
Inapoi nu am cum sa mai dau timpul .
Cand cumpar masina second-hand , poti sa-mi povesteti tu cat vrei povestea scufitei rosii, eu presupun ca masina a fost forjata .
Povesti nemuritoare, de adormit copiii .
Crezi ca valoarea masinii respective este mai mare datorita faptului ca proprietarul a avut 3 iconite-n bord ?
Cumpar iconite de la biserica, nu de la vinzator .
Mult mai multi bani " storci " din portofelul meu daca imi araci o masina de nefumator , o masina in care pana acum nimeni nu a aprins o tigare .
Mentionez ca eu sunt fumator si ca fumez in propria masina .


Păi tocmai aici e problema, dacă cumperi o mașină care nu a fost întreținută cât de cât, nu prea vei mai avea ce să exploatezi. Te va lăsa după o lună sau două de la cumpărare și ori o vei duce la fier vechi, ori vei băga în ea mai mulți bani decât a costat achiziționarea.

Edited by ammazon, 05 July 2015 - 15:47.


#13
surdomut

surdomut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.07.2015
In concluzie, singurul sfat corect este sa NU cumperi niciodata o masina veche.
Daca o faci , atunci pretul de achizitie trebuie sa fie foarte mic  sa cauti un adevarat chilipir . .Astfel de masini se gasesc foarte rar si de obicei se vand intre rude, cunoscuti , vecini, sau se vand de proprietari care fie au o situatie materiala foarte buna, fie foarte proasta si care sunt  obligati sa faca o asemenea afacere .
toate celelalte masini second-hand , sunt parte a lumii moderne in care traim si sunt un produs ca oricare altul .
Nu-i absolut nici o diferenta intre modul in care se formeaza pretul unei astfel de masini si pretul unui kg. de smochine rancede care au fost aprovizionate de supermarket in urma cu 10 luni si 18 zile .

 ammazon, on 05 iulie 2015 - 15:46, said:

Păi tocmai aici e problema, dacă cumperi o mașină care nu a fost întreținută cât de cât, nu prea vei mai avea ce să exploatezi. Te va lăsa după o lună sau două de la cumpărare și ori o vei duce la fier vechi, ori vei băga în ea mai mulți bani decât a costat achiziționarea.
Foarte corect, total de acord cu ce zici .
Dar cum imi demonstrezi tu, ca vanzator ? Imi arati niste hartii stampilate ?
Hartie igienica . Daca esti atat de FERM convins ca-mi vinzi o masina superba , buna, asuma-ti cheltuielile ulterioare .
Ofera garantie . Te tin bracinarii ?
Platesc eu taxele notariale, intocmim imreuna un contract ssi-l semnam in fata unui notar .

#14
jafjaf

jafjaf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 28.11.2009
Cand cumperi o masina rulata este ca la loto,castigi sau pierzi,mai depinde si de noroc.

#15
catalin11catalin

catalin11catalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 14.06.2015
Surdomut si totusi tu ce masina ai?

Eu recunosc ca am cumparat si apartament si masina sh.

#16
surdomut

surdomut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.07.2015

 catalin11catalin, on 05 iulie 2015 - 17:13, said:

Surdomut si totusi tu ce masina ai?

Eu recunosc ca am cumparat si apartament si masina sh.
in acest moment, asta :
Spoiler
vrei sa stii si cati km. parcurg in fiecare luna ?
probabil mai multi decat reusesti tu intr-un singur an .
alimentez in fiecare zi
Acum sunt intr-o pauza obligatorie. Pe mine ma obliga legislatia sa fac pauze .
In tara asta, sunt multi oameni care sunt proprietari de apartamente. Faptul ca ai reusit si tu sa-ti cumperi un apartament nu inseamna ca te pricepi la autovehicule .

Edited by surdomut, 05 July 2015 - 17:39.


#17
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Eu ma uit la cum miroase, cum se aude, si la blonda aferenta.

#18
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 Quantum, on 06 iulie 2015 - 05:57, said:

Eu ma uit la cum miroase, cum se aude, si la blonda aferenta.

Daca blonda nu este, nu mai cumperi, nu?Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate