Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum vor arhitectii să distruga Bd Magheru
Last Updated: Aug 06 2015 11:20, Started by
Ahasverus
, Jul 05 2015 13:55
·
0
#1
Posted 05 July 2015 - 13:55
Quote Un grup de arhitecți susținut de Ordinul Arhitecților din România (OAR), filiala București, a inițiat un proiect de regenerare urbană a Bulevardului Magheru din centrul Capitalei, care presupune, în linii mari, limitarea traficului auto prin reducerea numărului de benzi, plantarea de copaci pe mijlocul arterei rutiere pentru captarea zgomotului și atragerea marilor retaileri pentru revitalizarea zonei comerciale. Arhitecții și-au prezentat viziunea printr-o machetă tridimensională care cuprinde o reducere a numărului de benzi de circulație rutieră de la patru pe sens, câte sunt în prezent, doar la două, celelalte două urmând a fi transformate în culoare speciale pentru transportul public și bicicliști. În plus, marcajul care separă benzile de circulație ar urma să fie înlocuit cu un rând de copaci. Următorul pas este realizarea unui studiu care să cuprindă concluzii referitoare la problema spațiului locativ (valoarea imobiliară a zonei a scăzut dramatic în ultimii ani) și la pierderile care se înregistrează în cazul spațiilor comerciale. Ordinul Arhitecților vizează și crearea unei asociații „Magheru“ care să urmărească interesele acestui bulevard și care să înainteze proiectul autorităților publice. „La fiecare 50 de metri vezi câte o covrigărie, dar niciun magazin de lux, sau sunt magazine de sex, dar niciun restaurant de calitate. Nu se poate purta nicio conversație pentru că nivelul zgomotului pe Bulevardul Magheru depășește 80 de decibeli. Trebuie recucerite trotuarele din București. Grosimea pavajului în Cluj, spre exemplu, este de 8 cm și rezistă chiar și 100 de ani, în timp ce în București este de doar 2 cm și se strică foarte repede, însă comunitatea nu reacționează“, spune Șerban Sturza, președintele OAR București. La nivel arhitectural, el a venit cu două exemple concludente în ceea ce privește starea Bulevardului Magheru: blocul Aro (actualul cinematograf Patria), „nava amiral a arhitecturii moderne interbelice“, care acum este într-o decădere totală, și Sala Dalles, aflată și ea într-o situație dezastruoasă după ce a plecat librăria Cărturești, iar spațiul a fost preluat de proprietar (Academia Română și Muzeul Național de Artă Contemporană). „Acestea sunt două repere nefolosite. Mai sunt o serie de astfel de exemple. Sunt magazine care au mii de metri pătrați neutilizați, hotelul Lido nu este funcțional. Situația e caraghioasă după 20 de ani“, adaugă Sturza. Includerea spațiilor verzi în strategia de dezvoltare a orașului pe termen mediu și lung va contribui la creșterea numărului de turiști, a numărului investițiilor străine și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor, spun reprezentanții OAR București. Capital Eu cred ca hipsterii astia se tampesc din ce in ce mai rau de la caldura si tulburel. Vor sa gatuiasca de tot traficul din Bucuresti, dupa ce au distrus Bd Victoriei! Mai ramane sa gatuiasca Magheru si Kiseleff, apoi ne vom plange ca nu se mai misca nimic si ca Bucurestiul este foarte poluat! Asta in conditiile in care noi nu avem nici macar o Sosea de Centura, ca sa nu mai vorbim de mai multe inele de circulatie. Mie mi se pare foarte suspect aceasta dorinta de a ajuta "brandurile" si spatiile locative de pe Magheru, adica blocuri de 100 de ani, in care nu vrea sa investeasca nimeni, fara parcari de resedinta. |
#2
Posted 05 July 2015 - 13:59
De ce ai scris un titlul de Kanal D? ȘOC ȘI GROAZĂ !
Fiecare alege ce vrea, faceți referendum, alții vor cât mai multe alei pietonale alții vor cât mai multe benzi. |
#3
Posted 05 July 2015 - 14:07
Din punctul meu de vedere pot sa-l si inchida traficului auto ! Dar NUMAI daca vor construi o alta artera MAI MARE prin care sa fluidizeze traficul !
Asa mizeriile unor "artisti de ...Marcuta" de genul prostiei facute cu Victoriei .... ! |
#4
Posted 05 July 2015 - 14:09
Mie nu mi s-a parut ca Magheru duce lipsa de trotuare.
Eu nu mai calc pe acolo pentru ca prefer sa ma duc la Mall, cu AC si parcare subterana, decat sa ma plimb pe acel Bulevard mizer. Frumusetea in ochiul privitorului, dar Magheru nu aduce cu nimic a Champs-Élysées... De la Nord la Sud, nu cred ca exista o alta artera care sa preia traficul. [ http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/05/23/article-0-070E3A28000005DC-835_634x364.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5
Posted 05 July 2015 - 14:09
Quote „Acestea sunt două repere nefolosite. Mai sunt o serie de astfel de exemple. Sunt magazine care au mii de metri pătraţi neutilizaţi, hotelul Lido nu este funcţional. Situaţia e caraghioasă după 20 de ani“, adaugă Sturza. Bineinteles ca trebuie intai sa oferi alternative, dar asta nu inseamna ca e ok ce se intampla acum. Quote Mie mi se pare foarte suspect aceasta dorinta de a ajuta "brandurile" si spatiile locative de pe Magheru, adica blocuri de 100 de ani, in care nu vrea sa investeasca nimeni, fara parcari de resedinta. |
#6
Posted 05 July 2015 - 14:30
Ahasverus, on 05 iulie 2015 - 13:55, said:
hipsterii astia au distrus Bd Victoriei adica blocuri de 100 de ani Stii care e partea buna? Ca ce ai tu nu doare. Adica, buna pentru tine, in rest, destul de nociva chestie. Daca am "distruge" toate bulevardele fix cum s-a distrus Calea Victoriei, poate am risca sa arate si mahalaua asta ca un fel de oras din Europa. In timp ce metropolele civilizate au directii clare de dezvoltare, gandite pentru oameni, la noi maximul de strategie e "sa pot sa ajung cu masina si sa am unde sa parchez". Exista multe exemple, unele certe, unele discutabile, pentru care li se poate reprosa arhitectilor ca au distrus chestii prin Bucuresti. Asta clar nu este printre ele. Quote
Dar NUMAI daca vor construi o alta artera MAI MARE prin care sa fluidizeze traficul ! Este absolut imposibil sa fluidizezi traficul la infinit prin construirea de artere din ce in ce mai largi. Chestia asta a fost demonstrata in atatea cazuri incat ar ajunge threadul asta la 50 de pagini daca le-am cauta si discuta pe toate. Ideea ca mai multe benzi vor rezolva problema unui numar mai mare de masini a dat gres de o groaza de ori. Problemele astea se discuta in lumea civilizata de prin anii '70, inca de cand au cazut in dizgratie "autostrazile suspendate" precum alea la care noi inca visam cu spume la gura. Daca se face o artera MAI MARE, nu va dura mult pana cand se va umple si aia de masini. Dupa care, ce facem? Mai bagam 2 benzi, pe fiecare parte? Sau mai facem o artera? Si inca o artera? Si inca un pasaj denivelat, cu inca un pasaj suprateran, cu inca o reconfigurare de intersectie si largire de alte 3 bulevarde ca sa preia fluxurile generate? Pana cand ce? Singura solutie (si n-au decat sa urle toti zaltatii ca ermagherd comunism socialism marxism shit) este un transport public eficient si dezvoltat. Atat in subteran cat si la suprafata. Sigur, si pistele de biciclisti au rolul lor si sunt necesare, dar prioritatea zero a capitalei ar trebui sa fie transportul public. Edited by shefu_de_combinat, 05 July 2015 - 14:57. |
#7
Posted 05 July 2015 - 14:56
Ahasverus, on 05 iulie 2015 - 13:55, said: Mai ramane sa gatuiasca Magheru si Kiseleff, apoi ne vom plange ca nu se mai misca nimic si ca Bucurestiul este foarte poluat! nu sunt in bucuresti, insa eu vad un lucru bun sa redai si restului de populatie posibilitatea sa foloseasca un bulevard, nu numai cei cu masini au dreptul sa circule pe acolo. nu au 2 perechi. iar faptul ca vor sa faca spatii verzi si sa amenajeze putin, cum va deveni asta un mijloc de poluare nu am inteles. dar aici nu vorbim de timpul de constructie si mizeria care se creaza atunci. insa sunt de acord ca in momentul in care se apuca de aceste lucrari, sa ofere deja alternative de preluare a traficului pe care il vor limita ulterior. toata lumea vrea sa aiba strazi, bulevarde cu 8 benzi, parcari si toate cele, insa aceiasi oameni sunt cei ce se vaita pe urma ca nu au spatii verzi si ca este poluare. pai cine sa va mai inteleaga, cum sa va impace? |
#8
Posted 05 July 2015 - 15:03
Eu nu vreau copaci. Vreau troleibuzele şi tramvaiele înapoi pe acolo
|
#9
Posted 05 July 2015 - 15:15
djl, on 05 iulie 2015 - 15:03, said:
Eu nu vreau copaci. Vreau troleibuzele şi tramvaiele înapoi pe acolo We can do it. We have the technology. [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Tram_Barcelona.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by shefu_de_combinat, 05 July 2015 - 15:17. |
#10
Posted 05 July 2015 - 15:23
Ceva spaţii verzi sunt, cu excepţia porţiunii Jawol - Lido, unde bulevardul este mai îngust.
|
|
#11
Posted 05 July 2015 - 15:28
shefu_de_combinat, on 05 iulie 2015 - 14:30, said:
Este absolut imposibil sa fluidizezi traficul la infinit prin construirea de artere din ce in ce mai largi. Chestia asta a fost demonstrata in atatea cazuri incat ar ajunge threadul asta la 50 de pagini daca le-am cauta si discuta pe toate. Ideea ca mai multe benzi vor rezolva problema unui numar mai mare de masini a dat gres de o groaza de ori. Problemele astea se discuta in lumea civilizata de prin anii '70, inca de cand au cazut in dizgratie "autostrazile suspendate" precum alea la care noi inca visam cu spume la gura. Daca se face o artera MAI MARE, nu va dura mult pana cand se va umple si aia de masini. Dupa care, ce facem? Mai bagam 2 benzi, pe fiecare parte? Sau mai facem o artera? Si inca o artera? Si inca un pasaj denivelat, cu inca un pasaj suprateran, cu inca o reconfigurare de intersectie si largire de alte 3 bulevarde ca sa preia fluxurile generate? Pana cand ce? Nu e nevoie sa-l fluidizezi la infinit ca nici populatia de soferi nu e infinita, dar exista un minim decent de infrastructura. La cat de aglomerat e Bucurestiul (printre cele mai aglomerate orase din Europa), nu are nici o centura decenta care sa te faca sa ocolesti cu incredere centrul, ce sa mai vorbim de alte sosele, park&ride si alte chestii. |
#12
Posted 05 July 2015 - 15:45
#13
Posted 05 July 2015 - 16:26
Nu e nevoie de parcări în zonă, există deja o parcare mare la Universitate pe care nu am prins-o plină niciodată și ajung zilnic prin zonă.
|
#14
Posted 05 July 2015 - 18:29
Pai poate ar trebui o actiune ampla impotriva acestor arhitecti cretini , le tranformam masinile in ghivece de flori , ca lor tot nu prea le trebuie , ei vor hipstereala .
|
#15
Posted 05 July 2015 - 23:06
shefu_de_combinat, on 05 iulie 2015 - 15:45, said:
Autostrazile si arterele majore prin centru ziceam. Foarte in voga prin anii '60. |
|
#16
Posted 06 July 2015 - 01:16
shefu_de_combinat, on 05 iulie 2015 - 14:30, said:
Este absolut imposibil sa fluidizezi traficul la infinit prin construirea de artere din ce in ce mai largi. Chestia asta a fost demonstrata in atatea cazuri [...] Singura solutie (si n-au decat sa urle toti zaltatii ca ermagherd comunism socialism marxism shit) este un transport public eficient si dezvoltat. Atat in subteran cat si la suprafata. Sigur, si pistele de biciclisti au rolul lor si sunt necesare, dar prioritatea zero a capitalei ar trebui sa fie transportul public. Edited by MrReason, 06 July 2015 - 01:18. |
#17
Posted 06 July 2015 - 01:35
Ati vazut ce animata a devenit Calea Victoriei de cand s-a redus numarul benzilor? Incepe lumea sa miste pe trotuare, sa se aseze la o masa, etc. nu mai e zgomotul ala teribil...
|
#18
Posted 06 July 2015 - 07:43
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users